Gå til innhold

24'' widescreen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, kjøper ny data snart.

Og vurderer å kjøpe denne skjermen.

Men så lurte jeg bare på noe.

er det lurt å kjøpe widescreen skjerm? eller skal jeg gå for en stor 4:3 skjerm istedefor?

noen med widescreen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv så ville jeg gått for en Widescreen skjerm da man har mye større plass i bredden, man kan blant annet ha oppe to internett vinduer ved siden av hverandre. Er også mye bedre å se film på.

Men det er smak og behag.

Skrevet

Veldig smak og behag, som 2mmy91 skriver. Bruksområdet har også en del å si ;)

Om du spiller mye, sjekk at spillene du spiller støtter widescreen. (De fleste gjør vel det i dag?).

Selv er jeg veldig glad for at jeg kjøpte en 4:3 20" LCD, og ikke en widescreenskjem. Føler at jeg får gjort mer samtidig, da arbeidsflaten er større.

Skrevet (endret)

Man får vel ikke 4:3 skjermer som er større en 21".

Du bør skrive hva du skal bruke skjermen til. Jeg quoter meg selv fra en annen tråd om dette:

WS har litt mindre skjermflate enn 4:3 med samme antall tommer. Skal du se på film er helt klart WS en fordel. WS er også en fordel hvis du har flere vinduer. Det blir f.eks. bedre plass til å ha to vinduer ved siden av hverandre.

4:3 er høyere så det er en fordel i ting som er i høyden, f.eks. nettsider, og dokumenter. Men i dokumenter kan du også ha to sider ved siden av hverandre hvis du har WS. Det er også enklere å scrolle opp/ned enn sidelengs, så da er det greit med WS, men med 20" skjerm er det skjeldent du trenger å scrolle sidelengs uansett.

Da jeg valgte ble det egentlig litt tilfelidig. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe 4:3, men så var den skjermen i den typen dyrere enn jeg hadde tenkt å bruke, så da ble det samme skjerm i WS som var billigere. Jeg er veldig fornøyd med WS. Har sett mer film på PCen enn jeg trodde jeg skulle og da har det vært veldig bra med WS.

8525455[/snapback]

Endret av trygveaa
Skrevet

Ha i bakhodet at 4:3 egentlig er et idiotisk format som vi,dessverre, er blitt vant til. Synsfeltet ditt er bredere enn det er høyt. Widescreen ER mer naturlig, men det tar selvfølgelig litt tid å venne seg til

Skrevet

Har en Dell 2407 som jeg er svært fornøyd med,men hadde nok også klart meg fint med en 22" WS til halve prisen. Skal du likevel ha en 24", går Dell sin modell for ca. kr 6500,- nå. Den er mer kjent enn Acer, og har fått mye god omtale.

Skrevet
Widescreen er genialt det :)

Men til spilling ville jeg nok ha kjøpt en vanlig en, tenker jeg.

8643328[/snapback]

Vil du begrunne det svaret ditt?

Selv så syntes jeg Widescreen er genialt. Spiller en god del og har ingen problemer med widescreen.

Skrevet

Håper du har maskin til å backe up den oppløsningen som du skal kjøre i. Jeg sitter på en 20" som kjører i 1680*1050 på en 24" så kjører du enda høyere...husker ikke i farta hva den er.

Men å gå fra en 17"-19" som du kjører i max 1280*1024 til et godt hopp opp til det en 24" burde kjøres i så krever det sitt av maskinen.

20" er det som er mest idielt i henhold til oppløsning osv.

Skrevet (endret)

Ja den maskinen burde det ikke bli så voldsome problemer med :) , evnt sprit opp skjermkortet med nvidia's nyeste Ultra versjon...for å være SKIKKELIG innafor...hehe!

EDIT: Jeg ville helt klart gått for en 24" hvis du først skal skikkelig rive i her! Da kommer du ivertfall ikke senere til å sitte å mummle for deg selv at du skulle gått for 24" istede for 22"....

Endret av _LarZen_
Skrevet

hvordan er det å putte en 24" eller 22" WS ved siden av en 4:3 19" skjerm? Hvilken passer best i høyden med 19 tommeren? (slik at det ser stilrent ut ved siden av hverandre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...