Gå til innhold

MSI klar med Intel P35


Anbefalte innlegg

Av det jeg har av erfaring med chipset fra Intel, så har Intel lagt mer kvalitet i high-end chipset som f.eks. 975X. Det betyr bedre stabilitet og bruk av mer kvalitetskomponeter på hovedkortene. Tilbake til tidligere P4-dager ble 875P, Intel sitt topp-chipset også brukt til server-hovedkort. 875P chipsettet var egentlig ment for P4 S478 men ble også regnet som stabilt nok til bruk i hovedkort for Xeon S604. Det skjedde aldri med chipset av lavere modell. P4-systemet jeg har hatt nå i over 3 år benytter et Asus P4C800-E Deluxe, et hovedkort det har vært forsvinnende lite tull med. Dette hovedkortet benytter nettopp 875P, Intel sitt high-end chipset for S478. Asus-kortet ble kåret til et av de desidert mest stabile S478 hovedkortene, om ikke det mest stabile. Sitter nå på et MSI 975X Platinum PowerUp Editon. Ser samme tegn til stabilitet også på dette hovedkortet, og MSI har lagt lista høyt med tanke på bruk av komponenter til dette hovedkortet.

 

@Theo343: er nå i dialog direkte med MSI sin tekniske avdeling om støtte for Xeon og Penryn. Her argumenterer jeg hardt for at MSI virkelig skal støtte S775 Xeon og Penryn på dette hovedkortet. Har sett på mange Core2-hovedkort, men ingen hovedkort jeg har sett kan matche dette hovedkortet med tanke på kompabilitet/kvalitet/pris. Gjør det mest for andre, men også for min egen del. Hvis MSI sørger for slik støtte kan det forlenge levetiden drastisk for dette hovedkortet.

 

Edit: observerer at Intel også kategoriserer 975X som et workstation chipset, som forgjengerne 955X, 925X og 875P. Dette er heller ikke tilfelle med variantene av 965, 945, 915, 865 osv. I dagens situasjon er det grunn nok til å velge et hovedkort basert på 975X hvis stabilitet og driftssikkerhet er viktig. Og her går skillet mellom high-end og mainstream slik jeg ser det.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hovedgrunnen til Stigfjel's facinasjon over 975-chipset og MSI Powerup ED er nok mest den gode hardwarestøtten til andre OS enn Win. :)

Det er såvistt ikke chipset'et i seg selv som betyr at det er "bedre" eller mer "high-end" enn andre.

Det er mer ett resultat av - nettopp - valg av komponenter (lyd/nettverk brikker) - og generell kvalitet på design/produksjon av hk'et samt kvalitetskontroll.

Og der har alltid 875 vært bedre enn 865, 955 bedre enn 954, 975 bedre enn 965.

Det betyr på ingen måte at f.eks. i975 chipset er bedre enn i965 eller "Bearlake-chipset".

Bortsett fra dette er jeg enig i Stigfjel's "utredninger". :D

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til Stigfjel's facinasjon over 975-chipset og MSI Powerup ED er nok mest den gode hardwarestøtten til andre OS enn Win. :)

Det er såvistt ikke chipset'et i seg selv som betyr at det er "bedre" eller mer "high-end" enn andre.

Det er mer ett resultat av - nettopp - valg av komponenter (lyd/nettverk brikker) - og generell kvalitet på design/produksjon av hk'et samt kvalitetskontroll.

Og der har alltid 875 vært bedre enn 865, 955 bedre enn 954, 975 bedre enn 965.

Det betyr på ingen måte at f.eks. i975 chipset er bedre enn i965 eller "Bearlake-chipset".

Bortsett fra dette er jeg enig i Stigfjel's "utredninger".  :D

8615472[/snapback]

Klart at plattform-kompabilitet er en stor årsak til at jeg har lagt meg på 975X når det kommer til Core2. Det er ingen hemmelighet, og det har jeg heller overhodet ikke forsøkt å skjule. Skulle kjøre FreeBSD/OpenBSD på dette systemet, og da var plattformkompabilitet et av de aller viktigstre kriteriene. I hovedkortjungelen var det bare dette hovedkortet for Core2 som tilfredsstilte mine krav fullt ut. Kjøpte det første Core2-hovedkortet da det var relativt nytt, og alt det var å gjøre var å sette inn CD'en og installere. Alt bare fungerte uten noe mer om og men. Hadde en FreeBSD-installasjon fra da maskinen var et S775 P4-system med en P4 630 og et hk basert på 925X. Da jeg satte inn Core2-proesessoren og det tilhørende hovedkortet og startet maskinen, bootet det uten antydning til problemer. Det kan man bare glemme i Windows. Og for de som har lyst til å kjøre noe annet enn Windows på et Core2-system, vil slike erfaringer være svært nyttige. Som sagt før, har kun kjørt FreeBSD/OpenBSD på mitt Core2-system. Også en grunn til at jeg forsøker å pushe på MSI for Penryn-støtte og støtte for S775 Xeon på dette hovedkortet, som jeg har opplevd har samme kvaliteter som det legendariske P4C800-E Deluxe. Hovedkortet fra Asus høstet bare gode kritikker både på klokking og stabilitet. 875P hadde f.eks. teknologi som ikke offisielt fantes i 865. Tenker da på PAT. Men igjen, det er en grunn til at Intel også klassifiserer disse high-end chipsettene som workstation chipset. Det er åpenbart at det går på at chipsettet er mer påkostet og at det blir valgt kvalitetskomponenter på hovedkort basert på disse chipsettene.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Klart at plattform-kompabilitet er en stor årsak til at jeg har lagt meg på 975X når det kommer til Core2. Det er ingen hemmelighet, og det har jeg heller overhodet ikke forsøkt å skjule. Skulle kjøre FreeBSD/OpenBSD på dette systemet, og da var plattformkompabilitet et av de aller viktigstre kriteriene. I hovedkortjungelen var det bare dette hovedkortet for Core2 som tilfredsstilte mine krav fullt ut. Kjøpte det første Core2-hovedkortet da det var relativt nytt, og alt det var å gjøre var å sette inn CD'en og installere. Alt bare fungerte uten noe mer om og men. Hadde en FreeBSD-installasjon fra da maskinen var et S775 P4-system med en P4 630 og et hk basert på 925X. Da jeg satte inn Core2-proesessoren og det tilhørende hovedkortet og startet maskinen, bootet det uten antydning til problemer. Det kan man bare glemme i Windows. Og for de som har lyst til å kjøre noe annet enn Windows på et Core2-system, vil slike erfaringer være svært nyttige. Som sagt før, har kun kjørt FreeBSD/OpenBSD på mitt Core2-system. Også en grunn til at jeg forsøker å pushe på MSI for Penryn-støtte og støtte for S775 Xeon på dette hovedkortet, som jeg har opplevd har samme kvaliteter som det legendariske P4C800-E Deluxe. Hovedkortet fra Asus høstet bare gode kritikker både på klokking og stabilitet. 875P hadde f.eks. teknologi som ikke offisielt fantes i 865. Tenker da på PAT. Men igjen, det er en grunn til at Intel også klassifiserer disse high-end chipsettene som workstation chipset. Det er åpenbart at det går på at chipsettet er mer påkostet og at det blir valgt kvalitetskomponenter på hovedkort basert på disse chipsettene.

8615521[/snapback]

 

Nå var første del av mitt forrige innlegg mest ment som en litt godmodig erting, men det er jo selvsagt noe malplassert for en som muligens er fullstendig uten humor. :)

Du er fortsatt litt forblindet av dine preferanser/overbevisning ser jeg.

Til det første du skriver om "o-fantasktiske-Unix" vs. "O-store-satan-suckable-wintendo":

Det går helt fint å bytte fra en CPU (f.eks. en Cedar Mill) til en Core 2 Duo i Windows. Også hk + CPU til og med ulike chipset.

Det går stort sett heeeelt problemfritt. Har gjort det mange ganger... Samme med bytte fra A64 single til X2. (Vel.. noen chipset-bytter gir BSOD, og det regner jeg det også gjør for "Unix".. dog ikke BSOD) :)

Flere feil vs. fakta:

Alle de nyere/bedre hk fra Asus basert på i865 støtter PAT. Jeg burde vite det. Jeg har hatt alle.. inkludert ett par versjoner av ditt elskede Asus P4C800.

Chipset'et (i875) er kanskje mer "påkostet" enn i865, men det er mer *hovedkortet* som er mer påkostet.

i975 er også ett eldre (og "dårligere") chipset enn P965, men det var du sikkert klar over.

