Gå til innhold

Forretninger som leverer vaskemaskiner hjem i Oslo


Anbefalte innlegg

Vaskemaskinen vår endte sine dager nå i helgen, og på grunn av at vi er en familie med små barn er det selvsagt at den bør skiftes ut. Problemet mitt er at jeg verken har rygg eller bil for å kvitte meg med den gamle, så jeg trenger tips angående forretninger i Oslo som selger vaskemaskiner - og tilbyr utkjøring/levering samt at de plukker med seg den gamle maskinen.

 

Føler meg litt tryggere å handle hvitevarer på større varehus som Elkjøp, Leftal, Expert o.l men tar gjerne i mot andre anbefalinger også.

 

Forresten er det noen med erfaring med kombinerte vaske og tørk -maskiner? Noe som ville vært utrolig praktisk, men dog ikke noe for meg om den bare tar 4 kg tøy og tilhører effektklasse F :hmm:

 

Edit: Rettet Oso til Oslo

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler elkjøp på denne fronten. Har personlig et par gode erfaringer med inkjøp av hvitevarer derifra. Nord for Dovre tilbyr de i alle fall utkjøring av varer. Mot en slump penger selvsagt. Her i byen kjører de desverre ikke hver eneste dag og tid kan vel være en faktor om du bor sammen med "smågriser". :)

Hvor lang leveringstid de forskjellige varehusene oppererer med kan du sikkert finne ut av med et par kjappe telefoner til de aktuelle.

 

Når det gjelder kombinasjonsmaskiner var det en slik vi kjøpte sist, og den fungerer absolutt bra. Nå husker jeg desverre ikke detaljer om maskina, men dette kan jeg sjekke ut senere i kveld. Plassbesparende er den i alle fall og jeg mener å huske at det ikke var en versting hva energiforbruk angår.

Lenke til kommentar

Lefdahl kjører i alle fall hjem i Oslo. Vet ikke om de tar med gammel.

 

Om du skal tromle mye og er opptatt av energiforbruk sparer du nok inn en god maskin over levetiden da det har veldig mye å si hvor tørt tøyet er før tromling for hvor lang tid tromlingen tar.

Lenke til kommentar
Det finnes pr dags dato ikke en eneste kombimaskin som har like stor tørkekapasitet som vaskekapasitet. Upraktisk rett og slett.

8614373[/snapback]

Det vil aldri komme... Man trenger nesten dobbelt så stort volum som tørketrommel i forhold til vasketrommel for et godt resultat.

 

 

Trådstarter: Sjekk ut Elto EVT1200 kombimaskin(7 kg vask / 4-5 kg tørk). Men er det masse vasking og du vil trommeltørke mye, bør du nok ha en annen løsning.

 

De fleste som selger hvitevarer tilbyr hjemkjøring og evnt. montering mot varierende tillegg i pris. Hvis du finner en mindre butikk tilbyr de ofte bedre service og lavere pris på slike tilleggstjenester enn de største varhusene.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Et par ting du bør tenke på hvis du har tenkt å kjøpe kombinert vask/tørk. Siden disse maskinene vil bli brukt dobbelt så mye som en vanlig vaskemaskin så vil også slitasjen og levetiden bli dertil kortere. En annen ting er at i de fleste tilfeller så klarer ikke tørketrommelen å tørke like bra som en ren tørketrømmel.

 

Så i forhold til elkjøp i oslo så kan de i de fleste tilfeller levere vaskemaskinen din hjem på dør 2. dag etter at du har kjøpt den. Dette avhenger av om det er ledig kjørekapasitet på så kort varsel, men er du ikke kresen til om det skal skje på ettermiddagen så går det stort sett greit.

 

Skal du ha kvalitet på vask/tørk og du ønsker å ha dem LENGE så velger du Miele (Er bygd for å vare i min 20 år i tillegg 5 års generell garanti og 10 års garanti på motor og pumpe). Midt på treet maskiner så velger du electrolux. Billigmerker så velger du Ariston

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Artig at folk diskuterer vaskemaskiner på hw.no med like stor innlevelse som alt annet.

 

Jeg skal kjøpe ny kvalitetskombimaskin til helgen tar gjerne imot anbefalinger! :)

 

Har hatt separat maskin i noen år, så kombimaskin i noen år, og er stor fan av kombimaskiner! Med mindre man har god plass og vasker veldig mye ville jeg gått for en kombimaskin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Det kjedelige med kombimaskiner er at de ofte vasker mer enn de tørker, dvs. at du må kjøre to omganger med tørking for å få en omgang vask tørt. Har man plass bør man for optimal effektivitet gå for to separate enheter, men det er en en vurdering hver enkelt må gjøre. :)

 

Hvis du skal ha en kombimaskin, kan jeg trygt anbefale Aeg-Electrolux L16820, den koster rett i underkant av 9000 i butikk. AEG-Electrolux scorer høyt både på levetid og vaskeevne.

