Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Ville bare legge inn at jeg gikk til urologen og fikk sjekket det - alt viste seg å være greit. Viste seg visst at det kan komme ut mye blod hvis en får veldig kraftig ereksjon over lenger tid, noe som egentlig gir mening.

Ville bare bemerke at jeg har sett en del her sier at de ikke får forhuden helt over penishodet selv etter de har operert. Jeg tror hovedproblemet ligger i at de ikke klarer å dra det langt nok bak fordi det gjør vondt. Tror det har litt med dårlig informasjon å gjøre ettersom jeg ikke fikk skikkelig informasjon selv, men når man skal dra forhuden tilbake om morning og kveld kommer det til å gjøre JÆVLIG vondt, rett og slett. Man må bare presse seg gjennom det og trosse smerteterskelen, så gjør det mindre vondt hver dag :) Merker allerede nå at den glir mye lettere bak, og at det ikke er SÅ smertefullt som når legen gjorde det på fredag og basically måtte holde meg fast. Hvis man ikke drar den langt nok tilbake fordi man tror den ikke går lenger, så ender det med at du bare drar den halvveis bak også kan det begynne å gro fast igjen, og da er du tilbake på samme problem.

Jeg fjernet lite av forhuden, så den dekker mesteparten - er veldig fornøyd med hvordan den ser ut slapp, og hvis det fortsetter som det ser ut til framover, er jeg glad jeg ikke valgte å fjerne alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk aldri forhuden helt tilbake post-op. Den gikk cirka halvveis og så var det stopp -- det var vondt og den virket helt stram.

 

I løpet av noen måneder (operasjon i mars, skjedde i juni), fikk jeg endelig forhud tilbake helt tilfeldigvis. Og siden har det blitt lettere å lettere -- men skulle absolutt ønske jeg fikk mer informasjon om lege om tidshorisont osv.

 

Prøvde den først ut under sex for en ukes tid siden, og da var alt tipp topp.

 

Anonymous poster hash: c1176...bf6

Lenke til kommentar

gå i dusjen, så dra forhuden tilbake eller sprut litt vann på tissen da løsner forhuden mye lettere

 

 

Jeg kjørte til sykehuset, fikk lokalbedøvelse der nede og var våken under operasjonen, deretter kjørte jeg hjem igjen

 

Har fortsatt "hele" forhuden, da de kun laget et kutt i huden og forlengte strengen

De første månedene var huden litt stram, men den ble løsere etter hvert

Endret av Zpeed
Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri forhuden helt tilbake post-op. Den gikk cirka halvveis og så var det stopp -- det var vondt og den virket helt stram.

 

I løpet av noen måneder (operasjon i mars, skjedde i juni), fikk jeg endelig forhud tilbake helt tilfeldigvis. Og siden har det blitt lettere å lettere -- men skulle absolutt ønske jeg fikk mer informasjon om lege om tidshorisont osv.

 

Prøvde den først ut under sex for en ukes tid siden, og da var alt tipp topp.

 

Anonymous poster hash: c1176...bf6

 

Sikker? Hørtes akkurat ut som hvordan jeg følte det - det gjør SINNSYKT vondt og føles ekstremt stramt de første gangene du gjør det... Ser bare at det er veldig mange som har opplevd det, og tviler på at det er kirurgen sin feil i disse tilfellene, de sjekker jo at du kan dra forhuden tilbake etter operasjonen når du har bedøvelse og ikke merker det.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde at forhuden var noe strammere i et par måneder etter operasjonen enn den er nå. Tingenes tilstand litt over et år etter operasjonen er fantastisk. Det eneste jeg synest er forandret er at jeg må dra forhuden tilbake når jeg skal på toalettet, da den ikke dekker samme steder som før, og det blir søl om jeg ikke gjør det.

 

Selv om det virket skremmende at det skulle klippes i lillemann i starten, har jeg ingen grunn til å angre på inngrepet, og hele prosessen har gått veldig bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Har trang forhud og et par spørsmål:

 

1. Først og fremst kan jeg si at jeg tenker ta en operasjon, hvem kontakter jeg her, legen? må jeg si hva det gjelder før jeg møter opp/når jeg bestiller legetime?

 

2. Jeg ønsker å ha sex i forkant, er det noe problem om jeg bruker kondom? (for da slipper vel forhuden gli tilbake?)

Greier ikke dra huden bak penishodet, heller ikke i slapp tilstand, greier dra den tilbake slik at hullet har en diameter på 1cm.

