Gå til innhold

Gris på 475KG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke flere enn meg som tviler litt på denne artikklen? Hvis en ser på størrelsen på dyret + 475 kilo så er det noe som ikke stemmer for min del, spesielt når en tenker på at hester som er langt fra så feite som det der kan bli opptil 900 kg...

8708886[/snapback]

Det har noe med fettinnhold å gjøre. Fett veier jo ikke så mye som kraftige muskler, og hesten på 900kg er sikkert en skikkelig muskelbunt.

 

Grisen er jo en skikkelig tjukkas.

Endret av IQ
Lenke til kommentar

Antar dette er en såkalt javelina. I USA er det lettere å få jakttillatelse på javelina med pistol enn rifle, fordi sjansen for å felle et dyr er lavere.

 

Hvis du er under tolv må du uansett også gjennom en slags jegerprove med kurs. Hvis du er over tolv, trenger du i noen stater ikke dette kurset. Selv har jeg jegerlisens uten å noengang ha tatt noen test. Jeg kan legge inn soknad om å bli trukket ut for javelina til høsten.

 

Pistoljakt er også vanlig i forhold til bjørn om jeg husker rett.

 

EDIT: Ang. alder kan alle med jegerprove jakte i Az. Er du over tolv kan du alltid jakte. De fleste statene har også det noen henviste til som youth hunts, som er at de åpner sesongen tidligere for barn og unge, slik at sjansen for å felle et dyr er hoyere.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
I USA er det lettere å få jakttillatelse på javelina med pistol enn rifle, fordi sjansen for å felle et dyr er lavere.

8709663[/snapback]

 

Nok et eksempel på den gode logikken Amerikanere sitter med.

 

La oss gi bedre tilgang til pistoler så er det større sjans for at dyrene bare blir skadet og/eller flykter for så å fø en pinsom død

Lenke til kommentar

Det som hadde vert tøffere en denne saken, er hvis grisen hadde spist gutten. folk driter i grisen, men hvis gutten hadde blitt spist,(det er nok av plass til sånne gutter inne i grisen) hadde dert blitt en helt annen sak.

(ikke kommenter mine tanker. sånn er jeg, tenker sånn. don't blame me!)

 

edit: ganske stor "skriveleif"

Endret av Fyll0
Lenke til kommentar
Noe jeg nekter å tro at han har gjort her. Hva faen, jakte med pistol?

8705344[/snapback]

Samme tenkte jeg. Pistol fungerer ikke, får ikke nok kraft, uansett hvilke kaliber til "human"-jakt.

8708292[/snapback]

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/sto...=-1&isFirearm=Y

 

 

rimelig kraftig gønner da , og det er mange pistoler og revolvere med mere force en ei standart jakt rifle i norge

 

magnum produserer en pistol som er godkjent for stor dyr jakt i afrika , husker ikke kaliber , men det er noe helt sykt

Lenke til kommentar
http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/sto...=-1&isFirearm=Y

 

 

rimelig kraftig gønner da , og det er mange pistoler og revolvere med mere force en ei standart jakt rifle i norge

 

magnum produserer en pistol som er godkjent for stor dyr jakt i afrika , husker ikke kaliber , men det er noe helt sykt

8710014[/snapback]

 

Stemmer, det er en feil i artikkelen. Dyret ble skutt med kaliber .500 S&W Magnum og ikke .50 Action Express. Anslagsenergien på det kaliberet (.500 S&W Magnum) er 3913 J. .30-06 som brukes på elgjakt i Norge ligger på 3835 J (og oppover, litt avhengig av kulevekt).

 

Dette kaliberet har neppe noen problemer med å nedlegge et så stort bytte på ett skudd, her tror jeg det bunner ut i en elendig skytter.

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Guttungen fyrte av 16 skudd, 9 av disse traff dyret. 3 timer gikk så med før dyret var dødt. Konklusjon, denne gutten hadde ingenting på jakt å gjøre - dette er dyreplageri, enkelt og greit.

 

Btw, litt mer info om våpnet guttevalpen brukte:

 

the weapon of choice was a modified .50-caliber pistol that had been modified with a holographic scope and a ported barrel to cut down on some its recoil. It was also packing a 350-grain Horaday bullet.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Btw, litt mer info om våpnet guttevalpen brukte:

 

the weapon of choice was a modified .50-caliber pistol that had been modified with a holographic scope and a ported barrel to cut down on some its recoil. It was also packing a 350-grain Horaday bullet.

8710257[/snapback]

 

nettsiden deres så fremkommer det at det er en kaliber .500, viktig forskjell.

 

Står en artikkel på Wiki også hvis noen er interessert: Link

 

Men ellers er jeg helt enig. Det er skammelig at noen får holde på slik, gutten er ikke skikket til å jakte.

Lenke til kommentar

Elsker de negative kommentarene på sida hans: Killing pigs gg

 

what did that pig do to you? jerk
Did it make you feel good to kill?
I hope you'll be shot someday.. People like you shouldn't live (yes i mean it) May you burn up in hell, pigh4ter!
Congratulations.  By breaking the 6th commandment you've earned your spot in hell. Luckily not all America is like this, fat kids with guns killing innocent beasts -- and allowing Satan to delude them into believing they are doing God's work. Today I pray for your soul.

 

Greit nok at gutten av en idiot, gikk rundt med en pistol for å jakte etter dyr og brukte 8 kuler + 3 timer for å få ned den grisen, samtidig som han traff grisen overalt på kroppen, samt at han skryter av det, men folk må lære seg å slappe av litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...