Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
satte fsben på 350 og 1,28v, trykte f10..save osv. Så slo den seg av(nå skal den egentlig starte igjen), men det gjorde ikke den og jeg trykte på power og den starta..ingen F1 trykking..rett inn i windows. Så det virker ikke som noe er gale utenom det.

 

Edit: skal ta å flashe til den nyeste beta-biosen, får se da :)

9155191[/snapback]

Høre litt merkelig ut syns jeg.

Men nå kjenner jo ikke jeg noe til din prosessor, men 1,28Volt er da langt under standard V-core?

1,35V er det i alle fall på E66xx og Q66xx, og Exon er vel samme ulla. Hvis det er multipler 8 du har (266x8= 2,13Ghz) og du setter fsb til 350 uten å endre multipler prøver du altså å kjøre 350x8= 2,8Ghz og da bør du vel ha standard V-core eller høyere.

 

Men som sagt, det kan hende jeg tuller, siden jeg ikke har erfaring med din cpu, som om den har lavere V-core standard kan du bare se bort fra dette.

Men når du kommer i Windows igjen, hva er da klokkefrekvensen? (cpu-z eller Everest eller liknende)

Lenke til kommentar

klokkefrekvensen og alt vises riktig, men det ordna seg...tok ut batteriet osv. og da var det i boks..tror jeg tok i litt for mye med minne, da kan sånt tull skje :D

Men er meget imponert over kortet her ja. :love:

Og meget bra tråd på kortet :thumbup:

cpuen her klokker meget bra, så det blir artig når jeg finner mer ut av kortet...er lett å gå seg vill ja :innocent:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Testingen fortsätter...fick mer minne i dagarna. Bland annat ett 2X2GB sett som jag tror många har lust på att skaffa framför 4X1GB. Har inte fått testat det ännu, men det blir till efter helgen tänker jag. Hittils har det inte varit ett endaste kit med minne som har felat eller haft problem. Jag tror Intel har lyckats väldigt bra med detta chipset. 965 var väldigt bra, men detta är "grädde på moset".

Lenke til kommentar

Mackanz: Ifølge signaturen din så har du vel god peiling på OCZ? :) Vet du om noen OCZ brikker som klokker godt (2x2GB)? For eksempel 800MHz-brikker som klarer 1000MHz?

 

Lurer på å kjøpe 2x2GB siden ingen har Crucial BallistiX 2x1GB på lager for tiden :dontgetit:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ska du klocka bör du välja högre än DDR800 helst. Men Platinum rev 2 eller Crossfire kitet klockar över 1100 för mig i alla fall, men det är ju inga garantier. 2X2GB bör inte köpas om klockning är primärt. Några mhz klarar man alltid att få ur, men 1000 är jag tveksam att de klarar.

Lenke til kommentar

Øvelse gjør mester Fluesopp, så det er bare å prøve seg frem, så kommer du nok inn i det viktigste ganske fort :thumbup:

 

@mackanz, det er godt å få det bekreftet. Det er jo en del som har spurt om de eller de minnebrikkene fungerer, og jeg har altså ikke hørt om noen som IKKE vil på dette hk, og det er veldig greit å ha med noen sånne som deg, som har prøvd veldig mye forskjellig. Regner jo med at du slår "alarm" om det skulle dukke opp problemer.

 

Jeg er forøvrig også veldig fornøyd med dette hk så langt, og ville kjøpt igjen i dag uten spørsmål.

 

Etter noen timers arbeid er skjermkort, minne og hovedkort på plass i Cuben;

 

88944.jpeg

 

88948.jpeg

 

Håper for guds skyld jeg aldri trenger å ta grafikk-kortet ut igjen, for jeg måtte borre og slipe vekk en del nagler, og jobbe hardt for å få det inn. Men det ble bra til slutt, og nå står cpu kjøler for tur. :)

Lenke til kommentar

@mackanz: Har du hatt noen problemer med minne latency på dette kortet?

