Gå til innhold

3 røde lys på Xbox 360, god help me!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott, legg inn noen ord her om resultatet da :)

8754556[/snapback]

 

Joda...

 

Som mange gjettet på så betydde orange lys på powersupplyet + 3 røde ringer på konsollet at det ikke var konsollet men powersupplyet som var defekt. Konsollet mitt fungerer fremdeles, powersupplyet gjør det derimot ikke.

8865977[/snapback]

 

 

Hmm... Dette får meg til å lure litt da jeg har orange lys på PSU, men xboxen funker uten problemer. Den er en måned gammel og har hatt orange lys på PSU fra dag en.

 

Er det noe jeg burde kontakte MS med?

Lenke til kommentar

Ringte support i dag, og den automatiske svareren sa de nå skulle fikse bokser innen 25 dager, ikke 15 som de sa da jeg sendte den for en måned siden.

Det supre er jo at de ikke ante hvor boksen min var, men skulle sende en kontroller som plaster på såret. Hvor lang tid som gjenstod ante de heller ikke...

 

Den som lever får se...

Lenke til kommentar

 

Hmm... Dette får meg til å lure litt da jeg har orange lys på PSU, men xboxen funker uten problemer. Den er en måned gammel og har hatt orange lys på PSU fra dag en.

 

Er det noe jeg burde kontakte MS med?

 

Vet ikke, men til opplysning kan jeg nevne at strømforsyningen alltid lyser orange så lenge Xboxen ikke er skrudd på. Det er helt normalt.

 

Når xboxen er skrudd på skal strømforsyningen lyse grønt.

 

Hvis den derimot fremdeles lyser orange samtidig med at de berømte tre røde ringene lyser (altså like etter at konsollet er blitt forsøkt skrudd på) Da er strømforsyningen defekt.

Lenke til kommentar
Hva gjør jeg hvis jeg ikke var hjemme når DHL(?) var på døra for å hente X-Boxen a?

9011300[/snapback]

 

Det er enklere å få hentet enn å få levert, bare se her:

 

Jeg ventet 6-7 uker på tilbakemeldingen fra MS om at boxen var på vei tilbake. Fikk sporingsnummeret for å sjekke gode gamle boxens hjemreise fra Tyskland. Omsider kom den til hjembyen Bergen.

 

Iflg sporingsinfoen på dhl.no var den forsøkt levert uten at det var folk hjemme. Men jeg hadde plassert folk hjemme i ens ærend, så dette var bare bløff.

 

Derfor ringte jeg neste dag og ba om at de leverte den på jobben, som har døgnåpen resepsjon. Da kan de ikke prøve seg flere ganger, tenkte jeg. Etter dette har jeg sittet tilsammen 2-2,5 timer på vent på DHLs kundetelefon og blitt lovet levering 3 ganger uten at noe skjedde. (Bortsett fra 3 nye entry i sporingsloggen som sier at den er forsøkt levert uten at mottakeren var hjemme, ja nettopp, i den døgnåpne resepsjonen).

 

Nå er det helg, og det er lenge til mandag som er neste mulighet. Da har det gått en uke siden boksen kom til byen... FY F... som DHL suger. De bløffer og driter i mottakeren. Skal aldri betro så mye som en håndfull smegma til det selskapet av tafatte idioter.

 

Og jo, jeg har fått tilbud om å hente den på terminalen. Men terminalen ligger en times biltur unna, og jeg jobber i hele dens åpningstid...

 

Jeg er så f... på de råtne øl-p*kkene i DHL at ord blir fattige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, da holdt boksen i hele 8 dager før jeg fikk 3 røde lys igjen!

 

Nå skal hele fordømte boksen kløyves på den primitive hoggestabben min hjemme hos mor med kløyveøksa mi hvis jeg ikke får hevet kjøpet. Så skal jeg brenne møkka bit for bit i kaminen. I går dro jeg forbannet på Siba og kjøpte meg PS3.

 

Xbox 360 er offesielt det største forbanna møkkarælet jeg noen gang har tatt i. Måtte den brenne i helvete!

 

Jeg har ca 10 ripefrie spill til salgs + to håndkontrollere og disk om jeg ikke får hevet kjøpet.

 

En pakke med ikea batterier følger med på kjøpet.

Endret av wabble
Lenke til kommentar

Samme feilen på alle de første 11,6 millioner solgte 360'ene ifølge Microsofts Robbie Bach, står det i denne artikkelen. :(

 

http://www.superplay.se/nyheter/article143072.ece

 

Så dersom det stemmer at han har sagt noe slikt, så bør det ikke være vansklig å få pengene tilbake.