 

- Gutt 23



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

1. Kontakt fastlegen din. De tar en raskt titt og sender henvisning videre til sykehus. Regner med at du kan bestille time hos privat aktør også..men da betaler du mer.

 

2. Hvis du er usikker så bruk kondom. Min erfaring er at det ble veldig sårt når forbudet ikke kunne trekkes bakover.

Lenke til kommentar

Da har det gått litt over 4 uker siden operasjonen av lillemann. Alle stingene forsvant mellom 2 og 3 uke, og hele healing prosessen har forløpt uten problemer. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke la fram problemet mitt til fastlegen tidligere, og dermed hadde fått gjort inngrepet tidligere. Har du problemer med trang forhud så prat med legen din om det. Er du som meg livredd for sykehus, sprøyter og alt som har med en operasjon å gjøre, så be om full narkose. Lykke til alle dere som venter på tur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har det gått litt over 4 uker siden operasjonen av lillemann. Alle stingene forsvant mellom 2 og 3 uke, og hele healing prosessen har forløpt uten problemer. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke la fram problemet mitt til fastlegen tidligere, og dermed hadde fått gjort inngrepet tidligere. Har du problemer med trang forhud så prat med legen din om det. Er du som meg livredd for sykehus, sprøyter og alt som har med en operasjon å gjøre, så be om full narkose. Lykke til alle dere som venter på tur.

Har en date på Aker i morgen, fredag 11.sept. Jeg ser frem til å være ferdig. Urologen som undersøkte i sommer konkluderte med en gang med at her blir lua av for godt. Det er også det jeg selv ønsker.. Hvordan var dagene etter operasjon?

Lenke til kommentar

Etter ca 1,5 år hvor forhuden ble gradvis trangere gikk jeg i vinter til fastlegen, hu tok en kjapp titt og sendte henvisning til Aker. Ventetiden på å komme inn på undersøkelse syns jeg er relativt lang men siden det nærmet seg sommerferie tok jeg det hele med knusende ro. Noen dager før vi dro til syden fikk jeg telefon fra Aker om undersøkelse og var innom Urolog på Aker dagen før vi reiste. Han konkluderte med at full omskjæring var det som skulle til, noe jeg var helt enig i om hadde ville spurt om uansett.

Fikk info om at det kunne ta en tid før jeg fikk innkallelse til operasjon. Jeg fikk etterhvert brev om at det var tid for meg i juni 2016. For noen uker siden tok jeg kontakt med Aker for å høre og det stemte med juni 2016. Fikk tilbud om å velge annet sykehus som har kortere ventetid men takket nei, jeg ville beholde plassen på Aker. Jeg har stått på vanlig venteliste men også stått på en liste over de som kan ringes til hvis de får frafall på timer, de gjennomfører tross alt bare operasjoner på fredager og det er 3 stk hver gang fikk jeg vite. Fikk telefon sent i forrige om jeg kunne tenke meg time fredag 11. September. Jeg takket ja med en gang.

Kona ble informert, således en kamerat samt at sjefen min ble informert.

Nå sitter jeg her nyoperert på Aker og gleder meg alt er tipp topp igjen. Fikk litt "lurium" å sove på under operasjon, våknet først da kirurgen var nesten ferdig. Det svir litt i pikken akkurat nå, skal ta litt smertestillende senere. Godt det er helg så man kan slappe av uten de store spørsmål.

Endret av _m39_
Lenke til kommentar

Blir ikke mange postene til fra meg.

Har ingen smerter, har heller ikke blødd noe fra såret. Våkner flere ganger i løpet av natta av banking når ereksjon setter inn. Bytter bandasje hver dag eller hvis den er i ferd med å ski av.

Har brukt xylocain og Jelonet under bandasjen. Fremover kommer jeg til å smøre sårskorpen med hvit vaselin.

Endret av _m39_
Lenke til kommentar

For meg var de første dagene etter operasjon greie. Blødde bittelitt, men ikke mye. La det som er av forhud være i fred. Når hevelsen går ned får du dratt det som er igjen av forhud helt tilbake uansett. Kjente stingene litt, men ikke sånn at det gjorde vondt. Om 4 uker er alt på steil igjen. :)

Lenke til kommentar

Dag nr 6.

Kirurgen tok hele forhuden, noe jeg også hadde håpet på. Det eneste jeg kjenner er litt stikking og banking ved ereksjon, som kommer mer og mer spontant nå. Det er også bittelitt blod på bandasjen i området frenulum, men ikke noe jeg bryr meg om. Glansen har begynt å herdes. Bruker hvit vaselin og kompress som byttes hver dag eller oftere ved behov.

