Gå til innhold

Spørsmål om reparasjon av X360


9374j

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Xbox 360'en min er blitt utsatt for "the rings of death", 3 røde lys på på-knappen som viser til hardware feil. Har sendt inn problembeskrivelsen til support og fikk et telefonnr. som jeg måtte ringe opp.

 

Noen som vet hva som skjer videre? Får jeg tilsendt en eske der jeg kan pakke inn xbox'en og sende den inn til microsoft? Bytter de ut den med en nyere?

 

Vil dette koste meg noe? Kjøpte Xboxen hos Komplett i oktober 2006.

 

Hvor lang tid vil det ta fra jeg sender den inn, til jeg får den tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kjøpte den hos Komplett er jeg sikker på at du får en ny en, så lenge du har kviteringer og slikt i orden.

8708761[/snapback]

Komplett har ingenting med saken å gjøre, kvittering trenger du heller ikke.

8708797[/snapback]

Hvis det er en feil på en vare Komplett har levert, er det da opp til leverandør og fabrikant og ta på seg ansvaret for opstått feil?

Lenke til kommentar

Ok, nei den var ikke ødelagt da jeg fikk den fra komplett nei. Var for et par dager siden jeg skulle slå den på for første gang på lenge, oppdatere til spring update, så klikka den og jeg restarta. Da kom de 3 blinkende røde lysene .

Lenke til kommentar

Ja! Jeg må også si at jeg er overrasket over at de faktisk utfører det på denne måten.. Det må da koste MS uhorvelig mye penger å hente og bringe på den måten? Ingen andre produsenter jeg vet om utfører den typen service ved produkt feil.. Veldig fornøyd selv.. Selvsagt hadde det beste vært å ikke få skade på boxen, men når det ikke tar mer enn en uke å få ny så klarer en seg.. Meget bra av MS..

Lenke til kommentar
Vet ikke hva som er sagt til nå, for trøtt til å lese men sier det uansett.

 

Når jeg fikk de 3 røde lysene for en del mnd siden så gikk jeg tilbake til spiderman og fikk de til å sende den. Så fikk jeg beskjed når den var kommet tilbake :)

8720190[/snapback]

 

Men da måtte du jo betale transporten til og fra butikken selv, og slapp ikke unna gratis slik du ville gjort om du kontaktet MS selv :)

Lenke til kommentar

3 røde lys betyr ikke nødvendigvis hardware-feil. Det kan også bety at det er noe trøbbel med strømforsyningen. Da trenger du bare å skru av Xboxen, nappe ut kontakten i begge ender, og vente en liten stund. Er det fortsatt 3 røde lys der, er det bare å hyle og skrike :thumbup:

Lenke til kommentar
3 røde lys betyr ikke nødvendigvis hardware-feil. Det kan også bety at det er noe trøbbel med strømforsyningen. Da trenger du bare å skru av Xboxen, nappe ut kontakten i begge ender, og vente en liten stund. Er det fortsatt 3 røde lys der, er det bare å hyle og skrike :thumbup:

8722445[/snapback]

 

Yes, har prøvd den og men hjalp ikke :/ Hender det funker hvis jeg slår på xbox'en faktisk, men går ikke lenge før den fryser igjen. Feilkoden er 0102 btw.

 

Dell gjør det samme hvis noe går i stykker, i hvert fall bærbare PCer.

Lenke til kommentar
Men da måtte du jo betale transporten til og fra butikken selv, og slapp ikke unna gratis slik du ville gjort om du kontaktet MS selv :)

8720516[/snapback]

Jeg betalte ingenting jeg. Bare tok boksen i ryggsekken og trasket 5 min..

8724786[/snapback]

 

OK da. Men slitasje på skoene fikk du ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Snip

..om MS gir deg en nyere boks kan hende, men ingenting er sikkert.

8708788[/snapback]

De gir deg ikke en helt NY boks, de gir deg en som er reparert. Selv om MFR datoen er nyere enn den du hadde fra før. I mitt tilfelle så fikk jeg faktisk en eldre enn den jeg hadde. Et par uker eldre og kan bekrefte at den også støyer mer.

 

LES: Jeg vet du skrev nyere boks, men mange tror de får en helt NY som aldri har vært brukt. Måtte bare understreke det :)

 

3 røde lys betyr ikke nødvendigvis hardware-feil. Det kan også bety at det er noe trøbbel med strømforsyningen.

8722445[/snapback]

Om strømforsyningen har feil vil lyset som regel være oransje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...