Gå til innhold

Kan vi snakke om El-Kjøp etter 20:00?


Anbefalte innlegg

Må innrømme det. Nå er jeg litt oppgitt.

 

Moderator stengte "Netshop....#" tråden til Micke med den begrunnelse av at Netshop nå ikke holder åpent og derfor ikke kan forvare seg selv før kommende mandag.

Der inne var det en intens, og interessant, diskusjon, en som ble effektivt kvelt til døde med dette som argument. Tråden ble dermed stengt.

 

Mitt siste "bitende" innlegg ble da også retusjert bort.

Jeg velger å lime det inn nedenfor.

 

Men, mitt spørsmål er (og dette topic handler om):

 

Kan vi diskutere web-shops (som jo aldri stenger, Visa'n din er alltid velkommen) eller andre utsalg etter åpningstid, eller kan vi ikke?

Trodde nettet, og nettdebatten, hadde den kjærkommene egenskap av å være tidløs (klokkeløs) og derfor også kompromissløs.

 

Takknemlig for svar.

 

 

 

 

 

Off topic

Dette var det jeg ville si om saken i den tråden som stengte (nå stenger vel denne også? Som en vis mann sa "sensur er diktatorens privilegium"):

 

Jarmo,01/06-2007 : 23:46]

Feil, bilder av headsettet var ikke hans, såvidt jeg har fått alt med meg i kveld.

 

Da slutter vi med alle typer av spekulasjoner i denne tråden og holder oss til fakta.

 

Mvh

Jarmo  :)

8761327[/snapback]

 

Men Jarmo?

 

Det er jo nettopp poenget. Netshop legger ut "bevis" som klandrer en kunde, på utilbørlig vis. På toppen er det hele er det avbildede "bevis" tilsynelatende ikke en gang kundens produkt.

 

Hva er feil her?

 

Mitt resonement eller Netshops bevisførsel?

 

Så ingen moderator-kritikk av bedriftens innlegg her, ser derimot et ganske så intens forsvar av bedriftens mulige interne feil.

 

"Kanskje hadde de avbildet feil vare, fra feil kunde"

Er ikke det spekulasjon da?

 

Skulle tro de ville dobbelsjekke hvilken vare de avbilder når de går til så pass drastiske skritt som å stigmatisere en kunde i et offentlig fora.

 

Beklager å måtte forsvare mine resonement til stadighet. Og da ikke overfor Netshop, men overfor forumet selv.

 

Synes at almuen, leserne, har støttet opp om det jeg, med flere, skriver, men har nå mottatt 3 korrekser fra moderatorene.

 

Ser ikke helt det hva som er så feil.

 

Ingen blir hetset, ingen er navngitt, men en, etter min oppfatning, kardinalfeil begått av en proffesjonell part blir påpekt.

 

Noe jeg i dette tilfellet anser som både rett og rimelig.

 

La oss ikke glemme opphavet til denne tråden. En kunde som følte seg neglisjert og oversett av en profesjonell aktør, en nettbutikk. 6 uker uten akseptabel respons fra angjeldende butikk. I løpet av kvelden har denne kunden også opplevd å bli stigmatisert og latterliggjort på toppen av det hele (heldigvis under synonym, alternativet ville vært uholdbart).

 

Unnskyld Jorma. Men hvor bør sensuren, korreksen og formaningene starte, og hvor bør de begynne? (enn slutte).

Endret av klidep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette stemmer, er det den latterligste grunnen jeg har sett.

Dette er et forum, ikke nettbutikkenes talerør.

Og dessuten; Netshops ansatte står da fritt til å svare i helgene også?

 

Men det viktigste er som sagt; dette er brukernes forum, ikke nettbutikkenes. Dårlig beslutning å stenge en tråd som omhandler en nettbutikk fordi det er helg -.-

Lenke til kommentar
Moderator stengte "Netshop....#" tråden til Micke med den begrunnelse av at Netshop nå ikke holder åpent og derfor ikke kan forvare seg selv før kommende mandag.