 

Jeg kjører nå 3-3-3-3, 702MHz, 1T på 2.25V. Synes det virker litt for bra til å være sant...eller?

 

Se test fra Everest:

 

 

 

CPU-Z

 

 

 

BIOS er Beta'n 0501.

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Har oxo nettopp fått opp PC med deluxe kortet, men tror jeg sliter litt..

 

Testet CPU-Z for å sjekke status, men CPU-Z viser at cpu svinger fra 2-3k, Intel Core 2 Duo E6850 , ram’n jeg bruker er 2x OCZ DDR2 2048MB Nvidia SLI Ready XTC PC2-8500 2x1024MB 1066MHz.

 

CPU-Z viser:

Core Speed 1999.9

Multiplier x Bus speed 6.0 x 333.3 MHz

Module 1 DDR2, PC2-6400 (400 MHz), 1024 MBytes, OCZ osv ifølge CPU-Z

Se bilder under og cpuz.htm,

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
asus.jpg

cpuz-3k.jpg

cpuz-2k.jpg

cpuz-mem.jpg

 

er det noen annet software jeg kan bruke for å sjekke videre?

Lenke til kommentar
Har du de-aktivert alle "CPU Features" i BIOS?

Oppdatert til nyeste BIOS?

9159066[/snapback]

 

har nyeste bios og alt er enablet i cpu i bios. det var en sak som var deaktivert for win xp, men jeg enablet den da jeg bruker Vista. Fortsatt svinger cpu fra 2-3k i CPU-Z

Endret av zedty
Lenke til kommentar
De-aktiver alt, uansett.

9159212[/snapback]

 

deaktiverte alt, uten om det første valget som var auto/manuell, den står på auto.

Nå viser CPU-Z 3k-3k, så det har vært stabilt i hvertfall 1 min.

 

Jeg forstår ikke hva du har fått meg til å gjøre, men det ser hvertfall ut til å fungere :) tusen takk.

 

--

ser at cpu temp har doblet seg fra 20 til 40 nå i asus probe, noe med de nye innstillingene å gjøre?

Endret av zedty
Lenke til kommentar

et tips videre hvordan jeg kan forsiktig prøve å overklokke noe, bør jeg så inn i bios å justere innstillinger eller kan jeg benytte asus aisuite.

 

Hvis jeg benytter aisuite og går inn på advance: der har jeg CPU freq på 333 og cpu ratio på 9, noe tpis der for å sette meg i gang?

Eller burde jeg bare la være :)

Lenke til kommentar
zedty Postet i dag, 11:01

Jeg forstår ikke hva du har fått meg til å gjøre, men det ser hvertfall ut til å fungere  tusen takk.

 

--

ser at cpu temp har doblet seg fra 20 til 40 nå i asus probe, noe med de nye innstillingene å gjøre?

Det er altså som Intern har vært inne på en strømsparingsfunksjon din cpu har som setter ned multipler og V-core når det ikke er behov for mye prosessorkraft.

Valgene som påvirker dette er i bios; Advanced - Cpu configuration menyen, der du finner; "C1E Support" og "Intel Speed Step" som du da kan skru av eller på.

 

Når man skal finne ut hvor langt man skal klokke, eller kjøre benchmark-testing og slike ting velger de fleste å skru av slike funksjoner.

Men som du sier blir det da varmere enn nødvendig ved lav belastning.

 

Jeg har skrudd dette på igjen, og hos meg som har klokket Q6600 til 3,6Ghz veksler det da mellom 2,4Ghz (400x6) og 3,6Ghz (400x9) alt etter behov.

 

Så det resultatet du hadde er helt korrekt, og slik det skal være, men er altså mulig å skru av på bekostning av mer idle- varme slik som Intern har forklart. :)

 

Ellers vil også jeg anbefale bios for klokking, AI-Suite er meget ustabil hos meg også, med frys/crash/blåskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...