Gå til innhold

Pissa på et strøm gjerde før.?


r0lfi

Anbefalte innlegg

Jeg har pissa på strømgjerde opptil flere ganger. Heldigvis har det ikke vært strøm i det noen av gangene. :)

8517835[/snapback]

Det hadde vært det samme. Om du pisser på et strømgjerde får du ikke strøm i snoppen. Das må du ha kjeppen helt inntil.

8517943[/snapback]

Vel. Mythbusters testa jo, og de fikk strøm. De testa også på en togbane med en dokke, og fikk strøm da også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har pissa på strømgjerde opptil flere ganger. Heldigvis har det ikke vært strøm i det noen av gangene. :)

8517835[/snapback]

Det hadde vært det samme. Om du pisser på et strømgjerde får du ikke strøm i snoppen. Das må du ha kjeppen helt inntil.

8517943[/snapback]

Vel. Mythbusters testa jo, og de fikk strøm. De testa også på en togbane med en dokke, og fikk strøm da også.

8519209[/snapback]

Synes å huske at når de testa med togbanen så kom det ingen strøm ettersom det var enkeltdråper som falt ned og de ikke var sammenhengende. Kan være at de tok myten opp på ny og testet om igjen, men den første gangen fikk de ikke strøm.

Lenke til kommentar
Jeg har pissa på strømgjerde opptil flere ganger. Heldigvis har det ikke vært strøm i det noen av gangene. :)

8517835[/snapback]

Det hadde vært det samme. Om du pisser på et strømgjerde får du ikke strøm i snoppen. Das må du ha kjeppen helt inntil.

8517943[/snapback]

Ok, lag ein film der du pisser på gjerdet og legg den ut du då. :D

 

You can get electrocuted by peeing on an electrified thrid rail: busted

You can get electrocuted by peeing on an electrified fence: confirmed

Lenke til kommentar
Jeg har pissa på strømgjerde opptil flere ganger. Heldigvis har det ikke vært strøm i det noen av gangene. :)

8517835[/snapback]

Det hadde vært det samme. Om du pisser på et strømgjerde får du ikke strøm i snoppen. Das må du ha kjeppen helt inntil.

8517943[/snapback]

Ok, lag ein film der du pisser på gjerdet og legg den ut du då. :D

 

You can get electrocuted by peeing on an electrified thrid rail: busted

You can get electrocuted by peeing on an electrified fence: confirmed

8519548[/snapback]

Hvis jeg husker riktig så bekreftet Myth Busters myten andre gangen de testet den. Greia er at tissefanten må være nærme gjerdet, slik at strålen blir sammenhengende.

Lenke til kommentar
dere sku kømmi hit og megi på strømgjerdet våres det er over 10000 volt eller no.

8515287[/snapback]

Er du bonde eller utrolig paranoid huseier?

8516024[/snapback]

 

er nokk mest bonde ja.

skal love deg det er vondt å ta på strømgjerdet.

det smell som faen.

Lenke til kommentar
Ikkje heilt enig i det, det smell ikkje så voldsomt og kiler litt. Sjokket er sikkert det som oppleves verst, ikkje sjølve smerten.

8521200[/snapback]

 

da har ikke du vert borti strømgjerdet våres.

 

edit skal sjekke åssen strømgreia er og ta et bilde og

Endret av froZZo
Lenke til kommentar

Jeg er "bonde", men ikke faen om vi har "10000 volt eller no" på gjerdet.

 

Om det er vanlig strøm i gjerdet, er det ikke så veldig vondt å ta på det. Det blir som et lett kjerringstøt, ikke det en gang.

 

Hestegjerde derimot, er det litt verre med da det trengs litt mer strøm.

Lenke til kommentar

10000 volt på strømgjerde er jo ikke så mye.. vanlig er jo rundt 30000-40000, men det er jo nesten ikke amper så derfor er det ikke farlig. Har aldri pissa på strømgjerde selv, men har biti i det en gang, å det var heller ikke godt. Sykkla av og inni et strømgjerde beregna for okser en gang, det var ikke spesielt godt heller, fikk noen støt før jeg kom meg løs igjen. Det lureste er å pisse på strømgjerder beregna for griser da det har mildest støt :p

Lenke til kommentar

Til den som spurte: Ja det er ganske vanlig med strømgjerder på flyplasser, dog ikke i Norge (men de kommer her også).

Det er en vesentlig forskjell på gjerder som har som oppgave å holde kontroll på dyr og strømgjerder som skal slå ut et menneske, strømgjerder som finnes der personer har begrenset adgang leverer langt mer potente strømstøt enn dyregjerder.

Det er forøvrig en bra ting å lese skilter, hvis det er et gult eller rødt skilt på et høyt

metallgjerde betyr det som oftest ikke at gjerdet er nymalt. :p

Lenke til kommentar

Kom på en morsom historie om min bror.

Han var ute med mopeden en mørk høstkveld, og kjørte gjennom en gård, og så ikke at det var spent strømgjerde over veien, så han kjørte inn i det.

Så reiste han opp en gjerdestolpe som hadde blitt revet opp og kjørte videre.

Jeg kjenner de som bor der, og ble fortalt at bonden kom bort morgenen etter og lurte på om noen visste hvem som hadde revet ned alle stolpene nedover hele jordet. Var nok ikke bare en, nei :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...