Der inne var det en intens, og interessant, diskusjon, en som ble effektivt kvelt til døde med dette som argument. Tråden ble dermed stengt.

Og med rette. Poengløs gjentagende drittkasting er ikke noen vits, selv om du selvfølgelig liker det når det går den veien du vil at det skal gå.

 

La oss ikke glemme opphavet til denne tråden. En kunde som følte seg neglisjert og oversett av en profesjonell aktør, en nettbutikk. 6 uker uten akseptabel respons fra angjeldende butikk. I løpet av kvelden har denne kunden også opplevd å bli stigmatisert og latterliggjort på toppen av det hele (heldigvis under synonym, alternativet ville vært uholdbart).

Så når en ansatt blir navngitt og angrepet er det helt ok, men at trådstarter får svar på tiltale i et mer høflig tonefall enn han selv bruker, så er det galt? Dersom en ikke tåler å bli snakket til eller om på en viss måte i et offentlig forum, bør en ikke bruke den måten å skrive på selv. Tåler en ikke å få svar, får en heller holde kjeft.

 

Det snakkes om politianmeldelse, dokumentforfalskning, svindel etc. Alt dette er faktisk veldig seriøse anklager som ikke har ett eneste bein å stå på ut fra den ene posten det er snakk om.

 

Jada, surt at en ikke får lov til å firtsette drittkastingen som en vil, men det er nettopp for å unngå slikt en har moderatorer.

Lenke til kommentar

NetShop er en bedrift beståendes av mennesker som jobber der. Disse har ikke mulighet til å svare på diverse forum til alle døgnets tider. Tråden begynte å ta av og den ble derfor stengt slik at det skal bli mulig å kunne få noe fornuftig ut av den. Trådstarter har dersom han snakker sant noe som NetShop kan få skikkelig problemer med å forklare.

 

Jeg er like spent som resten her til å se hva svaret blir, og det virker som om trådstarter har noen virkelig gode kort på hånden. Da syntes jeg det er bra at man stenger tråden inntil motparten får svare på beskyldnignene. Ingen er tjent med en ufattelig lang tråd som koker bort i grøten grunnet drittkasting og manglende folkeskikk. La oss nå holde den ryddig ved at den er stengt til NetShop får forklart seg. Da åpnes den igjen, og vi slipper å bla gjennom 14 sider med krangling for å i det hele å kunne forsøke å forstå hvor vi har havnet hen. Syntes dessuten trådstarter fikk sin versjon ganske tydelig frem før den ble stengt.

 

Jeg kan ikke huske sist jeg gledet meg så til at helgen skulle ta slutt, og mandagen skal komme. :)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Var det seriøst grunnen til at tråden ble stengt? Det høres jo rett og slett for dumt ut?

HW.no er da bedre enn dette!

8762508[/snapback]

Er det for dumt at det blir postet 60 innlegg i løpet av helgen som bare inneholder angrep, påstander og dårlig folkeskikk når trådstarter har fått frem poenget sitt, og det eneste som vil bringe saken videre er et svar fra NetShop?

 

Slik det står nå så har trådstarter noen virkelig gode kort på hånden. La oss vente på et svar fra motparten. Det er da det blir interessant.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Synd, siden jeg nettopp hadde åpnet en flaske vin og skåret opp en bit Manchego...

8762346[/snapback]

 

:dribble: Oi oi! Har du en fin beta Pata Negra der også... ja, da er det snakk om ren og skjær mannevond misunnelse her!

 

Neida, fortjent skal det være etter en finfin innsats på forumet i kveld. :)

Lenke til kommentar

Den forrige tråden ble stengt som følge av at den ble fylt med drittkasting fra kunder mot Netshops representanter. Dette i seg selv er et brudd mot retningslinjene:

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

Når dere har fått privilegiumet i at Netshop faktisk kommer inn her og svarer på tiltale fra brukerne, så er det ganske lusent gjort å slenge ut usaklige og uhøflige påstander de ikke kan forsvare seg mot.

