FPShooter Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jeg har kjøpt denne: NEC AD-5170-0S DVD-RW og prøvde den i dag, men den virker ikke. Setter den inn og pc'en finner den, alt ser ut til å være i orden men den vil ikke spille av noe og dvd/media player svarer ikke/stopper opp. Det fulgte ikke med noen driver og finner ingen på nett. Det er heller ikke valgt noen dvd sone på den. Noen som har en løsning? Edit - Min PC: Hovedkort: Abit NF8, nForce3 250Gb, Socket-754 Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz Socket 754 Skjermkort: Sapphire Radeon x800Pro 256mb 8xAGP Ram: Corsair PC3200 2GB Harddisk: Seagate 120GB OS: Windows XP Pro, Servicepack 1 Endret 1. mai 2007 av FPShooter
Rayline TWB Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Du har satt master/slave korrekt? Sørget for at kablene sitter ordentlig på plass?
FPShooter Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Skrevet 1. mai 2007 Ja, går ut fra det. Jeg satt kablene akkurat på samme måte som den forrige dvd-rommen og pc'en sier "denne enheten fungerer", men når jeg skal starte f.eks. en film, stopper det opp.
Rayline TWB Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Har du sjekket i Device Manager at Transfer Mode på Primary og Secondary IDE Channel står på Ultra DMA?
FPShooter Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Skrevet 1. mai 2007 Hmm...har ikke greie på dette, men jeg tror Secondary Channel står på "Ultra DMA 5 - Ultra 100" og "Let BIOS select transfer mode".
AnRe Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg fikk samme problem med min nye DVD-brenner. Løsningen for meg var å bytte til raskere kabel.
FPShooter Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Skrevet 1. mai 2007 Noen som har noen andre forslag? Vil helst ikke kjøpe mer deler til denne pc'en.
Rayline TWB Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Det hadde vært kjekt om du kunne være krystallklar i svarene dine, istedet for å si "tror" og "går ut fra". Da blir vi usikre vi også. Jeg er fremdeles ikke sikker på de to svarene du har gitt meg ovenfor her.
Zetec Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Sjekk for master/slave, bytt kabel og/eller flash BIOS, det var det første jeg ville gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå