Gå til innhold

Demo av Colin McRae: DiRT (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags kopibeskyttelse er det på demoen? (Har ikke prøvd de siste McRae-spillene ettersom jeg nekter Starforce og tilsvarende skit adgang til boksen min)

8689675[/snapback]

 

Hvorfor skulle en demo ha kopibeskyttelse?

8690146[/snapback]

Svært mange (alle?) demoer har kopibeskyttelse for å unngå at crackere bruker ubeskyttet kode (fra demoen) som utgangspunkt for å knekke originalspillet.

8690337[/snapback]

 

Kopibeskyttelse som f.eks Starforce benyttes jo for å sjekke om du bruker en ekte Dvd eller Cd. Dette trengs jo ikke i en demo.

 

Så klart må koden i en demo beskyttes. Men du trenger jo ikke ekstra programmer for dette. Koden er jo ganske sikker når den er compiled i ei exe fil. Nå vet jeg ikke så mye om hacking :p, men jeg forestiller meg at det er nokså vanskelig å hente ut noe derifra. Pluss at det sikkert er kryptert osv. Jeg tror ganske bestemt at demoer ikke har ekstra beskyttelse aka Starforce og lignede for dette.

 

Back on topic :thumbup:

 

Fikk spillt demoen nå. Ganske bra :D Digger menyene, deilig :love: Ze Gfx (Xbox 360) er også digg :!:

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar

Å FYYYY SATAN SÅ TØFT DETTE VAR!! :ohmy: :ohmy:

 

Head-cam, Motion Blur og 5.1-anlegget mitt definerte hele greia. Steike så tøft dette var! Jeg er generelt sett ingen fan av bilspill (FlatOut og et og annet NFS-spill er de eneste jeg har likt i det hele tatt), men dette var bare... WOW! Fikk samme følelsen som av det første FlatOut, bare ti ganger kraftigere. Jeg klarte faktisk å kjøre spillet på høy grafikk, og likevel gikk det over all forventning. Hadde INGEN problemer med FPS.

 

Spillet ser helt lekkert ut også, og fysikkmotoren er den beste jeg har sett i noe spill tidligere. BurnOut og what-not kan bare gå til sengs. Kollisjonene her virker så fordømt naturlige. Når man treffer autovernet er det ikke slik at man enten bryter det ned, eller ikke skader det i det hele tatt. Her er alt gradvis. Alt kommer an på hvor kraftig man treffer, og man får en ulik kollisjon hver gang. Metallbiter fyker av hele tiden (i allefall hos meg, som suger hardt^^).

 

Head-cam var utrolig. Man ble satt rett i situasjonene. Det var nærmest sånn at jeg prøvde å vri meg unna kollisjonene der jeg satt i stolen min.

Lydene var dessuten RÅ! Steike ta. Man må ha de største, beste høytalerne for at opplevelsen skal være rettferdig.

 

Ah gud... det er lenge siden jeg har kjøpt et bilspill. Colin McRae's DiRT blir det første på lang tid. Dette skal skaffes ASAP. :love:

 

Svært dårlig fart fra Gamer i dag?  Får vanligvis makset ut linjen på BitTorrent (800 kb/s), men nå ligger den og suser på 250 kb/s ..

8690468[/snapback]

 

Jeg lastet ned for to timer siden, og da fikk jeg 1,6mb/sec. Maks-hastigheten min er 2,5. Vil ikke si at 1,6 er dårlig likevel. Veldig god speed.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Hm, noe rart med dette spillet, fikk ikke fart følelse, grafikken (som på min maskin er på det høyeste) var ikke imponerende, veldig blury og å styre bilen var jo helt mongo (skjønner at det sikkert er best med ratt) æsh nå var jeg ganske skuffa :cry:

Lenke til kommentar
Får heller ikke demoen til å starte. Den bruker bare 80-99% CPU og gjør ikke noe annet enn å ligge i bakgrunnen og surre.

 

Kjører Vista Ultimate 32-bit...

Noen som får demoen til å funke i Vista, eller kjører alle XP?

8689848[/snapback]

 

samma her :hrm: XP da

Lenke til kommentar
Interessant.. jeg har et Geforce 8800GTX, og på 1024x768 med high-innstillinger har jeg ikke akkurat glatt ytelse.

 

Dessuten får jeg ikke endret innstillingene av en eller annen grunn.

 

Kjører Vista.

8691458[/snapback]

 

Huh? Jeg har et 7900GT, 2GB Ram og en Intel Core 2 Duo prosessor (WinXP). Kjører kjempeglatt på 1152 oppløsning med noen instillinger (som f.eks. shadows) på medium, mens resten står på High, og 2xAA. Går helt glatt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Irriterer meg utrolig at demoen ikke starter...