Når det gjelder "workstation" vs. "desktop" computing har dette mindre med selve chipset'et å gjøre, men det er korrekt at f.eks. system basert på f.eks. i875/i975 normalt vil klassifisere til "workstation", mens system basert på i865/p965 ikke vil være det.

Dette vil jeg nok engang påpeke/påstå har mer med valg av komponenter på hk'ene og ikke chipset alene.

 

Men, vi *har* forstått at du er svært fornøyd med MSI 975X Powerup. Du trenger ikek gjenta det i annenvher tråd uansett subject. :!:

For oss som klokker er det ansett som ett dårlig valg uten at vi behøver gjenta det i det uendelige.

 

*On topic*:

Hk - f.eks. fra MSI - basert på P35 vil snart være testet/kjøpt av såpass mange at man kan si om disse er en forbedring fra P965.

De første rapportene tyder på det.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det går helt fint å bytte fra en CPU (f.eks. en Cedar Mill) til en Core 2 Duo i Windows. Også hk + CPU til og med ulike chipset.

Der er jeg helt uenig. Byttet en gang fra en P4 2.5 GHz til en P4 3.06 GHz. Gjorde samtidig også et hovedkortbytte fra et 850 (støtte for PC800 RDRAM) basert hk til et 850E (støtte for PC1066 RDRAM). Operativsystemet på denne maskinen var nettopp Windows XP. Systemet låste seg så grundig at jeg bare var nødt til å installere Windows på nytt. Så jeg får ikke den uttalelsen din til å stemme. Kræsjer Windows ved dette chipset-byttet, så må Windows kræsje med alle chipset-bytter. Chipsettene 850 og 850E er identisk like, bare støtte for PC1066 RDRAM skiller disse to. Så jeg kan bare ikke få det du sier her til å stemme.

Alle de nyere/bedre hk fra Asus basert på i865 støtter PAT. Jeg burde vite det. Jeg har hatt alle.. inkludert ett par versjoner av ditt elskede Asus P4C800.

Legg merke til hva jeg sa:

875P hadde f.eks. teknologi som ikke offisielt fantes i 865.
Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det går helt fint å bytte fra en CPU (f.eks. en Cedar Mill) til en Core 2 Duo i Windows. Også hk + CPU til og med ulike chipset.

Der er jeg helt uenig. Byttet en gang fra en P4 2.5 GHz til en P4 3.06 GHz. Gjorde samtidig også et hovedkortbytte fra et 850 (støtte for PC800 RDRAM) basert hk til et 850E (støtte for PC1066 RDRAM). Operativsystemet på denne maskinen var nettopp Windows XP. Systemet låste seg så grundig at jeg bare var nødt til å installere Windows på nytt. Så jeg får ikke den uttalelsen din til å stemme. Kræsjer Windows ved dette chipset-byttet, så må Windows kræsje med alle chipset-bytter. Chipsettene 850 og 850E er identisk like, bare støtte for PC1066 RDRAM skiller disse to. Så jeg kan bare ikke få det du sier her til å stemme.

8616784[/snapback]

 

For din skyld håper jeg ikke annen argumentasjon er basert på like tynt grunnlag.

For da har du usedvanlig liten kredibilitet.

Det er også svært arrogant å til de grader avvise andres erfaringer slik du gjør her.

:thumbdown:

Hvor mange systemer har du installert Windows på i det siste? Hvor mange ganger har du byttet hk/CPU i det siste på en eksisterende Windows-partisjon?

Jeg gjør det *svært ofte* og kan derfor opplyse deg om at dette som oftest går greit. Det er ikke alle kombinasjoner fra<->til chipset som slipper unna BSOD, reinstall, men min erfaring er at det er sjelden.. særlig på Intel system.

Akkurat nå, for en time siden, fyrte jeg opp ett system med en eksiterende WinXP (SP2) installasjon etter det fjerde hk/"innmat"-bytte.

Først var det ett Asrock nForce3 hk (S754) med Sempron 3100+, deretter 2 stk P965 hk (ECS P965T-A samt MSI P965 Platinum med Celeron 347, E4400 og E6400).. og nå Asus P5N-E SLI (E4400).

