Gå til innhold

Company of Heroes DirectX 10-klart (PC)


Anbefalte innlegg

8768506[/snapback]

Noen må vist få det inn med teskje.

1. DX10 er helt i fødestadiet, og en patch vil ikke flytte fjell. spesielt ikke en på 14mb....

 

2. DX10 versjonen har høyere grafikk enn DX9 versjonen, og at det da kraver mer er da ikke en bombe. Den som faktisk forventet en 10 ganger forbedrelse i FPS burde kanskje tenke seg om som en gang til...

 

3. Du kan ikke deaktivere V-sync i DX10 modus i COH, dette vil da igjen føre til langt dårligere ytelse/score. Hvorfor relic har valgt å gjøre det slik kan jeg ikke helt sjønne. (man burde kunne velge om V-sync var av eller på)

 

4. Du kjøpte gjerne ikke 8800GTX bare for å få DX10, i såfall synes jeg nok litt synd på deg. Det faktum at det er den kraftigste grafikkløsningen på markedet med en flott god pris/ytelse til toppkort å være, og at den er overlegen i DX9 i forhold til forrige generasjon gjør den til et knallkjøp for min del.

DX10 støtten er vel mer som en bonus å regne. Og/eller en fremtidssikkring, slik at du ka nfå spillt kommende DX10 titler.

 

5. Om crysis kommer til å lagge i DX10 er en ting, men det vil nok i såfall lagge langt mer i DX9 modus. DX10 ER bedre enn DX9, ingen tvil om det.

Men som sagt, så er ytelsen i visse videoer mer enn akseptabel for min del, og det er i seg seg et "bevis" på at grafikk/ytelse fungerer utmerket på crysis.

Som sagt 1000 ganger før, så finnes det ikke et eneste DX10 spill ute.. bare DX10 patcher eller demoer som er moddet.

 

Det beviser ingenting som helst.

8769117[/snapback]

 

Microsoft lovte bedre ytelse med dx 10 Derfor Forventer Jeg DET!!!

 

Hva med loost planet?

D er jo et rent dx 10 spill som er ute nå

 

Lagger så mye at det er uspillbart!

og dx 10 patchen til company of h er på godt over 100 mb !!

Endret av P__i__Nx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er no sånn det er. Du kan ikkje forvente DX10 spel som utnytter DX10 100% eit par dager etter at DX10 vart tilgjengeleg for vanlege forbrukarar. Ting tar tid.

 

Dei første DX10 spela er og gjerne DX9 spel, der enkelte DX10 effekter er lagt til.

Lenke til kommentar

8768506[/snapback]

Noen må vist få det inn med teskje.

1. DX10 er helt i fødestadiet, og en patch vil ikke flytte fjell. spesielt ikke en på 14mb....

 

2. DX10 versjonen har høyere grafikk enn DX9 versjonen, og at det da kraver mer er da ikke en bombe. Den som faktisk forventet en 10 ganger forbedrelse i FPS burde kanskje tenke seg om som en gang til...

 

3. Du kan ikke deaktivere V-sync i DX10 modus i COH, dette vil da igjen føre til langt dårligere ytelse/score. Hvorfor relic har valgt å gjøre det slik kan jeg ikke helt sjønne. (man burde kunne velge om V-sync var av eller på)

 

4. Du kjøpte gjerne ikke 8800GTX bare for å få DX10, i såfall synes jeg nok litt synd på deg. Det faktum at det er den kraftigste grafikkløsningen på markedet med en flott god pris/ytelse til toppkort å være, og at den er overlegen i DX9 i forhold til forrige generasjon gjør den til et knallkjøp for min del.

DX10 støtten er vel mer som en bonus å regne. Og/eller en fremtidssikkring, slik at du ka nfå spillt kommende DX10 titler.

 

5. Om crysis kommer til å lagge i DX10 er en ting, men det vil nok i såfall lagge langt mer i DX9 modus. DX10 ER bedre enn DX9, ingen tvil om det.

