Gå til innhold

Erfaringer rundt Happy Care forsikring fra Elkjøp?


Gjest Slettet+9812398713

Anbefalte innlegg

Det var i det minste godt å lese at ikke alle følte at en slik forsikring ble pådyttet under et salg. Selvsagt kan ideen og tanken vinkles til å høres ut som djevelen selv, men den kan naturligvis kontres med å høres som det beste siden atombomben.

 

Det blir uansett ikke riktig å gjette på uten å høre fornøyde og misfornøyde kunder.

 

Alastor:

Faller salg av en slik forsikring inn under provisjonslønnen til Elkjøpselgerene?

8739980[/snapback]

Elkjøp har ikke provisjonsbasert lønn :). Er ikke slik at jeg får x antall kroner i lomma for hver gang jeg selger produkt Y, eller for hver gang jeg selger forsikring.

 

Er et bonussystem, som fungerer på en rimelig annen måte :).

8744613[/snapback]

 

Ikke?

Er Elkjøp den eneste elektrokjeden i Norge hvor selgeren ikke får ett visst antall kroner per forsikring de selger?

Har jeg liten tro på.

Ikke jug iallefall, jeg vet at selgerene får gryn når de selger forsikringer hos to andre elektrokjeder, og da regner jeg med at det gjelder hos Elkjøp også.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikring på vaskemaskin er ikke så dumt som dere skal ha det til.

Jeg har jobbet som hvitevare reperatør og det er ikke få ting jeg har hentet ut av en vaskemaskin som IKKE dekkes av garanti/reklamasjon. F eks. BH-spiler, spikre, småstein, forskjellige typer smykker/armbånd osv osv. Noe av dette kan ødelegge maskinen mens noe bare lager en hel"#&es ulyd.

 

Har du forsikring, så dekker den dette, hvis ikke så blir det svindyrt. Vet ikke hvor mye de tar i timen nå?? Ca 4-500 kr pluss kjøring og eventuellt deler, blir fort dyrt:).

Lenke til kommentar
Ikke?

Er Elkjøp den eneste elektrokjeden i Norge hvor selgeren ikke får ett visst antall kroner per forsikring de selger?

Har jeg liten tro på.

Ikke jug iallefall, jeg vet at selgerene får gryn når de selger forsikringer hos to andre elektrokjeder, og da regner jeg med at det gjelder hos Elkjøp også.

8886687[/snapback]

Jeg kan svare HELT ærlig.

 

Jeg har IKKE et system hvor jeg får 100 scphenn eller 10% eller noe sånt direkte for hver forsikring jeg selger. Hva de har i andre kjeder får så være.

 

Det handler om kundetillit. Ønsker du å lure mer, send meg gjerne en pm, dette er off topic diskusjon i denne tråden :).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke på noe sted i denne tråden anbefalt folk flest å kjøpe forsikring på vaskemaskinen sin. Vi er i et spill og elektroforum, jeg tenker på bærbart utstyr, spillkonsoller o.l. :).

8883926[/snapback]

 

Neida, håper ikke jeg har beskyldt deg for det. Men vaskemaskinforsikring er ett produkt som Elkøp selger og noe som enkelte kjøper.

 

Jeg kan forstå att enkelte velger å tegne egen forsikring på enkelte "bærbare" produkter (selv om jeg tror mange også blir lurt...), men hvorfor man tegner det på hvite og brunvarer blir for meg noe rart.

8886495[/snapback]

Vel, jeg kjenner ikke så godt til Elkjøp sin forsikring, men jeg vet om at den jeg kan tilby kunder dekker f.eks. egenandelen på innboforsikringen hvis vaskemaskinen lekker eller slikt.

Og på et tv er det ikke dumt å ha forsikring hvis du har en unge/barn. Er del tv'er som har fått lysestaker og slikt inni seg. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ikke?

Er Elkjøp den eneste elektrokjeden i Norge hvor selgeren ikke får ett visst antall kroner per forsikring de selger?

Har jeg liten tro på.

Ikke jug iallefall, jeg vet at selgerene får gryn når de selger forsikringer hos to andre elektrokjeder, og da regner jeg med at det gjelder hos Elkjøp også.

 

I Elkjøp mottar man ikke penger pr. forsikring man selger, det kan jeg svare deg 100% ærlig på.

 

Kan legge til at, som Alastor sa, ca 20% + av de som kjøper Happy Care forsikring kommer senere i kontakt med oss ang dette.

 

Jeg anbefaler det spesielt til dere som skal handle produkter med keramiske platetopper, der bør det være et must. Knuser man den får man gratis reperasjon, eventuelt et splittert nytt produkt til 95/195/295 hvis det ikke kan repareres, litt avhengig av hvor dyr varen er.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Har en slik forsikring på min 360.