Det har bootet helt fint hver gang, automatisk installert nye hardware (det som Windows selv finner ut av), hvor man så legger inn resten av drivere manult.

 

Vær så vennlig å la være å "spamme" enhver tråd med nedsettende kommentarer om Windows vs. "Unix". Det virker mot sin hensikt og er fullstendig off-topic.

Du (med flere) gjør "Linux-community" en bjørnetjeneste med slik argumentasjon.

Ta dette fra en som ikke har noe affinitet til hverken Windows, "Linux", "Unix", Solaris, AS400, OS390...eller andre OS-miljø jeg måtte finne på å forholde meg til .. jobb eller privat.

 

Digresjon:

Asus P5N-E SLI var en svært postiv erfaring forresten.

Det endret totalt mitt tidligere skepsis til nForce SLI på Intel/S775. :)

Lenke til kommentar
Tror nok TLS1000S trekker det lengste strået når det gjelder å harve rundt med windows installasjoner over forskjellige HK ;)

8623390[/snapback]

Hehe, av posten så skjønner jeg at han har en litt annen erfaring. Men det er påfallende at et hovedkortbytte med så like chipset som 850 og 850E skal by på så mange problemer.

Lenke til kommentar

Men altså når ble det plutselig så viktig hvorvidt man man må sette inn Windows platen og trykke "Reparer Windows" eller ikke ved bytte av hk?

Å installere alt på nytt (fresh install) er aldri nødvendig, og da ser jeg ikke helt problemet uansett om man må ha frem cd-platen eller ikke.

Altså dvs jeg ser jo at slike ting kan ha betydning for folk som TL1000 som bytter sokker og hk i samme intervall :p , men hvis noen litt mer ordinære brukere vektlegger dette ved valg av hk har de et noe merkelig fokus syns nå jeg.

 

Stigfjel, jeg syns egentlig det mest bare er trist at du ikke klarer å la vær å la ditt nærmest sykelige hat til MS infisere enhver tråd. Jeg har stor respekt for alle som har solid kunnskap om noe, og dermed er jo faktisk du en av de jeg leser innleggene til med stor entusiasme. Syns feks det i denne tråden var interessant å lese dine "utredninger" om nettverkskort, der kom det frem mye jeg ikke viste. Men når du så alt for ofte fortsetter videre over på emner du ikke har særlig greie på (les Windows), men fortsatt presenterer det som fakta blir jeg pluteslig litt usikker på hvor mye av det andre du sier også hovedsakelig er basert på din store entusiasme for Unix/linux /FreeBSD. Jeg tror ikke jeg er den eneste som opplever deg som litt ehh, ekstrem, og som TL1000 er inne på gir det desverre da mye mindre troverdighet enn du ellers hadde hatt hos meg i alle fall.

 

Vel vel, du gjør jo selvsagt akkurat som du vil, jeg har bare sett dette så mange ganger nå at jeg syns det kunne være greit med en tilbakemelding. Det er mulig at budskapet går inn hos andre, men for min del oppfatter jeg det litt for ofte bare som humørløs messing :sleep:

Ok, nok om det, ville bare nevne det ;)

 

Theo343; har du fått ditt nye hk enda eller?

Lenke til kommentar
Altså dvs jeg ser jo at slike ting kan ha betydning for folk som TL1000 som bytter sokker og hk i samme intervall  , men hvis noen litt mer ordinære brukere vektlegger dette ved valg av hk har de et noe merkelig fokus syns nå jeg.
Haha! kongekommentar :thumbup: *må erte TLS1000 litt tilbake her*

 

Japps har fått kortet og jeg har aldri vært så fornøyd med et HK kjøp noen gang. Den kjører E4300@3Ghz under standard vcore og alle features er helt supre.

Lenke til kommentar

I denne tråden har jeg nesten ikke snakket noe om Windows i det hele tatt. Har så vidt nevnt Windows i en bisetning. At det skal blåses opp ut over alle proposjoner er faktisk ikke min feil denne gangen, vil jeg si. Det jeg har pratet mest om, er hovedkort, chipset og ja, plattformkompabilitet i og med at jeg faktisk har en del erfaringer her. Og det ser jeg på som relevant. Av det jeg har sett, er det ikke mange som har nevnt den vinklingen på et Core2-system, og siden jeg har erfaringer, så er det klart jeg må dele det med andre. Men jeg skal nevne det sjeldnere, mye sjeldnere.

