Gå til innhold

[løst]Netshop har nå hjulpet meg, men det tok lang tid


Anbefalte innlegg

De legger ut et svært motbydelig bilde av en ørepropp som skal tilhøre trådstarter - Det kan man kalle en svertekampanje. At  micke090 da blir rimelig forbannet og har lyst til å anmelde dem e.l. har jeg full forståelse for. Det er også flere paragrafer som her kunne kommet til anvendelse (innen ærekrenking, svindel o.l. - selv om svindel kanskje er å ta i litt, da det antakeligvis skyldes en glipp at det er feil ørepropper. )

8784752[/snapback]

Trådstarter begynner tråden med noe som nærmest er en beskyldning om tyveri. Deretter legger han ut en e-post fra Netshop og hevder at de lyver. Netshop legger ut bilde av det de har brukt som grunnlag for å avslå trådstarters krav.

 

Dersom trådstarter ikke tåler dette, burde han kanskje sett litt på hva han skriver selv også?

 

For VG-analogien, vil jeg bare si at ja, dersom man på VG sine diskusjonsforum beskylder HM for løgn, så får man tåle at HM svarer.

8784839[/snapback]

 

Og hvor mye tålmodighet har du etter å ha ventet 1.5mnd på et løfteom at mailen kommer i morgen, man purrer og mailen skal komme i morgen. Så kan vi ta med i betraktning at netshop uttrykker seg som at dette ikke hadde blitt fikset uansett, hvorfor skal jeg da gidde å sende dem inn. Jeg har ikke lagt ut noe direkte personlig mot netshop her, men det var det de gjorde mot meg. Jeg er også en "umoden" privatperson men de er en profesjonell bedrift. Hadde dette vært en nabokrangel om en gressplen så hadde logikken din funket, men du tar ikke hensyn til noen av ovennevnte faktorer i vurderingene dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Men da er du selvfølgelig enig at H&M må være i sin fulle rett om du skulle anonymt på et forum hvor H&M muligens var, handlet på en slik måte som jeg fremla og de på den andre måten jeg fremla? For et er jo det du sier? For de ville jo ikke handlet annerledes enn NetShop har gjort her, det bare to forskjellige varer og kroppsvesker o.l det er snakk om, så da må det jo være greit?

 

For om du da i ettertid skulle kalle det svindelforsøk, og komme med spørsmål om det er lovlig å legge ut slike bilder av din vare uten ditt samtykke, da er jo alt din feil fordi du overreagerte på noe du kanskje ville følt som et åpenbart overtramp fra bedriftens side? Du ville vel selvfølgelig holdt koken? Etter at H&M hadde gjort alt dette, etter at du kanskje ikke hadde fått kontakt med dem før?

 

Eller måtte du kanskje tatt steget ned fra din høye filosofiske hest hvor du nå sitter, og innrømmet at det ikke hadde vært så moro for deg som enkelt kunde, å få din(eller ikke din) vare liggende på nett, med spørsmåltegn relatert til din kroppshygiene, stilt av et større firma? Kanskje hadde du rett og slett blitt forbanna?

 

 

Du bommer konsekvent på kjernen i problemet her.

Netshop har ikke prøvd å sverte bruker ved å hente frem et tilfeldig bilde, så hele denne sammenligningen din blir rett og slett latterlig.

 

La oss nå heller holde oss til fakta, ingen grunn til å komme med idiotiske eksempler når det burde være null problemer å henvise til den aktuelle saken.

 

Netshop har i tillegg til forklaringen sin, lagt ved et bilde for å dokumentere det de mener er årsaken til at headsettet har sluttet å fungere. Ettersom diskusjonen før det gikk ut på påstander om at feilen umulig kunne skylde ørevoks, så ser jeg egentlig ikke problemet med at Netshop ønsker å legge den diskusjonen død ved å legge ved bilde, slik at man slipper påstand mot påstand. De har ikke gjort det for å sverte bruker, de har gjort det for å vise sin side av saken.

 

Når bruker selv har valgt å dele denne saken med offentligheten, når det er bruker selv som er ansvarlig for at tråden er her, når bruker selv er klar over at Netshop har kommet meg negativt svar grunnet ørevoks som årsak til problemet, så burde det virkelig ikke komme som en bombe at Netshop faktisk nevner hygienen i svaret her på forumet, ei burde han føle seg svertet når han selv sier dette i åpningsinnlegget.