 

Brukte den i februar da den begynte å henge seg ved forskjellige anledninger (kjøpte den på release). Vet at jeg bare kunne sendt inn boksen og fått en ny fra microsoft men jeg betalte heller gebyren på 195,- eller hva det var og de sendte meg en helt ny pakke med alt oppi :D

 

Så jeg fikk mao en ny 360 1,5 år etterpå for 195,-.

 

Syntes det funker utmerket.

Lenke til kommentar
Ikke?

Er Elkjøp den eneste elektrokjeden i Norge hvor selgeren ikke får ett visst antall kroner per forsikring de selger?

Har jeg liten tro på.

Ikke jug iallefall, jeg vet at selgerene får gryn når de selger forsikringer hos to andre elektrokjeder, og da regner jeg med at det gjelder hos Elkjøp også.

8886687[/snapback]

Jeg kan svare HELT ærlig.

 

Jeg har IKKE et system hvor jeg får 100 scphenn eller 10% eller noe sånt direkte for hver forsikring jeg selger. Hva de har i andre kjeder får så være.

 

Det handler om kundetillit. Ønsker du å lure mer, send meg gjerne en pm, dette er off topic diskusjon i denne tråden :).

8889299[/snapback]

 

 

Hehe tror du må definere ærlig her ;) Det spørsmålet og svaret kan formuleres på mange måter. Bottom line: Du tjener penger på å selge forsikring :)

 

Hvorfor det kjøpes forsikringer på slike uviktige som ofte koster < 5000 forstår jeg ikke, de pengene kunne vært brukt på noe fornuftig :thumbup:

Lenke til kommentar
Happycare har maksimal egenandel på 495,-, og kun dersom produkt ikke kan repareres. Det er ingen verdiavskrivning.

8744656[/snapback]

 

Så, om jeg kjøper en LCD-tv som koster kr 20000, eller kr 19990 som det gjerne står, og happy care i 5 år, og jeg da skulle være så uheldig å velte TVn slik at den ble totalødelagt etter 4 år og 364 dager slik at den ikke kan repareres, hva vil jeg da få?

 

a) En "tilsvarende" TV som er like god som det min TV var? (Som kanskje bare koster 4k ny?) - Hvem i såfall avgjør om den er tilsvarende? Må jeg godta det?

 

b) En TV av tilsvarende verdi, altså en ny TV til 20000?

 

c) Beløpet på 20000 refundert?

 

 

 

*For øvrig: Dama hadde happycare, eller muligens det dere hadde før - hun hadde en 2 år gammel MP3-spiller som ble fuktskadet ved et uhell, den kostet ca 2500 kr ny.

 

En kompis av meg i som tidligere jobbet på elkjøp i Kristiansand sa at hun kun hadde krav på en tilsvarende mp3-spiller. (Da ser jeg mye vits i det da forsikringen kostet 300kr, og en tilsvarende ville kostet rundt 500kr.)

 

Heldigvis hadde hun kjøpt den i Arendal, og der kjøpte hun en "tilsvarende" modell, samt at hun fikk mellomlegget refundert kontant i hånden, PLUSS (de gjorde nok feil her) at hun fikk forsikringsbeløpet refundert, altså hele kjøpesummen inkl forsikringssummen.

 

Så jeg er litt forvirret rundt den forsikringen egentlig, virker som om det kommer an på hvor man kjøper den...

Lenke til kommentar
Så jeg er litt forvirret rundt den forsikringen egentlig, virker som om det kommer an på hvor man kjøper den...

9099771[/snapback]

 

Jeg mistenker og at dette praktiseres forskjellig allt etter hvem elkjøp butikk man spør, har selv aldri skrevet forsikring men mine søstre har vært i kontakt angående mobiltelefoner og noen ganger har det visst vært svært vansklig å få reprasjon/bytte.

Lenke til kommentar

Uansett, mitt budskap her er ikke nødvendigvis at Happy Care gruser Lo Favør - budskapet er at Happy Care ikke er håpløst og totalt unødvendig - som en del forståsegpåere i media skal ha det til :).

8871525[/snapback]

 

Sålenge man tåler det økonomiske tapet av å miste det man forsikrer, så er forsikring i det store og det hele unødvendig, og uøkonomsik, om man ikke er vesentlig mer uheldig enn snittet av de som kjøper forsikringer.

 

At kjedene tjener på det er forsåvidt greit nok for meg personlig, i USA er det jo tendenser til at produktene nesten ikke generer noen inntjening, men forsikringer har god inntjening, og økonomisk er jo det heldig for de som kun kjøper produktet...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

tården er litt gammel men bare lurte på en ting :p

 

hvis man har sånn forsikring på en mobil eller mp3, så blir den ødelagt av at jeg mister den i bakken eller den får en skade på seg. så får jeg ny av elkjøp.