 

Men i Norske lover vet jeg at leverandør har lov til å forsøke å reparere varen før de betaler tilbake, i ditt tilfelle har dem jo prøvd og feilet, så skal vel egentlig ikke være noe problem å få dine utgifter dekket. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Men i Norske lover vet jeg at leverandør har lov til å forsøke å reparere varen før de betaler tilbake, i ditt tilfelle har dem jo prøvd og feilet, så skal vel egentlig ikke være noe problem å få dine utgifter dekket. :)

9102726[/snapback]

 

Forbruker blir her avvist på utsalgssted og bedt om å kontakte MS support dirkekte. Dette har MS tydeligvis instruert kjedene Elkjøp og Lefdal om å si til sine kunder. Hvordan kan man da få dokumentert overfor butikken hvor man kjøpte konsollen om manglende avhjelp når man får sin n`te boks med feil tilbake fra MS?

 

Det kan jo ende med kjempeproblemer med å heve kjøpet.

 

Og heve kjøpet har man jo absolutt rett til når man får et produkt tilbake som straks må sendes til reparasjon igjen. Helt klart manglende avhjelp. Også den lange tiden en forsendelse og reparasjon på 6-7 uker er grunn til å heve kjøpet. Men får man det?

 

Jeg tror denne direktekontakten med ms support er svært uheldig! Antall feil som meldes blir skjult og holdt hemmelig. Kunden mister mulighet for å reklamere og heve kjøpet.

 

Ikke la dere begeistre av at MS henter og bringer din konsoll gratis. Det dreier seg om forbrukersvindel av stor stil. De produserer og kaster dritt ut på markedet. De ødelegger gleden til millioner av norske utenlanske kunder. Min sønn på 11 år er kjempefortvilet over at xboxen hans gikk i stykker midt i ferien i drittvær bare etter 2 måneder. Kjøpte en premiumversjon for sine sparepenger på Elkjøp i mai. Helt nyinnkommet til butikken. Nå venter han på DHL skal komme på døra med pappeske etter en lang og tungvint samtaleprosess med tre forskjellige gebrokne engelske kundebehandlere på ms support etter at konsollen fikk red light of death for få dager siden.

 

Dette holder ikke og er helt elendig! Dette må vi ikke finne oss i lenger!

 

OPPFORDRING: SEND EN KLAGE TIL DITT LOKALE FORBRUKERKONTOR

 

Det har jeg gjort via www.forbrukerportalen.no

 

http://forbrukerportalen.no/kontakt_fr

 

Kanskje det offentlige og media kan mer ta tak i dette og få satt lys på denne elendige kundebehandlingen og dette makkverket av en spillekonsoll. Kanskje få røsket litt opp i den milliardsterke kjempen Microsoft som bare herser med kundene sine og gjør som de vil. Bare se på forsøkene på å skjule problemene. Og hvordan de sender ut reparerte konsoller som ryker igjen etter kort tid.

 

Vær så snill å følg min oppfordring! :thumbup:

Lenke til kommentar

Men i Norske lover vet jeg at leverandør har lov til å forsøke å reparere varen før de betaler tilbake, i ditt tilfelle har dem jo prøvd og feilet, så skal vel egentlig ikke være noe problem å få dine utgifter dekket. :)

9102726[/snapback]

 

Forbruker blir her avvist på utsalgssted og bedt om å kontakte MS support dirkekte. Dette har MS tydeligvis instruert kjedene Elkjøp og Lefdal om å si til sine kunder. Hvordan kan man da få dokumentert overfor butikken hvor man kjøpte konsollen om manglende avhjelp når man får sin n`te boks med feil tilbake fra MS?

 

Det kan jo ende med kjempeproblemer med å heve kjøpet.

9103652[/snapback]

 

Microsoft har kontroll på hvor mange ganger du har hatt konsollen på reperasjon, han amerikaneren som er på sin 9. konsoll nå, la jo ut lydopptak av når han snakket med Microsoft kundesupport, og han ba dem lese opp hvor mange ganger

han hadde hatt konsollen sin på reprasjon, fordi ingen trodde på han.

Det var forøvrig ett intervju med han på den siste 1up-podcasten, tror jeg det var. :)

Lenke til kommentar

Microsoft har kontroll på hvor mange ganger du har hatt konsollen på reperasjon, han amerikaneren som er på sin 9. konsoll nå, la jo ut lydopptak av når han snakket med Microsoft kundesupport, og han ba dem lese opp hvor mange ganger

han hadde hatt konsollen sin på reprasjon, fordi ingen trodde på han.

