Gå til innhold

R700 støtter DX 10.1?


Anbefalte innlegg

Dagens DirectX 10-standard støtter ikke tesselering, men det ventes at neste generasjon vil gjøre det. Dermed blir det opp til spillutviklerne å eventuelt bygge inn slik støtte nå i sine OpenGL-titler.

 

er det bare meg eller henger ikke den teksten der på greip?

 

første delen snakker om DX10, mens andre delen snakker om opengl, trodde det var forskjellige systemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var det jeg sa? DirectX 10 er ikke videre kommet før neste versjon lokker nye kjøpere ut i den "onde sirkelen" med venting på noe langt inn i fremtiden.

 

Dagens grafikkbrikker vil kun kunne støtte nye versjoner av DirectX om støtten allerede er innebygget, altså om produsenten har spekulért i hva som kommer senere. Ellers er driverstøtte mulig, men det gir ikke fullt utbytte.

 

Flere prosessorkjerner? En vanlig grafikkprosessor består da allerede av opptil flere hundre små "kjerner".

 

Forøvrig er jeg spent på ytelsen og positiv til utvikling. Skal tro om denne generasjonen får på plass støtte for OpenGL 2.1 som kom for en god stund siden.

Lenke til kommentar

Tror nesten det er like greit å vente 10 år før neste pc-oppgradering.. Kommer jo noe nytt hele tiden og det er ingen vits i å holde på å vente og vente i all evighet. Har gjort det i 5 år nå og ser ut til at ventingen blir bare å fortsette. Tesselering ser jo veldig kjekt ut det da! Bra at de utvikler slike løsninger!

Lenke til kommentar
Hvis dette er sant vil nok oppgaderings prosjektet mitt bli litt utsatt  :thumbdown:

8662887[/snapback]

Isåfall kan du jo vente i evighet... fordi etter R700 så er vel kanskje R800 rett rundt hjørnet.... :roll:

 

 

Regnet vel med at det kommer en "flom" av R700 rykter nå. Spessielt etter at R600 skuffet så mange... Håper bare ikke at det blir like mye hype rundt R700 som det var rundt R600.

Lenke til kommentar

Jaja, går for 8800gtx aliavel jeg.. Den har en kjerne ikke sant?

Hvorfor spille 4 spill samtidig, tviler på at det er spill som støtter 4 grafikk kjerner samtidig, når det er et fåtall programmer som støtter firekjerners CPU..

Endret av Geisner
Lenke til kommentar

Har egentlig aldri ventet noe særlig på noe. Jeg har bare kjøpt nytt når jeg trenger det, og jeg har aldri synes det har vært nødvendig å ha det siste. Jeg visste f.eks at P35-chipsettet var på vei, men jeg gav f i det og kjøpte et P965-basert hovedkort i stedet. Jeg kjøpte også grafikkort like før X2900 var på vei, men det blåste jeg i og kjøpte 8800GTS i stedet. AMD er snart klare med Barcelona, men jeg gikk for Core 2 Duo. Orker ikke å dvele ved hva som kommer, jeg vil bare ha en PC. :p

Lenke til kommentar

Herre..........

 

Kan ikke dataverdenen roe seg ned litte grann.

 

Dx10 er nettopp lansert, så begynner de å whine om en ny en, pluss ny hardware.

 

Man utvikler neste generasjon "centrino" før santa rosa er blitt lansert LOL!

Dette betyr slutten på venting for min del, ikke la de kapitalistiske dataprodusentene bestemme når vi skal kjøpe ny hardware, om folk boikotter produktene tvinger man produsentene til å vente mer mellom hver lansering og ytelseøkningen mellom hver lansering blir større.

 

Unnskyld meg, men jeg blir litt irritert av dette maseriet om nye ting hele tiden, lengre tid mellom lanseringene og lag bedre produkter isteden. Om man er slik som meg som vil ha det nyeste så ofte som mulig, rekker man jo ikke å være fornøyd over det man har!

 

 

HUFF!