 

Forsikringa gjelder forsatt da? eller må jeg kjøpe ny forsikring?

Lenke til kommentar

Hvis mobilen din blir kondemert (verdien på reparasjon overstiger verdien av telefonen) må du betale en egenandel (mobil 295,-) og du få en ny tilsvarende eller bedre telefon. Du må da kjøpe en ny forsikring da forsikringen følger produktet.

 

Det er ingen egenandel ved reparasjon av produktet.

Lenke til kommentar

kjøper tv til 20 lapper så er det EVIG kjipt om du mistern i bakken, om veggfeste skulle falle av veggen, barn skulle skumpe borti den, få kastet noe i skjermen (wii kontroll anyone?:p) ect ect. Det er selvfølgelig ikke hver dag sånt skjer, men det er jo en forsikring, som alastor sa, 20-30% ender opp med å bruke den. Og prosent andelen for hva som går gjennom er LATTERLIG høy.

 

Personlig kjøper jeg forsikring på så og si alt. Har 42" tv, kamera, mobil, pc skjerm med happycare og angrer ikke et sekund:)

 

mener det var noen som spurte om hvorfor man skal ha det på konsoller. På de bærbare er det vel opplagt, spesielt DS som foreldre kjøper til barn og de må gjerne gjennomgå litt juling:)

Men HappyCare dekker ALT i eksen, Dvs Fjernkontrollere, spill kontrollere, headset, harddisk. alt som måtte følge med.. dette kan være gull.. Si xboxen din står der, skal mye til for at den blir skadet (av deg hvertfall, 33% dør jo av seg selv) mister du kontrollern i gulvet brekker batteri luke eller noe så dekker forsikringen dette, og det regnes kun som reprasjon siden det ikke er del av hoved produktet.

 

Mitt møte med happycare, var koslig. Hadde et IXUS800IS med forsikring, brukte kamera i litt over 1. år, klarte velve et halvliters glass med klisjen spritblanding over, det gikk ikke veldig bra med kamera for å si det sånn:P

 

førstkommende mandag: Skrive inn kamera på service på elkjøp (hvor jeg jobber bitte litt til), slik at jeg har et service nummer å vise til når jeg ringer happycare. Så ringte jeg inn, fortalte hva som hadde skjedd med kamera. Det var ikke noe som lønte seg og reparere, så de skulle sende meg et nytt. Ixus800is hadde gått ut så de nevte et par kamerar jeg kunne få i stedet, men jeg ville tenke litt på det, så ba de sende en rekvisisjon til elkjøp hvor jeg jobber slik at jeg kunne ta ut et tilsvarende kamera, etter at jeg hadde fått sett meg litt rundt:) Jeg ble opplyst om at prossessen kunne da 5-7 dager (om jeg ikke husker helt feil) 2 dager etterpå ble jeg oppringt om at jeg kunne hente ut mitt nye kamera:)

 

 

edit: haha jeg svarte nettopp på masse ting som ble skrevet i juli:P

Endret av zellpropell
Lenke til kommentar

De fleste forsikringssaker på mobil der jeg jobber er overkjørte telefoner.

 

Virker litt rart at det kommer slike stadig vekk :)

 

En kar som leverte en 2 måneder gammel N95 i småbiter i en plastpose. Fikk ny.

En annen sak hvor det var en som leverte en Nokia N73 (som også var overkjørt) fikk en splitter ny N95 tilbake.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ikke?

Er Elkjøp den eneste elektrokjeden i Norge hvor selgeren ikke får ett visst antall kroner per forsikring de selger?

Har jeg liten tro på.

Ikke jug i alle fall, jeg vet at selgerene får gryn når de selger forsikringer hos to andre elektrokjeder, og da regner jeg med at det gjelder hos Elkjøp også.

Jeg kan svare HELT ærlig.

 

Jeg har IKKE et system hvor jeg får 100 scphenn eller 10% eller noe sånt direkte for hver forsikring jeg selger. Hva de har i andre kjeder får så være.

 

Det handler om kundetillit. Ønsker du å lure mer, send meg gjerne en pm, dette er off topic diskusjon i denne tråden :).

 

 

Hehe tror du må definere ærlig her ;) Det spørsmålet og svaret kan formuleres på mange måter. Bottom line: Du tjener penger på å selge forsikring :)

 

Hvorfor det kjøpes forsikringer på slike uviktige som ofte koster < 5000 forstår jeg ikke, de pengene kunne vært brukt på noe fornuftig :thumbup:

 

 

 

Som om Vesta, IF osv ikke selger forsikring for å tjene penger... dette gjelder jo alt av forsikring.. Og hvorfor risikere å måtte punge ut med 5000, når man kan punge ut med noen få hundrelapper?

Endret av husgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...