Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Takk for info.

Blir utredning og operasjon samme dag.

Grunnet lang ventetid ordnet helfo meg plass på privatklinikk.

Har ikke fast dame så skal vel gå fint å holde seg unna sex.

Litt kjedelig å ikke bare få prøvd utstyret uten noe om og men i ettertid da...

 

Hvordan operasjon blir vet jeg ikke.

Burde jeg onanere for alt det er verdt i forkant eller bare komme meg inn i sexuellt avhold på forhånd?

 

Hvordan er det med jobb etterpå? Går det eller må man ordne seg sykemelding? Kontorjobb som inkluderer en del gåing og bæring, medium aktiv kan man si

 

 

Uff. Kjedelig med så langt treningsfravær. Kommer til å gå utover det psykiske

 

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for info.

Blir utredning og operasjon samme dag.

Grunnet lang ventetid ordnet helfo meg plass på privatklinikk.

Har ikke fast dame så skal vel gå fint å holde seg unna sex.

Litt kjedelig å ikke bare få prøvd utstyret uten noe om og men i ettertid da...

 

Hvordan operasjon blir vet jeg ikke.

Burde jeg onanere for alt det er verdt i forkant eller bare komme meg inn i sexuellt avhold på forhånd?

 

Hvordan er det med jobb etterpå? Går det eller må man ordne seg sykemelding? Kontorjobb som inkluderer en del gåing og bæring, medium aktiv kan man si

 

 

Uff. Kjedelig med så langt treningsfravær. Kommer til å gå utover det psykiske

 

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Sistnevnte er ille, men sex det verste for meg. Totalt blir det tungt psykisk  :hm: Viktig å ha noe å drive med så slipper man å analysere staken konstant. Anbefaler å begynne som vanlig med jobb etter 2/3 dager, da verste av blødning/gris er over. 

 

Anbefaler å onanere som om det var siste gang enten kvelden eller morgenen før ja  :)

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Jepp, greit forklart. Jeg fikk også utført inngrep på privatklinikk. Lokalbedøvelse. Kjente ikke noe. Dette er den typen inngrep de private tar. Korte, og godt betalt av staten.

Eventuell sykemelding får du nok ordnet. Jeg fikk utført mitt inngrep fredag formiddag, og var tilbake i jobb mandag. Litt gåing og slikt der også, gikk helt greit. Men et par dager sykemelding om du er mye i bevegelse, er nok å anbefale.

Tror du fint kan ta deg noen fine turer ut i naturen etter noen dager. Men forhør deg med urologen, han kan gi deg en grei pekepinn ut fra hva du trener. Tenk uansett positivt, Lillemann blir helt ny i ettertid! 

Lenke til kommentar

Dag 11. Har en svær kul på oversiden av skaftet (ikke langs med stingen, men under ved forhuden og nedover 1,5 cm i retning roten) som er myk i blant og andre ganger steinhard. Noen som har vært borti dette? Nesten like bred som skaftet og 1-2 cm høy. Gjør ikke vondt, men litt rødt og hovent over).

 

Bekymret meg for dette, sammen med svie pga et lite kutt ved frenulum (mellom strengen og der strengen tidligere var "koblet" sammen med forhuden som nå er skjært bort.) Så var innom urologen i forgårs (torsdag) og urologen sa at svien var normal da frenulumsområdet tar lengst tid å bli friskt pga nattlige ereksjoner. 

 

Kulen var ikke noe å bry seg om, og ville gå bort av seg selv. I dag var den dobbelt så stor, så må innrømme at dette bekymrer meg litt. Tidligere i kveld (fredag) begynte det plutselig å renne blod nedover låret mens jeg luftet snoppen og da var såret ved frenulum tydeligvis åpnet så ringte til legevakta. De ville at jeg skulle legge en kald klut med noe is over i 5 mins, etterfulgt av bandasje rundt, noe som ser ut til å virke foreløpig. Har i utgangspunktet ikke brukt bandasje siden dag 7, og dette var fornuftig i følge urologen, men tar ikke sjansen på blodsøl i natt.

 

Kjenner jeg er stresset nå og gruer meg til å sove i frykt for å våkne opp med ny ereksjon som får frenulumsområdet til å blø igjen. Ekkel opplevelse!

 

Utenom disse to tingene, ser såret ut til å gro fint og ingen infeksjoner. Mistet et 3-4 sting tror jeg, som har gjort dette mer behagelig i hverdagen  :) Alle rutiner er som normalt uten ubehag med unntak av seksuelle aktiviter, og trening. (Pr. nå har mind-kontroll stabilisert seg, og treningssavnet er nesten like illle). 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Hmm, jeg antar at helingsprosessen er lenger og mer komplisert for dere som har tatt full omskjæring, enn den var for meg som tok snitt. Så dette er litt ukjent for meg. Såret ved frenulum vil nok gro etter hvert det også, gi det litt tid. Men skjønner ubehaget. Håper natten likevel gikk greit. Med tanke på kulen ville jeg stolt på Urolog. Om den blir vond, ville jeg kanskje forhørt meg igjen. 