Men som sagt, så er ytelsen i visse videoer mer enn akseptabel for min del, og det er i seg seg et "bevis" på at grafikk/ytelse fungerer utmerket på crysis.

Som sagt 1000 ganger før, så finnes det ikke et eneste DX10 spill ute.. bare DX10 patcher eller demoer som er moddet.

 

Det beviser ingenting som helst.

8769117[/snapback]

 

Microsoft lovte bedre ytelse med dx 10 Derfor Forventer Jeg DET!

 

Hva med loost planet?

D er jo et rent dx 10 spill som er ute nå

 

Lagger så mye at det er uspillbart!

og dx 10 patchen til company of h er på godt over 100 mb !!

8770370[/snapback]

 

Når ting legges til i ett spill som ble lagd med DX9 for å få DX10 grafikk er det så og si utenkelig at de får utnytta DX10 skikkelig. Tenker det blir en god del høyere ytelse når det blir lagd rene DX10 spill. Patcher legges som oftest bare på toppen, så det sier seg selv at dette må gå tregere enn å droppe det som er DX9 i spillet og kun kjøre DX10, som crysis vil gjøre. Dessuten er, som sagt, DX10 fortsatt veldig ungt, så utviklerne er nødt til å "lære seg" api'et skikkelig før de får utnytta det på en ordentlig måte og får ut potensialet til DX10. Så ta det litt rolig og vent på f. eks. crysis, så skal du få se bedre utnyttelse av DX10.

Lenke til kommentar

Crysis er heller ikke mer enn et DX9 spill med DX10 "taged-on". Men her skal det ihvertfall brukes hovedsaklig til ytelseforbedringer.

Det vil nok ta lang tid før vi ser spill som er byggd opp for DX10 fra grunnen av.

 

For meg virker det som utviklerene anstrenger seg om å vise forskjellen for PR gimmicks og ytelsen får svi for det. Jeg har vanskelig for å tro at CoH DX10 effeketene hadde kostet noe særlig mer om det hadde blitt gjordt i DX9.

Det skal dog sies at nVidia har neppe konsentrert som om optimaliseringen av DX10 biten i driverene ennå.

Lenke til kommentar
Microsoft lovte bedre ytelse med dx 10 Derfor Forventer Jeg DET!

 

Hva med loost planet?

D er jo et rent dx 10 spill som er ute nå

 

Lagger så mye at det er uspillbart!

og dx 10 patchen til company of h er på godt over 100 mb !!

8770370[/snapback]

 

Nei, nei og atter nei. :nei:

 

1. Company of heroes patchen er på 13,1MB i størrelse. (13 789 136 byte for å være nøyaktig)

 

2. Lost planet er ikke et spill til PC engang, da dette orginalt er laget og optimaliser for Xbox 360.

Etter at det kom ut til Xbox 360, så tokk de å lagde en demo som de tokk rett over på PC platformen. (uten å nærmest gjøre noe som helst forandringer)

DX10 versjonen av demoen er på 16MB større enn DX9 demoen. (om det har noe å si)

Indirekte kan du heller se på lost planet sin DX10 som et patch til en uferdig demo.

(altså enda mindre optimalisert enn COH patchen)

 

F. eks: Spiller du lost planet så har det

1. Ikke støtte for oppløsningen til vanlige PC monitorer. (det har 1280x720, som du finner på TV-skjermer) De har altså ikke engang giddet å legge in støtte for PC monitorer engang! (derfor får du to store svarte striper på skjermen)

2. Når du spiller får du opp hint om å trykke på de forskjellige knappene på Xbox kontrolleren. Selv ikke dette har blitt redigert bort ifra PC versjonen....

 

3.

Microsoft lovte bedre ytelse med dx 10 Derfor Forventer Jeg DET!
Klart du får det. Du må bare vente til DX10 faktisk kommer ut. Ville ikke sagt at en patch eller to, på 10-16MB hver kan kalle seg for DX10 overhode. Endret av andrull
Lenke til kommentar
Crysis er heller ikke mer enn et DX9 spill med DX10 "taged-on". Men her skal det ihvertfall brukes hovedsaklig til ytelseforbedringer.

