Gå til innhold

Guide: Anonym surfing


Anbefalte innlegg

Dette er vel bare interessant for folk som Toska? :p Enten det eller så er du EKSTREMT paranoid.

8558131[/snapback]

 

Personlig er jeg mer fritet enn før, EU og andre stater har jo begynt å bli svært ivirge på at vi skal overvåkes ganske mye når man er på nett. Om ikke annet kan man gjøre det for å "ufarliggjøre" anonym surfing, slik at det ikke blir mistenklig i seg selv. Jeg skulle ønske jeg slapp å tenke "meg mot staten" i slike tilfeller...

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det fremkommer av flere av artiklene som nevnes her så er du ikke uten videre 100% anonym og i alle fall ikke "sikker" om du bare surfer et fremmed trådløst nett. Det er jo flere ting som du kan spores med, bla cookies.

Endret av larskrru
Lenke til kommentar
Som det fremkommer av flere av artiklene som nevnes her så er du ikke uten videre 100% anonym og i alle fall ikke "sikker" om du bare surfer et fremmed trådløst nett. Det er jo flere ting som du kan spores med, bla cookies.

8562084[/snapback]

Sett opp en "ren" windows instalasjon. Koble deg til et trådløst nett. Gjør det ulovlige man har lyst til. Formater og reinstaler maskinen :)

Lenke til kommentar
Som det fremkommer av flere av artiklene som nevnes her så er du ikke uten videre 100% anonym og i alle fall ikke "sikker" om du bare surfer et fremmed trådløst nett. Det er jo flere ting som du kan spores med, bla cookies.

8562084[/snapback]

Sett opp en "ren" windows instalasjon. Koble deg til et trådløst nett. Gjør det ulovlige man har lyst til. Formater og reinstaler maskinen :)

8562225[/snapback]

 

Noe som i rettferdighetens navn er vesentlig mer tungvindt enn forslagene i artikkelen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Et spørsmål er hvilken praktisk bruk man har av dette da, med mindre man er veldig paranoid eller driver med ulovlige ulumskheter. :)

8557545[/snapback]

Synes du anonym surfing er lumske saker?

 

Noen ganger kan det være greit å vite litt om hvilke muligheter man kan benytte seg av på internett. For eksempel om du er lei av maset til platebransjen:

 

http://www.hardware.no/nyheter/nettverk_og...r_pandora/38985

 

 

Kinesere og ytringsfrihet blir nevnt i artikkelen som ett dilemma. Her kan anonymitet være av gode hensikter (Ihvertfall dersom du er en av de som ser på kontrollstater ala Kina som de som kommer med de onde hensiktene).

 

Anonym surfing kan brukes til så mangt.

 

Forsøk på en parallell:

Om noen gir deg en kniv, kan du gå på kjøkkenet og hakke løk til svia tar deg. Alle oppegående mennesker vet at det går an å drepe med en kjøkkenkniv, men det betyr jo ikke at kjøkkenkniver normalt benyttes til dette. ;)

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva i **%¤ som skal være vitsen med dette? Ihvertfall for privatbrukere? I bedrifter er det jo et must ikke bare på grunn av sikkerhet, men at det minsker belastningen på linjen ettersom at proxyen cacher informasjonen så brukerne laster ned direkte fra proxy og ikke fra webserveren.

Men for privatpersoner? :dontgetit: Hvis man ikke driver med noe smuss og ulovligheter, så trenger man vel strengt tatt ikke noe sånt vel? Og hvorfor har Hardware.no en slik artikkel? Er det ikke en fare for at en slik artikkel vil bidra til pirat-virksomhet? Hvorfor skal man ellers "surfe" anonymt?

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hva i **%¤ som skal være vitsen med dette? Ihvertfall for privatbrukere? I bedrifter er det jo et must ikke bare på grunn av sikkerhet, men at det minsker belastningen på linjen ettersom at proxyen cacher informasjonen så brukerne laster ned direkte fra proxy og ikke fra webserveren.

Men for privatpersoner? :dontgetit: Hvis man ikke driver med noe smuss og ulovligheter, så trenger man vel strengt tatt ikke noe sånt vel? Og hvorfor har Hardware.no en slik artikkel? Er det ikke en fare for at en slik artikkel vil bidra til pirat-virksomhet? Hvorfor skal man ellers "surfe" anonymt?

8565153[/snapback]

Hva med folk som vil skrive om noe samfunns kritisk uten å bli sporet opp av myndighetene?

 

Det er mange grunner til å bruke proxy servere, og ikke alle trenger å være ulovligheter bare fordi du ikke finner bruk for det.

Lenke til kommentar
burde nevne ultrasurf

 

stort enklere blir det ikke, samt gratis.

 

God hastighet, eneste ulempe er IE

 

Får amerikansk ip, slik at en kan se stream tv episoder fra f.eks nbc.com

8556158[/snapback]

Vil du kunne logge deg inn på sider med dette programmet?

Alle nettbaserte proxy-sider jeg har vært over vil ikke la meg eller vil ta betalt for å surfe på nettsider der du må logge inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...