Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Jeg kan sammenligne det litt med det at jeg er ekstremt opptatt av å være tidsnok til alle avtaler, rett og slett pga. inntrykket man gir og respekten man viser overfor den andre. Å ta av andres tid er noe av det frekkeste man kan gjøre IMO.

Totally agree! Jeg hater å ta av andres tid, og jeg hater når andre er for sen. Et godt eksempel er møter. Begynner et møte kl 12.00 mener jeg at møtet skal være satt 12.00, man skal ikke komme 12.05 og småprate om irrelevante ting frem til 12.15.

 

Jeg mener også at når man er invitert et sted eller skal møte noen, bør man kle anstendig, for å vise litt respekt - samtidig som jeg vil ha litt selvrespekt ved å kle meg skikkelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser både lokelands og ditt poeng, Kavinsky - men jeg mener likevel at i mange andre sammenhenger enn akkurat dette boliglånet teller det positivt å kle seg bra. Selv om det kanskje er å skue hunden på hårene må jeg si at jeg har mer tillit til en velkledd enn til en boms. Jeg stoler rett og slett mer på at den velkledde presterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Førsteinntrykk teller sinnssykt mye. Man har gjort seg opp en mening om personen man møter i løpet av de første par brøkdelene av et sekund man ser vedkommende, og selv om dette inntrykket blir justert med tiden vil førsteinntrykket legge benchmarken. Sånn er vi mennesker bare laget, uansett hva slags ideologisk overbygg vi klamrer oss til.

 

Sånn sett er det åpenbart at en person som slenger på seg de fillene han har liggende ved siden av senga før han dasser ned i banken har et dårligere utgangspunkt enn en fyr som tar seg tid til å komponere et antrekk og legge en innsats i å fremstå moden og seriøs.

Endret av henrikwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steve Jobs så heller ikke ut som en av verdens fremste bedriftsleder med sin useriøse stil bestående av olabukser, joggesko og turtlenecks. Men det viste seg at han klarte å seire over alle andre bedriftsledere som kler seg i den fineste dressen til enhver tid.

Endret av Eksboks
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steve Jobs så heller ikke ut som en av verdens fremste bedriftsleder med sin useriøse stil bestående av olabukser, joggesko og turtlenecks. Men det viste seg at han klarte å seire over alle andre bedriftsledere som kler seg i den fineste dressen til enhver tid.

Mener du da tiden etter han gikk i dobbeltspent dress, nystrøket skjorte og dress?

For på slutten kunne han jo gått i hva han ville - når man er sjef for et av verdens største merkenavn trenger man liksom ikke helt å vise at man får ting til ved å kle seg. Dessverre så må de fleste av oss andre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...