Gå til innhold

Hører du på musikk med kvinnelig vokal?


Mushaboom

Anbefalte innlegg

youtube er genialt til slikt:

 

Sharon Den Adel fra Within temptationhttp://youtube.com/watch?v=8FTfvCglizI ikke akkurat samme sjanger som Norah da, men illustrerer godt hva en mektig kvinnevokal kan gjøre :=)

 

Samme band, roligere sang: http://youtube.com/watch?v=bxubZA4kBMI&mode=related&search=

 

edit: videoen er klippet og limet av en eller annen forrykt fan, ikke se på den for mye :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører for det meste på metal og må bare innrømme at det går svært lite i kvinnelig vokal. Synes ikke kvinnelige vokalister egner seg like godt innen metalgenren, i fare for å virke diskriminerende mot mitt eget kjønn... :p At kvinnevokal benyttes en gang iblant i låter der den mannlige vokalisten dominerer kan være ganske bra i mange tilfeller... I noen genre går det også bedre enn andre...

 

Synes artister som Tori Amos og eva Cassidy er ålreite å høre på though...

Endret av DeadEmotion
Lenke til kommentar

Har faktisk aldri tenkt over dette noe særlig. Hører mest på rock, og av de bandene som jeg hører på er det ingen kvinnelige vokalister. Eneste bandet jeg har hørt på en del som har en kvinnelig vokalist er Dover. Syns at mannelige sangere passer best til rock sjangeren.

Lenke til kommentar

Har ikke noe som jeg foretrekker så lenge stemmen er bra, musikken er bra så...er det vel bra da! :) Kan nevne at jeg hører på Arch Enemy, Nightwish, Within Temptation, som kanskje "hoved" dame-vokalist-bandene. Og Tori Amos seffølgelig :)

Endret av Zithor
Lenke til kommentar
Hører jeg på musikk med kvinnelig vokal:

nix. kan heller ikke forestille meg Dimmu Borgir med kvinnelig vokal :p

Akkurat Dimmu Borgir har ikke så veldig brutal vokalist at det gjør noe, fks. Arch Enemy's Angela Gossow får ham til å høres ut som en redd pusekatt. :p

Lenke til kommentar
Hører jeg på musikk med kvinnelig vokal:

nix. kan heller ikke forestille meg Dimmu Borgir med kvinnelig vokal :p

Akkurat Dimmu Borgir har ikke så veldig brutal vokalist at det gjør noe, fks. Arch Enemy's Angela Gossow får ham til å høres ut som en redd pusekatt. :p

8818865[/snapback]

nja, syns Shagrath er noe av det beste jeg har hørt jeg. er uenig i at han høres ut som en

. :mad:

men så

nå, hun har jævlig energi, det skal hun ha. husker en gang når en venn viste meg en sang av dem på iPoden sin, jeg hadde ingen anelse om at det var en dame som sang.. :ohmy:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...