Gå til innhold

Ville du solgt sjelen din?


Anbefalte innlegg

Ok, bare så det er sagt: Jeg snakker om et omfattende og dypt seriøst sjeleutvinningsrituale her, i alle fall fra sjeleutvinnerens side. Ikke noe sånt tullesalg.

 

Første gang jeg har benyttet meg av ordet "sjeleutvinningsrituale" *kryss*

8538133[/snapback]

Det spiller ingen rolle siden ritualet vil være like fake enn om det er omfattende og "seriøst".

 

Enn om man tror på "sjel" eller ikke så er tanken at noen kan ta fra deg sjelen komplett absurd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis sjela mi ikke kommer tilbake til meg og forfølger meg, en slags vandrende sjel, så kan jeg godt selge deg sjela mi. Som sagt, jeg vil ikke ha den etter meg på et senere tidspuinkt, så du må programmere den til å være lydig mot deg, og bare deg. Og siden jeg solgte deg sjela mi, så er jeg dermed frifunnet fra helvete, for jeg har ingen sjel da kan jeg ikke komme dit.

Lenke til kommentar

Klart jeg ville solgt sjela mi, men skulle nok hatt en ti millioner elns, selv om den er helt ubrukelig, men pengene ville kommet godt med i fremtiden :p

 

Ellers kunne jeg bytta den mot litt cash og kontrollen over tid og rom.

Det hadde vært fett.

 

Kunne sikkert klart meg med bare evnen til å kontrollere tid og rom også. :D

Lenke til kommentar
Jeg er religiøs og hadde slått til med en gang.

100000 kr ville passet lommeboka mi fint, pluss at jeg tviler på at han ville fått sin del...

8541661[/snapback]

 

Tviler på at han ville fått sin del, hva mener du?

 

Vil du kjøpe sjela mi, forresten?

Lenke til kommentar
Jeg er religiøs og hadde slått til med en gang.

100000 kr ville passet lommeboka mi fint, pluss at jeg tviler på at han ville fått sin del...

8541661[/snapback]

 

Tviler på at han ville fått sin del, hva mener du?

 

Vil du kjøpe sjela mi, forresten?

8541673[/snapback]

 

Jeg tviler på at han ville ha fått sjela mi.

 

Jeg ville ikke kjøpt sjela di nei.

Lenke til kommentar
Det var en kar som solgte sjela si på e-bay. En kristen kar kjøpte den for en del tusen.

8540318[/snapback]

Trengte han en ekstra i tilfelle den han hadde ble sendt til helvete? :!:

8541649[/snapback]

 

8541660[/snapback]

Ah. Det er der Hemant Mehta, som skriver bloggen friendlyatheist.com (fin blogg, forresten). Det han gjorde var jo å auksjonere bort muligheten til å sende ham til forskjellige kirker osv. Det ser ut til å ha vært lønnsomt, for han har nettopp gitt ut ei bok om sine opplevelser.

Lenke til kommentar
Jeg er religiøs og hadde slått til med en gang.

100000 kr ville passet lommeboka mi fint, pluss at jeg tviler på at han ville fått sin del...

8541661[/snapback]

Om han ikke får sjela di, som han har betalt for, så har du god grunn til å skaffe deg en advokat :p

 

Men er det god kristen oppførsel å lure penger ut av dumme mennesker da? ;p

Lenke til kommentar
Jeg er religiøs og hadde slått til med en gang.

100000 kr ville passet lommeboka mi fint, pluss at jeg tviler på at han ville fått sin del...

8541661[/snapback]

Om han ikke får sjela di, som han har betalt for, så har du god grunn til å skaffe deg en advokat :p

 

Men er det god kristen oppførsel å lure penger ut av dumme mennesker da? ;p

8541724[/snapback]

 

hehe, kanskje jeg sender de til afrika :innocent:

Lenke til kommentar
hehe, kanskje jeg sender de til afrika :innocent:

8541729[/snapback]

Da er det best du bruker pengene litt mer fornuftig enn på den måten vi sender nedover U-hjelp. Å betale folk for å forbli fattige er ikke moralsk forsvarlig. Håper hvertfall at du donerer pengene til nødhjelp, fremfor u-hjelp, dersom du mot formodning faktisk skulle sende dem til et godt formål.
Lenke til kommentar

Hvis noen hadde dukket opp og tilbudt meg ørten tusen for sjela mi, så hadde jeg stilt meg tre spørsmål.

 

1) Har fyren fullt mannskap i styrhuset, eller har de gått hjem alle sammen.?

 

2) Siden fyren uoppfordret byr hundre laken , så er den sikkert verdt adskillig mer, så han får jaggumeg bla opp.

 

3) Hvis fyren er tilregnelig så kanskje jeg virkelig har en sjel, siden denne tullingen er interessert i å kjøpe angivelig ingenting. Kanskje jeg må revurdere mitt syn på sjelens eksistens, og kanskje det da ikke er så lurt å selge noe så verdifullt før jeg har tenkt meg bedre om.

 

 

(Forøvrig: Sjel på gresk er"psichi" og ånd er "pneuma" jfr. pust.)

 

edit. trykkleif

Endret av Gaidaros
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...