Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

aaaarrrrgghh...bestilte min 3. oktober, og min er ikke satt i produksjon enda. Med LED-skjerm, N-kort og fingeravtrykkleser. blir sur når jeg leser at folk med samme speccs som har bestilt senere har blitt ekspedert eller satt i poduksjon. Noen av dem har ikke fingeravtrykkleser da, men. Er denne veldig forsinka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aaaarrrrgghh...bestilte min 3. oktober, og min er ikke satt i produksjon enda. Med LED-skjerm, N-kort og fingeravtrykkleser. blir sur når jeg leser at folk med samme speccs som har bestilt senere har blitt ekspedert eller satt i poduksjon. Noen av dem har ikke fingeravtrykkleser da, men. Er denne veldig forsinka?

Jeg bestilte 17. oktober, og den stod lenge som ikke igangsatt produksjon, men på en dag i går kveld var plutselig den produsert og ekspedert.

Det er ikke sikkert de oppdaterer status på web samme dag de starter produksjonen.

Min er også med N-kort, men de har satt inn dell sitt kort. Det gjør sikkert ingen forskjell på konektiviteten, så det er greit for meg. Forventet levering på min er 2.november, men den kommer kanskje om etpar dager. De setter gjerne litt lengre leveringstid enn det de egentlig trenger, for å unngå klager.

Lenke til kommentar
Bestilte min Dell 18. oktober. Får nå beskjed om at LED skjermen er 15 dager forsinket og N kortet er 25 dager forsinket. Er det noen som bestilte samtidig med samme delene som har fått ekspedert sin ordre??

 

Jeg bestilte med LED-skjerm og N-kort den 18/10 og den er nå ekspedert og på vei.

 

Bestilte endelig den 23. oktober og har nå fått forventet levering den 7. desember.

Teorien om å vente med bestilling til det verste rushet var over feilet......... :no:

Da er vi to som bestilte 23.oktober, men jeg fikk en mnd leveringstid. Bestilte uten N-kort da selger oppgav minst 22 dager ekstra leveringstid. LED skjerm ville også forsinke ordren med ti dager.

 

Forøvrig bestilte jeg som følger:

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife

Biometric Fingerprint Reader

Free upgrade to Student / home office

Crimson Red & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM

160GB (7200RPM) SATA Hard Drive

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

 

Status nå er at ordren er i produksjon.

Lenke til kommentar

Hei, vurderer å kjøpe denne PC-en jeg også. Men jeg lurer på noen ting, håper noen vet.

 

1. Hva er fordelen med Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort?

 

2. Hva er Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™`?

 

takker for alle svar :-)

Lenke til kommentar

Ja.. da er XPS'n i hus - og foreløpig er jeg veldig fornøyd : D

 

Spørsmålet blir da: hvilke ting bør gjøres ? Er det slik at en "clean-install" av Vista gir bedre ytelse ? Gikk inn og slettet alt tull som lå inne (google desktop, osv.), men sitter med en følelse av at det blir litt halvveis.

 

Hva har dere andre som har fått maskinen gjort ? Hvilke programmer er det et selvfølge å legge inn ? Hva bruker dere til filmavspilling og musikkavspilling, og hvorfor ? Har dere gjort noen endringer på oppsett som vi andre også burde gjøre ?

Lenke til kommentar

Bestilte min 23.10.07(tirsdag)

 

Status nå er: 4. Klargjøring før levering

 

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T7300 2.00GHz,800,4M

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM

120GB (5200RPM) SATA Hard Drive

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

Norwegian - Vista Business (32Bit OS)

 

Da blir vel den ekspidert iløpet av dagen :p :

Lenke til kommentar

Fikk en mail fra dell... leste den og ble plutselig litt svimmel.

 

Bestillingsdato | Beregnet leveringsdato | Endret leveringsdato

Oct 4 2007 | Nov 5 2007 | Dec 12 2007

 

Seriøst, jeg ble litt svimmel.... surt oppstøt, det fikk meg til å sette i halsen!! Videre står det:

 

"Vi setter pris på din tålmodighet, da du muligens har ventet lenge på din ordre –

og vil gjøre vårt beste, for å levere før oppgitte dato."