Det vil nok ta lang tid før vi ser spill som er byggd opp for DX10 fra grunnen av.

8771627[/snapback]

 

Ok, trudde Crysis skulle bli første første DX10 spillet fra grunn av jeg.

Lenke til kommentar
Crysis er heller ikke mer enn et DX9 spill med DX10 "taged-on". Men her skal det ihvertfall brukes hovedsaklig til ytelseforbedringer.

Det vil nok ta lang tid før vi ser spill som er byggd opp for DX10 fra grunnen av.

8771627[/snapback]

 

Ok, trudde Crysis skulle bli første første DX10 spillet fra grunn av jeg.

8771904[/snapback]

En skulle tro det, men når jeg tenker meg om så fikk vi ikke se DX10 bildene og videoene etterhvert.

Lenke til kommentar
kan vi som har 1.61 altså dx9 utgaven spille mot de som har patcha det til 1.7? med dx10?

8765371[/snapback]

Tviler.

Men så er det jo meningen at dere også patcher til 1.7 da...

Det er jo en helt vanlig oppdatering i tillegg til mulighet for DX10.

8765383[/snapback]

Jeg har verken vista eller dx10 skjermkort

Hvil det funke å oppgradere til siste patchen uansett?

Lenke til kommentar
kan vi som har 1.61 altså dx9 utgaven spille mot de som har patcha det til 1.7? med dx10?

8765371[/snapback]

Tviler.

Men så er det jo meningen at dere også patcher til 1.7 da...

Det er jo en helt vanlig oppdatering i tillegg til mulighet for DX10.

8765383[/snapback]

Jeg har verken vista eller dx10 skjermkort

Hvil det funke å oppgradere til siste patchen uansett?

8773821[/snapback]

Den siste patchen er en helt vanlig patch, som det nok er meningen at alle skal bruke ja. Den inneholder andre forbedringer osv..

Det er ingen dedikert DX10 patch engang. ;)

 

Det som er litt spesielt med den er at den legger til muligheten for å aktivere DX10 grafikknivå. (du har på shadere: Low - high - "DX10")

Har du ikke vista eller DX10 grafikkort vil denne ruten stå svart.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ååh ja, vi er noen stupide tullinger som har kjøpt DX10-kort. Jeg kunne likesågodt ha kjøpt enda et DX9-kort. :ermm: (nå har jeg hatt noen i hovedmaskina, Radeon 9800, GeForce 6800GT og så X1950 Pro).

 

Vel, "doomsayerne" her får spise i seg ordene sine når de virkelige DX10-titlene kommer. Crysis vil nok rocke. :)

Lenke til kommentar

Var da akkurat likt med de første dx 8.1 spillene som kom til ati 8500 korta, og de første dx 9 titlene på ati 9700 kortene, og ikke minst fx5800/5900 korta. Samme var det med den "fantastiske shadermodel 3.0 som 6xxx serien til nvidia hadde. Husker bla. riddic gikk elendig på mitt 6800gt@ultra når jeg aktiverte det. Når man kommer med teknologien i kortene før titlene kommer ut så blir kortene ofte utrangert ytelsesmessig, må nok antagelig vente til neste generasjon skjermkort kommer før alle dx10 titlene flyter bra. Og ikke minst til spillutviklerne lager spillene fra grunnen av med dx10.

Lenke til kommentar
Jævla DX10 BLØFF BLØFF BLØFF! vi er blitt lurt av jævla microsoft.

8773335[/snapback]

Det er Relic Entertainment som har laga Company of Heroes, ikkje Microsoft. Skal du klage, er det dei du skal rette den mot. :)

8774974[/snapback]

vi må ennda ikke glemme at dx10 er helt nytt, sikkert ikke ferdig utviklet en gang.

 

OGSÅ må vi ikke glemme at spille er bygd opp på dx9 og ikke dx10, det er kun gjort om for muligheten. Jeg vill egentlig bare kalle det muligheten for å teste dx10

Og det er første spillet som støtter dx10, så slutt å klag!

Finn noe annet å klage på :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...