Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare reagerer på måten "Anonymus" fremstår og holder på.

 

Skal liksom være forkjemper for et ytringsfrihet og anonymitet på internett.

Likevel aksepterer dem ikke andres meninger, og respekterer heller ikke andres anonymitet.

 

Nei, Anonymus gjør meg flau over å være en del av internett.

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er riktig, i prinsippet er det bare anonyme personer.

Men hva folk legger i det er individuelt.

Mange personer lager egne Internett-gjenger med egne forum og kaller seg Anonymus, dette skaper forvirring blandt utrykket, da det får flere betydninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anonymous på nazi-jakt

http://www.itavisen....s-paa-nazi-jakt

Hvis jeg er interessert i nyeste nyvinningen til scriptkiddies er det bedre kilder enn ITAvisen.

Anonymous kan jo nesten sammenlignes med et botnet, eneste forskjellen er at det er mennesker som er slaver fremfor datamaskiner.

Gidder ikke å slenge med på definisjonskrangelen, det har jeg vært borti flere ganger før (1, 2), men det du sier er faktisk litt sant, uten at jeg tror du er helt klar over det selv. Flere raids ledet på underground IRC-servere tilbyr også muligheten til å frivillig være del av et botnet gjennom IRC-protokollen + bruk av f. eks LOIC. Dette ble f. eks brukt mot Visa. Det var vel snakk om et par tusen folk som var med på dette, men utslaget var uansett et stort botnet som en av folkene hadde tilgang til, angivelig var det på 20k+. Uansett, når h*n satt i gang dette så gikk sidene ned rimelig kjapt.

Lenke til kommentar

Anonymous på nazi-jakt

http://www.itavisen....s-paa-nazi-jakt

Hvis jeg er interessert i nyeste nyvinningen til scriptkiddies er det bedre kilder enn ITAvisen.

Anonymous kan jo nesten sammenlignes med et botnet, eneste forskjellen er at det er mennesker som er slaver fremfor datamaskiner.

Gidder ikke å slenge med på definisjonskrangelen, det har jeg vært borti flere ganger før (1, 2), men det du sier er faktisk litt sant, uten at jeg tror du er helt klar over det selv. Flere raids ledet på underground IRC-servere tilbyr også muligheten til å frivillig være del av et botnet gjennom IRC-protokollen + bruk av f. eks LOIC. Dette ble f. eks brukt mot Visa. Det var vel snakk om et par tusen folk som var med på dette, men utslaget var uansett et stort botnet som en av folkene hadde tilgang til, angivelig var det på 20k+. Uansett, når h*n satt i gang dette så gikk sidene ned rimelig kjapt.

Det er jo i prinsippet å villige gi slipp over kontrollen på PCen sin. Skremmende hvordan folk kan tenke seg å gjøre noe slikt, kunne nesten hengt opp lapper på gata der jeg forklarte innloggingsmetode til min nettbank.

Lenke til kommentar

Det er jo i prinsippet å villige gi slipp over kontrollen på PCen sin. Skremmende hvordan folk kan tenke seg å gjøre noe slikt, kunne nesten hengt opp lapper på gata der jeg forklarte innloggingsmetode til min nettbank.

 

Come again?

 

Når det er snakk om 20k tviler jeg på at det er frivillig deltakelse det er snakk om :p

Lenke til kommentar

Tror ikke du helt forstår denne teknologien... LOIC er open-source (originalen), og den spesielle konfigurasjonen med IRC-bruk og botnet tar båndbredde, ikke PCen din.

Leste feil der et øyeblikk :blush:

Leste at det var 20K som var med på anon-angrepene, ikke at en fyr satt på et botnet med 20 000 "medlemmer."

Uansett, de har jo gjort mer enn DDOS-angrep. Selv om det er dette de er kjent for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...