Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er tyske biler bra?


Anbefalte innlegg

Folkens, jeg har vært borti japanske biler og har positiv erfaring med dem. Jeg har hørt og merket at tyske biler gir deg veldig bra kjøreglede. Alltid når jeg skal ta en dråsje så er det som oftest tysk merce og det føles som om jeg sitter i fly. Utrolig deilig å bli kjørt i merce sammenlikned med mazda. Hva er grunnen for det? Hvis jeg skulle kjøpe en audi hva bør jeg være forbredt på? har dere noen råd og tips?

 

ser frem til gode svar. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slik, min erfaring er at vanlige tyske biler gir bedre komfort og kjøreglede, mens japanske biler ofte er kjedelige og trauste men med bedre driftsikkerhet. Dvs at det er litt mer problemmer med tyske biler, men det er ingen regel og ikke uten unntak ;)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på Audi A4, hvordan er den? Den fine rompa til Audi er tiltrekkende og hele aerodynamik designen gjør at den faller i smak hos meg uvendig. Nå lurer jeg på hvordan den er innvendig. Jeg tenker på alle modeller fra 2000 og oppover.

8650923[/snapback]

 

Fine innvendig å men må være litt påkostet med skinn og lyspakke for at det skal bli den store kvalitets følelsen.. Ellers litt kjedelig.

 

 

For å si det slik, min erfaring er at vanlige tyske biler gir bedre komfort og kjøreglede, mens japanske biler ofte er kjedelige og trauste men med bedre driftsikkerhet. Dvs at det er litt mer problemmer med tyske biler, men det er ingen regel og ikke uten unntak

 

Du må huske på at det er forskjell på en bil til 250k og 700k

dessuten er det mange råe biler ifra japan, supra, skyline, evo, sti, 350, VR4, og mange anndre som er virkelig kjøremaskiner langt over de trause tyskerne..

 

Mange tenker kjedelig Toyota corolla og slike biler til 150k når man tenker japse men det er så mye mere.

 

Og hvis man vil ha luksus som overgår de fleste tyskerne har du infinity og lexus blant annet.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Jeg tenkte på Audi A4, hvordan er den? Den fine rompa til Audi er tiltrekkende og hele aerodynamik designen gjør at den faller i smak hos meg uvendig. Nå lurer jeg på hvordan den er innvendig. Jeg tenker på alle modeller fra 2000 og oppover.

8650923[/snapback]

 

Fine innvendig å men må være litt påkostet med skinn og lyspakke for at det skal bli den store kvalitets følelsen.. Ellers litt kjedelig.

 

 

For å si det slik, min erfaring er at vanlige tyske biler gir bedre komfort og kjøreglede, mens japanske biler ofte er kjedelige og trauste men med bedre driftsikkerhet. Dvs at det er litt mer problemmer med tyske biler, men det er ingen regel og ikke uten unntak

 

Du må huske på at det er forskjell på en bil til 250k og 700k

dessuten er det mange råe biler ifra japan, supra, skyline, evo, sti, 350, VR4, og mange anndre som er virkelig kjøremaskiner langt over de trause tyskerne..

 

Mange tenker kjedelig Toyota corolla og slike biler til 150k når man tenker japse men det er så mye mere.

 

Og hvis man vil ha luksus som overgår de fleste tyskerne har du infinity og lexus blant annet.

8652670[/snapback]

 

infnity og lexus er jo egentlig nissan og toyota da

Lenke til kommentar

må si dette er en meningstråd, og det er jo bra så lenge det ikke blir sånn fanboy drittslenging og slikt.

 

det sagt jeg liker mercedes. faren min har nyere(2004mod) E220CDI stasjonsvogn. go og komfortabel bil å kjøre, litt traust syntes jeg :D , jeg kjører en gammel 190E 2liter(90'mod) den er jo litt senka og slikt så er er litt hard men sånn jeg liker det, og den gir en sånn skuddsikker følelse, mener da at jeg har hatt den i 3 år og bare brukt 5000 på rep selv om jeg har kjørt den 20000 vært år minst.

 

det sagt det finnes mye bra av japanskebiler også. det viktigste er jo å måle like modeller i lik prisklasse mot værandre.

 

tror jeg skal prøve meg på en honda vtec bil nestegang, de skal være veldig gode biler å ha det gøy i :D

Lenke til kommentar

Avhengig av hvilket marked japanske biler er ment for, kan de være like så luksuriøse som hvilkensomhelst tysk bil. Men, som acon sier, når det gjelder mellomklassebiler er generelt japsene kjedeligeligere enn tyskerne, men mer driftssikre

 

Vil si at Audi 80 quattro 2.3 B4 og Subaru Legacy 2.2 GX er gode eksempler på forskjellen mellom tyske og japanske biler på 90-tallet.