 

Forøvrig, tråden som ble stengt, ble stengt for å forhindre at slike uttalelser skulle komme frem. Den åpnes igjen på mandag, slik at Netshop kan svare på henvendelsene deres. Dere får vente til da med å fortsette diskusjonen.

 

TEE og Nuffern har her glimrende poenger i hvorfor den forrige tråden ble stengt.

Lenke til kommentar
Må innrømme det. Nå er jeg litt oppgitt.

 

Moderator stengte "Netshop....#" tråden til Micke med den begrunnelse av at Netshop nå ikke holder åpent og derfor ikke kan forvare seg selv før kommende mandag.

Der inne var det en intens, og interessant, diskusjon, en som ble effektivt kvelt til døde med dette som argument. Tråden ble dermed stengt.

 

Mitt siste "bitende" innlegg ble da også retusjert bort.

Jeg velger å lime det inn nedenfor.

 

Men, mitt spørsmål er (og dette topic handler om):

 

Kan vi diskutere web-shops (som jo aldri stenger, Visa'n din er alltid velkommen) eller andre utsalg etter åpningstid, eller kan vi ikke?

Trodde nettet, og nettdebatten, hadde den kjærkommene egenskap av å være tidløs (klokkeløs) og derfor også kompromissløs.

 

Takknemlig for svar.

 

For det første, denne tråden er feilpostet og flyttes til rette plass ;)

 

For det andre, vår jobb er å holde ro og orden i forumet.

Vi kan ikke tillate at noen brukere vil oppføre seg som aktor, dommer og bøddel ovenfor personer eller bedrifter. Alle har sin rett til å forsvare seg mot beskyldninger og anklager her i huset. Nevner dette på generelt grunnlag.

 

Alle kan se at det foreligger åpenbare feilfakta som f.eks. bilder og annet info. Dette bør vi få en forklaring på når de ansvarlige personer er tilbake på jobb.

Åpningstidene til bedrifter må vi bare akseptere så det så(i dette tilfelle)

 

Vi setter også grenser hvor langt man kan dra en offentlig skittentøyvask her i huset og derfor ble tråden stengt inntil videre, etter en totalvurdering av flere moderatorer.

 

"Kanskje hadde de avbildet feil vare, fra feil kunde"

Er ikke det spekulasjon da?

Det kom vel frem at avbildet headsett ikke var trådstarterens eiedom?

 

Unnskyld Jarmo. Men hvor bør sensuren, korreksen og formaningene starte, og hvor bør de begynne? (enn slutte).

Ingenting er sensurert i tråden. For oss teller fakta og ikke synsing, irrelevante meninger eller grunnløse påstander.

 

Personlig syns jeg at denne saken har gått altfor langt og håper på en fornuftig løsning mellom partene. Det er vi alle tjent med :)

 

Mvh

Jarmo

 

ps. tråden vil bli åpnet igjen på mandag og løsningsorienterte poster er velkommen fra alle parter. Vi har mye å lære av slike tråder som denne.

Lenke til kommentar

Det gikk jo helt av skaftet i den tråden og med en liten pausestenging så sparer man brukere for x-antall advarsler, eller i værste fall utestengelser, da mange tydeligvis ikke var interessert i å følge forumets retningslinjer. Således er det en bjørnetjeneste fra moderatorteamet som man gjerne kan sette litt pris på.

 

Saken vil uansett få sin avklaring, så det er vel bare til å kjøpe inn chips (eller man sier vel potetgull på østlandet?) for de som er spesielt interessert og ønsker å få svar på ukens cliffhanger.

 

Man vet i hvert fall når man skal "tune in". Nyt solen som er i helgen imens. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...