Lenke til kommentar

Hmm, jeg antar at helingsprosessen er lenger og mer komplisert for dere som har tatt full omskjæring, enn den var for meg som tok snitt. Så dette er litt ukjent for meg. Såret ved frenulum vil nok gro etter hvert det også, gi det litt tid. Men skjønner ubehaget. Håper natten likevel gikk greit. Med tanke på kulen ville jeg stolt på Urolog. Om den blir vond, ville jeg kanskje forhørt meg igjen. 

Kan nok stemme det at healingprosessen er noe annerledes, ja. 

Gikk veldig bra i natt, og fikk stoppet blødningen, samt strammet et kompress godt rundt området i går kveld, at det ikke kom en eneste dråpe blod i natt - lettelse!

 

Ang. klumpen må jeg nok bare stole på urologen ja, selv om dette etter internett-søk virker å være uvanlig og kjenner det tærer på psyken, som igjen tærer på søvnen og humøret. Om et par uker eller tre ler jeg sikkert litt av bekymringen jeg har nå!! Forhåpentligvis, hehe!  :)

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 12: Healingen har virkelig satt fart på seg ved frenulums-området etter blødningen på fredag, så en bekymring mindre.

 

Mista også 2-3 sting til i dag etter litt dypping i kopp med varmt vann. Eneste som gjør at ereksjon er ubehagelig og strammer nå, er pga. den pokkers klumpen "edema'en" på oversiden av skaftet! Håper det skjer noe drastisk i positivt retning på den asap. Når den er borte kommer skuldra til å være senka til uke 4 er overlevd, og jeg har som mål/håp å prøve den ut forsiktig. Kan skje MYE på 16 dager  :)

Endret av Perfume92
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Ser at det fortsatt er liv i tråden så da poster jeg min historie.

 

Gutt 23. Har tidligere aldri fått forhuden tilbake verken i slapp eller erigert tilstand og har denne hvite ringen eller hvite arrvevet ytterst på forhuden. Var hos Urolog for første gang da jeg var 16 år, men reiste igjen da han kun omskjærte og var ikke interresert i å prøve en annen løsning.

 

Nå har det gått omtrent 7 år til og jeg har endelig operert. 14/1-16 på Nøtterøy legesenter utførte urologen "den enkle" metoden, et sånn Y-snitt eller noe i tillegg til frenulum-spalting. Det ble utført i lokalbedøvelse og tok ca 30-45min. Sprøytestikkene jeg fikk i penis var faktisk vesentlig mindre vondt enn hva jeg forventet. Derimot var ikke alt blitt helt bedøvd med det første så jeg kjente_veldig godt_da han klippet strengen :ph34r: "Mer bedøvelse ja!".

Har omtrent 8 sting rundt ved forhuden, og sikkert 3-4 i frenulum.

 

Lå bare å kikket i taket under operasjonen, men fikk se resultatet til slutt hvor han bevegde forhuden fritt frem og tilbake. Dersom resultatet blir slik han viste meg har jeg trua(må jo ha det :huh:)​

 

Men jeg sitter her nå på dag 3 etter operasjonen. Har ikke tatt noe smertestillende, selv om penis er ganske sår. Har ikke sjans til å dra forhuden tilbake enda, da det er veldig hovent og sårt, særlig i det nederste stinget på Y'en og på undersiden der strengen satt. Væsker og blør litt, lukter litt vondt men ellers ok. Leser at de fleste har samme problem så jeg får bare gi det litt tid.

 

Urologen mente den hvitaktige, harde huden vill bedre seg selv nå, men fikk også resept på Dermovat(kortisonsalve) som kan brukes når alt er ferdig grodd.

 

Vil påstå jeg hadde veldig trang forhud, og har aldri pult med glans eksponert så jeg er veldig spent på resultatet og får bare håpe dette går bra!

Endret av Flott92
Lenke til kommentar

en uke til min operasjon nå.

 

jeg vil tippe hullet (forhudsåpingen) kanskje er 1CM i diameter.

Hva tror dere, omskjæring eller "de andre greiene"? Jeg har ikke lest meg helt opp på hva de andre greiene egentlig faktisk innebærer, noen kunne kanskje liket meg noe stoff med noe grafikk/bilder?

 

Det viktigste for meg er uansett at ting skal fungere i ettertid uten noe om og men.

 

Får man en kontaktperson eller noe man kan ringe i ettertid ved spørsmål om ting som skjer, eller må man ta google til hjelp? Anonymous poster hash: 82e5a...c09 Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar

Hei,

Ser at det fortsatt er liv i tråden så da poster jeg min historie.

 

Gutt 23. Har tidligere aldri fått forhuden tilbake verken i slapp eller erigert tilstand og har denne hvite ringen eller hvite arrvevet ytterst på forhuden. Var hos Urolog for første gang da jeg var 16 år, men reiste igjen da han kun omskjærte og var ikke interresert i å prøve en annen løsning.

