Gå til innhold

Rekker ikke Santa Rosa!


Anbefalte innlegg

Fant en maskin med Santa Rosa hos multicom, og den har de visstnok på lager.

 

Se den her.

 

Kommentarer?

 

Jeg ser jo at det er ønskelig å slenge på en ram-brikke til. Jeg har bygget endel på stasjonære maskiner, men aldri laptops - er det hokus pokus å slenge inn litt RAM?

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal klare det uoffisiele bruket ditt, men du får ikke med 4mb cahche, T7100 har 2mb cache dessverre.

 

Alternativt hvis du kan senke skjermstørrelsen litt er zepto 6224 m. 14,1" skjerm, der kan du velge bort OS, og øke CPU. Snakket med netshop om maskinen i dag i forhold til levering, og de sa at de forhåpentligvis vil få inn delene i neste uke, for å kunne begynne å sende dem ut mot slutten av uken. Du kan ringe og sjekke hva sjangsene for at du får den i tide er ved å ringe dem. Ring i så fall salgsavd. hvor de tar telefonen raskere (som regel) :)

Lenke til kommentar
T7100 er ingen brems! Bremsen blir uansett på minnet eller skjermkortet! Langt igjen til prosessoren får trøbbel!

8747800[/snapback]

 

Er nokså overbevist om at T7100 vil yte greit i Avid & Premiere i kombo med 2 gb RAM.

(Har klippet video på langt verre maskiner)

 

Frågan er hvordan dette NVIDIA GeForce 8400M G kortet er..

 

Yter det bedre eller verre enn 7600 go, f.eks?

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Aarrgh.. Det skal ikke være enkelt.

 

Jeg trodde kanskje jeg hadde en løsning nå med den Asusen fra multicom.

 

Grunnen til at jeg heller litt bort fra Dell sin 9400 nå er størrelse og vekt. Jeg burde klare meg fint med 15.4" så lenge oppløsning er på plass.

 

Asusen har Santa Rosa chipsetet, men hvis den leveres med grafikkkort i pingleklasse - what good does it do!

 

:realmad:

 

Trenger fortsatt innspill her folkens.

 

Og som nevnt, er litt skeptisk til zepto & compal. Ideelt sett må maskinen bestilles i dag, den må være operativ på pulten min 15. juni! :whistle:

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Ikke ideelt, med andre ord?

 

mvh

kjetilfb

8747900[/snapback]

 

Til Max Payne 2 og Command & Conquer 3 (hvis det stemmer at BFME har samme grafikkrav) så holder det rikelig. Den HP-maskinen du refererte til med Go7600 skjermkort er imidlertid bedre, ikke så godt som 7900GS naturligvis, men jeg mener det er rikelig til ditt bruk.

 

prosessoren i HP-maskinen er riktignok noe tregere - såvidt jeg vet kjører en TL-52 på 1,6 Ghz. Også har den 160GB 5400rpm harddisk, som er noe tregere enn 100GB 7200 rpm (som per i dag er det raskeste inntil Samsung MP1, med 200GB 7200rpm kommer i løpet av juni/juli en gang).

Lenke til kommentar

Muligens beste skjermkort til under 12.000 hos Dell, det aner jeg ikke noe om, men 8600 GS er i alle fall ikke beste skjermkort hvis man tar med andre merker. Jeg for min del kjenner jo best til Compal IFL90 og denne kommer (hvis alt går etter planen) med GeForce 8600M GT 512mb skjermkort. Og priser fra 10.500...

Lenke til kommentar
Muligens beste skjermkort til under 12.000 hos Dell, det aner jeg ikke noe om, men 8600 GS er i alle fall ikke beste skjermkort hvis man tar med andre merker. Jeg for min del kjenner jo best til Compal IFL90 og denne kommer (hvis alt går etter planen) med GeForce 8600M GT 512mb skjermkort. Og priser fra 10.500...

8748782[/snapback]

 

Interessant, men jeg er primært ute etter en 17", dessuten må en vel litt opp i pris for å matche på ram og harddisk? Vista følger heller ikke med om man føler man trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...