 

Greit det, men da snakker vi R-E-D-U-K-S-J-O-N i prisen... mad-ass! Og jeg som hadde 11 dager igjen! Nå ble jeg utrolig skuffa! Hvis det er trådløs N-lorten(kortet) kan de ettersende meg driten... faen.

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Mister vel garanti, support og alt mulig rart om jeg bytter kortet selv. :roll:

 

WLAN-kortet sitter under en luke på undersiden der du også finner minnebrikker og CPU. Dette ser du på ett bilde postet av ArcticOC tidligere i tråden. Denne luken er der for at man skal kunne bytte nettopp wlan-kort, minnebrikker og CPU uten å måtte borti noen mer følsomme deler slik at man mister garantien...

 

Er CPU også under en slik luke? :ohmy: Hvordan er denne Dell-maskinen egentlig skrudd sammen?^^, Men HD er ikke under en slik luke altså?

Lenke til kommentar
Er CPU også under en slik luke? :ohmy: Hvordan er denne Dell-maskinen egentlig skrudd sammen?^^, Men HD er ikke under en slik luke altså?

 

Det stemmer nok dette. Ofte så må man til verks under tastaturet på laptopen for å skifte selve CPU'en. Men som bildene til ArticOC viser på side 55 og 56 i denne tråden, så har Dell ordnet det slik at du kommer til både minnebrikkene og CPU i den ene luken under M1330. Selv er jeg meget fornøyd med denne løsningen da jeg kommer til å bestille det billigste alternativet fra Dell, for så å selv sette inn kraftigere CPU og større ram. Harddisken sitter mest sannsynlig under en annen luke på undersiden, eller så åpner du en luke på en av sidene av laptopen og trekker den ut. Tror jeg gikk glipp av dette hvis det har blitt nevnt tidligere i tråden?

 

/espenah

Lenke til kommentar
Bestilte min 23.10.07(tirsdag)

 

Status nå er: 4. Klargjøring før levering

 

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T7300 2.00GHz,800,4M

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM

120GB (5200RPM) SATA Hard Drive

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

Norwegian - Vista Business (32Bit OS)

 

Da blir vel den ekspidert iløpet av dagen :p :

 

 

 

Da ble min ekspidert:P

Gikk jammen fort dette her, bestilte på tirsdag og sendt idag:)

Lenke til kommentar
Er CPU også under en slik luke? :ohmy: Hvordan er denne Dell-maskinen egentlig skrudd sammen?^^, Men HD er ikke under en slik luke altså?

 

Det stemmer nok dette. Ofte så må man til verks under tastaturet på laptopen for å skifte selve CPU'en. Men som bildene til ArticOC viser på side 55 og 56 i denne tråden, så har Dell ordnet det slik at du kommer til både minnebrikkene og CPU i den ene luken under M1330. Selv er jeg meget fornøyd med denne løsningen da jeg kommer til å bestille det billigste alternativet fra Dell, for så å selv sette inn kraftigere CPU og større ram. Harddisken sitter mest sannsynlig under en annen luke på undersiden, eller så åpner du en luke på en av sidene av laptopen og trekker den ut. Tror jeg gikk glipp av dette hvis det har blitt nevnt tidligere i tråden?

 

/espenah

 

Ah, så genialt! Får bare mer og mer lyst på denne jeg...

Lenke til kommentar
Hvilket nummer skal man ringe for å bestille denne? :p

 

Og vil det være mulig å sette denne inn i maskinen?