Lenke til kommentar

Det smarteste Netshop gjør nå er vel å _IKKE_ svare i denne tråden og sende et gratis par nye plugger og få saken ut av verden.

 

Skulle de mot formodning si noe, så må de legge seg helt flate med den konsekvens at mobbgjengen for og mot netshop vil forsette diskusjonen og vips så har netshop generert 10 sider til i en topic de helst bare vil glemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Tips: Det vil ikke være så forferdelig dumt å endre innstillingen din. Det burde tross alt ringe en liten bjelle når Netshop henviser til et bilde som er av feil headset. Man kan være imøtekommende selv om man presiserer at dette er noe butikken må ordne opp i, ettersom det er en feil de høyst sannsynlig er ansvarlig for.

8784761[/snapback]

Så lenge de har vist feil headsett så er de virkelig ute å kjører. Blir som da jeg leverte inn en dvd på elkjøp fordi det var feil dvd i den.

Da får jeg dette dumme spørsmålet av han bak kassa etter jeg har fotalt han va som var galt

"du har jo ikke med riktig dvd" :roll:

 

Regner med at en anne der ute med mye ørevoks har fått nye mens du må sitte her med sjegge i postkassa :p

8784804[/snapback]

 

At Netshop har gjort en feil er det vel liten tvil. Men hvis det i ett eller annet ledd har skjedd en glipp og man har fått et sort headset på pulten i Netshop, så er det jo nettopp det som er årsaken til problemet, en menneskelig glipp og man har brukt feil headset som grunnlag for å si nei til bruker.

 

Når bruker oppdager denne feilen i form av feil headset, så ser jeg ikke helt hvorfor første tanke går til svindelforsøk istedenfor "oi, her har de gjort en feil".

Lenke til kommentar
Tips: Det vil ikke være så forferdelig dumt å endre innstillingen din. Det burde tross alt ringe en liten bjelle når Netshop henviser til et bilde som er av feil headset. Man kan være imøtekommende selv om man presiserer at dette er noe butikken må ordne opp i, ettersom det er en feil de høyst sannsynlig er ansvarlig for.

8784761[/snapback]

 

Etter 6 uker++ pga. noen ørepropper hvor det rett og slett ikke har vært mulig å få kontakt med netshop tviler jeg på at så mange av oss hadde vært veldig imøtekommende ovenfor netshop. En sånn sak tar tid og unødvendig med krefter, personlig er jeg veldig usikker på hva jeg hadde gjort selv, men imøtekommende og vennlig tviler jeg på at innstillingen hadde vært da jeg kom til forumet for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det smarteste Netshop gjør nå er vel å _IKKE_ svare i denne tråden og sende et gratis par nye plugger og få saken ut av verden.

 

Skulle de mot formodning si noe, så må de legge seg helt flate med den konsekvens at mobbgjengen for og mot netshop vil forsette diskusjonen og vips så har netshop generert 10 sider til i en topic de helst bare vil glemme.

8784942[/snapback]

 

Det mest naturlige er at de først finner ut nøyaktig hva som har skjedd, hvorfor man har fått servert feil headset, for så å komme med en forklaring her i tråden.

 

Bruker skal selvfølgelig ikke lide for svikt i Netshop sine rutiner

Lenke til kommentar
Tips: Det vil ikke være så forferdelig dumt å endre innstillingen din. Det burde tross alt ringe en liten bjelle når Netshop henviser til et bilde som er av feil headset. Man kan være imøtekommende selv om man presiserer at dette er noe butikken må ordne opp i, ettersom det er en feil de høyst sannsynlig er ansvarlig for.

8784761[/snapback]

Så lenge de har vist feil headsett så er de virkelig ute å kjører. Blir som da jeg leverte inn en dvd på elkjøp fordi det var feil dvd i den.

Da får jeg dette dumme spørsmålet av han bak kassa etter jeg har fotalt han va som var galt

"du har jo ikke med riktig dvd" :roll:

 

Regner med at en anne der ute med mye ørevoks har fått nye mens du må sitte her med sjegge i postkassa :p

8784804[/snapback]

 

At Netshop har gjort en feil er det vel liten tvil. Men hvis det i ett eller annet ledd har skjedd en glipp og man har fått et sort headset på pulten i Netshop, så er det jo nettopp det som er årsaken til problemet, en menneskelig glipp og man har brukt feil headset som grunnlag for å si nei til bruker.

