Gå til innhold

Company of Heroes DirectX 10-klart (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
================================================== ===================

Company of Heroes Release Notes

================================================== ===================

 

v1.70 05/29/2007

 

DX10 Features

- Edges of particles are softened where intersecting 3D objects.

- Thousands of additional 'litter' objects in the world.

- Improved user control over anti aliasing settings.

- Alpha to coverage anti aliasing to improve quality of alpha test objects such as shrubs.

- Lighting quality has improved by moving all calculations per pixel.

- More precise point light calculations.

- Point lights can now cast shadows.

- 3D short grass on the terrain.

- Vertical refresh synchronization is enabled by default to improve visual quality by preventing tearing of the display image, use '-novsync' to disable.

- Hardware PCF for improved shadow quality.

 

Dette var skuffende. De la bare til per-pixel lightning og lot flere lys kaste skygger. Kanskje noe bumbmapping på objektene... Ca Doom 3 grafikknivå.

 

Jeg hadde håpet på HDR og geometry shading/mapping og quantum engine physikk. Så hadde f.eks våpna sett litt mindre kantete ut og vi kunne hatt physikk effekter og flere partikler, og tanksene sett ekstremt bulkete ut selv nært innpå :love:

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe dette spillet nå etter jeg har lånt den av en kamerat, men hvordan er online aktiviteten nå etter så "lang" tid? Jeg fikk ikke spille online siden det er sånn påloggings greie....

 

 

PS.

Bare jeg som synes "easy" er langt ifra easy i skirmish??

Lenke til kommentar
Gikk ned enormt med fps etter å lagt inn dx10 patchen.

Måtte sette ned mange av innstillingene til medium for at det skulle flyte fint;/

8758882[/snapback]

Hva slags specs har du?

8758981[/snapback]

Hmmm:)

core2duo e4300 på 2,4ghz

4gb minne kingston value

8800 gts 320mb

Lenke til kommentar

Obs! Etter det jeg har opplevd så kan man ikke skru av V-sync i DX10 modus i COH, noe som betyr at FPSen vil bli kraftig begrenset av hva mulighetene er. Sliter også med noen merkelige bugs i spillet.

Noen ganger får jeg enten 60FPS i ytelsetesten i COH (maksimum siden V-syn er på) mens andre ganger får jeg bare halvparten. Alt er fullstendig uavhengig av grafikknivået.

 

Det ka ntyde på flere ting, som at DX10 har mye mer å gå på, men at det er noen merkelige bugs (i tillegg til V-sync) som begrenser dette kraftig.

 

Obs: Husk at DX10 modus også gir en del bedre grafikk på visse punkter. (mye mer 3D gress ville nok utvilsomt vært en svært FPS begrensning i DX9 modus)

Lenke til kommentar
Noen som har linker til tester / benchmarks av DX9 vs DX10?

 

MS påsto jo opptil 10 ganger bedre ytelse da de promoterte DX10 for et års tid siden... Hvis det er sant at CoH bare oppnår 1/3 av frameraten i DX10 er det vel nesten skandale.

8756943[/snapback]

 

 

ja d e sant...

 

Har vista og dx 10 grafikk kort med forceware 158,45, er nesten nede i 15 fps på det versta .

Får dårligere framerate med dx10 versjonen enn dx9 versjonen!!

 

 

Bare humbug og bedrag,,, alle løfta om bedre ytelse me dx10

Tenk kor Jævlig crysis vil lagga!!

 

Jævla nvidia 8800 geforce bløff hypp, HAR KASTA 4000 KR ut av vinduet på ein Stor bløff

Endret av P__i__Nx
Lenke til kommentar
Noen som har linker til tester / benchmarks av DX9 vs DX10?

 

MS påsto jo opptil 10 ganger bedre ytelse da de promoterte DX10 for et års tid siden... Hvis det er sant at CoH bare oppnår 1/3 av frameraten i DX10 er det vel nesten skandale.

8756943[/snapback]

 

 

ja d e sant...

 

Har vista og dx 10 grafikk kort med forceware 158,45, er nesten nede i 15 fps på det versta .

Får dårligere framerate med dx10 versjonen enn dx9 versjonen!!

 

 

Bare humbug og bedrag,,, alle løfta om bedre ytelse me dx10

Tenk kor Jævlig crysis vil lagga!!

 

Jævla nvidia 8800 geforce bløff hypp, HAR KASTA 4000 KR ut av vinduet på ein Stor bløff

8768506[/snapback]

 

 

ømm. skjerpings.... :nei:

 

 

Crysis vil jo ikke lagge noe mere enn man har sett i videoer til nå da... Det ville vært ulogisk.

Lenke til kommentar
Noen som har linker til tester / benchmarks av DX9 vs DX10?

 

MS påsto jo opptil 10 ganger bedre ytelse da de promoterte DX10 for et års tid siden... Hvis det er sant at CoH bare oppnår 1/3 av frameraten i DX10 er det vel nesten skandale.

8756943[/snapback]

 

 

ja d e sant...

 

Har vista og dx 10 grafikk kort med forceware 158,45, er nesten nede i 15 fps på det versta .

Får dårligere framerate med dx10 versjonen enn dx9 versjonen!!

 

 

Bare humbug og bedrag,,, alle løfta om bedre ytelse me dx10

Tenk kor Jævlig crysis vil lagga!!

 

Jævla nvidia 8800 geforce bløff hypp, HAR KASTA 4000 KR ut av vinduet på ein Stor bløff

8768506[/snapback]

Noen må vist få det inn med teskje.

1. DX10 er helt i fødestadiet, og en patch vil ikke flytte fjell. spesielt ikke en på 14mb....

 

2. DX10 versjonen har høyere grafikk enn DX9 versjonen, og at det da kraver mer er da ikke en bombe. Den som faktisk forventet en 10 ganger forbedrelse i FPS burde kanskje tenke seg om som en gang til...

 

3. Du kan ikke deaktivere V-sync i DX10 modus i COH, dette vil da igjen føre til langt dårligere ytelse/score. Hvorfor relic har valgt å gjøre det slik kan jeg ikke helt sjønne. (man burde kunne velge om V-sync var av eller på)

 

4. Du kjøpte gjerne ikke 8800GTX bare for å få DX10, i såfall synes jeg nok litt synd på deg. Det faktum at det er den kraftigste grafikkløsningen på markedet med en flott god pris/ytelse til toppkort å være, og at den er overlegen i DX9 i forhold til forrige generasjon gjør den til et knallkjøp for min del.

DX10 støtten er vel mer som en bonus å regne. Og/eller en fremtidssikkring, slik at du ka nfå spillt kommende DX10 titler.

 

5. Om crysis kommer til å lagge i DX10 er en ting, men det vil nok i såfall lagge langt mer i DX9 modus. DX10 ER bedre enn DX9, ingen tvil om det.

Men som sagt, så er ytelsen i visse videoer mer enn akseptabel for min del, og det er i seg seg et "bevis" på at grafikk/ytelse fungerer utmerket på crysis.

Som sagt 1000 ganger før, så finnes det ikke et eneste DX10 spill ute.. bare DX10 patcher eller demoer som er moddet.

 

Det beviser ingenting som helst.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...