 

Nei jeg mener å ha lest at dell 1330 opprinnelig skulle ha kunnet bli konfigurert med en T7700, men at det var problemer med å få den stabil på en lav nok spenning til at varmeutviklingen ikke ble for stor. Men kom over dette:

 

The Core 2 Duo T7700 was initially available as a processor option but was pulled in many locales and orders placed with the T7700 were either automatically canceled or downgraded to the T7300. Initially the cause was thought to be thermal or power consumption issues; however, I have a feeling it was due to the improperly configured order system that resulted in the T7700 being listed at the same price as the T7300. This would also explain why some places (such as Canada) now have the T7700 option back, as well as why the processors were downgraded to the T7300 as opposed to the T7500.

 

Så hvis noen er villig til å teste hva som skjer med en T7700 så go ahead :whistle:

Lenke til kommentar
Ok, takk.

 

Tenkte jeg skulle bestille denne nå pr telefon for å få oppsettet helt som jeg vil, uten N-kortet osv. Men da går jeg jo glipp av de online-tilbudene :(

Er det ikke mulig å få noe av de samme tilbudene som er på nett når man bestiller via tlf?

Og hvilket nr skal jeg ringe..? :p

 

Bare å si du vil ha tilbudet dem har på nett inkludert i prisen det vel? Jeg fikk alt som var i tilbudet på nett, pluss litt til.

 

Nummeret du ringer finner du på dell sine sider.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ok, takk.

 

Tenkte jeg skulle bestille denne nå pr telefon for å få oppsettet helt som jeg vil, uten N-kortet osv. Men da går jeg jo glipp av de online-tilbudene :(

Er det ikke mulig å få noe av de samme tilbudene som er på nett når man bestiller via tlf?

Og hvilket nr skal jeg ringe..? :p

 

Bare å si du vil ha tilbudet dem har på nett inkludert i prisen det vel? Jeg fikk alt som var i tilbudet på nett, pluss litt til.

 

Nummeret du ringer finner du på dell sine sider.

 

Lykke til!

 

Hva fikk du? Konfrontrerte dem med casen at leveringa på min er blitt dyttet til 12 desember(bestilte 4 oktober). Eneste de kunne fikse til meg var 3% av kjøpesummen(400kr) eller en bæreveske... attpåtil får jeg ingenting ekstra før jeg har mottatt PC-en, da skal de ringe meg....

Lenke til kommentar
Ok, takk.

 

Tenkte jeg skulle bestille denne nå pr telefon for å få oppsettet helt som jeg vil, uten N-kortet osv. Men da går jeg jo glipp av de online-tilbudene :(

Er det ikke mulig å få noe av de samme tilbudene som er på nett når man bestiller via tlf?

Og hvilket nr skal jeg ringe..? :p

 

Bare å si du vil ha tilbudet dem har på nett inkludert i prisen det vel? Jeg fikk alt som var i tilbudet på nett, pluss litt til.

 

Nummeret du ringer finner du på dell sine sider.

 

Lykke til!

 

Hva fikk du? Konfrontrerte dem med casen at leveringa på min er blitt dyttet til 12 desember(bestilte 4 oktober). Eneste de kunne fikse til meg var 3% av kjøpesummen(400kr) eller en bæreveske... attpåtil får jeg ingenting ekstra før jeg har mottatt PC-en, da skal de ringe meg....

 

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg avbestilt tvert og heller bestilt på nytt. Da uten N-kort (regner med du har bestilt det pga leveringstiden din) N-kortet setter du inn enkelt selv senere og det påvirker ikke garantien på annet en den delen du selv bytter ut.

 

Jeg fikk gratis office Student / home, 500kr i rabatt og gratis frakt (da det var inkludert om jeg hadde bestilt på nett i den perioden) Jeg endte opp med en pris på 11990 på det oppsettet jeg har spesifisert litt lenger oppe i denne tråden. Den prisen greier jeg ikke komme ned i på nett, verken da eller nå.

 

Maskinen min ble ekspedert like over midnatt i dag 26.10 og den var bestilt 23.10. Så det finnes håp ;)

 

Lykke til! Uansett hva du velger å gjøre.

 

Edit: Tilsvarende oppsett med office koster nå 15,176.25 kr inkludert gratis frakt på nett.

Endret av VildeA
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...