Gå til innhold

Strømforsyningens kabler og kontakter


Anbefalte innlegg

"Periferisk 4-pin" blir vel kalt "Molex".

8742729[/snapback]

 

Molex lager _veldig_ mange kontakter - de er en produsent/merke :) 4- pin molex vil for eksempel være både 4-pins perferisk kontakt og 4-pins +12 V kontakt.

 

Bare litt utvanning av merkenavnet, slik som Jeep = skogsbil eller I-pod = MP3. Perferisk 4-pin omtales ofte som Molex, men det er ikke helt korrekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Periferisk 4-pin" blir vel kalt "Molex".

8742729[/snapback]

 

Molex lager _veldig_ mange kontakter - de er en produsent/merke :) 4- pin molex vil for eksempel være både 4-pins perferisk kontakt og 4-pins +12 V kontakt.

 

Bare litt utvanning av merkenavnet, slik som Jeep = skogsbil eller I-pod = MP3. Perferisk 4-pin omtales ofte som Molex, men det er ikke helt korrekt.

8743172[/snapback]

Jeg vet det, det står blant annet i Wikipedia. Jeg synest at artikkelen kunne tatt med noe lignende den utmerkede teksten.
Lenke til kommentar

det står nå aller første gangen den er nevnt at det også het molex.

iallefall hvis de ikke har redigert den etter at jeg leste artikkelen.

 

og jeg synes det er fint slik de har gjort det, det er godt forståelig også. jeg kommer dog ikke til å forandre min egen ordbruk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
For lite "spesialplugger" til at artikkelen intressant for noe annet en n00b`s  :thumbdown:

 

Det hadde kostet veldig lite å lagt til noe mere stoff, sleng inn noen serverplugger o.l.  :thumbup:

8743074[/snapback]

 

He-he...

Du er ingen noob nei, men da foreslår jeg at "Sjonkel Arctic" tegner og forklarer viderekommende.. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har sett at Periferisk 4-pin kan serie kobles. Mange har ihverfall åpning foran og bak...

8747200[/snapback]

Er det slike du mener?

100423.jpg

Dette har ingenting med seriekobling å gjøre. Det er bare en forgrening (splitter).

8747688[/snapback]

 

Nei.

Han mener ikke det.

Det er mange ulike enheter (som regel vifter) som har "åpning i begge ender", dvs. man kan lett "daisychaine" flere enheter sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående standard lengde på strømforsyningskabler og hvorvidt det er mulig å forlenge disse?

 

Spørsmålet reiser seg da jeg kunne tenke meg å bygge et kabinett med en uttrekksfunksjon for lettere å komme til de forskjellige delene på hovedkortet..... ;)

 

Jeg regner med at slike forlengelser er mulig å oppdrive, men hvor? Tips om lange IDE/SATA kabler mottas også med takk! :D

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132
Om man skal starte PSU'en manuelt, må man bare kortslutte PS_ON og gnd veldig kort, eller kan man kortslutte dem permanent?

 

Det er bare en liten "dytt" som skal til.

Holder du pinnene kortsluttet vil du se en "boot-loop", og det vil du ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...