Lenke til kommentar

Ville bare legge inn at jeg gikk til urologen og fikk sjekket det - alt viste seg å være greit. Viste seg visst at det kan komme ut mye blod hvis en får veldig kraftig ereksjon over lenger tid, noe som egentlig gir mening.

Ville bare bemerke at jeg har sett en del her sier at de ikke får forhuden helt over penishodet selv etter de har operert. Jeg tror hovedproblemet ligger i at de ikke klarer å dra det langt nok bak fordi det gjør vondt. Tror det har litt med dårlig informasjon å gjøre ettersom jeg ikke fikk skikkelig informasjon selv, men når man skal dra forhuden tilbake om morning og kveld kommer det til å gjøre JÆVLIG vondt, rett og slett. Man må bare presse seg gjennom det og trosse smerteterskelen, så gjør det mindre vondt hver dag :) Merker allerede nå at den glir mye lettere bak, og at det ikke er SÅ smertefullt som når legen gjorde det på fredag og basically måtte holde meg fast. Hvis man ikke drar den langt nok tilbake fordi man tror den ikke går lenger, så ender det med at du bare drar den halvveis bak også kan det begynne å gro fast igjen, og da er du tilbake på samme problem.

Jeg fjernet lite av forhuden, så den dekker mesteparten - er veldig fornøyd med hvordan den ser ut slapp, og hvis det fortsetter som det ser ut til framover, er jeg glad jeg ikke valgte å fjerne alt.

 

Hvordan har det gått siste måneden? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

 

Har hatt full omskjæring for ca 4 mnd siden. Hele prosessen var ganske ubehagelig, og vil ikke anbefale det til noen med mindre det er helt nødvendig.  Om det kan gjøres med snitt eller delvis omskjæring tror jeg absolutt det er beste altenativ.  Jeg sitter igjen med mye arrve, og svært lite følelse under samleie. 

 

sleve helbredelsesprosessen tok mye lengre tid en hva Volvat ga informasjon om. jeg tok ut 3 dager egenmeldig, blødde som resultat av "mårrabrø" hver dag i ca 2 uker, og var veldig hoven, og blå\svart i ca 4 uker. Har hardt arrvev etter stingene, samt ved basen hvor bedøvelse ble satt. 

 

 

Lurer på om det er noen andre som har hatt problemer med arrvev? 

Jeg har hardt/ufleksbelt arrvev etter stingene, og det forårsaker fortsatt mye ubehag ved ereksjon, og noe smerte under samleie. Noen som har innsikt om dette vil bli bedre over tid, evt om det er noe man kan gjøre med det?



Anonymous poster hash: 433b4...d3c
Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål. Jeg har tenkt å omskjære meg. Jeg har ekstremt trang forhud og føler dermed ikke jeg kan ha samleie. Jeg tenker jeg tar en time hos fastlegen og ser på det og skaffer henvisning. Spørsmålet mitt er om det er anbefalt å gjøre på noe visst sted eller, la være å gjøre det et visst annet sted? Blir jeg henvist til det sykehuset jeg ønsker f.eks? Hvordan kan jeg sikre meg at det ikke er studenter som tar seg av det? :p Jeg er fryktelig lei av dette og har lest en del historier om folk som må opere flere ganger, men det kanskje hovedsakelig når man bare tar et snitt og ikke tar full omskjæring? Dette er hvert fall hovedgrunnen til at jeg ønsker å gjøre det en gang alle, ikke noe tull.

 

Noen som kan svare litt?



Anonymous poster hash: bd594...297
Lenke til kommentar

Kan nok hjelpe deg med noen av spørsmålene.

 

Om du stikker til legen, vil du kunne få henvisning der etter at legen tar en kikk på problemet. Du har i utgangspunktet rett på fritt sykehusvalg, men legen kan kanskje henvise deg til det stedet som har kortest ventetid. Eventuellt privatsykehus, da de ofte tar lette inngrep som dette og har kortere ventetid. Prisen for deg er omtrent den samme, du betaler egenandel pluss kostnad for materialer. Og om der er studenter tilstede, vil jeg tro man får valget om de deltar i inngrepet eller ikke. Det vet jeg ikke, så hør med legen. 

 

Jeg tok selv kun et snitt, og er veldig fornøyd med resultatet. Du vil i første møtet/utredning med urolog ta diskusjonen der om det mest gunstige er snitt eller omskjæring. Urolog vil anbefale det han/hun mener gir best resultat, men tar selvfølgelig hensyn til dine ønsker.

 

Til den tid du får gjort inngrepet: Glidemiddel og kondomer er god hjelp!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...