Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er systemet ditt?

 

mulig du må gi noe mer volt, men hvordan klokking på ditt kort fungerer vet sikkert TXD1979 mer om.

8843892[/snapback]

 

Hvor mye tror du jeg burde stille opp volten? Står som 1,300 som standard her. Har prøvd å stille inn RAM settings manuelt, men da bare piper det og nekter å starte. :cry:

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Har du satt minnet til 667Mhz?

 

ellers kunne du kansje prøvt å øke volt til f.eks 1.4, bare pass på temp. Har du prøvt noe annet enn 300FSB?

8843939[/snapback]

 

Prøvde 270, 280 og det funket fint.

 

Minnet står standard som 667 tror jeg. Legger ved en CPUZ Valid her slik at du kan se.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Da var jeg online igjen. Sitter på nattskift nå :hrm:

 

Sett volten på minnet ditt til +0,1 til og begynne med på memory voltage settings.

Sett speeden på minnet til 533MHz (1:1) så skal ikke minnet være noe problem. Disable alt på CPU-features menyen. La CPU-volt være auto til og begynne med og se om du klarer 280MHz fsb igjen. Deretter øker du 5 og 5 MHz til du ikke kommer lenger. Gi tilbakemelding på hvordan det går så tar vi det derfra ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Da var jeg online igjen.  Sitter på nattskift nå  :hrm: 

 

Sett volten på minnet ditt til +0,1 til og begynne med på memory voltage settings.

Sett speeden på minnet til 533MHz (1:1) så skal ikke minnet være noe problem.  Disable alt på CPU-features menyen.  La CPU-volt være auto til og begynne med og se om du klarer 280MHz fsb igjen.  Deretter øker du 5 og 5 MHz til du ikke kommer lenger.  Gi tilbakemelding på hvordan det går så tar vi det derfra ;)

8846745[/snapback]

 

Det store problemet er når jeg forandrer på minne instillingene så nekter maskinen å starte, kun lange piip.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Prøv å sette CPU termination voltage til max (0,18 tror jeg det var på mitt kort).  Sett også "enabled" på "Soft Overcloking" eller hva det nå var det het  :hmm:

 

PS: jeg sitter her til 06:45 i morgen tidlig så bare skriv i vei ;)

8847283[/snapback]

 

Får ikke tatt det nå, men skal ta det imorgen! :) *Endelig 18 år*

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Prøv å sette CPU termination voltage til max (0,18 tror jeg det var på mitt kort).  Sett også "enabled" på "Soft Overcloking" eller hva det nå var det het  :hmm:

 

PS: jeg sitter her til 06:45 i morgen tidlig så bare skriv i vei ;)

8847283[/snapback]

 

Får ikke tatt det nå, men skal ta det imorgen! :) *Endelig 18 år*

 

~ Mortis360

8847314[/snapback]

Gratulerer med dagen :w00t:

Lenke til kommentar
Sjekk forklaring på "CPU termination voltage" i PM'en jeg sendte deg Mortis360.  Skjønner meg ikke 100% på hva det er, men driver å leser litt rundt omkring på nettet nå.

 

Hvis noen har en glimrende forklaring til oss, så tas den imot med stor takk  :)

8847771[/snapback]

 

Har prøvd den, kom ikkenoe lengere enn 290 FSB. :roll:

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Sjekk forklaring på "CPU termination voltage" i PM'en jeg sendte deg Mortis360.  Skjønner meg ikke 100% på hva det er, men driver å leser litt rundt omkring på nettet nå.

 

Hvis noen har en glimrende forklaring til oss, så tas den imot med stor takk  :)

8847771[/snapback]

 

Har prøvd den, kom ikkenoe lengere enn 290 FSB. :roll:

 

~ Mortis360

8853644[/snapback]

Da ligger du altså ca. i det området jeg havnet med min overklokking :hmm: Hvis du nå har alle innstillinger slik jeg har skrevet tidligere, kan du begynne med å sette"MCH Voltage Select" til +0,12 og prøve igjen. Jeg kom meg litt videre på det ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Har satt alt tilbake til standard, tar en pause fra overklokking nå. Ser ikke ut som det er noe spesielt å klokke med Foxconn kortene, men ellers er de kjempefine! :thumbup: Klokking er bare ett plus, men ikke noe must. Merker iallefall stor forskjell på denne og X2 4600+ jeg hadde før! Skal til å skrive enda en brukertest snart, denne gangen av Argon DAB 2, håper jeg får den opp idag. :)

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Har satt alt tilbake til standard, tar en pause fra overklokking nå. Ser ikke ut som det er noe spesielt å klokke med Foxconn kortene, men ellers er de kjempefine! :thumbup:  Klokking er bare ett plus, men ikke noe must. Merker iallefall stor forskjell på denne og X2 4600+ jeg hadde før! Skal til å skrive enda en brukertest snart, denne gangen av Argon DAB 2, håper jeg får den opp idag. :)

 

~ Mortis360

8853810[/snapback]

Ikke gre alle under en kam når du sier Foxconn-kortene. Sindre fikk nå en fin klokk med sitt kort ;) Men jeg er enig at mitt å ditt kort ikke er noe for ekstrem klokking nei :nei:

Lenke til kommentar
Har satt alt tilbake til standard, tar en pause fra overklokking nå. Ser ikke ut som det er noe spesielt å klokke med Foxconn kortene, men ellers er de kjempefine! :thumbup:  Klokking er bare ett plus, men ikke noe must. Merker iallefall stor forskjell på denne og X2 4600+ jeg hadde før! Skal til å skrive enda en brukertest snart, denne gangen av Argon DAB 2, håper jeg får den opp idag. :)

 

~ Mortis360

8853810[/snapback]

Ikke gre alle under en kam når du sier Foxconn-kortene. Sindre fikk nå en fin klokk med sitt kort ;) Men jeg er enig at mitt å ditt kort ikke er noe for ekstrem klokking nei :nei:

8853888[/snapback]

 

P965 kortene da. ;)

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...