 

Når bruker oppdager denne feilen i form av feil headset, så ser jeg ikke helt hvorfor første tanke går til svindelforsøk istedenfor "oi, her har de gjort en feil".

8784953[/snapback]

 

Fordi at hodetelefonene lå i en tøypose som fulgte med hodetelefonene, bretta inn i returarket og en kvittering, inni en konvolut. Med mindre det er månge som skal drive å dra disse rundt er det ummenskelig merkelig at de kan byttes om. De har ikke respekt nok til å svare meg på noen måte, og når jeg sier at de tar feil så kan det ikke falle dem inn at de kan ha gjort feil ,de gidder ikke en gang sjekke kvitteringen for å se om det er riktig hodetelefoner.

 

EDIT: Tråden vil nå bli stengt til neste update, god natt

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Jeg gikk på skolen i dag som lovet, og hadde mattetentamen (Den var gørr). Så kom jeg hjem nå, og som lovet skal jeg holde en update kl 15, den ble "litt" utsatt, men men.

 

UPDATE: Ringte netshop det første jeg gjorde når jeg kom hjem, måtte få ringt dem først for å sjekke om de hadde tenkt til å fortsette å være vrange, og så rekke forbrukerrådet før de stenger kl 15.

 

Ringte Sven Aage, og forstyrret han på vei ut av et møte. Han ringte tilbake ca 5 minutter senere. Så startet han med en unnskyldning om at den saken her ikke bare var ekstrem etter deres standarder, men skremmende, og at dette var noe som aldri måtte skje inne i sånne store organisasjoner. De er et stort firma med over 50 ansatte og mange millioner i omsetning.

 

Vi snakket sammen en stund, og han forsikret meg om at dette var, ikke bare en enkeltsak, men noe som aldri skal kunne skje. De får inn over 1000klager hver måned, og de var litt krasse når jeg la det ut her, fordi at det, som tidligere nevnt i tråden, er mange "fjortis"-innlegg her som har urimelige krav, og direkte lyver. Så han og Stian tok en vurdering og la ut det svaret og de bildene her.

 

Han kunne aldri forestille seg at det var feil bilder de har, som tidligere nevnt i tråden, saaumfart hele verkstedet etter mitt par, men kan ikke finne dem. Jeg beskrev brevet mitt nøye, og han sa at de virkelig ikke kunne finne det.

 

Vi kom inn på komplett, og at de også hadde en sånn periode for lenge siden. Da kom det fram at han hadde startet komplett, men kjøpt seg ut i 2003, og startet netshop. Han trodde at de skulle få orden på alt nå, og tar dette VELDIG alvorlig, han kunne nesten ikke sove i natt p.g.a denne saken stakkars. (Men det må jeg si, starte to så vellykkede butikker i et så lite land som norge, imponerende)

 

Nå er dere sikkert utålmodige og tenker at jeg aldri kommer til løsningen :p

 

Han sa at dette skal gjøres noe med, og lovte meg at de skulle gjøre noe med saken. Jeg får, for å bruke hans ord, Selvfølgelig nye hodetelefoner, det er ikke en gang noen tvil om saken. Han skulle se om han ikke skulle få gjort noe som en plaster på såret, jeg forventer egentlig ikke noe annet, de har jo tross alt god service når det går bra. Og det er snakk om at en av disse 1000+ sakene som kommer inn som går galt, og nesten aldri det går så galt som nå, og de legger seg helt flate, ingen tvil om det heller.

 

Så saken er løst, jeg får nytt headsett, Sven Aage kan igen sove om natten, og en haug med diskusjon.no brukere i lynsjestemning må finne noe annet å få ut frustrasjonen sin på.

 

Så ettips til alle dere der ute som har problemer med netshop, ring dem først (det gjorde jeg), så ring dem igjen (det gjorde jeg), og når det har gått alt for lang tid så kan dere vurdere å legge det ut her. Så kan de som faktisk er så desperate at dere trenger hjelp fra omverdenen få den oppmerksomheten, og den profesjonelle behandlingen dere fortjener. I steden for at netshop skal måtte bruke tid på løgner og småting som skyldes eieren.

 

EDIT: Netshop har lovet å komme med en "personlig" unnskyldning i denne tråden.

Endret av micke090
Lenke til kommentar

super at saken løste seg til slutt ... surt å miste sine dyre "lyttesaker" på et verksted. Gudene vite hvor di er.