 

Ellers har jeg det fint :!:

Endret av Too Tall
Lenke til kommentar
Har egentlig aldri ventet noe særlig på noe.  Jeg har bare kjøpt nytt når jeg trenger det, og jeg har aldri synes det har vært nødvendig å ha det siste.  Jeg visste f.eks at P35-chipsettet var på vei, men jeg gav f i det og kjøpte et P965-basert hovedkort i stedet.  Jeg kjøpte også grafikkort like før X2900 var på vei, men det blåste jeg i og kjøpte 8800GTS i stedet.  AMD er snart klare med Barcelona, men jeg gikk for Core 2 Duo.  Orker ikke å dvele ved hva som kommer, jeg vil bare ha en PC.  :p

8663182[/snapback]

Du og jeg tenker likt :thumbup:

 

Når det gjelder R700 ler jeg bare høyt av AMD/ATI da de nettopp har kommet med et altfor forsinket skjermkort som i tillegg viste seg å skuffe ytelsesmessig. Sier ikke at kortet er dårlig, men jeg tror ikke noen med hånden på hjertet kan si at de IKKE ble skuffet over ytelsen i forhold til NVIDIA.

Lenke til kommentar
Har egentlig aldri ventet noe særlig på noe.  Jeg har bare kjøpt nytt når jeg trenger det, og jeg har aldri synes det har vært nødvendig å ha det siste.  Jeg visste f.eks at P35-chipsettet var på vei, men jeg gav f i det og kjøpte et P965-basert hovedkort i stedet.  Jeg kjøpte også grafikkort like før X2900 var på vei, men det blåste jeg i og kjøpte 8800GTS i stedet.  AMD er snart klare med Barcelona, men jeg gikk for Core 2 Duo.  Orker ikke å dvele ved hva som kommer, jeg vil bare ha en PC.  :p

8663182[/snapback]

 

Det er den rette ånden :p

Lenke til kommentar
Jeg går utifra at 8800gts vil støtte DX 10.1 ?

 

Hvis ikke, så er dette bare latterlig..

8662714[/snapback]

8800 GTS vil ikke støtte D3D10.1 som visst skal lanseres i slutten av dette året, og det ikke latterlig i det hele tatt.

 

Tesselering er etter hva jeg vet ikke en obligatorisk del av verken D3D10 eller D3D10.1, men er det kanskje tidligst i D3D10.2?

 

Tesselering-støtten finnes selvsagt, men HLSL-profilen finnes ikke enda (i likhet med SM2.0b og SM3.0 da D3D9 ble lansert med bare maksimalt SM2.0).

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Jeg går utifra at 8800gts vil støtte DX 10.1 ?

 

Hvis ikke, så er dette bare latterlig..

8662714[/snapback]

8800 GTS vil ikke støtte D3D10.1 som visst skal lanseres i slutten av dette året, og det ikke latterlig i det hele tatt.

 

Tesselering er etter hva jeg vet ikke en obligatorisk del av verken D3D10 eller D3D10.1, men er det kanskje tidligst i D3D10.2?

 

Tesselering-støtten finnes selvsagt, men HLSL-profilen finnes ikke enda (i likhet med SM2.0b og SM3.0 da D3D9 ble lansert med bare maksimalt SM2.0).

8664139[/snapback]

Det var ikke sånn jeg mente det med latterlig, men det at det hele jvla tiden skal oppdaterest HW..

 

 

Irriterende om det kommer bra spill, der man må ha de oppgraderingene..

Lenke til kommentar
Jaja, går for 8800gtx aliavel jeg.. Den har en kjerne ikke sant?

Hvorfor spille 4 spill samtidig, tviler på at det er spill som støtter 4 grafikk kjerner samtidig, når det er et fåtall programmer som støtter firekjerners CPU..

8663172[/snapback]

 

 

 

men tenk kor rått dn dagen d blir støtte for 4 gpu i spill. Sikkert rå ytelse, og sjuk grafikk! Cant wait!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
men tenk kor rått dn dagen d blir støtte for 4 gpu i spill. Sikkert rå ytelse, og sjuk grafikk! Cant wait!

 

 

 

Tenk den dagen teknologien erstatter spill :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...