Gå til innhold

Kulturkonflikter i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite generellt tips, kanskje ikke så nyttig. men men

 

Skriv om noe du interesserer deg for, jeg prøvde alltid å vri slike saker til politiske saker jeg var interessert i og hadde meninger om.

 

I dette tilfellet ville jeg f.eks ha skrevet om hvordan media i vesten skaper et bilde av "oss og dem". Men det er meg, bare ikke skriv om noe du må copypaste fra nettet.

Lenke til kommentar

Bortsett fra å være i media og ta støyten for ting, så er jeg ikke imponert over denne "kampen". Tviler på at det er så mye å drøfte der i gården når det gjelder kadra egentlig.

 

Det å kjempe for muslimske kvinners rettigheter, er noe muslimske kvinner må i stor grad gjøre sjøl. Rettighetene er der...

 

Det blir litt vanskelig å drøfte noe som anngår en part som vi ALDRI hører eller ser noe til (de muslimske kvinnene). De går uansett i tog for å bære skaut, og hijab, sitte bak et teppe i moskeen, og være sisterangsvesen ... pga av en bok. De om det....

 

De som vil noe, er ganske stille av seg ... av naturlige grunner. Det er ikke kult å yttre seg når du har alt å tape, selv ditt liv. Kvinnekamp da det startet i den vestlige verden hadde aldri trussler om tortur, fengsel, drap, og en regelrett voldelig og ressurssterk stor gruppe menn som kan gjøre livet skikkelig jævlig.

Lenke til kommentar
Jeg skal opp i kulturkonflikter innen for samfunns fag neste uke, og tenkte å skrive om Kadra, og hennes kamp for muslimske kvinner i Norge.

 

Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal drøfte? Kunne noen kommet med noen synspunkter osv? :hmm:

8554292[/snapback]

Er ganske blank på detaljene rundt Kadra Yusufs arbeid i det muslimske miljøet, men jeg antar at problemstillingen din er knyttet til oppslagene i Verdens Gang her forleden. Jeg anbefaler dem derfor å se litt nærmere på den konkrete saken – da den ikke nødvendigvis er så svart/hvit som det har framstått i mediene generelt.

Du kan jo starte her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/251203

Lenke til kommentar
jeg antar at problemstillingen din er knyttet til oppslagene i Verdens Gang her forleden. Jeg anbefaler dem derfor å se litt nærmere på den konkrete saken – da den ikke nødvendigvis er så svart/hvit som det har framstått i mediene generelt.

Du kan jo starte her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/251203

8557374[/snapback]

Trådstarter hadde kanskje ikke til hensikt å skrive en kritisk analyse av medieoppslagene rundt Kadra, men det er forsåvidt absolutt på tide at noen gjør det også. Vi hører stadig hun må leve på hemmelig adresse og med voldsalarm, men når jeg leser et intervju med henne Link: HER så oppfatter jeg at hun beveger seg helt fritt og også både fester/deltar i nattelivet på by'n. ? ;)

 

(forøvrig ang. NRK radio-programmet; det er påtagelig hvor stor uoverenstemmelse det er mellom avis/tv oppslagene der Kadra hevder å ha blitt sparket/slått bevissløs av 8 personer mens de ropte Allah-o-akbar (Gud er stor), og det at politiet opplyser at hun ikke har sagt noe om dette i politiavhørene) :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...