Det var forøvrig ett intervju med han på den siste 1up-podcasten, tror jeg det var. :)

 

Er det noen som har prøvd å henvende seg til forhandler med krav om å heve kjøpet etter at dere fikk RROD for annen gang? Hva sa i så fall forhandleren til dette? Ringte de MS og verifiserte at det var korrekt at konsollet deres allerede hadde vært på reparasjon for samme feil en gang tidligere? Etter min mening bør alle som får RROD for annen gang henvende seg til forhandleren istedenfor til MS og sjekke mulighetene forhandleren din gir deg for å heve kjøpet. (Behøver ikke heve kjøpet om du ikke vil, men sjekk hvilke muligheter forhandleren gir deg i det minste For jeg tror det er mye sannhet i at MS har innført denne policyen med direkte kontakt mellom MS og kunden for å kunne holde feilprosenten skjult)

Lenke til kommentar
(Behøver ikke heve kjøpet om du ikke vil, men sjekk hvilke muligheter forhandleren gir deg i det minste For jeg tror det er mye sannhet i at MS har innført denne policyen med direkte kontakt mellom MS og kunden for å kunne holde feilprosenten skjult)

9110652[/snapback]

 

Hvis konsollen raskt ryker på nytt så kan du påberope deg manglende avhjelp. Da hever du kjøpet og får en ny Xbox 360 og slipper å vente nye 6-7 uker på ny reparasjon. Ventetid og frustrasjon er da spart på å heve kjøpet.

 

Det sies at 7 dager er rimelig tid på forhandleren for å avhjelpe mangelen. Da skal du altså få ny eller en låne konsoll. Jeg kommer garantert til å gå til Elkjøp etter 7 dager og fremme dette. Jo mer vi gnåler på salgsleddet jo mer forbanna blir de igjen på Microsoft som skaper problemer og arbeid for butikkens serviceavdeling. Så det kan lønne seg å være pågående mot salgsleddet for igjen å skape mer trykk fra tunge aktører mot MS.

 

Noen her som har andre erfaringer med hva som er rimelig tid for avhjelp?

 

Jeg fikk forresten tilbakemelding fra forbrukerrådet på min klage om Xbox 360 om det at de avviser deg i butikken: I utgangspunktet er det slik at det er forbrukeren som som bestemmer om han ønsker å rette reklamasjonen mot selger eller bakenforliggende leverandør/produsent. Dersom reklamasjonen blir fremsatt overfor selger, kan forbrukeren også kreve at selger behandler reklamasjonen.

 

Det er altså vi som bestemmer om Elkjøp eller Microsoft skal ta seg av reklamasjonen. Og når Elkjøp sier det tar lenger tid å få reparert konsollen hos dem så bare viser du til forbrukerlovgivning og påberoper deg manglende avhjelp og hever kjøpet og får ny! :yes:

 

Jeg venter forresten fortsatt på den jæ... pappesken skal ankomme med DHL. Det har nå gått 5 dager. ....

Lenke til kommentar

Det lønner seg forresten å klage om dette til Forbrukerrådet. De lagrer alle henvendelser om Xbox 360 i sin base. Denne basen tjener som grunnlag for Forbrukerrådets prioritering av hvilke saker de bør vie ekstra mye tid til.

 

Dette fikk jeg i svar fra Forbrukerådet.

 

SÅ jo flere som klager jo større sjans er det for at det blir en nasjonal sak av dette. Kom igjen alle sammen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da tok mi maskin kvelden...begynnte med hvite firkanter på skjermen og så kom den røde ringen.

 

Fant akkurat kvitteringen.

Kjøpt den 2.12.05 på Elkjøp. Leveres inn imorgen...var det 2 års garanti på den?

9262267[/snapback]

 

 

Fant svar sjøl.

 

Klippet og likt fra linken under:

 

http://www.xbox.com/nb-NO/support/petermooreletter.htm

 

Åpent brev fra Peter Moore

 

Til Xbox-fellesskapet:

 

Dere har talt, og vi har hørt på dere. God service og en god kundeopplevelse er deler av vår virksomhet som er svært viktige for oss. Og helt ærlig har vi ikke gjort en god nok jobb.

 

Noen av dere har uttrykt frustrasjon over opplevelsene dere har hatt med Xbox 360, og det at dere må sende konsollen tilbake til service etter å ha fått feilmeldingen om generell maskinvarefeil på konsollen.