 

On topic: Det blir spennende å se hvordan hovedkort basert på P35 blir. Har enda ikke funnet offisielle spec's på de forskjellige P35 kortene som har kommet ut. Synes egentlig dette er litt rart.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
On topic: Det blir spennende å se hvordan hovedkort basert på P35 blir. Har enda ikke funnet offisielle spec's på de forskjellige P35 kortene som har kommet ut. Synes egentlig dette er litt rart.

8624567[/snapback]

Hva tenker du på når du sier offisielle spec's?

Ser jo at det feks ligger info spesifikasjoner om Asus P5K serien hos Asus. Men det var kanskje ikke det du tenkte på, eller du mente andre produsenter?

 

Theo343 Postet i dag, 10:48

Haha! kongekommentar  *må erte TLS1000 litt tilbake her*

 

Japps har fått kortet og jeg har aldri vært så fornøyd med et HK kjøp noen gang. Den kjører E4300@3Ghz under standard vcore og alle features er helt supre.

TL1000 får tåle litt godmodig erting ja, såpass selvironi tror jeg han har ;) .

Flott at du ble fornøyd Theo, 3Ghz på under normal spenning må man jo være fornøyd med. Men har du også fått prøvd litt andre veien? Altså litt 1M SuperPi max klokk?

Hva slags minnebrikker ble det forresten, tenkte kanskje jeg kunne bruke dine erfaringer til å sette sammen en budsjett Core2 maskin som yter brukbart ;)

Lenke til kommentar
Hva tenker du på når du sier offisielle spec's?

Ser jo at det feks ligger info spesifikasjoner om Asus P5K serien hos Asus. Men det var kanskje ikke det du tenkte på, eller du mente andre produsenter?

Joda, mente Asus også. Fant ikke noe på Asus sine sider tidligere.

Har sett litt på det, og Asus skuffer meg litt denne gangen. Marvell og Realtek på nettverk? Hvis dette er trenden på P35 blir det spennende å se hva X38 vil by på. En annen ting jeg observerte, er at Firewire 800 aldri ble noen suksess, virker det som. Men de har ikke brukt Realtek chip på lyden.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Hva tenker du på når du sier offisielle spec's?

Ser jo at det feks ligger info spesifikasjoner om Asus P5K serien hos Asus. Men det var kanskje ikke det du tenkte på, eller du mente andre produsenter?

Joda, mente Asus også. Fant ikke noe på Asus sine sider tidligere.

Har sett litt på det, og Asus skuffer meg litt denne gangen. Marvell og Realtek på nettverk? Hvis dette er trenden på P35 blir det spennende å se hva X38 vil by på. En annen ting jeg observerte, er at Firewire 800 aldri ble noen suksess, virker det som. Men de har ikke brukt Realtek chip på lyden.

8625010[/snapback]

Jeg skjønner at du er skuffet ut fra dine ønsker/behov, men det var vel likevel egentlig som forventet? Dette vet nok du mer enn meg om så rett meg gjerne, men jeg har intrykk av at det meste av mainstream og entusiastkort bruker Realtek eller Marwell på nettverk, alle mine Asus av nyere tid har det i alle fall, og DFI NF4 Expert som jeg kaller både high end og entusiastkort kjører Marwell og Nvidia...

Hvordan er forresten Nvidia nettverk i "din verden" er det nei nei det også?

 

Når det gjelder lydchip bruker Asus såvidt jeg kan se fortsatt Realtek ALC 883 på det vanlige som bare heter P5K, mens det som du nevner er noe annet på de andre kortene i P5K-serien. Der er det 8 kanals ADI® AD1988B som jeg forøvrig ikke har noe kjennskap til. Antar at det anses som bedre enn ALC 883 siden de bruker det på de litt bedre utstyrte kortene :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du er skuffet ut fra dine ønsker/behov, men det var vel likevel egentlig som forventet? Dette vet nok du mer enn meg om så rett meg gjerne, men jeg har intrykk av at det meste av mainstream og entusiastkort bruker Realtek eller Marwell på nettverk, alle mine Asus av nyere tid har det i alle fall, og DFI NF4 Expert som jeg kaller både high end og entusiastkort kjører Marwell og Nvidia...

