Gå til innhold

Rayman, en av de store Figurene? Kom å diskuter :)


Anbefalte innlegg

Heisann, søkte forumet men fant ingen spesifikk Rayman tråd så tenkte det var på tide med én. Post det dere vet og syns om Rayman og dets spill, fra din historie med Rayman "and beyond" for å bruke engelske ord. Jeg kan begynne med min:

 

Først og fremst så må jeg bare si at jeg er en STOR Rayman fan, har vokst opp med Rayman, kunne nesten godt så langt som å si at jeg lærte å regne med Rayman (Lek og Lær med Rayman som forøvrige var mitt første Rayman spill etter å ha prøvd demoen til originalen, men var litt uheldig med valge og valgte Lek og Lær og ikke Rayman 1, tror det var når jeg var 6-7 år).

 

Uansett, Rayman har vært en av Ubisofts STORE perler, de hadde ikke så mange titler rundt den tid da jeg var 7 men Rayman hadde dem, og den tittelen har de fortsatt med, og i dag er Rayman figuren blant de større figurene.

Selv om det kan virke litt "barnslig" for å si det slik å starte en Rayman tråd så er svaret at noen ofringer er verdt å gjøre for det man er glad i, og jeg er meget glad i Rayman titlene.

 

Og, nå for ikke så alt for lenge siden kom Rayman Raving Rabbit ut blant de første tittlene til Wii, jeg kjøpte min Wii på dagen den kom ut og prøvde spillet på min "Wii Fest" som jeg holdt kvelden etter, først ble jeg en tanke skuffet for at det ikke var en spesifikk single-player story line i spillet, men fikk ikke mye tid til å tenke på det ettersom det var meget kjekt å spille og se andre spille (for å si det sånn har jeg aldri likt så godt som med RRR å se andre spille, det er rett og slett morsomt for å underdrive det). Vi holdt på til 4 tiden den natta og kom 67 % av spillet, og låg oppe enda lengre å diskuterte det, utrolig morsomt, ikke ofte jeg ler SÅ mye som med Raving Rabbits.

Så, da kom det altså som en veldig god nyhet at Rayman Raving Rabbits 2 kommer ut. Noe jeg gleder meg veldig mye til :)

Det var deler av min historie, hva er din?

Endret av Mr_Wood
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg startet med å like Rayman første gang jeg prøvde det hos en venn, det var det første spillet. Men da jeg skulle kjøpe det, valgte jeg også "Lek og Lær med Rayman" som du gjorde. Det angret jeg sterkt på i ettertid, men fikk heldigvis orginalen seinere i form av Rayman Gold. Jeg kjøpte aldri Rayman 2 eller 3. Men kjøpte Raving Rabbits til Wii. og det var veldig bra. Rayman 1 er nok helt klart en av de beste plattformspillene noensinne :thumbup:

Lenke til kommentar

Bør ikke denne tråden flyttes til "Felles" da den ikke har noe spesielt med Nintendo å gjøre?

 

Uansett så er jeg stor fan av Rayman. Men for meg blir det det første Rayman spillet som blir en klassiker. For meg har spillene sunket i kvalitet gradvis. Jeg får liksom ikke den gode "rayman følelsen" i 3D.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt så mye Rayman før, men spilte igjennom Raving Rabbids (på 360 riktignok) nettopp, kan ikke si at det var det beste jeg har spilt. Holdt på å rive av meg håret når jeg holdt på med det "stein, saks, papir"-opplegget på slutten. Ganske repiterende spill, men til en viss grad moro i små doser kanskje.

Lenke til kommentar

Ja... RRR2 blir bra, ikke noe annet å si om det, med Naruto drakt og greier (pr. rykte da..), men som du sier Liquidgum så kan en si at spill har sunket i kvalitet i nyere tider. Husker i gamle dager da det ikke var så mye snakk om grafikk som i dag, greit nok var jeg både ung og "intet" krevende, altså stilte små krav til grafikk. Og, akkurat det samme var det for spillprodusenter, de hadde ikke så mye å ta fra den gang, i dag finnes det mange mange forskjellige 3D motorer og alt slags mulig grafikk, god - dårlig, mens i gode gamle dager gikk det mest på gameplay som var den ene tingen de kunne gjøre så mye med.

