Gå til innhold

Korleis fjerne lukt frå sko?


Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Ta ut sålene og legg dem sammen med skoene inn i en vaskemaskin på rundt 40 grader. Ikke ha på sentrifugering. Ha på et normalt vaskeprogram. Dette funker for meg, i alle fall :shrug:

8738135[/snapback]

Jeg har hørt at det er enda bedre å vaske dem i oppvaskmaskin, fordi man da slipper tromlingen helt og holdent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva om man putter hele skoen i fryseren da? :p Har noen trenings sko som ikke har såler.

8763929[/snapback]

hehe..ja, det er jo det som er poenget mitt her da! Putt hele skoen i fryseren å la den/de ligge i et døgn...så skal de være så å si helt greie igjen:P

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden.

 

Har et par Adidas Adi Racer som lukter. Slengte dem i fryseren, men det funka heller dårlig. (Lukta er der enda)

 

Har vurdert å vaske dem i vaskemaskinen, men har dårlige erfaringer med det. Bl.a sålene på sko som har løsnet, osv. Mulig jeg hadde på sentrifugering...

Lenke til kommentar
Henger meg på denne tråden.

 

Har et par Adidas Adi Racer som lukter. Slengte dem i fryseren, men det funka heller dårlig. (Lukta er der enda)

 

Har vurdert å vaske dem i vaskemaskinen, men har dårlige erfaringer med det. Bl.a sålene på sko som har løsnet, osv. Mulig jeg hadde på sentrifugering...

8766432[/snapback]

Fikk høre at man kan håndvaske sko, mye mindre sjanse for at limet og sånt løsner (på noen sko)

Lenke til kommentar

Den fryseboks greia funker heller dårlig. Gjorde det et par ganger i fjord, etter første bruk etter frysa, og skoa ble litt varm og fuktig, var lukta tilbake.

Jeg sleit maksimalt med skolukt i fjor, og har testet litt hvilke sko som lukter.

Sko som puster bra lukter ikke!

Tynne skinsko, lærsko aktige greier lukter ikke.

Tøysko lukter.

Basta!

Lenke til kommentar

Hvis man virkelig ikke bryr seg om skoa kan de puttes i vaskemaskinen på 40-60, gjorde dette med militærjoggeskoa og det fungerte til dels. Det sliter mye på sømmer og lim og kan ødelegge skoa for godt, men de lukter iallefall bedre. Kjøp heller en del sko som du kan bytte på å bruke og ha dedikerte sko til grøftefyll, festivaler og tilsvarende.

Lenke til kommentar
Heisann. Eg har to par sko som eg har brukt til litt forskjellig. Difor luktar dei vondt begge para. Eg har prøvd med vannbad, det vart litt betre, men ikkje så mykje. Lukta heng framleis igjen i skoa. Er det nokon luktfjernartriks som går an å bruke på dei?

8488942[/snapback]

jeg har kjøpt skotørker i sportsbutikk trur det var G SPORT. Den har uv-lys som tørker og fjerner lukt, men fungerer best når skoa er fuktig. Den heter `THERMICAIR` og koster ca. 700 kr. Jeg synes den er perfekt til skinnstøvletter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...