Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hadde dog vært fint med troverdige kilder som faktisk beviser noe, har enda ikke sett dette. ;)

 

Som nevnt har jeg skrevet ganske mye om dette tidligere i tråden. Jeg har ikke til hensikt å gjenta det.

 

For øvrig strides vi helt sikkert om hva som er troverdige kilder på samme måte som i klima debatten hvor noen endog ikke greier å skille klima fra vær. Vær kan sammenlignes med kortvarig rus, mens klima kan sammenlignes med langsiktige direkte og indirekte negative virkninger.

 

Jeg har skrevet noe om årsak og virkning som kanskje interesserer deg tidligere i tråden.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt har jeg skrevet ganske mye om dette tidligere i tråden. Jeg har ikke til hensikt å gjenta det.

 

For øvrig strides vi helt sikkert om hva som er troverdige kilder på samme måte som i klima debatten hvor noen endog ikke greier å skille klima fra vær. Jeg har skrevet noe om årsak og virkning som kanskje interesserer deg tidligere i tråden.

Skal søke det opp og se. ;) Får satse på det ikke er flere av disse statestikkstudiene.

 

Forresten, jeg siterte deg dog på andre innlegg også.

Lenke til kommentar

Det er så mange hull i den her at jeg blir gal. Det eneste mannen her klarer å få frem, ved bruk av omstridte forskningsrapporter, er at rusmiddelbruk blant unge mennesker kan ha negativ effekt. Det gjør meg trist at skremselen han bruker antakeligvis funker på alt for mange.

Cannabisens mørke side

 

Jeg har nesten gitt opp Norge, slike som Kgun skremmer meg, og slike meninger som den du linker til grenser til galskap..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Jeg har nesten gitt opp Norge, slike som Kgun skremmer meg, og slike meninger som den du linker til grenser til galskap..

 

Å nei, jeg er ganske liberal.

 

Jeg skriver bare det jeg mener. Om du ruser deg er det din sak, men jeg vil gjøre hva jeg kan for å gi deg og andre motforestillinger. Deg er det vel nytteløst å argumentere mot allikevel, men jeg gir deg ikke opp av den grunn.

 

Hadde du ligget å plasket i en elv og kjempet for livet ville jeg endog prøvd å redde deg. Men det ville du vel ha deg frabedt?

 

Alle mine kamerater røykte tobakk. Det var jeg som måtte slite for at de skulle slutte å mase på meg om å ta en røyk. Jeg er også i mindretall her inne.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

For meg personlig er all bruk misbruk.

 

 

Slike som deg elsker jo kontroll, dere elsker styre mennesker idealer, dere er så korrupte mennesker at jeg blir skremt av å leve i denne verden sammen dere..

 

For meg personlig er cannabis medisin, debatten om legalisering blir litt smålig rar i mine øyne, vi må først å fremst gjøre det fullt ut medisinsk lovlig å bruke cannabis der leger kan kontrollere både doser og hva mengde som skrives ut..

 

Gå rett på legalisering funker ikke, man må først gjøre det klart at cannabis har masse potensial som medisin deretter ta steget mot legalisering, på samme måte som vi ser skjer i USA..

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal søke det opp og se. ;) Får satse på det ikke er flere av disse statestikkstudiene.

 

Forresten, jeg siterte deg dog på andre innlegg også.

 

Merket du at jeg redigert posten min til dette:

 

 

Som nevnt har jeg skrevet ganske mye om dette tidligere i tråden. Jeg har ikke til hensikt å gjenta det.

 

For øvrig strides vi helt sikkert om hva som er troverdige kilder på samme måte som i klima debatten hvor noen endog ikke greier å skille klima fra vær. Vær kan sammenlignes med kortvarig rus, mens klima kan sammenlignes med langsiktige direkte og indirekte negative virkninger.

 

Jeg har skrevet noe om årsak og virkning som kanskje interesserer deg tidligere i tråden.

 

Godvær er altså som den kortvarige rusen, mens ekstremværet kloden opplever er de langsiktige negative virkningene.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Å nei, jeg er ganske liberal.

 

Jeg skriver bare det jeg mener. Om du ruser deg er det din sak, men jeg vil gjøre hva jeg kan for å gi deg og andre motforestillinger. Deg er det vel nytteløst å argumentere mot allikevel, men jeg gir deg ikke opp av den grunn.

 

Hadde du ligget å plasket i en elv og kjempet for livet ville jeg endog prøvd å redde deg. Men det ville du vel ha deg frabedt?

 

Alle mine kamerater røykte tobakk. Det var jeg som måtte slite for at de skulle slutte å mase på meg om å ta en røyk. Jeg er også i mindretall her inne.

 

Tobakk er noe totalt forskjellig fra cannabis, tobakk hører ikke med i en diskusjon om cannabis..

 

Cannabis kan inntas på en haug andre måter en å røyke det, cannabis sine bi produkter kan også brukes til langt mer en tobakk planten..

 

Cannabis er medisin for mange..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Slike som deg elsker jo kontroll, dere elsker styre mennesker idealer, dere er så korrupte mennesker at jeg blir skremt av å leve i denne verden sammen dere..

 

For meg personlig er cannabis medisin, debatten om legalisering blir litt smålig rar i mine øyne, vi må først å fremst gjøre det fullt ut medisinsk lovlig å bruke cannabis der leger kan kontrollere både doser og hva mengde som skrives ut..

 

Gå rett på legalisering funker ikke, man må først gjøre det klart at cannabis har masse potensial som medisin deretter ta steget mot legalisering, på samme måte som vi ser skjer i USA..

 

 

Jeg er faktisk veldig bevisst på hva jeg spiser. Og sunn mat er ofte god mat. Det burde være straffbart :dribble: å gi barn et kunstig sukkerbehov.

 

Jeg regner med at tiden er på min side i den debatten. Jeg har ikke kjøpt et Kg sukker på år. Der finnes sunnere alternativer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Cannabis er medisin for mange..

 

Det vet jeg og det er ikke den bruken jeg er imot. Dersom du har lest det jeg har skrevet tidligere i denne tråden burde du vite det.

 

Jeg er imot at planten nytes til rus for å gi en kortvarig godværs opplevelse.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er faktisk veldig bevisst på hva jeg spiser. Og sunn mat er ofte god mat. Det burde være straffbart :dribble: å gi barn et kunstig sukkerbehov.

 

Godt da er vi vertfall nesten enig på noe, utenom at det burde være straffbart, holder med lære foreldre konsekvensen av å gi barn for mye sukker i dietten..

 

Jeg er mulig krass i noen innlegg noe jeg ikke burde være å det beklager jeg, men dette er faktisk en plante som gir meg og en del andre mennesker mye positivt og når folk ikke kan respektere det blir jeg noe irritert, fornuften blir noe borte kan man si når man blir for engasjert, jeg ser cannabis først å fremst som medisin ikke et rusmiddel er vel mye derfor jeg synes det er synd at folk alltid skal dra fram rus inn i debatten..

 

Hvis man leser seg opp på cannabis så vil man fort se at det finnes cannabis der ute som avgir nesten ingen rusfølese, som eks 50/50 forhold mellom THC / CBD eller ren CBD ekstrakt..

 

Cannabis er en kompleks plante som trenger forståelse ikke fordømmelse..

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Cannabis er en kompleks plante som trenger forståelse ikke fordømmelse..

 

Jeg fordømmer ingen plante, men advarer mot bruken til rus. Vet du at sopper man før trodde var spiselige i dag regnes som giftige.

 

Den skumleste er pluggsopp der man kan spise 20 måltider og dø av måltid 21, da giftstoffene hoper seg opp i kroppen. Jeg er overbevist om at stadig flere sopper vil oppføres som giftige. Det er derfor ikke ufarlig å bruke en gammel sopp bok når man sanker sopp.

 

Jeg tror vi vet altfor lite om de langsiktige virkningene av cannabis bruk. Jeg lar tvilen komme tiltalte til gode og advarer mot å ruse seg på cannabis.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

 

Godvær er altså som den kortvarige rusen, mens ekstremværet kloden opplever er de langsiktige negative virkningene.

 

Hva slags langsiktige negative virkninger kommer fra et moderat bruk av cannabis hos en frisk person som ikke er predisponert for psykiske sykdommer? Med moderat mener jeg at man bruker cannabis kanskje 1-2 dager i uken i gjennomsnitt, på samme måte som veldig mange bruker alkohol i Norge. Det er heller ikke noe problem for mange å ta seg en liten trall etter jobb på kvelden noen dager, på samme måte som mange drikker noen glass vin.

 

Det oppstår selvfølgelig negative virkninger fra misbruk, som det gjør med all slags misbruk. Dette er ikke en grunn til å forby. Hvis man kan samnnenligne cannabis-avhengighet vil jeg si at det ligner mest på det å være avhengig av spill. Hvis du spiller så mye at du ikke gidder å gjøre noe annet og det går utover relasjoner, jobb, og det normale livet så er du avhengig. Det samme skjer hvis du er avhengig av cannabis. Du blir tilfreds med å ikke gjøre noe, og hver gang du bruker cannabis/spiller så slipper hjernen ut stoffer som dopamin som gir nytelse. Jeg vil ikke tro at noen vil si at man burde forby spill av denne grunn.

 

En forskjell er kanskje at spillavhengighet kan føre til død ved at noen ikke spiser: http://news.asiaone.com/News/AsiaOne+News/Asia/Story/A1Story20120723-360858.html. Dette ville aldri skjedd ved cannabis avhengighet...

Endret av arcticmonkey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen å svartmale kgun, men dette er innleggene jeg har kommer over så langt i mitt google-søk som lyder som følger: <<"Bør vi legalisere cannabis?" kgun site:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609>>.

 

 

Jeg har mye viktigere ting å gjøre enn å advare idioter som tar seg en blås, sniff eller joint eller som er for at andre skat ta det. For meg kan dere gjøre hva dere vil, så lenge jeg slipper å kjenne den sure lukten fra dere.

 

Min 1/m stemme er mot å legalisere narkotiske stoffer til åpent salg i butikk eller på statlig monopol. Kos dere med den liberalistiske drøvtyggingen deres.

 

En ting er sikkert, den som aldri tar seg en røyk, blås, joint eller narkotika blir ikke nikotin eller narkoslave.

Jeg regner med at du forstår at nikotin bare gjelder tobakksrøyk, så jeg skal ikke kommentere dette.

 

Et spørsmål, drikker du kaffe? Det er nemlig mer avhengighetsskapende, og ikke særlig sunt. De som kommer med argumentet med at det inneholder antioksidanter svarer jeg til det at dette kan du finne i andre matvarer, uten coffeinen.

 

Kanskje vi skal advare folk her mot kaffe, så de ikke går rundt som coffeinslaver. Nei vent, det gjør mange allerede. Det at folk blir trøtte uten morgenkaffen sin er heller ikke tilfeldig. De blir avhengig av den for å opprettholde det energinivået de hadde hatt uten kaffen alikevel.

 

 

Vil også tilføye at cannabis ikke er fysisk avhengighetsskapende, noe alkohol f.eks. er. Og jeg nevte vel koffein og du nikotin. Cannabis kan være avhengighetsskapende på samme måte som godteri (ang. sukker så kan dette ha en fysisk effekt faktisk), jobbing, spilling etc. Det er altså brukeren som er i kontroll, ikke rusmiddelet.

 

 

 

Jeg reagerer også på den negative holdningen mot de som diskuterer et tema her, og eventuelt de som velger å bruke cannabis. Kan man ikke respektere andre folk uansett om man er uenig? Den ene tingen definerer dem ikke som personer eller mennesker.

 

 

 

 

Ja det mener jeg de er og jeg anser det som min plikt å til stadighet gjenta hvor dumme de er om de begynner å røyke:

  • Det ødelegger helsen og de kan få lungekreft.
  • Det kan føre til at man lettere går overt til å bruke narkotika.
  • Det er dyrt og koster peger.
  • Man kan få gule tenner av det og det lukter ille av hår og klær.
  • Det er mye lettere å begynne enn å slutte.
Vet ikke om du omtaler cannabis eller tobakksrøyk her, ettersom det forrige innlegget handlet om begge deler.

 

Men disse argumentene gjelder i all hovedsak tobakksrøyk. Argumentene som kan gjelde cannabis: at det er "dyrt og koster penger" og delvis "lettere å gå over til å bruke narkotika" (rusmiddelet går vel allerede under narkotika uansett). Det er dyrt, men det er ganske selvforklarende i et svart marked med monopol over lengre tid. 1 g kan gi deg 5 jointer, gateprisen er 200,-.