Det ble ett langt innlegg om grafikk, men tilbake til tema - Rayman, Lek og Lær og Rayman Gold har jo ikke den beste grafikken, men gameplayen var fantastisk og med en så stilig og original spille figur. Det var helt toppers :).

Tror nok Rayman figuren kommer til å leve videre lenge til, kanskje ikke like stor som Mario, men heller ikke like gammel.

Lenke til kommentar

Har aldri likt Rayman som platformer noe særlig. Holdt meg til Mario og Crash Bandicoot. Men likte Raving Rabbids til Wii (hvordan dette kan være noe morsomt på andre konsoller enn Wii forstår jeg ikke)

 

Det er jo snakk om at det skal komme en oppfølger til RR. Ser frem til den i hvert fall.

 

Tror nok RRR best egner seg til wii ja! Var vel den versjonen av spillet som solgte mest og! RRR2 kommer jo ekslusivt til wii!

8709017[/snapback]

 

 

OT:

 

Forstår du når utropstegn skal brukes? (!)

Ser ikke sånn ut. Når jeg leser det du skriver her så tolker jeg som du "brøler" det du sier. Bare en liten "FYI".

(Det er voldsomt irriterende med overdreven bruk av utropstegnet)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Ja... RRR2 blir bra, ikke noe annet å si om det, med Naruto drakt og greier (pr. rykte da..), men som du sier Liquidgum så kan en si at spill har sunket i kvalitet i nyere tider. Husker i gamle dager da det ikke var så mye snakk om grafikk som i dag, greit nok var jeg både ung og "intet" krevende, altså stilte små krav til grafikk. Og, akkurat det samme var det for spillprodusenter, de hadde ikke så mye å ta fra den gang, i dag finnes det mange mange forskjellige 3D motorer og alt slags mulig grafikk, god - dårlig, mens i gode gamle dager gikk det mest på gameplay som var den ene tingen de kunne gjøre så mye med.

Det ble ett langt innlegg om grafikk, men tilbake til tema - Rayman, Lek og Lær og Rayman Gold har jo ikke den beste grafikken, men gameplayen var fantastisk og med en så stilig og original spille figur. Det var helt toppers :).

Tror nok Rayman figuren kommer til å leve videre lenge til, kanskje ikke like stor som Mario, men heller ikke like gammel.

8710796[/snapback]

Men nå skal det jo sies at at versjonen på ps1 hadde ganske "lekker" grafikk :)

Endret av Liquidgum
Lenke til kommentar

Jo, kan stemme det... Vet ikke så mye om playstation, føler de har gått mer over fra gameplay til grafikk hele opplegget, holder meg til Nintendo, men hadd eikke skadet med bedre grafikk der heller, tenkt deg playstation 3 system med nintendo gameplay. :)

Rayman med så super grafikk hadde blitt konge :p

Lenke til kommentar

Håper de klarer å være litt nyskapende med RRR2 og kommer med mange helt nye minispill, uten for mye gjennbruk. Hadde heller ikke gjort noe om de fjernet det ri om kapp spillet, syntes ikke personlig det funket noe særlig bra. Men virker som kanskje rayman figuren blir litt vasket bort da han vistnok skal være utkledd som kanin.

 

oftopic:

*sukk*

Ikke min feil at du feiltolker, utropstegn kan nemmlig ikke bare brukes ved utrop men kan også brukes ved tilfeller hvor ting er forbløffende eller overaskende og hvor det ikke ropes ut.

Derfor tar jeg retur til avsender på den fy-en din. Men seriøst hvis du syntes norsken min er for dårlig bare legg meg til i dine ignorerte brukere liste så slipper du å irritere deg over det, og så slipper jeg at du lager oftopic med hvor dårlig norsken min er (som jeg forøvrig finner mer irriterende enn to utropstegn i to setninger men skjønner at folk er forskjellige her).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...