Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha min trang-forhud-inngrep imorgen. Og jeg tror at jeg MÅ ha narkose. Ellers kommer jeg til å dø vil jeg tro. Noe smart jeg burde si for å få narkose? Og andre ting som kan være lurt å fortelle når jeg skal operere? Skal bare snitte opp og sy sammen på en spesiell måte sa legen. Jeg er 20 år, og skal til Syden om 1 måned. VIIIKTIG at den funker som den skal til da. Noen gode råd før jeg går under kniven imorgen?

8785395[/snapback]

Tror nok du kommer til å slite litt med tiden da i så fall. Men det spørs vel helt hvor bra det gror. Må du på død og liv ut med snabben selv om du skal til syden da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøyaktig en måned siden jeg hadde inngrepet mitt nå, og jeg tror det snart begynner å hjelpe seg. Med litt flaks kan du være klar til sydenferie, men da må du huske på et par ting.

 

- Begrens onani

- Ikke prøv å strekk forhuden unødig mye

- Smør den med krem (som du kanskje kan få av sykepleieren på sykehuset)

 

Med andre ord; bare la den gro i fred og ro, så blir det bra.

Ønsker deg lykke til med operasjon og sydenferie.

Lenke til kommentar
Gjest fårhud

hei. jeg er en gutt på 16 år, å jeg får ikke tatt fårhuden helt tilbake når jeg har stiv penis. det går flott når den er slapp. bør jeg prøve krem, eller skal jeg vente? operere?

Lenke til kommentar
hei. jeg er en gutt på 16 år, å jeg får ikke tatt fårhuden helt tilbake når jeg har stiv penis. det går flott når den er slapp. bør jeg prøve krem, eller skal jeg vente? operere?

8787101[/snapback]

Først og fremst forhør deg med fastlegen din. Så får du nok et bedre svar enn det samtlige av oss her på forumet kan gi deg.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonym_*
men da må du huske på et par ting.

 

- Begrens onani

- Ikke prøv å strekk forhuden unødig mye

- Smør den med krem (som du kanskje kan få av sykepleieren på sykehuset)

 

Med andre ord; bare la den gro i fred og ro, så blir det bra.

Ønsker deg lykke til med operasjon og sydenferie.

8787033[/snapback]

 

Da var det unnagjort. Kirurgen undersøkte meg og sa at det beste var omskjæring. Fordi hvis jeg bare snittet opp så ville ting bli det samme igjen om noen år. Så han sa at omskjæring var det beste. Så jeg bare godtok det han sa og lot meg operere. Er det noe forskjell nå da? Sånn med tanke på legningstid og hvor lenge jeg må vente til jeg kan trene osv? Er i militæret nå, så jeg har jo daglig tjeneste. Hvordan blir den påvirket ?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det bli det samme igjen om noen år? Hvis du er i seksuell aktivitet så blir jo forhuden hele tiden trukket bakover uansett.

8794633[/snapback]

 

Jepp, jeg stussa over nøyaktig det samme.

 

Dessuten stiller jeg meg litt kritisk til omskjæring (total fjerning av forhuden).

Det er et ganske drastisk tiltak, men jeg hadde sikkert gjort det hvis det var siste utvei.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonym_*
Hvorfor skulle det bli det samme igjen om noen år? Hvis du er i seksuell aktivitet så blir jo forhuden hele tiden trukket bakover uansett.

8794633[/snapback]

 

Fordi ifølge legen så er det sånn. Og han vet bedre enn det jeg vet. Han sa at hvis jeg snittet opp og sydde igjen, så ville ting bli det samme igjen. Jeg har ingen anelse.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest :)

Gjest anonym du har fått fjerna forhuden nå?

 

 

Min Trang forhud operasjon ble ikke vellykka:(

 

så må gjennom alt igjen :( (trur jeg da)

 

må vel bestille ny time og få dem til å fjerne en del av forhuden, altså den har blitt bedre men får ikke trekke forhuden langt tilbake, bare litt lengre enn før, håpa at alt skulle fiske seg den ene gangen, men der tok jeg feil :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Hei. Jeg tror jeg har ganske trang forhud. Jeg kan ikke trekke den bak hodet nei, kan vel trekke den akkurat så langt at jeg ser den urin stripen eller hva faen man kaller det. Går det greit å ha et bra sex liv med det, eller må jeg ha en operasjon.

Det er aldri vondt når jeg runker eller noe sånn, så lurer.

Lenke til kommentar
Gjest gjestnummer1

I dag la jeg meg under kniven. Og det var ganske likt det trådstarter opplevde.

 

En doktor kom og undersøkte penis, spurte noen spørsmål og fortalte hvordan han ville gå fram. Et lite snitt i forhuden for å lage mer "plass".Jeg ventet litt mens jeg leste noe her og nå og ble hentet av en sykepleier. Inne i operasjonsalen la jeg meg på et bord, naken fra livet og ned. Hun lurte på om jeg ville høre på musikk (hadde med deg mp3spiller) under operasjonen, jeg svarte ja og satt på litt kommisjonen podcast. Jeg så ikke noe av operasjonen da et forkle var hengt foran underlivet mitt. Det begynte med at den samme helsesøsteren vasket penis, og plasserte en kald pate med noe ledninger i seg på området hvor "lovehandles" befinner seg. Operasjonen gikk smertefritt, sett bortifra det første bedøvelses-stikket (sentralbedøvelse, altså våken hele tiden) som gjorde temmelig ondt :p

 

Jeg ble i motsettning til trådstarter, sendt hjem igjen like etterpå, og det var på bussen hjem bedøvelsen forsvant. Dette var en heller smertefull afære. der satt jeg og klypte meg fast i sete foran meg og ville aller helst skrike. Vel hjemme, ca 1 time etter operasjonen var ferdig, smørte jeg på en krem jeg hadde fått på sykehuset, Scheriproct salve som er smertestillende og hevelsesdempende i håp om at smertene skulle gi seg.