 

 

Jeg er dog enig i at det er idiotisk å røyke tobakksrøyk, og jeg synes også det er litt mot sin hensikt å røyke cannabis når du kan bruke det på sunnere måter.

 

 

 

Her er noen sitater fra en annen monster tråd: Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

 

 

Kilde: http://www.diskusjon...dpost&p=5421248

 

 

Kilde: http://www.diskusjon...dpost&p=5421265

 

 

 

Kilde: http://www.diskusjon...dpost&p=5421440

 

 

Anta at cannabis legaliseres og markedsprisen synker drastisk. Markedsprisen kan allikevel komme til å ligge over den prisen narkotika langerne tar av følgende grunner:

  • Man kan endog gi cannabis gratis for å få folk til å kjøpe hardere stoffer.
  • Dersom det selges på et statlig monopol er det ingen grunn til at vi ikke får smugling etc. Jfr. det som skjer med alkohol. Prisnivået i Norge er generelt høyt. langerne selger da smuglet cannabis til lavere pris enn den legale markedsprisen.

 

Igjen, hvorfor denne negativiteten? Hva er galt med å diskutere noe? Er dette en monstertråd bare fordi den ligger i gråsonen og er et kontroversielt tema? Har ikke dette temaet rett til å bli tatt opp og diskutert objektivt og saklig?

 

 

Hvis prisen på lovlig cannabis hadde blitt høyere enn gateprisen så gjør de noe feil. Det er noe av grunnen til å legalisere det. Ikke for at folk skal få bli høye på en billigere måte, men for å få bukt med den kriminelle virksomheten.

 

Hvorfor skal folk ville oppsøke noe ulovlig, om de kan gjøre det lovlig og samtidig ha en garanti for at det de kjøper er skikkelig og av høy kvalitet?

 

Hvorfor skal de risikere å komme borti typer eller annen usikkerhet rundt det de kjøper?

 

Det hadde vært viktig å la salg bli lovlig, ellers hadde legalisering bare vært bortkastet. Og før dette må hemp og medisinsk cannabis bli lovlig! Det er viktigere.

 

 

 

Er det vitenskapelig bevist? Jeg har personlig opplevd det motsatte, å bli truet på livet av en som hadde blandet alkohol og hasj. Da han ble edru var han snill og tam som et lam og ba pent om unnskyldning for sin oppførsel.

Forklaringen kan vel heller ligge i at alkohol kan gjøre folk mer aggressive, og det å blande alkohol og cannabis øker effekten betraktelig. Det er mange grunner til at disse ikke burde blandes.

 

Og disse rusmidlene har nok fått frem sider av vedkommende som ellers hadde vært skjult. Folk som truer folk for livet gjør ikke dette bare fordi de er ruset. "Fylla har skylda" er noe av det dummeste som er blitt sagt.

 

Det å blande alkohol med et psykodelisk stoff kan gjøre brukeren mer paranoid også. Det er mange forklaringer på akkurat dette.

 

Rusmidler kan ikke få skylden ihvertfall, man er den man er.

 

 

 

Misbruk begynner med bruk.

Kan begynne med bruk.

 

Og bruk medfølger ikke automatisk misbruk. Det er ingen selvfølge, ingen konklusjon.

 

Jeg vet om mange, og vet om mange som vet om mange som klarer å bruke uten å misbruke. Dette inkluderer folk i jobb, som jobber ofte (rusfritt) og sparer til hus og har et fornuftig liv utenom. Kan røpe så mye som at det også gjelder folk jeg har jobbet med.

 

 

 

Nei. Du må gjerne fortsette en kverulering om til medisinsk bruk. Det har jeg ingen formening om da jeg ikke er i stand til å vurdere kvaliteten på ulike medisiner.

 

 

 

Det sier vel i grunnen alt og dere som oppfordrer til direkte og indirekte ødelegge andres liv får jo kose dere med fortsettelsen av monstertråden. Finn dere noe å gjøre er mitt svar til dere eller ta dere en tur ut i skog og mark og rus dere på vår vakre natur (jeg mente ikke fleinsopp for andre kverulanter).

 

Den dagen dere har problemer med å se tastaturet dere skriver på på grunn av tobakksrøyk eller hasjrøyk tåken som omgir dere, kan vi jo vente at postingaktiviteten synker dramatisk i denne tråden.

 

Personlig lengter jeg ikke etter det jeg så fra Kambodja og Portugal eller de frie statene i USA der direkte eller indirekte markedsføring med milliardbudsjetter vil ødelegge manges liv.

 

Og forumets severe fylles ikke opp av hotlinkede bilder.

Det burde du. Les litt om hemp, og hvordan dette kan brukes som supermat. Les også om medisinsk cannabis.

 

 

Jeg har heller ikke sett noen som oppfordrer noe til bruk i det hele tatt, så dette tolker jeg som diskusjonsblindhet eller usaklighet.

 

Jeg synes også du generaliserer og forhåndsdømmer om du mener at de som bruker, har brukt, eller er positiv til cannabis ikke gjør noe fornuftig, eller ikke liker skog og mark. Jeg synes denne usakligheten er synd. Man må kunne diskutere et tema uten at det skal bli sur steming rundt det.

 

Forøvrig er jeg enig i at tur i skog og mark er noe flere burde gjøre, vi er heldig som har så mye fin natur i Norge. Skulle gjerne bodd en plass hvor det var nærmere.

 

 

Og det med røyken som skygger for tastaturet... Hvorfor alle disse antakelsene?

 

 

 

Å nei, jeg er ganske liberal.

 

Jeg skriver bare det jeg mener. Om du ruser deg er det din sak, men jeg vil gjøre hva jeg kan for å gi deg og andre motforestillinger. Deg er det vel nytteløst å argumentere mot allikevel, men jeg gir deg ikke opp av den grunn.

 

Hadde du ligget å plasket i en elv og kjempet for livet ville jeg endog prøvd å redde deg. Men det ville du vel ha deg frabedt?

 

Alle mine kamerater røykte tobakk. Det var jeg som måtte slite for at de skulle slutte å mase på meg om å ta en røyk. Jeg er også i mindretall her inne.

Motforestillinger. Det jeg er for er objektiv diskusjon. Det å bare høre andres synspunkter er en god ting.

 

 

 

Merket du at jeg redigert posten min til dette:

Nei, det var etter mitt svar. ;) Men kan sitere på ny:

 

 

For øvrig strides vi helt sikkert om hva som er troverdige kilder på samme måte som i klima debatten hvor noen endog ikke greier å skille klima fra vær. Vær kan sammenlignes med kortvarig rus, mens klima kan sammenlignes med langsiktige direkte og indirekte negative virkninger.

 

Jeg har skrevet noe om årsak og virkning som kanskje interesserer deg tidligere i tråden.

De tidligere innleggene er poster jeg har komt over i kronologisk rekkefølge. Politiske innlegg føler jeg ikke har vært relevant til nå.

 

Cannbinoidene kan lagres i fettvev i hjernen ja, og skal ikke utelukke at dette kan ha påvirkninger. Det er klart at dette kanskje kan påvirke hjernen i en viss grad. Men mange omtaler det som om det er en ensidig konklusjon på dette, noe jeg ikke liker. Cannabis er nemlig ikke bare cannabis, mens f.eks. alkohol er alkohol. Tobakksrøyk er ikke bare tobakksrøyk heller, men vil si den har en mer ensidig utforming også.

 

Noe mange ikke tenker på er de ulike måtene å innta dette på, de ulike kvalitetene og de dårlige rusvarene folk kommer bort i. Og enda viktigere, hvordan bruket modereres. Hvis man bruker et rusmiddel over lang tid, i store doser som mange gjør, et stoff som har psykodeliske effekter, så kan man ikke utelukke en viss påvirkning. Men man kan heller ikke utelukke de positive sidene med det. Det virker også som du ikke vil se disse.

 

Hva jeg mener er, alt med måte. Det gjelder frukt, hvete/bygg (spesielt dette), alkohol, aktivitet, jobbing. Alt kan bli usunt om man overdriver det.

 

 

Jeg er overbevist om at det samme gjelder for cannabis. Får du i det for mye fett (uansett om det er sunt), eller for mye vitaminer, så er ikke dette bra!

 

Balanse er viktig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk veldig bevisst på hva jeg spiser. Og sunn mat er ofte god mat. Det burde være straffbart :dribble: å gi barn et kunstig sukkerbehov.

 

Jeg regner med at tiden er på min side i den debatten. Jeg har ikke kjøpt et Kg sukker på år. Der finnes sunnere alternativer.

Og det er en bra ting. Det er mye søppel i butikkene, og det er i mine øyne mye verre enn cannabisen. Det folk spiser og putter i seg... Men samtidig kan man ikke klandre dem, informasjonen de får er ofte misledende også.

 

Det handler mye om penger og folks ignoranse.

 

Jeg synes ikke at hevn/straffing er løsningen. Man burde også kunne gjøre egne valg og leve i et fritt samfunn, ikke bli muret inne.

 

Det er heller ikke en selvfølge at det staten hadde godkjent som lovlig mat hade vært den beste, hvorfor skal man etterlate all tenking og fornuft til politikk? Er det et slik samfunn du vil ha?

 

 

Det finnes mye alternativt. Det er mye man kan gjøre, men å straffe og mure folk inne er ikke løsningen. Heller ikke om det fører til helse, fordi det ødelegger friheten og selvstendigheten. Folk lærer ikke å bli mer fornuftige og selvstendige av å bli styrt, da kan man bare lene seg tilbake og folk blir til slutt ignorante og late. Dette medfører andre negative konsekvenser. Vindingen går opp i spinningen.

 

 

 

Det vet jeg og det er ikke den bruken jeg er imot. Dersom du har lest det jeg har skrevet tidligere i denne tråden burde du vite det.

 

Jeg er imot at planten nytes til rus for å gi en kortvarig godværs opplevelse.

Hvorfor er du imot at folk har det gøy?

 

God mat gir "rus", gode opplevelser gir "rus", og folk ruser seg allerede mye på alkohol. Rusmidler er ikke noe som folk kommer til å slutte med. Derfor ville alkoholforbud vært nytteløst og bare gitt negative følger (svart marked, hjemmebrent, etc.).

 

Jeg er for objektiv, offentlig veiledning og informasjon om rusmidler og hvordan dette kan brukes på en sunnere måte. Jeg er for at både negative og positive sider med rusmidler skal være omtalt, ikke bare negative. Troverdigheten til skoleundervisningen tviler jeg på står så høyt. Den undervisningen jeg fikk var ihvertfall helt tydelig ensidet.

 

Jeg tror at korrekt og ærlig informasjon gjør mer enn noe annet. Mer enn avgifter, forbud, holdninger, propaganda osv. Ser du ikke hvordan folks holdning til alt dette er? Det er en indirekte krig hvor begge parter ser en side av saken.

 

Hvorfor kan ikke staten respektere innbyggerene nok til å gi ærlig informasjon og veiledning fremfor å prøve å styre hva vi skal innta og sette begrensninger og avgifter på ting? Dette skaper bare.. vel.. du kan jo se deg rundt.

 

 

 

Jeg fordømmer ingen plante, men advarer mot bruken til rus. Vet du at sopper man før trodde var spiselige i dag regnes som giftige.

 

Den skumleste er pluggsopp der man kan spise 20 måltider og dø av måltid 21, da giftstoffene hoper seg opp i kroppen. Jeg er overbevist om at stadig flere sopper vil oppføres som giftige. Det er derfor ikke ufarlig å bruke en gammel sopp bok når man sanker sopp.

 

Jeg tror vi vet altfor lite om de langsiktige virkningene av cannabis bruk. Jeg lar tvilen komme tiltalte til gode og advarer mot å ruse seg på cannabis.

Jeg vet godt at sopper kan være både giftige og ugiftige. Og det er greit at du er skeptisk til cannabis, men ikke la dette styre din evne til å se ting objektivt.

 

 

Man har altså ikke bevis om at cannabis fører til psykiske problemer, kreft (heller tvert imot) eller andre påstander som kommer med. Kan du ikke respektere at andre ikke tar de forhåndsreglene som du tar?

 

Hva med alle de positive argumenter og beviser som er gjort? Skal man ta hendene foran øynene og vente i evig tid til man får bevis på det negative? Det er jo slik det høres ut på deg.

 

 

Det er blitt gjort mye testing og forskning på cannabis, egentlig nok til at vi kan danne oss et bilde av hva det er. Og la meg bare gjenta meg en gang til: Alt med måtehold, det er ikke alle som forstår dette. Det inkluderer også sunn mat, du er ikke ekstra sunn fordi du spiser en kg med grønnsaker på en dag, da hadde du fått i deg altfor mye av det gode, noe som er usunt. Er det umulig at cannabis er slik også? Nei.

 

Et eksempel er sunt umettet fett, som i for store mengder ikke er bra for deg. Som eksempel er det ideele forholdet mellom Omega 3 og Omega 6: 1:1. Det er mange oljer og kilder til oljer som regnes som sunt, men som har et altfor høyt innhold av Omega 6 til at det er bra.

 

Dette setter ting litt i perspektiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå er det ikke meningen å svartmale kgun, men dette er innleggene jeg har kommer over så langt i mitt google-søk som lyder som følger: <<"Bør vi legalisere cannabis?" kgun site:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609>>.

 

Var det et tilfeldig utvalg?

 

Hva med den diskusjonen som starter med en fagmann (psykolog) her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609&p=19992123

 

som ikke legger skjul på at han er en liberal Venstre tilhenger. Jeg har også skrevet hvordan denne liberaliseringen passer som hånd i hanske med liberalistisk økonomisk filosofi / teori.

 

Det er vel ikke uten grunn DLF sier ja til legalisering av narkotika.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Var det et tilfeldig utvalg?

 

Hva med den diskusjonen som starter med en fagmann (psykolog) her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609&p=19992123

 

som ikke legger skjul på at han er en liberal Venstre tilhenger. Jeg har også skrevet hvordan denne liberaliseringen passer som hånd i hanske med liberalistiske økonomi filosofi / teori.

 

Det er vel ikke uten grunn DLF sier ja til legalisering av narkotika.

Det er innlegg jeg kom over kronologisk etter mitt google-søk, og det jeg mener er relevant.

 

Det du linker til gjelder vel heller sterkere stoffer og avhengighet (linken i det tillinkede innlegget).

 

Slik jeg ser det skal det litt til at cannabis skal ha denne effekten, det er det denne tråden handler om. Men noen som er helt stein daglig, 12 måneder i året, selvsagt er ikke det bra heller. Og det med liberalisme har vel med det du sier, frihet til å velge selv og leve sitt eget liv. Noe jeg støtter når det ikke omhandler alvorlige ting som kan skade resten av samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er innlegg jeg kom over kronologisk etter mitt google-søk, og det jeg mener er relevant.

 

Det du linker til gjelder vel heller sterkere stoffer og avhengighet (linken i det tillinkede innlegget).

 

Slik jeg ser det skal det litt til at cannabis skal ha denne effekten, det er det denne tråden handler om. Men noen som er helt stein daglig, 12 måneder i året, selvsagt er ikke det bra heller. Og det med liberalisme har vel med det du sier, frihet til å velge selv og leve sitt eget liv. Noe jeg støtter når det ikke omhandler alvorlige ting som kan skade resten av samfunnet.

 

 

Nei, jeg sikter til den diskusjonen som startet der og gikk over flere sider.

 

En annen post

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609&p=19975925

 

hvor diskusjonen går over flere sider.

Lenke til kommentar

Nei, jeg sikter til den diskusjonen som startet der og gikk over flere sider.

 

En annen post

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609&p=19975925

 

hvor diskusjonen går over flere sider.

Jeg har dessverre ikke tid til å gå over alle diskusjonene som starter med dine innlegg, det er nok å gå igjennom enkeltinnleggene. Det er ikke få innlegg du har skrevet... :p

 

Søket viser et ganske stort antall sider fra tråden, hvor hver side ofte inneholder mange innlegg.

 

Jeg har allerede funnet en del innlegg, men du forstår nok at jeg ikke har tid eller vil bruke tiden min til å gå igjennom alle for å finne de argumentene du mente du ikke ville gjenta.

 

Men som du ser, fant jeg allerede noen interessante innlegg. :) Savner tilbakeargumentasjon dog, noe som er hele poenget med tråden, eller forumet for den saks skyld.

 

 

Men som et kjapt svar via et kjapt søk så linker jeg til denne.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...