 

Kan ikke si at jeg merker stor forskjell på spill i vista og XP egentlig, men da XP'en min døde gadd jeg ikke å vente lengre med å installere vista ;)

 

Men hvis noen har en løsning på hvordan man får demoen til å starte og ikke bare ligge i bakgrunnen og bruke CPU, si gjerne i fra!

Lenke til kommentar
Kopibeskyttelse som f.eks Starforce benyttes jo for å sjekke om du bruker en ekte Dvd eller Cd. Dette trengs jo ikke i en demo.

 

Så klart må koden i en demo beskyttes. Men du trenger jo ikke ekstra programmer for dette. Koden er jo ganske sikker når den er compiled i ei exe fil. Nå vet jeg ikke så mye om hacking  :p, men jeg forestiller meg at det er nokså vanskelig å hente ut noe derifra. Pluss at det sikkert er kryptert osv. Jeg tror ganske bestemt at demoer ikke har ekstra beskyttelse aka Starforce og lignede for dette.

 

Uten at jeg vet så mye om cracking selv, er det en stor fordel å vite hvordan koden "ser ut" uten kopibeskyttelse - i enkelte tilfeller kan man simpelthen modifisere demo-filen for å lage en fungerende fullversjon, i andre er det nyttig å kunne sammenligne ubeskyttet med beskyttet (særlig for Starforce og lignende, der metodekall til beskyttelsesrutinene ikke er avgrenset til én egen modul, men gjennomsyrer store deler av selve spillkoden). Det kan *kanskje* også være snakk om å beskytte egen kode mot innsyn - ved å gjøre det vanskelig for konkurrerende selskap å gjøre "reverse engineering" av f.eks. grafikkmotor-algoritmer.

 

Svært mange demoer (og også gratisspill!) har følgelig kopibeskyttelse, og jeg for min del synes det er nyttig å vite hvilken før jeg tar valget om jeg skal installere den eller ikke. Det hadde for meg vært kjekt om gamer.no opplyste om evt. kopibeskyttelse når de legger ut demoer, men det er kanskje ikke så lett for dem å få tak i slik informasjon.

Lenke til kommentar
Interessant.. jeg har et Geforce 8800GTX, og på 1024x768 med high-innstillinger har jeg ikke akkurat glatt ytelse.

 

Dessuten får jeg ikke endret innstillingene av en eller annen grunn.

 

Kjører Vista.

8691458[/snapback]

 

Huh? Jeg har et 7900GT, 2GB Ram og en Intel Core 2 Duo prosessor (WinXP). Kjører kjempeglatt på 1152 oppløsning med noen instillinger (som f.eks. shadows) på medium, mens resten står på High, og 2xAA. Går helt glatt.

8691640[/snapback]

 

Besynderlig, ja. Men, men.. fikk uansett ikke noe inntrykk at spillet var helt supert. Kan være det er koblet til Vista og 8800GTX.. men jeg har ikke noen problemer i andre spill, og jeg synes ikke grafikken tilsvarer ytelsen.

Lenke til kommentar

Har Vista 64-bit og 8800GTS selv og det kjørte som en drøm her, skjermkortet svetter ikke engang. Spiller alt på Ultra i 1280x1024 med forca 16x Anti-Aliasing :p

 

Spillet var dritfett men tipper dette er noe MUST HAVE på Playstation 3 istedet.

Virker som fleste som har prøvd det på PC er imponert men de på Xbox360 er skuffet, tror det er en del bedre grafikk på PC virker det som.

Lenke til kommentar
Har Vista 64-bit og 8800GTS selv og det kjørte som en drøm her, skjermkortet svetter ikke engang. Spiller alt på Ultra i 1280x1024 med forca 16x Anti-Aliasing :p

 

Spillet var dritfett men tipper dette er noe MUST HAVE på Playstation 3 istedet.

Virker som fleste som har prøvd det på PC er imponert men de på Xbox360 er skuffet, tror det er en del bedre grafikk på PC virker det som.

8692569[/snapback]

 

Vil heller tro dette er et MUST HAVE på 360, med tanke på den gode onlinestøtten de har. DIRT er et spill som jeg tror blir utrolig moro online.

Lenke til kommentar

Kan ikke alle de som ikke får det til å fungere, (altså at det ikke starter opp, bare ligger i bakgrunnen og bruker prosessor) legge ut maskin specs.

 

så kan man jo se om det er no felles hardware som lager problemer. :hmm:

 

Spec:

 

WinXp Pro

P4 2,6Ghz

1,28Gb DDR

Ati X800XL

Audigy player

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...