 

De fleste kundene som har en Xbox 360-konsoll, har hatt en flott opplevelse fra dag én og har det fortsatt. Men når noen stiller spørsmål ved påliteligheten til produktet vårt eller vårt ansvar overfor kundene våre, er det noe jeg tar alvorlig.

 

Vi har fulgt opp dette problemet, og gjennom pågående testing har vi identifisert flere faktorer som kan forårsake generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. For å løse dette problemet, og som en del av det pågående arbeidet vårt, har vi allerede gjort bestemte forbedringer i konsollen.

 

Vi har også implementert viktige garantiendinger for at du skal kunne spille bekymringsfritt.

 

Fra og med i dag dekkes alle Xbox 360-konsoller av et utvidet garantiprogram som dekker spesielt de generelle maskinvarefeilene som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. Dette gjelder både nye og tidligere solgte konsoller. Selv om vi fremdeles har en generell ett års konsollgaranti (to år i enkelte land), kunngjør vi i dag en tre års garanti som dekker konsoller som viser en feilmelding med tre blinkende røde lamper. Hvis en kunde opplever problemer som indikeres av tre blinkende røde lamper, reparerer Microsoft konsollen kostnadsfritt, inkludert fraktkostnader, i tre år fra konsollens kjøpsdato. Vi tilbakebetaler retroaktivt alle som tidligere har betalt for reparasjoner relatert til problemer som indikeres av denne feilmeldingen. På denne måten stiller Microsoft seg bak produktene sine og tar ansvar for at alle Xbox 360-konsolleiere fortsatt får en fantastisk spillopplevelse.

 

Hvis du er skuffet over opplevelsen du har hatt med din Xbox 360, beklager vi dette på det sterkeste. Vi tar ansvar for dette og gjør disse endringene for å sørge for at alle Xbox 360-eiere fortsatt får en flott opplevelse.

 

Det vil ta noen dager å implementere dette globalt, og jeg vil takke for at din fortsatte tålmodighet mens vi lanserer dette programmet. Jeg har lagt ut noen vanlige spørsmål som svarer på en del andre spørsmål, og vi vil oppdatere dem de neste dagene.

 

Jeg takker deg for lojaliteten din på vegne av alle her i Microsoft.

Lenke til kommentar

Vanlige spørsmål om utvidet garanti for Xbox 360

 

Sp.: Hva er det nye dere lanserer?

 

Sv.: Selv om vi beholder vår ettårige garanti på konsollen (to år i enkelte land), utvider Microsoft vilkårene i Xbox 360-garantien til tre år for generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. Dette vil gjelde for alle nye og eksisterende kunder. Vi vil retroaktivt tilbakebetale kostnader for reparasjoner som er gjort utenfor garantien for problemer som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen.

 

Sp.: Hvordan skiller denne garantien seg fra eksisterende garantier?

 

Sv.: For øyeblikket dekkes Xbox 360 av en ettårig produsentgaranti (to år i enkelte deler av verden). Hvis konsollens garanti er utløpt, påløper det kostnader for å få den reparert. Den har deretter en reparasjonsgaranti på ytterligere ett år. Med disse endringene finnes det i praksis en treårig garanti uten reparasjonskostnader ved generelle maskinvarefeil som indikeres av en feilkode med tre blinkende røde lamper på konsollen.

 

Sp.: Gjelder dette over hele verden?

 

Sv.: Ja, disse garantiene gjelder over hele verden. De nye garantiene innføres nå i våre kundestøttesentre over hele verden, og det vil ta noen dager før de er fullstendig implementert.

 

Sp.: Når begynner garantiendringen å gjelde?

 

Sv.: Disse nye garantiene innføres nå i våre kundestøttesentre over hele verden, og det vil ta noen dager før de er fullstendig implementerte. De vil gjelde for alle nye og eksisterende kunder. For den nyeste informasjonen kan kundene gå til Xbox.com.

 

Sp.: Handler dette om helse- eller sikkerhetsproblemer?

 

Sv.:Dette er på ingen måte relatert til noen form for problemer med produktsikkerheten.

 

Sp.: Får jeg en tilbakebetaling?

 

Sv.: Ja, vi kommer til å tilbakebetale alle kunder med utgått garanti som har betalt for reparasjoner på grunn av problemer som indikeres av feilmeldingen med tre blinkende røde lamper. Kunder kan forvente å få en sjekk i løpet av ti til tolv uker.

