Gå til innhold

Hører du på musikk med kvinnelig vokal?


Mushaboom

Anbefalte innlegg

Hva som man synes er god musikksmak er individuelt. Og kan ikke si at jeg liker noen av de du nevnte spesielt. Kanskje et par sanger av gamle Gwen og Madonna, ellers så holder jeg meg langt unna. Rihanna sin stemme synes jeg er sur og plagsom bare.  :hmm:

 

Men har som sagt sikkert mye med sjanger å gjøre, tror nesten all musikken jeg har er band, og da blir det for lite med kvinnestemmer.

8835192[/snapback]

 

 

Har hørt noe av Eva Cassidy! Er ihvertfall ganske sikker på at det var navnet.

Hun synger jo selvfølgelig pent osv, men er ikke slik musikk jeg gidder å høre på, rett og slett fordi jeg liker andre ting bedre.

 

Og selvfølgelig har jeg hørt musikk fra de listepop-pikene du nevnte sist der. Men det liker jeg ikke, uansett hvor rent og pent de synger. Fysj :ermm:

8835194[/snapback]

Nå som tråden kom opp igjen kunne jeg ikke la være å se de svarene så får bare komme med en sen kommentar.

 

Grunnen til at jeg nevnte disse hadde ikke noe med at jeg liker musikken deres selv,men at disse i største grad er kommersielle artister som de fleste har hørt.

 

Så når jeg ser den endeløse listen med karer som aldri hører på kvinnelige artister ble jeg nysgjerrig på om det ville si at de aldri hadde hørt noe av for eksempel disse eller at de ved "å høre på" mener til daglig. Og bare for å få sagt det,er veldig synd om folk utelukker musikk pga sjanger. Det finnes som oftest noe godt i alle sjangrer bare man er villig til å lete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo ikke noen bestemte fordommer mot å høre på musikk med jentevokal, men når jeg så igjennom platesamlinga mi så... nei, jeg hører ikke på et eneste band med jentevokal, selv om det er ubevisst.

Har vel mest å gjøre med at det er få band i de sjangrene jeg hører mest på (rock, blues, progrock, folk, hardrock og lignende) som har kvinner på vokalen da.

Lenke til kommentar

Hører på disse:

 

Aretha Franklin

Alison Krauss

Bjørk

Christina Aguilera (bla. fin duett med Andrea Bocelli)

Bonnie Raitt

Carole King

Carrie Underwood (bla. fin duett med Brad Paisley)

Diane Krall

Eva Cassidy

Stevie Nicks/Christine McVie

Shania Twain

Joni Michell

Janis Joplin

K.D Lang

Kiri te Kanawa

Katie Melua

Norah Jones

Sarah McLachlan

Tori Amos

Tracy Chapman

Lenke til kommentar
Hører faktisk ikke på noen band med kvinnelig vokalist  :p

 

Blir litt for feminint, iallefall når jeg bare hører på hard rock/metal osv.

9109850[/snapback]

Ja, fy... Jeg føler meg litt småfemi når jeg kan liste opp enkelte kvinnelige vokalister som er på høyde (og noen kanskje bedre) enn gode mannlige vokalister.

Lenke til kommentar

Angående rock må jeg arrestere deg.

 

Hørt Fleetwood Mac (med de kvinnelige medlemmene Stevie Nicks/Christine McVie)?

Hørt Aretha Franklins versjon av "Jumpin' Jack Flash"(Rolling Stones)?

Janis Joplin?

Bonnie Raitt? (regnes som den beste kvinnelige gitaristen, og hun er brukbar på slide...)

Hørt Joni Michell?

 

Er generelt sett enig når det gjelder Hard Rock og Metal (har jo Tristania og Nightwish for de som liker de...), men tar du f. eks Bluegrass/Country er det ingen som kan synge som Alison Krauss, og i Jazz-sjangeren er Radka Toneff fantastisk.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Angående rock må jeg arrestere deg.

 

Hørt Fleetwood Mac (med de kvinnelige medlemmene Stevie Nicks/Christine McVie)?

Hørt Aretha Franklins versjon av "Jumpin' Jack Flash"(Rolling Stones)?

Janis Joplin?

Bonnie Raitt? (regnes som den beste kvinnelige gitaristen, og hun er brukbar på slide...)

Hørt Joni Michell?

 

Er generelt sett enig når det gjelder Hard Rock og Metal (har jo Tristania og Nightwish for de som liker de...), men tar du f. eks Bluegrass/Country er det ingen som kan synge som Alison Krauss, og i Jazz-sjangeren er Radka Toneff fantastisk.

9110203[/snapback]

 

 

Vær ærlig. Hadde f.eks Mastodon, Turboneger, Slayer osv. passet med en kvinnelig vokalist :roll: ?

Lenke til kommentar
Angående rock må jeg arrestere deg.

 

Hørt Fleetwood Mac (med de kvinnelige medlemmene Stevie Nicks/Christine McVie)?

Hørt Aretha Franklins versjon av "Jumpin' Jack Flash"(Rolling Stones)?

Janis Joplin?

Bonnie Raitt? (regnes som den beste kvinnelige gitaristen, og hun er brukbar på slide...)

Hørt Joni Michell?

 

Er generelt sett enig når det gjelder Hard Rock og Metal (har jo Tristania og Nightwish for de som liker de...), men tar du f. eks Bluegrass/Country er det ingen som kan synge som Alison Krauss, og i Jazz-sjangeren er Radka Toneff fantastisk.

9110203[/snapback]

 

 

Vær ærlig. Hadde f.eks Mastodon, Turboneger, Slayer osv. passet med en kvinnelig vokalist :roll: ?

9111760[/snapback]

Hørt om Arch Enemy?

Lenke til kommentar
Poenget er at om en dame kan få en sånn sound(Arch Enemy) til så er det ingenting i veien for at de skulle få til det du nevner(Turboneger osv).

9111864[/snapback]

 

 

Vennligst svar på spørsmålet mitt :) Ville du ha bytta ut Hank med en kvinne, eller beholdt han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...