oophus_3do Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Warhammer er mer poppulært når man ser på google søk. Men det har da ingenting å si når diskusjonen er om hvem som vil bli best? Jeg trur de vil være "best" på hvert sitt område. WAR = Highfantasy. AoC = Lowfantasy.
Trynemjoel Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Det var ikke den statestikken jeg refererte til, det var mer tallene rundt omtale av spillene i Norske medier, og derfor også hvor mye folk kan "følge med" de forskjellige spillene i Norge. Det var ikke snakk om hva som var "det beste spillet". Norske medier har helt klart blåst opp dette spillet innenlands slik at vi kanskje fort blir "blendet" av hvordan resten av verden oppfatter de to titlene
oophus_3do Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Spørsmål angående WAR: Jeg så på den lange videoen, og jeg la merke til att AI'en ikke virker til å være så smart. Man kan f.eks kaste en hammer på en NPC som står blandt flere 3,4 NPC'er og kun den ene som blir kastet på kommer løpendes. Dette er jo noe Age of Conan prøver å forandre på. En ny og forbedret AI, hvor NPC'ene kan løpe og hente hjelp. De er sultne, og vil drikke, spise samt trenger søvn. En ensom ulv vil være redd deg og stikke av, mens en ulve-flokk vil se deg som "pray" og angripe. Dette bare for å nevne noe. Hvordan vil AI'en være i WAR? Endret 3. juni 2007 av o(O)phus
Xtra Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Har registrert meg for WAR:Beta nå. Når er den? Altså når kan vi begynne å spille det? Forøvrig har jeg tenkt til å teste begge. 8771378[/snapback] Vel vet ikke når det er, men det er vel ved sommertid vil jeg tro. Du må ha bra pc for å komme med tidlig da. Så hvis du har dårlig pc kommer du nok med mot slutten hvis du er heldig nok til å komme med. Bra pc da mener jeg ivertfal 1gb eller mer ram, bra grafikk kort osv. 8774879[/snapback] På WAR? Grafikken så jo ut som WoW, kanskje ikke så grafisk, men altså rundt samme nivå.
Zappy Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Spørsmål angående WAR: Jeg så på den lange videoen, og jeg la merke til att AI'en ikke virker til å være så smart. Man kan f.eks kaste en hammer på en NPC som står blandt flere 3,4 NPC'er og kun den ene som blir kastet på kommer løpendes. Dette er jo noe Age of Conan prøver å forandre på. En ny og forbedret AI, hvor NPC'ene kan løpe og hente hjelp. De er sultne, og vil drikke, spise samt trenger søvn. En ensom ulv vil være redd deg og stikke av, mens en ulve-flokk vil se deg som "pray" og angripe. Dette bare for å nevne noe. Hvordan vil AI'en være i WAR? 8776154[/snapback] Jeg ser for meg at det kommer an på hvor mange man er i groupen. For at det skal være solo vennelig så må man kunne plukke ut mobs på den måten. Jeg foretrekker det fremfor realisme tbh. Ellers har jeg ingen anelse på hva de gjør med AIen. Og ellers da? Så gameplayet bedre ut? Endret 3. juni 2007 av zappy
oophus_3do Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg ser for meg at det kommer an på hvor mange man er i groupen. For at det skal være solo vennelig så må man kunne plukke ut mobs på den måten. Jeg foretrekker det fremfor realisme tbh. Ellers har jeg ingen anelse på hva de gjør med AIen. Og ellers da? Så gameplayet bedre ut? 8776543[/snapback] OK, så det har ikke vært mye snakk om AI enda? Joda, det ser greit ut, men jeg syns combat systemet går litt for sakte for min del. Samt att jeg får minner fra WoW fremdeles når jeg ser det. Og for å være ærlig, jeg kan ikke få WoW noe særlig mer opp i halsen enn akkurat nå. Så når jeg da ser litt "WoW" i WAR, så tiltrekker det meg ikke særlig mye. De har tatt vekk en hel masse "sparks and flash" greier og det er jo bra. Samt det at combat går sakte, kan jo ta seg opp når man blir høyere level. Men fremdeles, jeg er lei av auto-attack og targets har jeg funnet ut. Blir det ikke Age of Conan så blir det Darkall (as if, hehe) på meg.. Endret 3. juni 2007 av o(O)phus
Xtra Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Vel AoC kommer ut den 30. Oktober, og Warhammer Online kommer ut i første kvartal 2008. Du har nok god tid til å teste begge
Xtra Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 (endret) EDIT:Dobbelpost. Kan en moderator slette? Endret 3. juni 2007 av Xtra
Phoenixs Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Det som gjør meg skeptisk til Age of Conan er den manglende informasjonen. Det finnes heller ikke mange filmer/screnshots av virkelig gameplay, og veldig lite fra online delen med andre spillere. Det meste så lagt har alltid dreid seg om en melee basert karakter som sloss med npc'er. For alt vi vet kan alt vi har sett så langt ha vært fra singleplayer delen. Jeg vil se noe med et stort antall spillere på skjermen i online modus, magi, pvp og footage fra de forskjellige klassene. Spillet slippes snart og det vi har sett så langt er ganske tynt og ensformig. Funcom må snart begynne å vise noe, ellers begynner jeg å bli veldig skeptisk. Anarchy Online var en katastrofe da det ble sluppet, jeg håper og tror at Funcom har lært av det, men da burde spillet ha det meste implementert og det burde fungere veldig bra ved dette tidspunktet. Det eneste som skulle gjenstå nå er polish. Det burde være fullt mulig og slippe litt media som bekrefter dette... Endret 3. juni 2007 av Phoenixs
