Gå til innhold

3 røde lys på Xbox 360, god help me!


Anbefalte innlegg

Bare et lite heads up til dere med røde lys. Det finnes faktisk muligheter andre en MS til å få fikset boxen ikke gratis da naturligvis. Men Xunlock.com fikser boksen for 500 tror jeg det var og da slipper man ventetiden på opptil 3 måneder.

 

For oss med moddet box så er iallefall det en mye bedre deal enn å sende den inn til MS som skal ha 800kr for det.

 

I 99% av tilfellene sa xunlock at de kunne få den fikset med 3 røde ringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS kjører samme service rutiner som Sony, dem repparerer ikke maskinen din og sender den tilbake, det som skjer er følgende:

 

Du ringer inn til MS, MS sier send, du sender, samtidig som de modtar den inn på "verkstedet" for evaluering, så går dem rask over og sjekker at maskinen ikke er tukklet med, alt ok, repparert maskin sendes tilbake til deg.

 

Din 360 som du sendte inn eier du egentlig ikke, du kjøper bare en lisens for og spille på 360'en, så MS kan bestemme om feks du skal ha "repparert" 360 eller ny, alt baserer seg på om den er innen for "IFIR" tid (ca. 1-2 mnd etter kjøps dato).

 

Din innsendte 360, basert på problemet, blir repparert og sendt ut til neste stakkar, eller så blir den skrotet.

Lenke til kommentar

Til dere med modda xbox (og dere med en original boks utenfor garantien også forsåvidt), så er det ingen grunn til å sende den inn til MS eller skrote den. Fikset nettopp to 3-ring of death bokser her istad med en varmluftpistol! :-) Tok meg toppen 15min å utføre "operasjonen".

 

Her finner dere en guide:

http://www.360mods.net/News/article/sid=72.html

 

Dette som skjer er at varmluftpistolen delvis smelter sammen loddepunktene på GPU/south bridge slik at disse får kontakt. Ikke glem å dekke til kondensatorer/plastikkdeler med aluminiumsfolie slik som på filmen over.

 

Anbefaler også å modde viftene (evt bare èn) slik at de konstant går på 12v, dette sikrer at problemet ikke oppstår på nytt (at loddepunktene sprekker opp å mister kontakt grunnet høy varmegang). GPU blir varmest, å den burde ha høyest prioritet om du skal ta 12v modden. For min del satt jeg begge til 12v. Blir litt bråkete, men det overlever jeg ;-)

 

12v fan/cooling mod finnes her:

http://www.llamma.com/xbox360/mods/360-12V-fan-Mod.htm

 

Her anbefaler jeg å bruke punktet til dvd-rommen. Er du stødig på hånden og en dreven lodder, kan du lodde rett på punktet på undersiden. En annen mulighet er å kappe kabelen å skjøte denne sammen igjen med kabelen mot dvd-rommen og den mot +12v på viftene.

 

Lykke til!

 

Edit: linka til feil cooling mod.

Endret av melsom
Lenke til kommentar

Jaja... så fikk jeg de røde ringene også. :roll: Var ikke mye jeg fikk brukt det før det tok kvelden :(

 

Har testa håndkletrikset, men det fungerte ikke på mitt konsoll. Og jeg tror årsaken til at det ikke fungerer på mitt konsoll er at konsollet mitt ikke genererer noe varme i det hele tatt. Selv om jeg skrur det på så er konsollet helt dødt, ingen disker eller vifter som spinner. Helt dødt og helt kaldt, selv etter en times forsøk på "grilling" inne i håndkleet.

 

En annen interessant ting jeg kan nevne er at min strømforsyning lyser IKKE grønt når jeg skrur konsollet på. Strømforsyningen min lyser orange.

 

Så det jeg lurer på er om dette kanskje kan være en annen hardwarefeil enn den

typiske gjenganger-feilen som svært mange xbox360-eiere har fått oppleve. Har forsøkt å sjekke etter dårlig kontakt på strømforsyningen men fant ikke noe feil. (Uansett: Hadde det vært brudd i strømledningen så ville jo ikke de røde lampene ha lyst heller?)

 

Så det jeg lurer på er: Kan dere som har opplevd de røde ringene huske om strømforsyningene deres lyste grønt eller orange? Og: Er det noen som har fått håndkletrikset til å funke på et konsoll som "lyste orange"?

Lenke til kommentar
Kan vel kanskje hende konsollen din fungerer, men at den indikerer at strømforsyningen har tatt kveld?

8753719[/snapback]

 

Jeg har tenkt samme tanken selv. Synes bare det er litt rart at xboxens rings of light kan lyse selv med en strømforsyning som har tatt kvelden.

 

Jeg har noen muligheter til å få testet konsollet med en annen strømforsyning og har planer om å gjøre det så fort jeg får sjansen.

Lenke til kommentar
Til dere med modda xbox (og dere med en original boks utenfor garantien også forsåvidt), så er det ingen grunn til å sende den inn til MS eller skrote den. Fikset nettopp to 3-ring of death bokser her istad med en varmluftpistol! :-) Tok meg toppen 15min å utføre "operasjonen".