 

Kan forstå at Sven Aage har vært litt varm rundt øra ( ikke pga. noen hodetelefoner håper jeg ;) ) ... det er klart at når så mange av brukere engasjerer seg i denne saken å at han kan risikere å miste dem alle som potensielle kunder pga. rot i service er han sikkert veldig lei seg for ... saken for sikkert en oppfølger å han som leder av bedriften passer sikkert på at div. rutiner blir bedre :) ( takk for at du gjør servicen bedre .. tenkte jeg skulle handle der snart :p )

 

Kom med update om hva plaster på såret blir da :D ... kanskje vi må handle der oftere :p

Lenke til kommentar

WOW, akkurat ferdig med å lese hele denne laaaange tråden. Startet med at jeg synes synd på trådstarter, så postet netshop svar på tiltale å da syns jeg trådstarter hadde bæsja på leggen, så etter bilde avsløringene tenkte jeg" helvette jeg skal ikke kjøpe noe hos netshop mere", så leste jeg om telefonsamtalen til netshop, nå tenker jeg bare aww stakkars Netshop mann. Stakkarsen fikk ikke sove, jeg skal kjøpe min nye bærbare på netshop :D .

Fint at det løste seg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare jeg som fortsatt sitter igjen med en flau smak i munnen? Greit at trådstarter føler han fikk kompensasjon, men det endrer ikke det faktum at Netshop omtaler private saker offentlig.

 

Som den profesjonelle part i denne handelen ville jeg forvente at de forholdt seg kun til kunden og ikke oppsøker kunden på fritiden for å tilbakevise påstander. Jeg kommer fortsatt til å bruke netshoposlo da jeg hittil bare har positive handler med dem, men jeg har fått et amatørmessig bilde av hele butikken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Bare jeg som fortsatt sitter igjen med en flau smak i munnen? Greit at trådstarter føler han fikk kompensasjon, men det endrer ikke det faktum at Netshop omtaler private saker offentlig.

 

Som den profesjonelle part i denne handelen ville jeg forvente at de forholdt seg kun til kunden og ikke oppsøker kunden på fritiden for å tilbakevise påstander. Jeg kommer fortsatt til å bruke netshoposlo da jeg hittil bare har positive handler med dem, men jeg har fått et amatørmessig bilde av hele butikken.

8788852[/snapback]

 

Bruker valgte selv å offentliggjøre saken, bruker valgte selv å si at Netshop nektet å erstatte varen pga man mente ørevoks var årsaken til problemet. Netshop tok aldri opp noe som ikke allerede var nevnt.

 

Problemet var at det hadde skjedd en feil og at de satt med feil headset.

Lenke til kommentar
Bare jeg som fortsatt sitter igjen med en flau smak i munnen? Greit at trådstarter føler han fikk kompensasjon, men det endrer ikke det faktum at Netshop omtaler private saker offentlig.

 

Som den profesjonelle part i denne handelen ville jeg forvente at de forholdt seg kun til kunden og ikke oppsøker kunden på fritiden for å tilbakevise påstander. Jeg kommer fortsatt til å bruke netshoposlo da jeg hittil bare har positive handler med dem, men jeg har fått et amatørmessig bilde av hele butikken.

8788852[/snapback]

 

Du er ikke alene.

 

"Han fikk ikke sove i natt". OMG. Ja, sikkert. Suck it to me...

 

Hadde dette vært en så stor sak som han åpenbart påstår, så hadde det vært ryddet opp i allerede i går.

 

Bra den løste seg iallefall. :)

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Bare jeg som fortsatt sitter igjen med en flau smak i munnen? Greit at trådstarter føler han fikk kompensasjon, men det endrer ikke det faktum at Netshop omtaler private saker offentlig.

 

Som den profesjonelle part i denne handelen ville jeg forvente at de forholdt seg kun til kunden og ikke oppsøker kunden på fritiden for å tilbakevise påstander. Jeg kommer fortsatt til å bruke netshoposlo da jeg hittil bare har positive handler med dem, men jeg har fått et amatørmessig bilde av hele butikken.

8788852[/snapback]

Nå kan det kanskje virke litt rart at jeg skal forsvare netshop, men de trodde, som jeg sa, at dette var enda en av de sakene der kunde nekter å lytte til butikken, og kommer med løgner og påstander som bare er helt bak mål, noe som nettshop gjorde denne gangen. Kanskje dette er noe mange nettbutikker må gjennom for å kunne bli gode. Komplett hadde jo samme problem en periode for lenge siden, (men det er samme "eier" da :p)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...