Når jeg tenker meg om gjorde det ikke så vondt, kansje det heller var meg som var redd for at noe hadde gått galt. Til slutt ga smertene seg og i skrivende stund kjenner jeg ikke så mye.

 

Jeg har fått med et ark med anbefalinger og råd for de neste ukene:

 

1. Det kan hovne opp de første dagene, men det vil gå tilbake

 

2. Bruk en trang underbukse de første 3-4 dagene. (for å forhindre blødning)

 

3. Smør salve (samme som over) på 2 ganger daglig til salven er oppbrukt

 

4. Du skal ikke fjerne stingene, de forsviner av seg selv (løses opp)

 

5. Ingen seksuell aktivitet eller fysisk aktivitet før såret er grodd. (ca 14 dager)

 

6. Hvis du trenger smertestillende kan du ta Paracet 500mg (1-2) uten resept.

 

7. Etter operasjon skal forhuden trekkes tilbake etter vannlating (altså urinering) og dusjing for å forhindre ny sammenvoksning.

 

 

Lyke til til dere som vurderer operasjonen =)

Lenke til kommentar
Gjest Guest

 

7. Etter operasjon skal forhuden trekkes tilbake etter vannlating (altså urinering) og dusjing for å forhindre ny sammenvoksning.

 

 

Lyke til til dere som vurderer operasjonen =)

8805569[/snapback]

 

Det fikk ikke jeg opplyst om. Fikk bare beskjed om å dusje og holde det rent der nede, men ikke å dra forhud tilbake. Det vil jo gjøre sykt vondt når stingene ikke er borte enda. Og da vil jeg jo evt. blø.

Lenke til kommentar

Er det farlig når den trekkes tilbake og ikke går frem igjen? Det opplevde jeg for ca 2 uker siden, jeg ble veldig svimmel, faktisk meget svimmel, og ble litt kvalm. Trodde jeg skulle besvime.

 

Og jeg hadde sex med damen gikk halve forhuden tilbake og det var jo egentlig relativt greit, ikke no ondt eller noe men den vil ikke helt tilbake og det er litt ubehagelig.

 

Tror dere jeg bør ha operasjon, eller kan den tøyes, eller den kremmen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Er det farlig når den trekkes tilbake og ikke går frem igjen? Det opplevde jeg for ca 2 uker siden, jeg ble veldig svimmel, faktisk meget svimmel, og ble litt kvalm. Trodde jeg skulle besvime.

 

Og jeg hadde sex med damen gikk halve forhuden tilbake og det var jo egentlig relativt greit, ikke no ondt eller noe men den vil ikke helt tilbake og det er litt ubehagelig.

 

Tror dere jeg bør ha operasjon, eller kan den tøyes, eller den kremmen?

8835278[/snapback]

 

Dette er veldig farlig. På norsk heiter det spansk krage og er ein akutt situasjon. Heldigvis for deg gjekk det bra. Les meir her og her

Lenke til kommentar

Har fjernet forhuden selv for ca 6 år siden (15år var jeg da).

 

Snakket med legen først, viste henne hvor trangt det var osv og ble enig om å operere.

 

Opererte først 1 gang og fikk problemer med hevelse osv, så ut som 2 leppe ballonger (ikke noe særlig syn..hehe), var ikke gode 2-3 uker... hehe =p ville ikke akkurat se på damene på tv, det gjorde ganske vondt..hehe = ) var ikke lett å holde tilbake penisen akkurat når man er 15 år og hormonene sprudler...

 

Etter en sjekk på legevakta, så måtte jeg legges på operasjons bordet igjen og liksegått fjerne all forhuden =) tok vel nærmere 3-4 uker igjen før alt var ok og alt var toppers (alt i alt 6-7 uker med ape gange=p)= ). Synes det er mye mer digg å ha penishodet framme hele tida, mer renslig blant annet = )

 

Er ikke noe farlig å gjøre det for de som gruer seg ihvertfall =) Bare regne med å gå ganske rart når du må opp =p og ikke se på damer......... hehe

Lenke til kommentar
Dette er veldig farlig. På norsk heiter det spansk krage og er ein akutt situasjon. Heldigvis for deg gjekk det bra. Les meir her og her

8835952[/snapback]

Du har helt rett. Spansk krage er ikke noe kult.

 

Når jeg hadde det måtte jeg ha hjelp av lege for å få forhuden tilbake og det var meget, jeg gjentar MEGET smertefullt. Etter legebesøket sa legen at her er det sannelig behov for operasjon.

 

And I lived happily ever after.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemet når jeg var yngere, var såpass så jeg ikke fikk pissa ordentlig engang liksom :D

 

Men de gjorde 3 snitt og etter det, null problem av noe slag. Er ikke akkurat flaut dette, er en plage, og man bør gjør noe med det. Gjør overhode ikke vondt, bare litt sårt de første dagene med det får man tåle

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Skal operere snart og gruer meg no helt jævlig. Har seriøse komplekser for min penis. Den er 14cm lang og 11 i omkrets og det er forsovet greit nok, men i slapp tilstand er den meget sjenerende liten. Det var ille nok å manne seg opp og gå til legen og forklare problemet samt la ham ta en titt på den, og nå skal jeg inn i en opprasjonssal naken fra livet og ned? :ohmy:

 

Trenger sårt noen beroligende ord her. :(

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Tråden om operasjon av trang forhud

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...