oophus_3do Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Det som gjør meg skeptisk til Age of Conan er den manglende informasjonen. Det finnes heller ikke mange filmer/screnshots av virkelig gameplay, og veldig lite fra online delen med andre spillere. Det meste så lagt har alltid dreid seg om en melee basert karakter som sloss med npc'er. For alt vi vet kan alt vi har sett så langt ha vært fra singleplayer delen. Jeg vil se noe med et stort antall spillere på skjermen, magi og footage fra de forskjellige klassene. Spillet slippes snart og det er ganske vi har sett så langt er ganske tynt og ensformig. Funcom må snart begynne å vise noe, ellers begynner jeg å bli veldig skeptisk. 8776701[/snapback] Jeg trur nok det er gjort med vilje.. Funcom har jo sakt att de ikke vil ut med info nå som kan være feil om 1 måned. Det att spillet faktisk har fått en endelig lanserings dato, samt att spillet nå straks går inn i Generell Beta, så trur jeg dem har alt i rute. De vil nok fremover nå bygge opp hype etterhvert som lansering nærmer seg, neste "hype" bølge kommer nok på E3 om en måned ca. Der vil de vise en ny "promotional" video som vistnok skal være veldi bra ifølge de som har sett den. ( Folk cra catch-gamer, curse-gaming osv ) Måten mages, og ranged klasser blir fremstilt i spillet er jo totalt annerledes enn fra hva vi har sett tidligere, så den "bomben" vil de nok spare til nærmere lansering, som en ordentlig sprengladning for en "hype".
Islanbadsj Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Så litt på den videoen av warhammer som ble postet tidligere i tråden. (Den med god kvalitet.) Var alt for likt wow, hack and slash, nye animasjoner, nye områder og nye navn. Da kan jeg likså godt spille wow føler jeg. Mulig at de har bra PvP system. (RvR) Men liker faktisk AOC sitt PvP system bedre i tillegg. Men synes funcom snart kan lette litt på sløret når det gjelder spells, men kanskje det skjer på E3?
Ickz Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 jeg, som mange andre her, har ikke fulgt med mye på WAR, men jeg har fulgt litt mer med på AoC. Det vi også ikke må glemme når det gjelder combat i AoC er mounted combat og siege pvp. Dette er to ting jeg setter stor pris på hvertfall.
Trynemjoel Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 (endret) På WAR? Grafikken så jo ut som WoW, kanskje ikke så grafisk, men altså rundt samme nivå. 8776541[/snapback] Som tidligere nevnt er modeller lignende fordi Warcraft er i stor grad basert på Warhammer. Men grafikken er markant bedre enn det av WoW. Endret 4. juni 2007 av Trynemjoel
maanemann Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 [klipp]WAR bilde. Ser dette ut som wow? Om jeg hadde hatt en bok med Warhamme art forran meg så skulle jeg bannet på at dette var tatt rett ut fra Warhammer verden. [klipp] Ooh! Det bilde der så ut som om det kom fra et helt annet spill. Enten så har de gjort enormt mye på engine i det siste, eller så skiller de på hva som skal se cartoony ut eller ikke. Alle dvergene jeg har sett tidligere ser ultra cartoony og ikke bra ut. Ligger følgende if-setning innbakt i engine?: IF dwarf Then draw with extremely cartoony graphics IF human Then Draw with standard computer graphics ELSE End IF
BearThor Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 En ting som jeg liker spesielt bra med WAR er at jo høyere level man blir og jo bedre man er i PVP vises på selve utseende på characteren din. Dvergene får lengre skjegg osv, greenskins vokser i størrelse. Og så henger man på skaller osv på armoren som er tilsvarende "pvp ranks" i wow.
zbegra Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Blir nok Age of Conan for meg. Håper alle småtassene (unger) stikker til Warhammer, så får jeg spille med voksne mennesker Er tross alt ikke antallet mennesker som avgjør om et spill er morsomt å spille.. om det er 1 million eller 200-tusen spiller jo ingen rolle. Antallet servere vil jo justeres etter antall accounter uansett. Voksent Community > Epeen Community.
M@R7!N Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 AMEN. Rart at ingen har nevnt det enda. Så lenge det er et par fulle servere og spillet er bra, så er det nok for meg (slight exaggeration )
Neppe Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Warhammer ser koselig ut det. Men nå er jeg egentlig litt lei av rund og glatt grafikk. Jeg vil gjerne se noe NYTT. Jeg vil ikke klikke på noen også bla igjennom 1-9 for å kaste spells. Jeg vil ha realtime combat. Jeg vil ha voksent miljø som er brutalt men givende. Jeg og damen begynner nok med Age of Conan når det kommer. Håper vi får se litt utvikling i MMORPG sjangeren for engangs skyld. Ikke bare ting som er kopiert fra veteranene. (Nei WoW er IKKE noen veteran)
maanemann Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 [klipp]For meg virker det som om AoC blir bra for de som liker PvE, mens WAR fokuserer mer på PvP (RvR) 8772897[/snapback] Og der viste du oss hvor mye du vet om AoC 8773415[/snapback] LoL! Jepp, dagens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå