Gå til innhold

Strømforsyningens kabler og kontakter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fin artikkel. har lenge lurt på hva den floppy kontakten var til. sticky? ja :thumbup: .

 

 

for å starte en psu bruker jeg å bøye til en binders, og så stikke jeg den i grønn og svart på 20/24 pin kontakten, funker som bare det :w00t: .

 

 

den kontakten har i alle fall 1stk 5V+ 2stk 3,3V+ og 3 stk svart (sitter og ser på strømforsyning.. den var tilkoblet hovedkortet på en gammel dell :thumbdown: (kontakten)...

Endret av ebola950
Lenke til kommentar
Hva er forskjell på 8-pin EPS +12 V og 8-pin pci-e?

8740497[/snapback]

Jeg har ikke klart å finne noe konkret data på 8-pin PCI-e kontakten enda, flere nettsteder har skrevet at denne enda er "konfedensiell". Men, med tanke på at PCI-e kort benytter seg hovedsaklig av +12 V og at du kan bruke en 6-pin pci-e kontakt i en 8-pin pci-e kontakt, så er nok 8-pins pci-e temmelig lik 8-pn EPS kontakten.

 

 

Hva er kontakten øverst til venstre på dette bildet til? Har lurt på det en stund  :)

8740889[/snapback]

 

AUX kontakt er det, brukes på steingamle hovedkort...

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
det der var en meget fin guide, burde vel kanskje vært sticky i psu delen av forumet......

 

 

har i det siste lurt litt på den 8-pin pci-e kontakten som brukes av 2900XT. har ikke sett det mpå noen psuer, heller ikke adapter. så hvor får man en sånn en?

8740457[/snapback]

 

Jeg mener jeg har en 8pin kontakt på min Mist 500. Har jo ikke fått brukt den på noe annet enn HK da, (4+4) og tror det skal funke med 2*6pin på skjermkort som trenger 8pin.

Lenke til kommentar
Hva er forskjell på 8-pin EPS +12 V og 8-pin pci-e?

8740497[/snapback]

Jeg har ikke klart å finne noe konkret data på 8-pin PCI-e kontakten enda, flere nettsteder har skrevet at denne enda er "konfedensiell". Men, med tanke på at PCI-e kort benytter seg hovedsaklig av +12 V og at du kan bruke en 6-pin pci-e kontakt i en 8-pin pci-e kontakt, så er nok 8-pins pci-e temmelig lik 8-pn EPS kontakten.

8741621[/snapback]

Har tenkt på det der. Går det å bruke EPSen i 8-pin PCIe tro? Får meg HD 2900 XT imorra så da kan jeg i alle fall finne ut om det passer fysisk, men jeg vil ikke starte maskina med den typen tilkobling før jeg veit at det funker.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke klart å finne noe konkret data på 8-pin PCI-e kontakten enda, flere nettsteder har skrevet at denne enda er "konfedensiell". Men, med tanke på at PCI-e kort benytter seg hovedsaklig av +12 V og at du kan bruke en 6-pin pci-e kontakt i en 8-pin pci-e kontakt, så er nok 8-pins pci-e temmelig lik 8-pn EPS kontakten.

*

 

så jo akkurat en review av 2900XT hvor de hadde klokka, noe som de igjenn trenger den 8-pin til :hmm:

Lenke til kommentar
jeg skulle gjerne hatt mer informasjon om SATA kontaktene.

etter det jeg vet benytter de fleste sata harddisker i dag 3,3V.

om denne ikke er tilgjengelig, så mister man funksjonalitet,

denne funksjonaliteten er hot-swap.

 

iallefall slik jeg har forstått det.

8742053[/snapback]

Her har du nok misforstått. Hot-swap er en funksjon av kontaktens utforming, den har forskjellig lengde på pinnene slik at GND alltid kobles først og brytes sist.

 

Det er også feil at de fleste SATA disker bruker 3.3V. Det er jo mange som har Molex kontakt. Tror det er svært få i dag, om noen i det hele tatt, som bruker 3.3V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...