Gå til innhold

Hjelp til bilderedigering - post her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, crop er jo en måte å gjøre det på.

 

Selv trodde jeg han mente at du skulle fjerne teksten fra bildet, ikke bare kutte den vekk.

 

Det er utrolig tidkrevende, og egentlig mye lettere om bildet hadde vært 10 ganger større :p

8758402[/snapback]

 

men da gjør du det da :!:

 

Lenke til kommentar

Slik?

 

Lagre det om du vil ha det, så jeg slepper å sløse plassen min på det :ph34r:

 

Jeg valgte clone-stamp tool, satte en størrelse, holdt inne ALT slik at det ble et + inni sirkelen og trykket der jeg ville den skulle hente farge ifra. Så slapp jeg ALT, og det var bare å male. Desto lenger tid man bruker desto bedre blir resultatet. Dette var kjapt gjort.

 

ENDRET: Ser den ikke ble helt 100%, men ga deg fremgangsmåten :)

ENDRET2: Fjernet bildet jeg da, for du fikk et (bedre) under.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
post-118143-1180717353_thumb.jpg

slik?

 

edit: husker ikke hva jeg brukte, enten var det Spot Healing Brush Tool eller Clone Stamp Tool

 

prøv deg fram hvis du ikke er fornøyd. regner med at du har photoshop :p

8758960[/snapback]

Photoshop har jeg. Takk skal du ha, det så veldig bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er eit forslag:

post-39028-1181132216_thumb.jpg

 

Dersom det er noe slikt du tenkte deg, så anbefaler eg å lære deg litt om layers i photoshop (og legg spesielt merke til det som kalles "blend mode", du kan jo gjøre eit søk på google "blend modes tutorial"). Når du veit korleis layers og blend-modes fungerer (inkludert masking, søk:"masking tutorial photoshop"), så kan du plutselig veldig mykje! Kombinerer du dette med litt smart filterbruk (som du nok lærer fortest ved å prøve deg fram, se ka dei gjør). Med litt erfaring får du ein følelse for korleis du skal kombinere filter-effekter med layers for å opnå resultatet du er ute etter.

 

Forresten, lite tips:

prøv så godt som mulig å holde deg unna "image->adjustments"-menyen når du jobber på bildet. Langt smartere er å finne layeret ditt, og nederst i layer-panelet er ein liten svart/kvit sirkel. Klikker du på denne vil du finne mange av valgene du har i adjustments-menyen. Forskjellen her er at du absolutt kontroll.

 

Dersom du har lyst på eit meir detaljert svar kan du jo alltids søke etter dette? Merker veldig mange spør ting uten å ha brydd seg det minste med å gjøre litt research sjølv... Nokre treff eg fann etter 5 sek:

http://www.tutorialguide.net/creating_old-...s_tutorial.html

http://www.photoshoptalent.com/photoshop-t...king-photos.php

http://www.ekhoury.com/2006/12/27/old-burn...oshop-tutorial/

 

Mulig eg bommer heilt på kunnskapsnivået ditt ang. photoshop, i så fall må du ha meg unnskyldt :)

Endret av Quijote
Lenke til kommentar
post-118143-1180717353_thumb.jpg

slik?

 

edit: husker ikke hva jeg brukte, enten var det Spot Healing Brush Tool eller Clone Stamp Tool

 

prøv deg fram hvis du ikke er fornøyd. regner med at du har photoshop :p

8758960[/snapback]

Photoshop har jeg. Takk skal du ha, det så veldig bra ut :thumbup:

8759229[/snapback]

 

Tror det er Adriana Lima ;)

Lenke til kommentar
post-118143-1180717353_thumb.jpg

slik?

 

edit: husker ikke hva jeg brukte, enten var det Spot Healing Brush Tool eller Clone Stamp Tool

 

prøv deg fram hvis du ikke er fornøyd. regner med at du har photoshop :p

8758960[/snapback]

Photoshop har jeg. Takk skal du ha, det så veldig bra ut :thumbup:

8759229[/snapback]

 

Tror det er Adriana Lima ;)

8797111[/snapback]

Feil Det er Lieschen Botes.

En Sør-Afrikansk modell.

Lenke til kommentar
Hei, kunne noen ha gitt meg tips eller fortelt meg hvordan man får til disse effektene:

 

City trashed, Fisker, Ventetid av Lars Nielsen

 

"*" av Anette1974

 

Sånn old-time, old-style look på en måte.

 

Hadde vert fin om noen kunne fortalt meg hvordan jeg kunne fått til noe lignende på vedlagte bilder;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8785733[/snapback]

Fikk lyst til å prøve noe nytt her... resultatet ble slik;

 

post-22278-1181156337_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hei, kunne noen ha gitt meg tips eller fortelt meg hvordan man får til disse effektene:

 

City trashed, Fisker, Ventetid av Lars Nielsen

 

"*" av Anette1974

 

Sånn old-time, old-style look på en måte.

 

Hadde vert fin om noen kunne fortalt meg hvordan jeg kunne fått til noe lignende på vedlagte bilder;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8785733[/snapback]

Fikk lyst til å prøve noe nytt her... resultatet ble slik;

 

post-22278-1181156337_thumb.jpg

8799431[/snapback]

Det så litt rart ut... hehe.

Likte bedre det andre eksemplet.

Lenke til kommentar

når jeg fortørret det opp fikk jeg følelsen av et bilde av lavere kvalitet på en måte, noe som her føles å gi en bedre effekt på bildet =). En stilig effekt du har fått til der, og jeg sier bare takk igjen. og ko gjerne med flere forslag :)

 

Men fra det ene til det andre.

Jeg skal på en skogstur å mårra sammen med noen venner til en gammel, falleferdig gård (hvis været forholder seg like fint som idag), og der tenkte jeg å ta noen bilder for morrohetens skyld.

 

Hva om jeg tar å legger ut det "beste" bildet her på forumet og ber dere lage, etter deres mening, det feteste "utseende" dere klarer. Hadde det vert aktuelt? Noen som hadde slengt seg med på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...