Gå til innhold

De beste Nintendo 64 Spill gjennom tidene


Anbefalte innlegg

Nintendo 64 var min første ordentlige konsoll så vidt jeg husker, og er den konsollen jeg har hatt flest gode stunder med.. Er bare å sette i f. eks Diddy Kong Racing så er jeg tilbake til min barndom.. Husker jeg satt på gulvet rett forran TV'en :!:

 

Spillene jeg har flest gode minner fra, og liker best på Nintendo 64:

  • - Zelda: Ocarina Of Time
    - Zelda: Majoras Mask
    - Super Mario 64
    - Goldeneye
    - Banjo Kazooie
    - Banjo-Tooie
    - Mario Kart
    - Pokémon Stadium
    - Diddy Kong Racing
    - Banji Tooie
    - Mario Party 1, 2 & 3

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diddy Kong Racing, ja. Husker det spillet godt. Så skuffet jeg ble da jeg prøvde Mario Kart 64 etterpå og det liksom skulle "være bedre".

 

Rush 2 Extreme Racing må også nevnes. Sleit så sinnsykt med å finne alle nøklene og Mountain Dew-boksene, og har enda ikke funnet alle. Digger slike arcaderace-spill :)

 

I tillegg har vi Super Mario 64, Zelda OoT og Goldeneye, men de er selvfølgelig nevnt før :D

Lenke til kommentar

De beste N64 minnene mine er nok fra multiplayer spill. De tre spillene som skiller seg ut er Mario Kart (ingen over ingen ved siden), Golden Eye og World Cup 98. Ble og en del Mario Party etterhvert, men de tre først nevnte ble spilt mest.

 

Selvsagt ble det spilt en del spill solo, og favorittene må være Super Mario 64, Golden Eye og 1080.

Lenke til kommentar
Husker jeg spilte litt for mye Fifa World Cup '98 i multiplayer med en kompis. Utrolig gøy! :D

8558507[/snapback]

Samme her. Eg var best til å takle på det spelet (av meg og kompisen min) :whistle:

 

Men her er dei 3 eg koste meg mest med:

 

1. Super Mario 64 :love:

2. Super Smash Bros.

3. Zelda: OoT (har det på GC og)

 

Og her er resten:

 

Goldeneye

Banjo Kazooie og Tooie

Wayne Gretzky NHL 98

Fifa 98

Yoshi Story

Lenke til kommentar

GoldenEye 007 - beste FPS på konsoll.

Banja-Kazooie - fantastisk steming og gameplay.

Banjo-Tooie - klarte ikke helt å leve opp til orginalen, men fortsatt knall bra.

FIFA 99 - et av tidenes fotballspill - med innlagt voldsknapp.

Mario Kart 64 - tidenes plattformspill

Super Mario 64 - morsomt "bil"spill.

The World Is Not Enough - spennende skytespill med mange våpen, men ikke halvparten av kvaliteten til GoldenEye.

 

N64 var gullalderen for spill, iallefall for meg. Hvert spill kostet sånn 700/800,- og det tok sin tid å spare opp de kronene. Derfor måtte spillene spilles på nytt og på nytt - og det utrolige er at jeg ikke ble lei av de.

Nå er det nesten at når jeg har rundet et spill, så er det bare å kjøpe et nytt et.

Husker alle de timene jeg brukte på GoldenEye med å klare banene på 00-agent på tid - STRESS. Men moro.

 

Det var tider :love:

Lenke til kommentar

N64 var gullalderen for spill, iallefall for meg. Hvert spill kostet sånn 700/800,- og det tok sin tid å spare opp de kronene. Derfor måtte spillene spilles på nytt og på nytt - og det utrolige er at jeg ikke ble lei av de.

Nå er det nesten at når jeg har rundet et spill, så er det bare å kjøpe et nytt et.

Husker alle de timene jeg brukte på GoldenEye med å klare banene på 00-agent på tid - STRESS. Men moro.

 

Det var tider  :love:

8568568[/snapback]

 

Det er så sant! Husker også at jeg skulle gjøre absolutt alt på ett spill før jeg kjøpte ett nytt! slik har mye av spillene jeg spiller nå mistet sin sjarm, siden jeg bare kan bytte det ut med ett nytt med en gang.. Før gjorde jeg alt på alle spill jeg kjøpte, selv om de egentlig var skikkelig dårlige.. mulig det er fordi jeg har blitt eldre og har råd til nye spill at det har blitt slik også da.. :p

 

Men, uansett.. jeg nevnte noen spill her tidligere i tråden.. men, glemte World Cup som noen nevnte over her.. :)

Husker at det var kjempegøy og ha på kjempe snill trener, slik at man kunne takle keeperen så han mistet ballen som førte til at du skåret mål.. :whistle:

en annen sikker måte å skåre på var innlegg.. Det var nesten 100% sikkert mål.. :p

Lenke til kommentar

Skal vi se her, de N64 titlene som jeg likte best må veø være disse:

 

Zelda: Ocarina of time

Zelda: Majora`s mask

Goldeneye

Perfect Dark

Mario kart 64

Super mario 64

Donkey Kong 64

Diddy kong racing

Banjo Kazooie

Banjo Tooie

Lylet Wars

Super smash bros

F-Zero

Rush 2

 

Ah, gode minner :D

Endret av Intoxikeyn
Lenke til kommentar

Fantastisk mange gode spill til tidenes (imo) beste konsoll. Pga spillene seff, prisene var jo hårreisende :D

 

Zelda OOt

Super Mario 64

Zelda Majoras Mask

Goldeneye

Perfect Dark

Mario Kart 64

Diddy Kong Racing

Smash Bros.

Donkey Kong 64 (VÆR så snill å kom til VC)

Lenke til kommentar
Fantastisk mange gode spill til tidenes (imo) beste konsoll. Pga spillene seff, prisene var jo hårreisende :D

 

Prisene var hårreisende ja, men ingneting iforhold til det Akers Mic ville ha for NTSC Snes spill i 93-94. Tror de tok rundt 14-1500 kr for spill som Super Mario All Stars og Super Metroid. Billig var det ihvertfall ikke. Men fy faen så mye man fikk igjen for penga. Husker også at FF3 (VI) fant veien til en eller annen butikk, da ble det mye ståhei, vi sto en hel gjeng og misunnet han som kjøpte det. Det var det eneste eksemplaret de hadde.

 

Forresten, Killer Instinct Gold er et spill jeg har mange gode minner fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...