Gå til innhold

CNN: Where Sony went wrong (PS3)


Anbefalte innlegg

Forrige ukes most wanted tall fra famitsu kan tyde på at ps3 får en god boost fremover i japan i hvertfall.

 

GameFront.de alerts the internet about what games the readers of Japanese gaming magazine Famitsu want the most for this week. We're posting the chart below, all for your voyeuristic needs. Please note though that the numbers in the parentheses after the position indicate the game's rank in the "Most Wanted" charts in the previous weeks.

 

  1. (1 / 2) Dragon Quest IX NDS Square Enix

  2. (2 / 1) Final Fantasy XIII PS3 Square Enix

  3. (3 / 3) Biohazard 5 PS3 Capcom

  4. (5 / 4) Metal Gear Solid 4 PS3 Konami

  5. (6 / 7) Monster Hunter 3 PS3 Capcom

  6. (9 / 8) Zelda no Densetsu: Phantom Hourglass NDS Nintendo

  7. (10/ 9) Super Robot Taisen: Original Generations PS2 Banpresto

  8. (7 /12) Odin Sphere PS2 Atlus

  9. (14/11) Everybody’s Golf 5 PS3 Sony

  10. (11/10) Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors Wii Square Enix

  11. (8 /17) Devil May Cry 4 PS3 Capcom

  12. (12/14) Lost Odyssey Xbox 360 Microsoft

  13. (13/16) Final Fantasy XII Revenant Wings NDS Square Enix

  14. (15/13) Super Smash Bros. Brawl Wii Nintendo

  15. (19/15) Doubutsu no Mori [Animal Crossing] Wii Nintendo

  16. (16/18) Shining Wind PS2 Sega

  17. (20/19) Final Fantasy Tactics: Shishi Sensou PSP Square Enix

  18. (18/20) Final Fantasy Versus XIII PS3 Square Enix

  19. (17/21) Crisis Core Final Fantasy VII PSP Square Enix

  20. (23/23) Gran Turismo 5 PS3 Sony

 

It seems that for the past three weeks the number one spot's been a toss up between two of Square Enix's franchises, Final Fantasy XIII, and Dragon Quest IX. Biohazard #@%!8

9#@%! (Resident Evil 5 in other shores) is planted firmly at third spot, While MGS 4 is hovering somewhere above that.

 

We'd like to describe the titles in the chart in more detail, but we'll skip that. It seems more pertinent to note that perhaps Microsoft needs more titles like Lost Odyssey, or at least titles that have as much hype as that game in Japan, as it is the only Xbox 360 title in the top 20.

 

Of course, to keep the console analysis level, we'll balance out that assertion by noting that we're wondering how many of those PS3 titles listed will stay for the exclusive to the PS3. Exclusivity may not matter in Japan but it may make a difference in other regions where the PS3 sees stiffer competition. As for the Wii? Well, we're still waiting for online play. There. Equal opportunity console analysis. Happy?

 

 

 

Kilde

 

Jeg setter en knapp på at ps3 vil ro i land dette når prisen synker og godspillene kommer.. xbox 360 på en god andre og vel wii er en joker.. den kan egentlig havne hvor som helst, men det kommer klart ann på tredjepartsstøtten. Mer Dragon quest f.eks så er jeg solgt :) Så vel.. egentlig har jeg ikke peiling.. jeg kjøper alle, så er jeg covered.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor folk lager alle disse topicene..? Er det for å bevise at konsollen some topic-starteren er bedre enn PS3? Herregud, la de som liker PS3 spille PS3 og så får resten gjøre hva dem vil. Er så liten vits med 100 topics som forklarer på en weird måte at PS3 selger dårlig og at Wii er best i verden.

Lenke til kommentar

om 1 - 2 år når de fleste har hd tver, å wiimoten ikke lenger er så spennende kommer salget av ps3 til å ta seg kraftig opp. grafikken på wii ser rett å slett piss ut på en "større" tv. ps3/360 er de eneste konsollene som har kapasitet til dette.

 

salget av wii er bra pga wiimoten, ps3/360 kan også gjøre det samme :)

Endret av Wiking69
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk lager alle disse topicene..? Er det for å bevise at konsollen some topic-starteren er bedre enn PS3? Herregud, la de som liker PS3 spille PS3 og så får resten gjøre hva dem vil. Er så liten vits med 100 topics som forklarer på en weird måte at PS3 selger dårlig og at Wii er best i verden.

8511851[/snapback]

 

Respect :thumbup:

Hva med et forbud om å kun starte tråder med siteringer fra utelandske, mer eller midre seriøse nettsteder?

Lenke til kommentar
om 1 - 2 år når de fleste har hd tver, å wiimoten ikke lenger er så spennende kommer salget av ps3 til å ta seg kraftig opp. grafikken på wii  ser rett å slett piss ut på en "større" tv. ps3/360 er de eneste konsollene som har kapasitet til dette.

 

salget av wii er bra pga wiimoten, ps3/360 kan også gjøre det samme :)

8511966[/snapback]

 

DS ser også "piss" ut forhold til PSP, men det hjelper PSP salget lite. DS eier håndkonsoll markedet som de har gjort i en god stund

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk lager alle disse topicene..? Er det for å bevise at konsollen some topic-starteren er bedre enn PS3? Herregud, la de som liker PS3 spille PS3 og så får resten gjøre hva dem vil. Er så liten vits med 100 topics som forklarer på en weird måte at PS3 selger dårlig og at Wii er best i verden.

8511851[/snapback]

 

Respect :thumbup:

Hva med et forbud om å kun starte tråder med siteringer fra utelandske, mer eller midre seriøse nettsteder?

8511970[/snapback]

 

Enig i det.

Derfor jeg postet denne her. CNN er seriøst og leker ikke butikk

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

Vil si jeg er er skeptisk til hva han mener med "this round", men jeg antar han mener fra launch og fram til nå. Og da blir det litt vanskelig å argumentere at PS3 ikke har 'tapt', men som i en boksering er ikke kampen bestemt etter en runde og det vil nok bli spennende å se hvordan utviklingen går når de store titlene kommer i hyllene :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk lager alle disse topicene..? Er det for å bevise at konsollen some topic-starteren er bedre enn PS3? Herregud, la de som liker PS3 spille PS3 og så får resten gjøre hva dem vil. Er så liten vits med 100 topics som forklarer på en weird måte at PS3 selger dårlig og at Wii er best i verden.

8511851[/snapback]

 

Respect :thumbup:

Hva med et forbud om å kun starte tråder med siteringer fra utelandske, mer eller midre seriøse nettsteder?

8511970[/snapback]

 

Enig i det.

Derfor jeg postet denne her. CNN er seriøst og leker ikke butikk

8512020[/snapback]

 

CNN er en av de seriøse nyhetsredaksjonene, om så en veldig pro amerikansk en, det har du rett i, men spillindustrien har egne nyhetskilder jeg setter like mye lit til som CNN i denne sammenheng.

Synes du ikke selv dette forumet snart er ødelagt av all denne linkingen til salgstall og annet mer eller mindre uintressant informasjon??

Dette er et forum for å diskutere spill og tilbehør, hva f... har salgstall her å gjøre i første omgang??

Er snart ikke diskusjoner om spill igjen her inne, og de få som er blir vanskelige å finne ettersom all søpla du må tråle i gjennom først..

Nei redaskjonen bør ta et møte og bestemme seg for hva slags forum de vil ha. De sletter jo tråder i hver slik tråd, så hvor lenge skal det gå før dere tar tak i roten til problemet??

Ja det er et demokratisk forum hvor alles meninger blir hørt osv, men når fåtallet ødelegger for flesteparten burde noe snart gjøres. hint hint.

Lenke til kommentar
Snip

8512120[/snapback]

 

Er enig stort sett i det du sier der

Salgstall viser til hvor bra konsollene gjør. Her snakker vi ikke om best grafikk eller spill, men hvor bra konsollene gjør det

 

For min del skulle forumet hatt egen del der vi kun diskuterte spill og ikke noe annet. Det hadde vært flott :)

Lenke til kommentar

Husk at CCN ikke bryr seg om fanboys men server investorer med saklig informasjon.

Kankje Sony ble for grådig når de implementerte blu-ray og dermed prøvde å "stjele" nexgen Videoformat?

Personlig skal jeg med stor glede plukke opp en PS3 om ei stund, når prisene har gått ned :)

Den skal stå ved siden av Wii'en :)

Lenke til kommentar

Men hvorfor kan man aldri kunne diskutere en artikkel, uansett kilde, på en sakelig måte? Det ender jo somregel opp i en kattekamp utenlike til slutt. Hva er feil med å poste en artikkel som omhandler noe man har interesse for, nemlig konsoller? Må da være mulig å diskutere slike artikler uten at enkelte skal ta det som en personlig hån mot dem.

 

For i dissekrere artikkelen med mine synspunkt:

 

As noted in the latest issue of Business 2.0 Magazine, the eagerly-anticipated PlayStation 3 has already lost this round of the console wars to its Japanese rival, Nintendo's Wii (See "Why Wii Won," May). Since late last year, when both consoles were released, the Wii has consistently outsold the PS3 in every major market.

 

Nå har ikke noen av de 2 vært ute i 1 år, så det er vel alt for tidlig å dedikere en vinner værken av PS3 eller Wii. Ingen av de 2 har på noen måte vist sitt store potensiale, selv om Wii har et mye bedre salgstall enn PS3. Og det er nettopp det som kan felle PS3, nemlig mangel på et stort salg. Om PS3 ikke får i gang salget, kan 3dje parts utviklere forlate skuta og heller velge andre, som f.eks X360 og Wii. Om dette skjer, da har PS3 tapt. Men nå har ikke dette skjedd, og både PS3, Wii og X360 har veldig gode titler å se frem til.

 

Decades from now, PS3 vs. Wii will be remembered as a cautionary business tale: how pride, politics, and an overabundance of technology can blind you to the simple truth of what consumers want.

 

Nå kan det se ut som Nintendo har truffet spikeren rett på hodet og levert akkurat det markedet er ute etter. En liten, lettfattelig og billig konsoll som ikke trenger timer med undervisning for å skjønne. Plug&Play. Jeg sier ikke at PS3 er vanskelig å skjønne seg på, men Wii bruker bevegelser, og alle vet hvordan de beveger seg. Derfor tror jeg at Wii har slått et godt slag på spikeren.

 

It also helped drive up the cost of the PS3 to $600, a record price for a console, and put Kutaragi's division in the red to the tune of $1.7 billion. The Wii cost just $250. (See correction).

 

Noen som har vurdert at Kuturagis avtredning i stillingen kan være nettopp store røde tall i regnskapet? Kan være at Playstations far måtte forlate siden PS3 har gått med et så heidundrende underskudd. Dette er i alle fall ikke bra for konsollen, og Sony er et selskap med flere avdelinger, og man vet hva som skjer i store selskap der man har avdelinger som går med underskudd.

 

For all that innovation in the PS3, one thing didn't change: the controller, that handheld mess of buttons so confusing to non-gamers.

 

Ikke helt enig der. Det tok ikke lange tiden før min kjære mor skjønte hvordan hun skulle bruke kontrollene, og i dag er hun en av de beste i familien på Lomax, Rayman og Pandemonium. Dessuten, PS kontrollen ser ikke så forskjellig ut fra SNES kontrollen, og den var god å holde i. Synes ikke kontrollen til PS er en klump med knapper som det fremstilles her, men synes den til tider kan være tung å spille f.eks Tekken på, blir veldig sår i tommelfestet etter vært.

 

Nintendo took a different tack. When you buy a videogame console, the company says, you want to play games. Period. A console is not a Swiss Army knife. It makes sense to squeeze more functionality into your cell phone because you carry that device around everywhere. When it comes to the interactive fun box in your living room, however, it makes sense to simply make that more fun. If you want a DVD player, you'll buy a DVD player.

 

Til dels enig her. Er nok de som vil bruke konsollen til litt av vært, men jeg tror majoriteten er ute etter en konsoll, ikke alt annet. Dette er dog bare min oppfatning og ikke noe annet. Jeg ser selv kun etter konsollen i en enhet, ikke hva alt det andre den kan gjøre for meg. Derfor har jeg en Wii, den gjør det jeg er ute etter, leverer spill.

 

As Ken Kutaragi moves into the next phase of his career at Sony, as the company's senior technology adviser, he would do well to play a few games on the Wii, and consider how the lessons of this device can help drag Sony away from an even greater defeat.

 

Kanskje han hadde hadt godt av det :)

Lenke til kommentar
Synes du ikke selv dette forumet snart er ødelagt av all denne linkingen til salgstall og annet mer eller mindre uintressant informasjon??

Dette er et forum for å diskutere spill og tilbehør, hva f... har salgstall her å gjøre i første omgang??

Er snart ikke diskusjoner om spill igjen her inne, og de få som er blir vanskelige å finne ettersom all søpla du må tråle i gjennom først..

Nei redaskjonen bør ta et møte og bestemme seg for hva slags forum de vil ha. De sletter jo tråder i hver slik tråd, så hvor lenge skal det gå før dere tar tak i roten til problemet??

Ja det er et demokratisk forum hvor alles meninger blir hørt osv, men når fåtallet ødelegger for flesteparten burde noe snart gjøres. hint hint.

8512120[/snapback]

Thank you.

 

Salstall er så ufatteleg uintressant. Når eg byrja vanke her, var det diskusjonar om kva spel me gleda oss til, ikkje kor mykje spela sel i andre kontinent. Greit, greit, det har kansje noko å seie for korleis marka blir pløya for oss her i Europa. Men, det er totalt uintressant for drøyt 95% her inne. Slike E-penis trådar med "PS3 sel meir enn alt i japan veke 32" er så dumme. Foreslår òg at moderatorar tar seg ein prat, og forhåpentligvis kjem dei fram til sluttnaden om at, om ikkje anna, laga eit underforum for salstal. Så me som vil diskutera SPEL kan få gjort det i fred, utan å måtte leite gjennom 100 trådar med salstal i korea og kina.

Lenke til kommentar
tjommi
Wii er som Shriek mens Xbox360 og PS3 er som grindhouse.

Shriek er morsomt.. alle synes det er gøy og det selger bra. Mens Grinhouse er bra på sin egen måte men er kanskje rettet mer mot voksene med spesiell interesse. (Ikke det at voksene ikke spiller Wii men Wii er mer barnevennlig).

 

da ser jeg heller shrek, og jeg er 24 ;)

8511394[/snapback]

 

Ser også heller Shrek, og jeg er 28. "Wii er for barn", er et meget barnslig argument egentlig.

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Selv om jeg regner med at man kårer vinneren ut i fra salgstall her. ;)

8511578[/snapback]

 

Man kan si det man vil om saken, men salgs tallene klarer man ikke ro vekk

Akkurat nå selges PS3 veldig dårlig, selv i Japan

 

Wii er den store vinneren i dag, men ting kan forandre seg.

Etter noen år tipper jeg Xbox 360 vil være den som står på første rad, Wii på en god annen plass og PS3 på tredje

8511656[/snapback]

 

Korrekt som du påpeler, salgstallenes tale er klokke klar. Og dette kan gi utslag i at flere utviklere flytter sine største serier over til Wii. Ellers så er det vel lite trolig at Xbox 360 selger mest til slutt, da den gjør det altfor dårlig i Japan til å appelere til JRPGS utviklere (og dermed spillere).

Lenke til kommentar

Fant denne på et annet forum

These news channels are their bread and butter. They are the word of god. They are what defines fact in current events of our times, and if any of these people are scanning CNN's website and have come across this article you can bet your ascii that their kids or grandkids aren't getting a PS3 for xmas this year!

 

Stemmer ganske bra. MS og Wii vil komme godt ut av denne artikkelen. Flere konsoller solgt. For de som satt på gjerdet så kan denne artikkelen være avgjørende hvem konsoll de går for

Lenke til kommentar

Det CNN og andre som analyserer sier at PS3 ikke vil klare å komme ditt

Grunnen kan være at folk ikke kjøper den i dag og da hjelper det lite hva som skjer i fremtiden.

Spill utviklere vil heller ikke satse penger og tid på PS3 så lenge salget stuper

Uten spill er det game over for PS3

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

Kommentarar vedrørande moderering høyrer heime over PM, ikkje i tråden som blir moderert. Nokre innlegg er sletta.

 

For dei som meiner at ein tråd er unødvendig vil eg anbefale følgjande framgangsmåter:

1. Ikkje post i den aktuelle tråden bare for å seie at du ikkje liker den.

2. Bruk rapporteringsfunksjonen viss du meiner det er noko gale med tråden.

3. Er det eit vedvarande problem, benytt deg av tilbakemeldingskategorien. Evt. kan du sende ein PM og forklare problemet til ein moderator.

Lenke til kommentar
Det CNN og andre som analyserer sier at PS3 ikke vil klare å komme ditt

Grunnen kan være at folk ikke kjøper den i dag og da hjelper det lite hva som skjer i fremtiden.

Spill utviklere vil heller ikke satse penger og tid på PS3 så lenge salget stuper

Uten spill er det game over for PS3

8513836[/snapback]

Og så er det andre analytikarar som seier det motsette.

Dei fleste er einige om ein ting; At PS3 vil selgje mykje betre etter eit priskutt og nokre nye AAA-titler.

"game over" for PS3 ja... :whistle:

 

Er det nokon andre enn meg her som synes desse innlegga verker litt for kjente ut? :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...