Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Saviola_*

Jeg tok også en slik operasjon i slutten av januar i år.

 

Gikk inn med null nerver, litt nervøs når sykepleieren begynte å gni inn penisen med noe desinfiserende middel som svei ( Hun var ganske hardhendt, så det var litt ubehagelig.)

 

Etter å ha lagt i en seng, trekt over av diverse duker (sånn at det eneste som var utenfor var snabben min), i 10 min, kom endelig legen.

 

Legen flørta litt med sykepleieren før han tok seg tid til å se på meg. Jeg fikk en skjerm foran ansiktet slik at jeg ikke så noe. Deretter sa han at nå kommer du til å føle litt ubehag; så stakk han ei sprøyte med lokalbedøvende middel i penishode mitt! Jeg spente alle musklene i kroppen og sparket i fra. Sykepleieren som prøvde å holde meg nede hadde ikke en sjans mot mine veltrente lår.

 

Etterhvert ble det litt mindre klart for meg hva som egentlig ble gjort, men jeg følte hele tide ubehagelige stikk. Etter et lite helvette på 10 min (veldig lange 10 min), kjente ikke jeg noe lengre. Om legen da hadde begynt eller ikke, vet jeg ikke.

 

Etter 10 nye minutt var han ferdig å sy. Og jeg kledde på meg og ble plassert på et rom med gamle kjerringer som snakket høyt om diverse kjerringting. Fikk litt mat og sånt. ( Fikk ikke spise 12 timer før inngrepet.

 

En time på det rommet, så fikk jeg gå hjem.

 

Den påfølgende uken var jævlig. Stinga (som skulle komme ut av seg selv) klødde noe så inni f...

 

Mine hormonelle utbrudd gjorde at jeg stadig fikk ereksjon, noe som var utrolig vondt! Dette gjorde også at stingene kom ut for tidlig, og jeg har når fått et ganske lite pent arr. Det er som en ekkel klump.

 

Men nå får jeg i vertfall forhuden bak, og var utrolig nær å miste møydommen her om dagen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Saviola_*

Edit:

 

Jeg er 16 år.

 

Legen fjernet en del av forhuden på skrå, fra baksiden og ned fremme, ikke et lite snitt som andre tidligere snakker om. Men dette har vel med hvor trang forhuden er (min var veldig trang.)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest gjest gjest!

Hei!

Jeg hadde problemer med forhuden før og vurderte lenge en slik operasjon.

Problemet var at strengen på undersiden av penisen var for kort så jeg fikk såvidt dratt forhuden bak penishodet. Etter litt research oppdaga jeg at det finnes en annen metode også. Man får kjøpt kortisonkrem (1%) som man smører på 2 ganger daglig mens man tøyer huden. Dette har jeg gjort i snart en mnd nå får jeg huden nesten helt tilbake!:)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest :)

Vist en lege skulle ha skjært i forhuden min og fjerna deler av den skulle jeg forsikra meg om at jeg skulle få Full narkose :p

 

jeg tok bare ett snitt :p og da fikk jeg narkose.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Hemmelig_*

Var hos legen igår faktisk. Eller jeg var hos fastlegen tidligere i år, og fikk time hos Aker Uroligiske klinikk. På Aker Sykehus. Jeg kom inn og forklarte problemet. De ba meg legge meg nedpå en benk og brette ned buksen. Deretter la de en duk over sånn at jeg ikke skulle se noe. Så dro hun forhuden tilbake, jeg vred meg litt fordi hun dro den litt hardt. Hun sa at jeg kunne velge mellom omskjæring eller et lite inngrepp hvor man syr på en spesiell måte. Jeg ville helst det sistnevnte, fordi jeg ville ikke at lillemann skal bli blottet helt.

 

Hun sa at det tydeligvis ville ta flere måneder før jeg ville få time hos sånn greie uti Ski. Visstnok det eneste legesenteret som foretar slike operasjoner. Er litt sur for akkurat det. Fordi jeg skal til Syden i 2 uker til sommeren, og litt typisk at jeg må vente ganske lenge til operasjonen, og de påfølgende ukene hvor jeg ikke kan være i aktivitet.

 

Dessuten så lurer jeg på om den delen av penishodet som ikke har sett dagens lys før. Om den vil være superfølsom når den f.eks kommer i kontakt med bokseren ved ereksjon. Er jo litt dumt når man ikke klarer å få en vanlig reisning fordi det er for sensitivt.

 

Kan man velge om man vil ha full narkose? eller lokalbedøvelse? Jeg vil heller ha full narkose, sånn med tanke på at jeg ikke vil ha en sprøyte i penishodet når jeg er helt våken. Bare tanken får meg til å se rødt.

 

Og hvor lenge etter vil stingene være der? Og vil legene fjerne dem, eller vil de "falle" av?

 

Jeg er 20

Lenke til kommentar
Gjest Gjest :)

Stingene faller ut etter ca 1 uke:)

 

kan ikke være seksuelt aktive før 3 uker har godt :)

har 2 uker igjen :S

 

men kan ikke trekke forhuden tilbake, må vel bare tøye og bøye den når alle sårene har grodd.

 

jeg sa jeg skulle ha Full narkose og fikk det :)

 

og han snitta bare litt på den, så du vil sikkert få det du å vist du sier det :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest Hemmelig

Betryggende å høre. Da får jeg prøve å ringe dem, og spørre om jeg kan få en time så fort som mulig. Men den perioden etter operasjonen er vel helt forjævlig. Sånn med tanke på ømhet osv..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest :)

Nei i grunn ikke :) bare de første timene etter operasjonen var jeg øm, men du kjenner jo stingene vist du beveger mye på deg :yes:

 

 

 

i går når de falt ut var det mye blod som kom ut også, måtte gå i dusjen :S

 

det va vel det værste, men nå kjenner jeg ikke no vondt, er bare litt øm og sår der stinga har vært

Lenke til kommentar
Gjest Guest

okok, har nettopp tatt mitt andre inngrep etter altfor lenge.

nå har det seg vell slik at en del av glansen kommer til og vere blottet når hevelsen gir seg (nå er hele greia blottet, som om at jeg er omskjært) tror jeg det kommer til og bli da. For hele greia har hovnet opp, den er faen meg nesten doblet seg i størrelse og når ereksjonen dukker opp er ikke det særlig behaglig. Noen andre som har vert borti dette? at hele greier hovner opp så inn i granskauen? og kan stingene hoppe ut om man får ereksjon? skal vell vere der i en uke eller.no.

 

er vell hjemme på 3 dagen nå.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

jammen faen da. En uke har gått og stinga har ikke hoppa ut enda, jeg blør fortsatt en del, blod der nede lukter ikke noe særlig godt...urk. Har vert mye sammen med dama den siste uka og hatt ereksjon ca konstand og det gjør til tider jææævlig vondt. Så spiser piller stort sett hele tiden. Er så kåt jeg holder på og dø. åå gud som jeg gleder meg til alt er ok der nede!

 

Og det klør noe så inn i helvete. Kan det vere tegn på infeksjon eller?

den er fortsatt litt hoven etter ei uke. men har fått tilbake fargen dog.

 

Hjelp! trenger noen svar. blir gal her!

dama sier jeg skal komme meg til lege i dag, burde jeg det?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest :)
jammen faen da. En uke har gått og stinga har ikke hoppa ut enda, jeg blør fortsatt en del, blod der nede lukter ikke noe særlig godt...urk. Har vert mye sammen med dama den siste uka og hatt ereksjon ca konstand og det gjør til tider jææævlig vondt. Så spiser piller stort sett hele tiden. Er så kåt jeg holder på og dø. åå gud som jeg gleder meg til alt er ok der nede!

 

Og det klør noe så inn i helvete. Kan det vere tegn på infeksjon eller?

den er fortsatt litt hoven etter ei uke. men har fått tilbake fargen dog.

 

Hjelp! trenger noen svar. blir gal her!

dama sier jeg skal komme meg til lege i dag, burde jeg det?

8586141[/snapback]

 

 

 

Klør en del her enda, 2 uker etter operasjonen, trur ikke det er dårlig tegn, stinga faller av etterhvert, ikke no å stresse med, men for min del va rikke operajonene vellykket, altså åpningen ble større, men enda altfor trang :(

får ringe til de å høre, de må kanskje fjærne deler av forhuden :S

Lenke til kommentar

Jeg var heldig og ble omskjært da jeg var 4 elr noe sånt, etterpå kjente jeg ikke så veldig mye, men tok på sånn væske dritt så det ikke skulle bli infeksjon, og jeg husker det svei så inn i helvette mye :S det er det værste jeg noen gang har opplevd :p er 17 nå og det går fint her ;) Ser jo noen par sånne små "stinghull" elr hva du skal kalle det :p Kunne aldri verden tenke meg å bare ta en sprøyte i pikken og kutte løs! Full narkose ;)

 

Ellers har jeg ingen plager med det heller ;) Lukter ikke vondt, og er jo MYE rensligere å være omskjært. Vet ikke om det er noen negative sider ved det og sex anngående følsomhet... men jeg er ihvertfall fornøyd =)

Lenke til kommentar
jammen faen da. En uke har gått og stinga har ikke hoppa ut enda, jeg blør fortsatt en del, blod der nede lukter ikke noe særlig godt...urk. Har vert mye sammen med dama den siste uka og hatt ereksjon ca konstand og det gjør til tider jææævlig vondt. Så spiser piller stort sett hele tiden. Er så kåt jeg holder på og dø. åå gud som jeg gleder meg til alt er ok der nede!

 

Og det klør noe så inn i helvete. Kan det vere tegn på infeksjon eller?

den er fortsatt litt hoven etter ei uke. men har fått tilbake fargen dog.

 

Hjelp! trenger noen svar. blir gal her!

dama sier jeg skal komme meg til lege i dag, burde jeg det?

8586141[/snapback]

 

hei! jeg ble omskjært for rundt 1 år siden. gikk gjennom samme som deg...hadde forsatt sting etter 2 uker, kløe, svie, og veeeldig funky lukt. kan være at jeg fikk en liiiten betennelse, siden jeg var litt forkjølet... men litt etter 3 uker så funka alt.

 

er forsåvidt godt fornøyd nå! gjorde sex livet ca. 100% bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Anonym Gutt

Jeg er en Gutt på 15 som har ekstremt trang forhud (Hullet er kanskje en halv cm) og jeg har ennå ikke tørt å gå til lege med det. ikek fordi jeg er redd for det (Er jo ¨å klart litt nervøs) men fordi jeg ikke vet hvor jeg skal gå. Hvor burde jeg gå med problemet mitt? Burde ejg rett og slett prøve kortisonkrem og tøye eller tror dere det trengs en operasjon med tanke på at den er utrolig trang?

En annen ting må jeg fortelle foreldre om dette? Eller kan ejg bare gjøre alt på egenhånd?

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Tråden om operasjon av trang forhud

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...