Gå til innhold

Forretninger som leverer vaskemaskiner hjem i Oslo


Anbefalte innlegg

Det som sliter mest på klærne er uten tvil sentrifugeringen. Når trommelen går rundt i 1600 omdreininger pr minutt så blir tøyet dratt inn i de små hullene på trommelen. Dette vil da slite på fibrene i tøyet.

Miele har dog på en del av sine modeller en skånetrommel. Denne har da et bikubært mønster og hul som er vesentlig mindre en andre tromler. Totalt sett vil denne trommelen være mye mer skånsom mot tøyet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Miele - de fleste miele maskinene har en helt ny type trommel som er 6 kant formet, med en liten bue opp, det kalles for en skånetrommel.

 

En vanlig vanlig vaskemaskin har ca. 5000 hull, mens disse miele maskinene har ca. 1000, dvs at den sliter mindre på klærne under sentrifugering.

 

En annen ting ved en slik trommel er at vannet flyter bedre og derfor vasker renere. Og det blir aldri klumper på klærne dine:-)

 

Jeg har et stort Miele tårn (vask og tørk), og ingenting slår disse hva angår vasketid/tørketid, jeg bruker ikke mye tid på å vaske lengre:-)

 

Og så er jeg kjempefan av ferdigprogrammet som "cowboytøy" og "skjorte" :-)

Endret av coban
Lenke til kommentar

Det kom mange nyttige tips i denne tråden, og jeg skulle i utgangspunktet gå for en Miele, men endte opp med å kjøpe en Siemens WM16S480SN Endelig slipper jeg å bruke bokserne på begge sidene, og får vaska klær igjen ;)

 

Har null erfaring med hvitevarer fra Siemens, men denne hadde såpass gode specs for oss at jeg slo til. 8 kg tøy, 1600 o/min, og best av alt et 15-20 minutters hurtigprogram som er perfekt når man har både spedbarn og barnehageunge i huset.

Fruen ble i alle fall fornøyd, og det er jo det viktigste :D

 

Expert på Stovner leverte den på døra og tok med seg den gamle for ca samme pris som har vært opplyst tidligere i denne tråden.

 

WM16S480SN_large-564x376.jpg

Lenke til kommentar

Som med alt her i verden så trenger ikke alt å være bra selv om det er gode specs. Men så lenge man ikke kjøper det billigste fra Siemens så er det meste dem produserer bra. Du får mere specs enn på miele i forhold til prisen, men levetiden er normalt litt kortere.

Gratulerer med ny vaskemaskin :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...