 

Sp.: Hvordan påvirker dette min utvidede garanti som jeg har kjøpt av forhandleren?

 

Sv.: Du dekkes fortsatt av den eksisterende garantien ved problemer som ligger utenfor denne bestemte treårige garantien.

 

Sp.: Har du identifisert en rotårsak som kan føre til feil?

 

Sv.: Vi kan ikke peke på én enkelt årsak til problemet. Vi har testet produktet grundig, inkludert materialtestning, men konsollen er en komplisert konstruksjon siden den er et forbrukerelektronikkprodukt som består av over 1700 ulike komponenter og 500 millioner transistorer.

 

Det er flere scenarier som kan føre til en generell maskinvarefeil. Bare indikatoren (de tre blinkende røde lampene) er alltid den samme.

 

Sp.: Hvem kontakter jeg hvis jeg har flere spørsmål?

 

Sv.: Gå til kontaktsiden vår for å kontakte Xbox-kundestøtten der du bor.

Lenke til kommentar

Utvidet garanti for Xbox 360

 

Utvidet garanti for Xbox 360

 

Microsoft Corp. kunngjorde i dag at det vil utvide den globale garantien for Xbox 360™. Alle Xbox 360-kunder som får generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper, dekkes nå av en treårig garanti fra kjøpsdatoen. Alle andre eksisterende Xbox 360-garantier gjelder fortsatt.

 

Som et resultat av det Microsoft anser som et uakseptabelt antall reparasjoner av Xbox 360-konsoller, har selskapet gjennomført omfattende undersøkelser blant mulige årsaker til generelle maskinvarefeil. Etter at det er blitt identifisert flere faktorer som kan forårsake generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen, har Microsoft gjort forbedringer i konsollen og utvider Xbox 360-garantien for eksisterende og nye kunder.

 

Microsoft stiller seg bak produktene sine og tar ansvar for å reparere eller erstatte eventuelle Xbox 360-konsoller som får feilmeldingen med tre blinkende røde lamper, i tre år fra kjøpsdatoen kostnadsfritt, inkludert fraktkostnader. Microsoft will take a $1.05 billion to $1.15 billion pre-tax charge to earnings for the quarter ended June 30, 2007 for anticipated costs under its current and enhanced Xbox 360 policies.Microsoft vil sette av mellom USD 1,05 og 1,15 milliard fra bruttooverskuddet for kvartalet som sluttet 30. juni 2007, for å dekke forventede kostnader under gjeldende og utvidede Xbox 360-garantier.

 

"De fleste Xbox 360-eiere har gode erfaringer med konsollene sine og har hatt det helt fra begynnelsen av. Men dette problemet har forårsaket frustrasjon for flere av kundene våre, og det ber vi oppriktig om unnskyldning for," sier Robbie Bach, direktør i Microsofts Entertainment and Devices Division. "Vi verdsetter fellesskapet vårt høyt, og vi ser på dette som en investering i kundebasen. Vi ser frem til alle de gode tingene som kommer."

 

Alle kunder som tidligere har betalt for reparasjoner som er relatert til feilmeldingen med tre blinkende lamper på Xbox 360-konsollen, kommer til å få tilbakebetalt retroaktivt av Microsoft.

 

Kl. 14:30 (amerikansk stillehavstid) kommer Microsoft til å holde en telefonkonferanse for finansanalytikere og investorer med Robbie Bach, direktør i Entertainment and Devices, Chris Liddell, visedirektør og finansdirektørsamt Frank Brod, viseadministrerende direktør og regnskapsdirekør, for å diskutere dagens kunngjøring. For å delta kan de som er bosatt i USA, ringe +1-888-459-9165, og de som er bosatt utenfor USA, kan ringe +1-773-799-3324. Passordet er MSFT. Samtalen er tilgjengelig for avspilling omtrent én time etter at samtalen er avsluttet, og frem til kl. 17:00 (amerikansk stillehavstid) torsdag 12. juli. For å høre avspillingene kan de som er bosatt i USA, ringe +1-866-363-4143, og de som er bosatt utenfor USA, kan ringe +1-203-369-0210. En lydwebcast av konferansen vil også være tilgjengelig på webområdet for investorer på http://www.microsoft.com/msft.

 

Xbox 360-kunder som har spørsmål, kan gå til www.xbox.com.

 

Om Microsoft

 

Microsoft (Nasdaq "MSFT") ble grunnlagt i 1975 og er en ledende aktør innenfor programvare, tjenester og løsninger som er med på å få mennesker og virksomheter til å realisere sitt fulle potensial.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...