Polygon Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Hei! Har netttopp kjøpt meg ett Asus K8V-XE (socket 754) hovedkort, og ett Radeon X1950Pro skjermkort. Resternede deler som cpu (athlon 64 3000+) og ram (2X512mb PC3200) hadde jeg fra før. Problemet er at jeg bare får startet opp systemet med 1. minnebrikke, og denne må stå i DIMM1 Socket. Tar jeg ut samme brikke og setter den i DIMM2 eller DIMM3 skjer det ingeting, bortsett fra ett langt pip fra høytaleren, etterfulgt av to korte (som vistnokk indikerer minnefeil). Det samme skjer dersom jeg prøver å bruke begge minnebrikkene samtidig (selv om den ene da er plassert i den fungerende DIMM1). Kan dette skyldes at minnet ikke er kompatibelt med hovedkortet (selv om spesifikasjonene er riktige)? Eller kan det være andre ting? Begynner å gå tom for ideer, så tar i mot tips med stor takk!
1915 Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hei! Har netttopp kjøpt meg ett Asus K8V-XE (socket 754) hovedkort, og ett Radeon X1950Pro skjermkort. Resternede deler som cpu (athlon 64 3000+) og ram (2X512mb PC3200) hadde jeg fra før. Problemet er at jeg bare får startet opp systemet med 1. minnebrikke, og denne må stå i DIMM1 Socket. Tar jeg ut samme brikke og setter den i DIMM2 eller DIMM3 skjer det ingeting, bortsett fra ett langt pip fra høytaleren, etterfulgt av to korte (som vistnokk indikerer minnefeil). Det samme skjer dersom jeg prøver å bruke begge minnebrikkene samtidig (selv om den ene da er plassert i den fungerende DIMM1). Kan dette skyldes at minnet ikke er kompatibelt med hovedkortet (selv om spesifikasjonene er riktige)? Eller kan det være andre ting? Begynner å gå tom for ideer, så tar i mot tips med stor takk! 8537217[/snapback] den var vanskelig mange brikker har du til sammen? 2? 3? hvis du har 3? og brikke nr 1 funker i slot 1. prøv brikke 2 og 3 i slot en. hvis ikke kan det jo være feil med hk eller med brikkene. var litt vrien. men prøv
Polygon Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hei! Har netttopp kjøpt meg ett Asus K8V-XE (socket 754) hovedkort, og ett Radeon X1950Pro skjermkort. Resternede deler som cpu (athlon 64 3000+) og ram (2X512mb PC3200) hadde jeg fra før. Problemet er at jeg bare får startet opp systemet med 1. minnebrikke, og denne må stå i DIMM1 Socket. Tar jeg ut samme brikke og setter den i DIMM2 eller DIMM3 skjer det ingeting, bortsett fra ett langt pip fra høytaleren, etterfulgt av to korte (som vistnokk indikerer minnefeil). Det samme skjer dersom jeg prøver å bruke begge minnebrikkene samtidig (selv om den ene da er plassert i den fungerende DIMM1). Kan dette skyldes at minnet ikke er kompatibelt med hovedkortet (selv om spesifikasjonene er riktige)? Eller kan det være andre ting? Begynner å gå tom for ideer, så tar i mot tips med stor takk! 8537217[/snapback] den var vanskelig mange brikker har du til sammen? 2? 3? hvis du har 3? og brikke nr 1 funker i slot 1. prøv brikke 2 og 3 i slot en. hvis ikke kan det jo være feil med hk eller med brikkene. var litt vrien. men prøv 8537234[/snapback] Takk for svar! Har to brikker, har testet, og begge fungerer i slot 1.. men ingen av de fungerer i slot 2 & 3... vurderer å kjøpe nytt minne, men litt bortkastet visst problemet viser seg å være noe annet.
Polygon Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Fant ut av det heldigvis!! Var å kjøpte meg en ekstra 1gb Kingstone brikke, bare for å sjekke om det var kompabilitets-problem med de gammle. Det forandret ingenting, samme problem. Så jeg demonterte alt, og skrudde av HK. Da oppdaget jeg att to av bunn-skruene ti HK hadde en hals, som gjorde de ett par millimeter lengre, dette har nokk gjort HK-overflaten ørlite skeivt, og skapt dårlig kontakt. Da jeg fjernet disse startet maksinen som normalt, med brikker i alle 3 Slotter. Endelig, da kan jeg sove godt i natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå