Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Så, hva er da den mest beste av de komplette sikkerhetspakkene man kan skaffe seg i nåværende øyeblikk?

 

Er det for eksempel:

 

- Norton Internet Security

- F-secure internet security

- Trend micro pc cillin internet security

 

eller andre produkter?

 

Hvilket? :p

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Avira Premium Security Suite. ;)

 

Nei, det er så mangt. Jeg kan godt liste opp 3 veldig gode sikkerhetspakker, da det finnes utallige å velge mellom.

 

1. Avira Premium Security Suite

2. Kaspersky Internet Security

3. Eset Smart Security

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har aldri hørt om det. Er ikke mye omtalt i media heller, så det er vanskelig å si. Virker ikke som om det er så altfor populært. Men de som har testet programmet sier at det kjører lett og er ganske brukervennlig. Men dessverre litt utdatert med oppdateringer.

 

Er jo bare å prøve det for å se hvordan det er.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Spyware Terminator er ganske god, så det er absolutt noe å skjekke ut. Den har jo real-time protection, noe som er ganske bra til at det er gratis.

 

BestVistaDownloads må du IKKE laste ned noe i fra. De har mange filer som inneholder spyware og annet virus. For all del, ikke last ned noe derfra.

Lenke til kommentar

http://www.spywareterminator.com/download/download.aspx

 

Spyware Terminator Features:

 

- Effective Spyware Protection

- Real-time shield protection

- Integrated antivirus protection

- Expanding database updated daily

- Ability to fully customize scans

- Hos Intrusion Prevent System (HIPS)

- Easy to use. Easy to set up.

 

EDIT:

 

Du burde sette den til en av de anbefalte sikkerhetsprogrammene. Eller er den for dårlig i forhold til de andre? Men den er en veeeldig god sikkerhetspakke til å være gratis.

 

Sjekket også ut System Protect:

 

http://www.system-protect.com/

 

EDIT 2:

 

With System Protect you can:

 

- Protect your system files from virus attacks

- Prevent deletion of selected files & folders

- Be notified of attempts to delete protected files

- Keep your operating system stable

- Safeguard your computer for free

 

Alt dette, HELT gratis :D

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Men nå skal ikke jeg liste opp alle sikkerhetsprogrammer man får under "anbefalte ...............". Som jeg skriver så finnes det utallige programmer, og jeg kan ikke liste opp alle, men de mest poplære. Hvis jeg skulle ha listet opp alt av sikkerhetprogrammer så hadde det blitt en veldig veldig lang liste.

 

Denne guiden er til får å hjelpe folk på vei, ikke la de velge mellom 20-30 programmer. Da blir det bare forvirrende. :)

Lenke til kommentar

Som nevnt før i denne tråden bruker jeg en ganske populær(?) sammensetning: Avira (dvs skal skifte fra avg free NÅ), Comodo, SAS, CCleaner. Men i tillegg har jeg Ad Aware og spybot. Kan jeg avinstallere de to siste??

 

Brukte dem helt til jeg trengte sas logg i forbindelse med annet problem, nemlig...

 

Ellers takk for en veldig fin tråd! :)

Lenke til kommentar
Spybot er ganske svakt i forhold til mye antispyware som finnes i dag, så det anbefales egentlig ikke. Ad Aware aner jeg ikke noe om.

 

Så trenger ikke både spybot og SAS? Evt ad-aware..

 

Noen sier det er lurt med to, fordi ett ikke vil finne alt. går jeg da for SAS og ad-aware, eller bare SAS?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du trenger ikke begge to, nei. Men det kan være lurt, da alle sikkerhetsprogrammer ikke er 100 % sikker. Men jeg anbefaler deg å hvert fall fortsette å ha SUPERAntiSpyware på din maskin, siden det er noe av det bete du finner på markedet i dag.

 

Ellers, så er det, det samme om du vil ha Ad-Aware eller Spybot i tillegg. Velg det du synes fungere godt, og som du liker. Hvis du liker SpyBot best - velg det! Men du trenger ikke å ha både SAS, Spybot og Ad-Aware. Det er nok med to av de.

 

Men så det er sagt, så holder egentlig bare SAS. Du vil være ganske sikker på at du ikke får spyware, da programmet er veldig godt i forhold til andre. Men ta det du er mest komfortabel med. Det er viktigst!

Lenke til kommentar

Kjempefornøyd slik jeg har det nå (med avira, SAS, comodo, f-s blacklight (og ccleaner)), dessuten er PC-en et par hakk raskere uten avg, + at den bruker mye mindre minne..

 

Avira ligger på mellom 7-8k, mens avg brukte mellom 30-40k.

 

Vanlig at det er så stor forskjell? Men er jo bare glad til, jeg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Asus laptop (Vista) med AVG 7.5 Internet Security installert. Jeg har lenge irritert meg over at den umåtelig treig. Nå har jeg funnet ut at vista selv rapporterer at AVG gjør den tregere, spessielt ved oppstart. Er det noe jeg kan gjøre for å få den raskere? Alternativet er å bytte til Avira, Comodo og SuperAntiSpyware, eller lignende sammensetninger. Jeg hører også at det eneste som er nødvendig med Vista er antivirusen. Stemmer det?

 

Takk

 

 

Det ser forresten ut som at AVG-Free ikke er å oppdrive (på sidene til grisoft, hvertfall) lenger...

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det kan være at du har spyware på maskinen din, noe som gjør at maskinen din blir tregere. Jeg kan ikke tenke meg at dette er noe AVG gjør selv. Så du kan godt kjøre gjennom langversjonen i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

 

Slik at du er helt sikker på at du ikke har noen virus/spyware på din maskin.

 

Ellers, så skal jo AVG trekke lite ressurser. Har du prøvd å oppgradere til AVG 8.0 for å se hvordan det går? Det kan også være en idé å kjøre CCleaner for å fjerne unødvendige filer og registeroppføringer.

 

Og det med at det bare er nødvendig med antivirus på maskiner med Vista, er bare tull. Du burde også ha et antispyware program i tillegg.

 

Her finner du AVG Free: http://free.grisoft.com/doc/download-free-...-virus/us/frt/0

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...