 

Her finner dere en guide:

http://www.360mods.net/News/article/sid=72.html

 

Dette som skjer er at varmluftpistolen delvis smelter sammen loddepunktene på GPU/south bridge slik at disse får kontakt. Ikke glem å dekke til kondensatorer/plastikkdeler med aluminiumsfolie slik som på filmen over.

 

Anbefaler også å modde viftene (evt bare èn) slik at de konstant går på 12v, dette sikrer at problemet ikke oppstår på nytt (at loddepunktene sprekker opp å mister kontakt grunnet høy varmegang). GPU blir varmest, å den burde ha høyest prioritet om du skal ta 12v modden. For min del satt jeg begge til 12v. Blir litt bråkete, men det overlever jeg ;-)

 

12v fan/cooling mod finnes her:

http://www.llamma.com/xbox360/mods/360-12V-fan-Mod.htm

 

Her anbefaler jeg å bruke punktet til dvd-rommen. Er du stødig på hånden og en dreven lodder, kan du lodde rett på punktet på undersiden. En annen mulighet er å kappe kabelen å skjøte denne sammen igjen med kabelen mot dvd-rommen og den mot +12v på viftene.

 

Lykke til!

 

Edit: linka til feil cooling mod.

8703250[/snapback]

 

Det finnes ingen permanente løsninger på dette. Alle som har gjort det du har gjort, får problemet tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen permanente løsninger på dette. Alle som har gjort det du har gjort, får problemet tilbake igjen.

8755438[/snapback]

Det virker sånn ja... Som jeg har sagt for noen innlegg siden, så gikk det 2 dager etter at jeg fikk den igjen til jeg måtte sende den inn igjen. I tillegg fikk jeg tilbake en annen xbox enn den jeg sendte inn :hrm:

Lenke til kommentar
Jaja... så fikk jeg de røde ringene også.  :roll:  Var ikke mye jeg fikk brukt det før det tok kvelden  :( 

 

Har testa håndkletrikset, men det fungerte ikke på mitt konsoll. Og jeg tror årsaken til at det ikke fungerer på mitt konsoll er at konsollet mitt ikke genererer noe varme i det hele tatt. Selv om jeg skrur det på så er konsollet helt dødt, ingen disker eller vifter som spinner. Helt dødt og helt kaldt, selv etter en times forsøk på "grilling" inne i håndkleet.

 

En annen interessant ting jeg kan nevne er at min strømforsyning lyser IKKE grønt når jeg skrur konsollet på. Strømforsyningen min lyser orange.

 

Så det jeg lurer på er om dette kanskje kan være en annen hardwarefeil enn den

typiske gjenganger-feilen som svært mange xbox360-eiere har fått oppleve. Har forsøkt å sjekke etter dårlig kontakt på strømforsyningen men fant ikke noe feil. (Uansett: Hadde det vært brudd i strømledningen så ville jo ikke de røde lampene ha lyst heller?)

 

Så det jeg lurer på er: Kan dere som har opplevd de røde ringene huske om strømforsyningene deres lyste grønt eller orange? Og: Er det noen som har fått håndkletrikset til å funke på et konsoll som "lyste orange"?

8753530[/snapback]

Da er d strømforsyningen som har konka. ring Xbox så sender de ny.

husker de spurte meg om dette se.

Lenke til kommentar
Wow, min Xbox360 holdt jo i omtrent 24 timer! Kjøpte den ny i butikk i går og for ett par minutter siden kom "Ring of death" Ikke akkurat altfor fornøyd nå...

8766276[/snapback]

Da er du på en måte heldig, for du kan jo bare gå tilbake til butikken å få en ny :thumbup:

 

Litt annerledes for oss som må sende den inn :blush:

Lenke til kommentar

Vil tro at siden den ikke var DOA (fungerte jo ett døgn), kommer de til å tilby seg å reparere den, altså sende den til Microsoft og jeg må vente til den kommer tilbake. Tror nesten det er raskere for meg å ta det direkte med Microsoft selv. Skal ringe butikken på mandag.

 

Når man sender inn til Microsoft, kan man da kun sende maskinen eller må alt med i pakken. Hadde vært greit å slippe å sende med harddisken f.eks

Lenke til kommentar

Skal høre med butikken først. Virker som min maskin kanskje har vært defekt før? Er jo produsert februar 2006.

Fire uker, steike eller... Nesten ta en tur å kjøpe en Core maskin da, satse på at med to maskiner så er sannsynligheten for at en til enhver tid vil fungere tilstede. Jeg skal spille Forza 2 og kan ikke vente 4 uker på ny maskin ;)

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar
Nesten ta en tur å kjøpe en Core maskin da, satse på at med to maskiner så er sannsynligheten for at en til enhver tid vil fungere tilstede.

8766904[/snapback]

Jeg har 2, og det fungerer godt. Men en annen en på forumet her (BanAnus) har også 2, men nå er begge ødelagte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...