 

Skal man ha det råeste, bør man gå for Miele. Levetiden og vaskeevnen er uovertruffen, Miele er også den eneste produsenten jeg vet om med 10 års delegaranti. Miele sender ingenting ut på markedet som ikke er gjennomtestet og det merkes. Det var også to Miele-maskiner som scoret høyest i Forbrukerrapportens test i februar.

 

At billigmerker som Ariston ikke er i toppklassen, ser man av testen i Forbrukerrapporten. (For øvrig har ASKO reist innsigelser mot denne testen.)

 

Bosch-Siemens har også gode maskiner som ligger en del lavere i pris enn Miele og AEG-Electrolux.

 

Euronics: 390,- for frakt og montering, 150,- pr. retur.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Hei, og takk for både svært hjelpsomme og fornuftige svar fra dere. Da er altså ikke en kombimaskin noe for oss, siden det gjerne går en full maskin annen hver dag. Jeg ble fortalt at maskiner som sentrifugerer bra nok i dag vil gjøre tørkingen på stativ betydelig kortere enn det gamle droget jeg hadde - og da foretrekker jeg nok heller å henge opp klærne, enn å måtte tromle dem på to omganger i ettertid.

 

Jeg hadde en Electrolux inntil helgen, men dersom det er Miele som best tilfredsstiller en familie med to små barn så går jeg for Miele.

 

Jeg fant en Miele W1514NDS på Elkjøps sider, og dersom prisen ikke er alt for mye dyrere i butikk enn på nett så går jeg nok for den. Tar gjerne i mot innspill, så lenge prisen ikke går alt for mye over 8-9000,- Ser samtidig at de tar med seg den ferdigmonterte maskinen min for 200,- og det betaler jeg gladelig for å bli kvitt den.

 

Men dersom jeg drar på f.eks Carl Berner (som er nærmest meg) kjører de også ut da, eller er det bare noen få filialer til Elkjøp som gjør det her i byen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg fant en Miele W1514NDS på Elkjøps sider, og dersom prisen ikke er alt for mye dyrere i butikk enn på nett så går jeg nok for den. Tar gjerne i mot innspill, så lenge prisen ikke går alt for mye over 8-9000,- Ser samtidig at de tar med seg den ferdigmonterte maskinen min for 200,- og det betaler jeg gladelig for å bli kvitt den.

Det tror jeg er et godt valg. Hvis jeg husker rett er ~8000,- relativt normal pris for denne i butikk.

Lenke til kommentar
Jeg ble fortalt at maskiner som sentrifugerer bra nok i dag vil gjøre tørkingen på stativ betydelig kortere enn det gamle droget jeg hadde - og da foretrekker jeg nok heller å henge opp klærne, enn å måtte tromle dem på to omganger i ettertid.

Det som er digg med tørketrommel er at alt blir så mykt. F.eks. håndklær tørket på stativ er jo som sandpapir i forhold. ;)

Lenke til kommentar
Men dersom jeg drar på f.eks Carl Berner (som er nærmest meg) kjører de også ut da, eller er det bare noen få filialer til Elkjøp som gjør det her i byen?

 

Man driver ikke butikk av slike store tunge maskiner uten å tilby hjemkjøring, da får man ikke mange kunder. Alle seriøse firmaer kjører ut.

 

Det som er digg med tørketrommel er at alt blir så mykt. F.eks. håndklær tørket på stativ er jo som sandpapir i forhold.  ;)

 

Og så krymper tøyet ditt så fint.. Jeg håpet og trodde det var en liten myte med moderne maskiner, men det er dessverre en realitet.

Den sliter også på tøyet, men jeg synes ikke det er plagsomt, tøyet blir litt "renset" av det..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Og så krymper tøyet ditt så fint.. Jeg håpet og trodde det var en liten myte med moderne maskiner, men det er dessverre en realitet.

Hehe. Har ikke merket noe til dét egentlig. Maskinen her har en "skåneknapp" som jeg antar fungerer slik at temperaturen ikke blir så høy som på de alminnelige programmene (som kjører temperaturen opp i ihvertfall 60-70 grader).

 

Den sliter også på tøyet, men jeg synes ikke det er plagsomt, tøyet blir litt "renset" av det..

8624586[/snapback]

Det sies at loet bare er partikler som allerede er løse, dvs at tromlingen ikke sliter noe ekstra. Det tror jeg dog ikke helt på. Uansett verdt den ekstra slitasjen, etter min mening.

Lenke til kommentar
Maskinen her har en "skåneknapp" som jeg antar fungerer slik at temperaturen ikke blir så høy som på de alminnelige programmene (som kjører temperaturen opp i ihvertfall 60-70 grader).

 

Jeg har en dyr ny Aeg med både Sensitiv og Skåneknapp, men krymper gjør bomullen i som tskjorter ol, okke som..

:-)

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Maskinen her har en "skåneknapp" som jeg antar fungerer slik at temperaturen ikke blir så høy som på de alminnelige programmene (som kjører temperaturen opp i ihvertfall 60-70 grader).

Jeg har en dyr ny Aeg med både Sensitiv og Skåneknapp, men krymper gjør det, okke som..

8625110[/snapback]

Slutt å tromle ullgenserne da. ;)

 

Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...