Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er tyske biler bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tyskerene kan lage gode biler, BMW har mer eller mindre laget skikkelige biler helt fra begynnelsen av, det samme gjeller Porsche. Mercedes hadde også gode biler frem til midten av 90 tallet men da den nye E klassen kom og Vito ble introdusert så begynte det virkelig å gå nedover med kvaliteten: E klassen har rust, girkassetrøbbel, forstillingstrøbbel og masse annet småplukk. Vito burde aldri sett dagens lys, feilene med den er alt for mange til å nevne her (noe hadicapforbundet kan skrive under på) Glemte nesten Mercedes A klassen (den som veltet i harde svinger) men den greide de å fikse i allefall. Kvaliteten på VAG bilene har gått i bølgedaler men lyspunktene er siste generasjon Audi 80 og 100 og 1gen A6 (basert på 100) og 4gen Passat. på den mørke siden finner vi 5gen VW Passat, 2gen A6, 1gen A4 med Passaten som verstingen.

Lenke til kommentar
For ikke å glemme audi quattro systemet på biler med langstilt motot som tåler mye mer effekt enn orginalt, drivverk fra en audi 80\90\100 med 136hk brukes ofte på audier med turbo femmer og 350-500hk.

8670310[/snapback]

 

Ja enig spesiellt urquattro var en bil forut sin tid..

Drivverket ifra de japse bilene tåler mye dem å, f.eks 4x4 drivverket til en galant g6 og g7 tåler lett 330+ hk uten modifikasjoner med 50:50 og lamell sperre bak og senterdiff sperre på ca 40%.. Så er ikke bare audi som lager 4x4 bra på vanlige sedan biler.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Tyskerene kan lage gode biler, BMW har mer eller mindre laget skikkelige biler helt fra begynnelsen av, det samme gjeller Porsche. Mercedes hadde også gode biler frem til midten av 90 tallet men da den nye E klassen kom og Vito ble introdusert så begynte det virkelig å gå nedover med kvaliteten: E klassen har rust, girkassetrøbbel, forstillingstrøbbel og masse annet småplukk. Vito burde aldri sett dagens lys, feilene med den er alt for mange til å nevne her (noe hadicapforbundet kan skrive under på) Glemte nesten Mercedes A klassen (den som veltet i harde svinger) men den greide de å fikse i allefall. Kvaliteten på VAG bilene har gått i bølgedaler men lyspunktene er siste generasjon Audi 80 og 100 og 1gen A6 (basert på 100) og 4gen Passat. på den mørke siden finner vi 5gen VW Passat, 2gen A6, 1gen A4 med Passaten som verstingen.

8667851[/snapback]

 

Har Audi A4, 98 modell.... Går vel under 1.gen. og aldri hatt noen andre feil enn luftmassemåler, ellers kun slitedeler....

 

Og da har bilen kjørt fra 110 000km til 165 000km fra februar ifjor.

Lenke til kommentar
må si dette er en meningstråd, og det er jo bra så lenge det ikke blir sånn fanboy drittslenging og slikt.

 

det sagt jeg liker mercedes. faren min har nyere(2004mod) E220CDI stasjonsvogn. go og komfortabel bil å kjøre, litt traust syntes jeg :D , jeg kjører en gammel 190E 2liter(90'mod) den er jo litt senka og slikt så er er litt hard men sånn jeg liker det, og den gir en sånn skuddsikker følelse, mener da at jeg har hatt den i 3 år og bare brukt 5000 på rep selv om jeg har kjørt den 20000 vært år minst.

 

det sagt det finnes mye bra av japanskebiler også. det viktigste er jo å måle like modeller i lik prisklasse mot værandre.

 

tror jeg skal prøve meg på en honda vtec bil nestegang, de skal være veldig gode biler å ha det gøy i :D

8652912[/snapback]

integra type R :thumbup:

motorene er spinnville :cool:

Lenke til kommentar
ja men prisklasse er noe og tenke på her en vanlig 4-dørs merce eller bmw sedan er jo svindyr i forhold til japansk bil i 4 dørs  lukk igjen døra på en nissan president eller en lexus gs  stille som og uansett om dørene bråker litt mer på en japansk bil til 200.000 og en tysker til 600.000  det er 400.000! i forskjell der  kjøp en japansk bil til 600.000  og dørene går nok igjenm like stille , men det er vel forgjeves og omvende folk som tror haednakket at tyske biler er bedre enn alt annet uansett :roll:

8664819[/snapback]

ja det er jo det, prisen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...