 

Begge disse er fra 1992:

 

Audi

1426077-bilde1-dsc02244.jpg

1485124-bilde2-0_1102573023.jpg

 

Subaru

1463256-bilde3-dscn0279.jpg

1495344-bilde3-dsc00256.jpg

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Typisk deg å legge fram bilder av en nyvaska Hitler-maskin (Audi), og så sammenligne med en Subaru med stygg bakgrunn.

 

Også interiørbildene da. Hvorfor bruker du et uklart og dårlig bildeteknisk utført fotografi for å vise interiøret i Subaru?

8658381[/snapback]

 

Herregud, finn et bedre t da. Hvis det er så farlig!

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på Audi A4, hvordan er den? Den fine rompa til Audi er tiltrekkende og hele aerodynamik designen gjør at den faller i smak hos meg uvendig. Nå lurer jeg på hvordan den er innvendig. Jeg tenker på alle modeller fra 2000 og oppover.

8650923[/snapback]

 

Hehe, altså, nå må jeg jo bare spørre deg hva slags bil du egentlig leter etter? I løpet av et par dagers aktivitet her på forumet så har du vært interessert i alt fra eldre modeller av Rav4 og CR-V, millionbiler som Mercedes GL, og nå altså Audi A4. Snakker om å holde alle muligheter åpne :!:

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på Audi A4, hvordan er den? Den fine rompa til Audi er tiltrekkende og hele aerodynamik designen gjør at den faller i smak hos meg uvendig. Nå lurer jeg på hvordan den er innvendig. Jeg tenker på alle modeller fra 2000 og oppover.

8650923[/snapback]

 

Hehe, altså, nå må jeg jo bare spørre deg hva slags bil du egentlig leter etter? I løpet av et par dagers aktivitet her på forumet så har du vært interessert i alt fra eldre modeller av Rav4 og CR-V, millionbiler som Mercedes GL, og nå altså Audi A4. Snakker om å holde alle muligheter åpne :!:

8660363[/snapback]

Anarkist er nok det som kalles et troll. Bare gå og se på alle innleggene hans/hennes.

 

I et innlegg er han siv.ing.. I et annet innlegg er han siviløkonom. Høres ikke særlig troverdig ut.

Lenke til kommentar
Typisk deg å legge fram bilder av en nyvaska Hitler-maskin (Audi), og så sammenligne med en Subaru med stygg bakgrunn.

 

Også interiørbildene da. Hvorfor bruker du et uklart og dårlig bildeteknisk utført fotografi for å vise interiøret i Subaru?

8658381[/snapback]

 

Til din informasjon var det de eneste bildet jeg fant av Audi 80 B4 quattro avant, og de subaru bildene var de første jeg fant som viste en 1992 modell stasjonsvogn og interiørbildet var det jeg fant som viste de kjedelige grå setene. NOK OT

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
For å si det slik, min erfaring er at vanlige tyske biler gir bedre komfort og kjøreglede, mens japanske biler ofte er kjedelige og trauste men med bedre driftsikkerhet. Dvs at det er litt mer problemmer med tyske biler, men det er ingen regel og ikke uten unntak ;)

8651840[/snapback]

helt enig med deg :thumbup:

dere har vell prøvd å lukket igjen en dør på en japansk bil å så deretter gjøre det samme på en tysk bil f.eks bmw eller mercedes, hører dere forskjell?

Lenke til kommentar

ja men prisklasse er noe og tenke på her en vanlig 4-dørs merce eller bmw sedan er jo svindyr i forhold til japansk bil i 4 dørs lukk igjen døra på en nissan president eller en lexus gs stille som og uansett om dørene bråker litt mer på en japansk bil til 200.000 og en tysker til 600.000 det er 400.000! i forskjell der kjøp en japansk bil til 600.000 og dørene går nok igjenm like stille , men det er vel forgjeves og omvende folk som tror haednakket at tyske biler er bedre enn alt annet uansett :roll:

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
men det er vel forgjeves og omvende folk som tror haednakket at tyske biler er bedre enn alt annet uansett :roll:

8664819[/snapback]

 

Og det samme gjelder japse loverboys der ute.

 

At en her oppe sier at japse biler har dyre deler kan nok stemme, men det har for f#%& tyskerene også. På Hiacen byttet jeg begge demperene foran og bremseklosser foran, kostet 1500kr totalt orginalt, på golfen(1993 gti) hadde det samme kostet 3000-3500 kr for orginale deler. Kanskje litt feil å sammenligne to totalt forskjellige biler, men det er bare et eksempel.

 

Så til topic, ja tyske biler er bra, men fins nok av japser, og andre som er bra. Kjørte en liten tur med den nye Kia Ceed og den overrasket meg, virket som en bra bil. Til gjengjeld kan jeg nevne foreldra mine sin Kia Carens(2003mod), byttet hjullager foran på begge sider ørten ganger, foringer til stabstag og synkronisering til 2.gear gikk istykker. Itilleg spiser bilen forhjul til frokost.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...