Hvordan er forresten Nvidia nettverk i "din verden" er det nei nei det også?

Klart, jeg ser jo hva som er trenden, så noe spesielt overrasket var jeg ikke over valget til Asus. Det var egentlig som ventet. P35 er tross at et chipset ment for mainstream-markedet og skal etterfølge 965. Noen ganger skulle jeg ønsket at jeg kunne designe mitt eget hovedkort. Har også knotet litt med nettverk fra nVIDIA, men det er vel det man kan forvente. Har jo fått det til å fungere tilfredsstillende. Det jeg har hatt mest trøbbel med å få installert, er Marvell-nettverk. Nettverkskontrollere for kablet nettverk fra Intel og Broadcom har vært totalt problemfrie over hele linjen. Det har bare fungert uten noe mer om og men. På de dyrere workstation/server-hovedkortene ment for Xeon og Opteron ser det ut til at Asus benytter nettverk fra Broadcom over hele linjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Altså dvs jeg ser jo at slike ting kan ha betydning for folk som TL1000 som bytter sokker og hk i samme intervall  , men hvis noen litt mer ordinære brukere vektlegger dette ved valg av hk har de et noe merkelig fokus syns nå jeg.
Haha! kongekommentar :thumbup: *må erte TLS1000 litt tilbake her*

 

Japps har fått kortet og jeg har aldri vært så fornøyd med et HK kjøp noen gang. Den kjører E4300@3Ghz under standard vcore og alle features er helt supre.

8624476[/snapback]

 

:!:

Jeg synes også det var en kongekommentar. :thumbup:

Tror jeg trenger avvenning.. Går mye kroner på hobby'n, men det er så gøy å teste alskens hardware. Da blir det "noen" oppgraderinger, da jeg er litt for lat for å kjøre nyinstallering.

Hvorvidt det er "fryd og gammen" å bytte "sokker" på Ubuntu/"Linux" gjenstår å se, men rent teknisk skulle jo "Linux" ha en del fortrinn i så måte fremfor Windows.

Har ikke testet dette og kan derfor ikke være bastant.

Det er mulig jeg av og til overreagerer, men jeg "ser rødt" når jeg ser innlegg/meninger som for meg minner mer om "relgiøs fanatisme"/overbevisning enn saklig kunnskap.

Er en del tildels svært oppegående mennesker her på forumet som provoserer meg veldig i så måte. Jeg skal ikke nevne navn.

 

Nok om det.

Ja...tilbake til topic:

Jeg må sikker ha ett slikt MSI P35 kort til test om ikke lenge.. før neste sokkeskift.

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det jeg har hatt mest trøbbel med å få installert, er Marvell-nettverk. Nettverkskontrollere for kablet nettverk fra Intel og Broadcom har vært totalt problemfrie over hele linjen.

Hvilke OS er det snakk om?

 

Når det gjelder Marvell's gigabit-nettverk, så er i hvertfall den inkluderte driveren i linux-kernelen (sky2) fortsatt buggy. Jeg har Marvell på ene PCen min og selv om den tilsynelatende funker fint, så henger den seg litt for ofte ved tung nettverkslast (les bittorrent o.l.). Maskinen tryner jo ikke av den grunn (er ikke Windows dette :tease: ) så det går kjapt å reloade driveren med en kommando (tar et par sekunder inkl inntasting av kommando).

 

Jeg trodde egentlig at denne buggen skulle vært fiksa. Men Marvell har en egen driver man kan laste ned fra sida deres (sk98lin) som funker ypperlig. Denne må selvfølgelig kompileres, men det tar heller ikke mange sekundene på en kjapp PC). Likevel hadde det jo vært å foretrekke med en stabil driver inkludert i kernelen :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilke OS er det snakk om?

Slackware Linux. Men dette har bedret seg med nyere utgaver av kjernen. Har en AMD-maskin med Marvell-nettverk, og der bruker jeg sk98lin som følger med kjernen, altså velger.

Marvell Yukon Chipset / SysKonnect SK-98xx Support

 

Når jeg velger at denne skal kompileres som modul vil denne hete sk98lin. Men igjen, dette er litt på siden av topic for denne tråden. Poenget er at for en del brukere er det ugunstig med en del valg som hovedkortprodusenter gjør med tanke på komponenter på hovedkortet i forhold til chipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...