Gå til innhold

Vampire: Masquerade: Bloodlines Generel Diskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

vampire er et av veldig få spill hvor det er mere gøy å snakke med folk en det er å sloss. synd at Troika gikk dukken, de hadde vist tenkt til å lage et post-apocalypse spill når de gikk konkurs. det hadde vert så fett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannvittig bra spill. Atmosfæren er konge. Mye rå musikk og bra dialoger. Utrolig synd at Troika gikk konkurs. Hadde satt pris på en oppfølger.

Som en "sidenote" kan det nevnes at dette var det første spillet som lisensierte source-motoren til valve (half-life 2 motoren for de som har levd under en stein de siste fem åra). Dette spillet ble faktisk satt på vent fordi de ikke fikk lov til å gi det ut før half-life 2.

Skrevet
...De ga Bloodlines ut før HL2, Azaz.

8552356[/snapback]

kom de ikke ut på samme dag?

8552408[/snapback]

Jo, du har rett. Jeg sjekka nettopp på Wiki, og du har helt rett. :)

Skrevet

Vampire: Masquerade Bloodlines

NA November 16, 2004

EU November 19, 2004

Half Life 2

NA November 16, 2004 (Win)

INT November 16, 2004 (Steam)

EU November 25, 2004 (Win)

AU December 21, 2004 (Win)

NA November 15, 2005 (Xbox)

Ferdig med den diskusjonen, jaddaaa

Skrevet

Likte spillet veldig godt, men det MÅ patches. Bruk definitivt offisiell 1.2, og legg gjerne inn en uoffisiell patch på toppen av den.

Hvis du ikke vil ha den største utfordringen første gang, bør du velge klan Brujah eller Toreador. De har Celerity, som gjør det meste enklere. Men jeg anbefaler spesielt å prøve Malkavian en gang, helst kvinnelig pga. de underholdende kostymene. :D

Skrevet
Er det noen gode mods til dette spillet?

8552391[/snapback]

Ikke som jeg kjenner til. Det er ingen SDK til spillet, ikke engang brukbar level editor, så det er ikke så lett å lage mods.

Skrevet
Har vurdert og bestille spillet men vil først høre erfaringer fra dere på forumet.

8549071[/snapback]

Jeg ser du alt har bestilt det men jeg må allikevel fortelle at jeg elsker dette spillet! Jeg er uhyre fasinert av White Wolf's versjon av vampyr myten, alle de forskjellige klanene, politikken osv. Jeg spilte Vampire the Masquerade: redemption da det ble lansert i 2000 og jeg tror jeg rundet det 5 ganger, lol.

Bloodlines har en utrolig bra 'dark & grungy' atmosfære som suger deg inn. Veldig bra 'voice acting' i spillet og, det er det absolutt verd og nevne for det gjør så mye for troverdigheten og atmosfæren. Og jeg må si det var herlig å spille en predator og snike seg rundt i bakgatene og vente på det rette øyeblikket for å slå til mot intetanede ofre :D Mange av brettene er kjempebra som folk har nevnt her. Men jeg er enig i at enkelte er litt vel plundrete. Men jeg har greid å komme meg igjennom spillet 2 ganger. Føste gang som Gangrel (jeg anbefaler klanen på det varmeste) Andre gang som Malkavian, -og DET var litt av en opplevelse, lol! Jeg tok meg rett som det var i å fnise av de merkelige replikkene og tankene til denne gærningen :D Å spille som Malk ga en helt annen opplevelse enn runden som Gangrel. Kjempeartig!

La oss få høre hva du synes om spillet når du har spilt en stund :)

Skrevet

første gang jeg spillte det, runne jeg det vel 3 ganger, så skulle jeg gjøre det igjen men satt meg fast, er nedi kloaken og man skal fylle en tank full med vann, men man må forte seg og svømme eller kommer en vifte å stopper deg, jeg tror jeg prøvde meg i 2 timer uten å komme videre, så jeg ble så greten at jeg skulle prøve med noclip kode for å komme videre, men da krasher bare spillet, så jeg bare avinstallerte det

Skrevet
Hvis jeg ikke tar helt feil er det vel lisensiert et MMORPG-spill satt til White Wolf universet nå..?

8557853[/snapback]

Dette utsagnet grep tak i nysgjerrigheten min, og det ser ut som du har rett. Lite informasjon om spillet, men jeg fant en liten uoffisiell FAQ på Planet Vampire. Håper jeg kan spille som en varulv, siden jeg alltid har vært fascinert av varulver. :D

http://www.forumplanet.com/planetvampire/t...753&tid=1975982

Skrevet

Leste om det MMORPG-et for noen måneder sida, og hvis det kommer så skal jeg love at det blir et spill jeg kommer til å skaffe. En mørk by med både natt og dag. Et godt utviklet kloakk-system til å bevege seg i om dagen, og for å ikke snakke om hvor tøff PVP-en kunne blitt!

Skrevet

Jeg og kunne tenkt meg et nytt SP spill fra "Vampire the Masquerade" universet. Jeg synes både Vampire the Masquerade: Redemption og Bloodlines var to fantastiske spill. Vil ha mer vampyr action!

Skrevet
første gang jeg spillte det, runne jeg det vel 3 ganger, så skulle jeg gjøre det igjen men satt meg fast, er nedi kloaken og man skal fylle en tank full med vann, men man må forte seg og svømme eller kommer en vifte å stopper deg, jeg tror jeg prøvde meg i 2 timer uten å komme videre, så jeg ble så greten at jeg skulle prøve med noclip kode for å komme videre, men da krasher bare spillet, så jeg bare avinstallerte det

8558033[/snapback]

Haha jeg satt fast på akkurat det samme stedet og ble så frustrert at jeg kunne grine! Jeg måtte ty til noclip for å komme meg ut av situasjonen begge ganger jeg spilte (heldigvis gikk det uten crash)

MMORPG fra the World of Darkness høres interessant ut, selv om jeg som de to siste posterne mer kunne tenkt meg et nytt SP spill. Men det er vel sikkert mere penger for dem å hente med MMORPG. Synd de gikk bort fra det gamle WoD systemet. Mange fine klaner har bitt ditcha :(

Skrevet

Hvordan er V:MB i forhold til Baldurs Gate-serien og Planescape? Vet det er helt ulike spill, men tenker på hvor kult og morsomt/bra det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...