Gå til innhold

Tråden for filmene som gir deg en god følelse


Kriss-O

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg forandret tråd navnet fordi brukermoderator ønsket det, men for å utdype litt hva jeg mener, jeg vil høre hvilke filmer som treffer deg helt perfekt, en som gir deg gåsehud (positivt) og som du kan sette på for å få den følelsen igjen og igjen.

Legger til litt flere filmer:

The Trumanshow

Man on the moon

spiderman filmene

brokeback mountain

snow cake

the village

lady in the water

Endret av Kriss-O
Lenke til kommentar

Har vært nevnt før, men The Shawshank Redemption troner høysetet for den slags filme for meg. Den inneholder alt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Mann uskyldig dømt, hard og brutal overlevelse, sakte men sikker planlegging og gjennomføring av fluktplan, alle "slemme" får sin straff som fortjent på en utspekulert måte, helten(e) seirer

Selv om det er stappa med klisjeer av enhver sort i den filmen, er det alikevel et eller annet med den lune måten Morgan Freeman forteller historien på som gir meg en skikkelig god følelse.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

-Princess Mononoke

-My Neighbor Totoro

-Spirited Away

-Dazed and Confused

-True Romance

-A Scene at the Sea

-Erin Brockovich

-Finding Nemo

-Kiki's Delivery Service

-Mind Game

-Whisper of the Heart

-Ping Pong

-Shall We Dance? (1996)

-Castle in the Sky

-Big Wednesday

-Finding Forrester

-Kikujiro

-Office Space

-Swing Girls

-Waterboys

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Pulp Fiction

L.A. Confidential

Forrest Gump

The Shawshank Redemption

Buddy

Lost Highway

 

Er noe spesielt med de filmene som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

- Little Miss Sunshine

- Forrest Gump(!)*

- Glasskår

- The Shawshank Redemption(!)*

- Howls Moving Castle

 

*Filmer som godt kan sees flere ganger.

Lenke til kommentar

Såg nettopp The Shawshank Redemption. Trudde ikkje eg hadde sett han før, men fann ut sånn halvvegs ut i filmen at eg hadde sett han for 4-5 år sidan, om ikkje lengre. Filmen var mektig bra, og ja.. Eg sit att med ein god følelse i magen, ekstremt god.. =)

 

Andre filmar de anbefaler i denne tråden skal eg få fatt i snarast mogeleg... :)

Lenke til kommentar

Trådstarter har presisert hva han mener med temaet for tråden, så da er det ingen grunn til å fortsette å diskutere det mer for dere andre.

 

jeg forandret tråd navnet fordi brukermoderator ønsket det, men for å utdype litt hva jeg mener, jeg vil høre hvilke filmer som treffer deg helt perfekt, en som gir deg gåsehud (positivt) og som du kan sette på for å få den følelsen igjen og igjen.

8616708[/snapback]

Noen poster er slettet.

 

Hva "feelgood"-begrepet er egentlig innebærer kan være en en interessant diskusjon i en annen tråd, men nå er det altså ikke lenger en del av emnebeskrivelsen.

 

Ellers vil jeg få anbefale at filmforslag begrunnes, ellers blir dette en ren telletråd. Jeg kan nevne en bråte filmer som kvalifiserer for meg personlig, men det er ikke så fryktelig interessant når sjangeren ikke er gitt av temaet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...