Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fordra folk som går i joggebukse til alt dagligdags.

Virker som det har blitt trend å gå i joggebukse med en finere overdel også. Ser helt loka ut.

 

Men at joggebukse er digg hjemme i helga, det skal jeg ikke si noe om. Det er et must have for meg vertfall :p

Ser mange av småkidddzza på Danmarksplass ungdomskole tråkker rundt i det du beskriver der. Joggebukse og sigg vettu, det er oppskriften. Greit nok at det er en yrkesskole, og at harryfaktoren følgelig er litt høyere enn normalt, men whitethrash-stilen er tydeligvis dette kullets protestklesdrakt..

Du tenker vel ikke på Årstad VGS i Bergen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tilstår! Å hoppe ut av dusjen etter en treningsøkt og ta på seg en joggebukse som har ligget over ovnen er guds gave til mennesket.

 

Jeg skjønner ikke dette. Hva er forskjellen på et par godt inngåtte jeans og en joggebukse? Personlig syns jeg det er så og si helt likt å ha på seg.

Lenke til kommentar

Noen bor alene. Eller har i hvert fall flyttet hjemmefra. Enig i at det er komfrtabelt å bare tusle bort til sofaen i boxeren dagen derpå, med en pose pottis og en cola. Av en eller annen grunn ga samboeren min meg morgenkåpe en jul... :hmm:

 

Haha, minner meg om en gang jeg lå i sofaen på rommet til broren min og spilte CoD. Rimelig bakfull tok jeg en cola og bare lå der i boxeren. Følte meg rimelig dum når broren min tok med seg en kompis hjem og de fant meg liggende der. :p

Lenke til kommentar

Joggebuksene mine er hellige. Etter en lang dag med shopping i Oslo i dag (med blant annet skotrær og noen kubanere som resultat) hoppet jeg rett inn i favorittjoggebuksen, på med t-skjorte med nerdetrykk, en god hettegenser og et par hjemmestrikkede raggsokker. Ingenting kan i mine øyne måle seg med joggebukser når det kommer til komfort, men jeg mistenker at en del av det ligger i hodet, men det er jo uansett helt greit. Hos meg er joggebukse kun i bruk innenfor husets fire vegger. Aldri, aldri utenfor. Hva jeg (og andre for den del) gjør hjemme er min business. Derimot reagerer jeg veldig negativt når jeg ser joggebukse blir brukt ute i offentlighet. Folk som bruker joggebukser i offentlig sender meg et signal om at de ikke har selvrespekt og at ikke tar seg selv seriøst. Hva er så kult med å sende signaler om at man ikke bryr seg om hvordan man fremstår? Jeg prøver å være på mitt beste i klesveien, i manerer, samtaler osv., rett og slett fordi jeg da føler meg så mye bedre enn om jeg ikke skulle gjort det. Når jeg tar på meg joggebukser går jeg inn i et helt annet modus, et modus jeg kun ønsker å være i når jeg er hjemme og ikke har besøk. Føler jeg har begynt å bli skummelt konservativ, men det får nå bare være.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk som bruker joggebukser i offentlig sender meg et signal om at de ikke har selvrespekt og at ikke tar seg selv seriøst. Hva er så kult med å sende signaler om at man ikke bryr seg om hvordan man fremstår? Jeg prøver å være på mitt beste i klesveien, i manerer, samtaler osv., rett og slett fordi jeg da føler meg så mye bedre enn om jeg ikke skulle gjort det.

 

Trudde det var bra å ikkje ta seg sjølv så seriøst eg. Du derimot sender eit signal om at du hevar deg over folk som brukar joggebukse i "det offentlege rom", og at du tek deg sjølv for seriøst.

 

Ikkje alle må ha det nyaste og beste på seg for å "føle seg så mye bedre." Dagens rant. Dette er jo tross alt ein hater-tråd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Folk som bruker joggebukser i offentlig sender meg et signal om at de ikke har selvrespekt og at ikke tar seg selv seriøst. Hva er så kult med å sende signaler om at man ikke bryr seg om hvordan man fremstår? Jeg prøver å være på mitt beste i klesveien, i manerer, samtaler osv., rett og slett fordi jeg da føler meg så mye bedre enn om jeg ikke skulle gjort det.

 

Trudde det var bra å ikkje ta seg sjølv så seriøst eg. Du derimot sender eit signal om at du hevar deg over folk som brukar joggebukse i "det offentlege rom", og at du tek deg sjølv for seriøst.

 

Ikkje alle må ha det nyaste og beste på seg for å "føle seg så mye bedre." Dagens rant. Dette er jo tross alt ein hater-tråd.

Har jeg noen sted skrevet at man er nødt til å ha det nyeste og det "beste" for å føle seg bra? Nei. For det er da selvfølgelig ikke tilfelle. Men det å kle seg som folk er noe helt annet. Og hva jeg liker å gjøre for å føle meg bedre er min sak, jeg påstår ikke alle andre har det slik. Hvordan kan du si at jeg sender et signal om at jeg prøver å heve meg over folk som bruker joggebukse offentlig? Har du møtt meg? Eller mener du rett og slett at alle som ikke går med joggebukse ønsker å heve seg over de?

 

Angående det å ta seg selv seriøst tror jeg du misforsto litt. Von-Matterhorn tok den. Jeg kan fint spøke og har mye selvironi (jeg er tross alt bare 173 høy..) og til og med rave rundt med en hatt med glitter på nach om jeg er i godt humør, men det blir en helt annen setting.

Men til slutt, la oss ta for oss et tankeeksperiment. Du jobber i en bank og sitter i et møte med en gutt som ønsker boliglån. Han er kledd i slitne, skitne sneakers, joggebukse, t-skjorte som sier "GTFO" og hettegenser. Hvilket signal sender det deg? Jo, at han ikke bryr seg. Han bryr seg ikke nok til å kle seg ordentlig fordi han virkelig ønsker lånet. Egentlig mener han at den tiden du bruker på han ikke er verdt nok til å kle seg nåenlunde pent.

Det jeg prøver å si er at måten vi kler oss på faktisk har noe å si. Når jeg drar har jeg dusjet, fikset meg og kledd meg pent fordi jeg ønsker å vise at jeg tar bursdagsselskapet "på alvor" (ikke misforstå den, slik du gjorde med det å ta seg selv seriøst). Hvis folk jeg ber til min bursdagsfeiring ikke engang har ofret en tanke på å ta seg godt ut og kle seg pent blir jeg personlig litt skuffet, og jeg tror ikke det er så forferdelig uvanlig heller. Jeg ville tenkt "er jeg virkelig ikke verdt en liten innsats?"

Dette, og tankeeksperimentet med banken er jo spesifikke settinger, men alt begynner i det offentlige rom.

Edit: Jeg kan sammenligne det litt med det at jeg er ekstremt opptatt av å være tidsnok til alle avtaler, rett og slett pga. inntrykket man gir og respekten man viser overfor den andre. Å ta av andres tid er noe av det frekkeste man kan gjøre IMO.

 

Det er en forskjell mellom å ta seg selv for seriøst og å faktisk ha litt selvspreskt

Nettopp!

 

Sløyfa til Ryan Gosling her. Var det ikke han som kunne kle seg?

Sikkert Tom Ford :tease:

Endret av lokeland
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jo kult med de som gir faen, men om du er taper ellers i livet blir du garantert ikke konge av å gå i joggebukse, dog blir du heller ikke konge av å gå i kvalitetsjeans, men det er et lite skritt i riktig retning - for de fleste.

 

Gjelder å sette ting litt i perspektiv, for faen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...