 

Nå har det gått omtrent 7 år til og jeg har endelig operert. 14/1-16 på Nøtterøy legesenter utførte urologen "den enkle" metoden, et sånn Y-snitt eller noe i tillegg til frenulum-spalting. Det ble utført i lokalbedøvelse og tok ca 30-45min. Sprøytestikkene jeg fikk i penis var faktisk vesentlig mindre vondt enn hva jeg forventet. Derimot var ikke alt blitt helt bedøvd med det første så jeg kjente_veldig godt_da han klippet strengen :ph34r: "Mer bedøvelse ja!".

Har omtrent 8 sting rundt ved forhuden, og sikkert 3-4 i frenulum.

 

Lå bare å kikket i taket under operasjonen, men fikk se resultatet til slutt hvor han bevegde forhuden fritt frem og tilbake. Dersom resultatet blir slik han viste meg har jeg trua(må jo ha det :huh:)​

 

Men jeg sitter her nå på dag 3 etter operasjonen. Har ikke tatt noe smertestillende, selv om penis er ganske sår. Har ikke sjans til å dra forhuden tilbake enda, da det er veldig hovent og sårt, særlig i det nederste stinget på Y'en og på undersiden der strengen satt. Væsker og blør litt, lukter litt vondt men ellers ok. Leser at de fleste har samme problem så jeg får bare gi det litt tid.

 

Urologen mente den hvitaktige, harde huden vill bedre seg selv nå, men fikk også resept på Dermovat(kortisonsalve) som kan brukes når alt er ferdig grodd.

 

Vil påstå jeg hadde veldig trang forhud, og har aldri pult med glans eksponert så jeg er veldig spent på resultatet og får bare håpe dette går bra!

 

Gratulerer med å ha gjort noe med problemet. Til tross for hevelse og blod pga operasjon føles det bra, ikke sant?

23 år selv, og tok selv full omskjæring med frenulumsspalting 04.01.16. Mao dag 13 for meg i dag.

Har lite peiling på "snitting", men er nok bare å ta det med ro og prøve å få forhuden tilbake litt og litt når hevelsen roer seg litt. Man ønsker jo ikke at det skal være like stramt som tidligere, men har lest om flere hvor det har gått mange dager før man har fått forhuden tilbake. Likevel viktig å forsøke så den ikke gror seg stram igjen. Blir spennende å se forbedringen her fremover, og kult om du deler da jeg selv er i samme situasjon.

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Til deg med operasjon om en uke. Jeg skulle i utgangspunktet ha snitting av forhuden, men endte med full omskjæring med spalting av frenulum. Angrer ikke foreløpig. Legen/kirurgen finner den beste løsningen for deg før operasjonen settes i gang. 

Jeg tok operasjon på A-Hus og står på skrivet at det ikke er noe oppfølging, men bare å ringe urologisk klinikk om det er noe du lurer på i etterkant. Det skulle bare mangle når det gjelder familiejuvelene, så ikke bekymre deg for det. Måtte det selv pga unormal hevelse og blødning på torsdag som var. Fikk komme innom samme dag for sjekk av urologen, uten kostnad.

Lenke til kommentar

etter hva jeg ser rundt forbi på nettet kan det jo virke som omskjæring i de fleste tilfeller er det sikreste, enkleste og kanskje beste. Likevel, jeg vil nok stille meg bak urulogens anbefaling uansett.

Sett litt på operasjoner på youtube, ser det er litt forskjellige metoder og gjøre det på, noe ghetto og andre tilsynelatende mer profesjonelle.

 

På vedlagt video ser jeg forhuden sys fast på undersiden av penis.

Er det meningen den skal henge der, eller er dette sting som skal forsvinne etterhvert?

 

(Advarsel: noe blodig)

 

 

mvh Han som opereres om en uke


Anonymous poster hash: 82e5a...c09



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Tøft gjort å se på slike videoer før en operasjon. Venta til etterpå jeg. 

Ja, man må nesten lytte til urolog og stole på han/hun selv om det er vanskelig å ha tillit nok til noen som helst når det er denne kroppsdelen det skal skjæres i. Fordelen med å ta alt er mange. Fordelen med å ha forhud er også flere. For meg var det kombinasjonen av at urologen mente snitting ville føre til et dårligere kosmetisk resultat, samt fare for en operasjon nr 2, som gjorde at jeg tok alt når jeg først lå på operasjonsbordet. Er ikke gøy med en "healing-periode " på 4 uker + før bruk. Dette enda en gang om en stund om det ikke ble bra nok første gang, var ikke en fristende tanke. Mange som er fornøyd med snitting, så mener ikke at det er dumt å forsøke det først.

 

Igjen kan det jo hende jeg kommer til å savne forhud, og den har jo en del nerver mange setter pris på, meg inkludert. Problemet var at den ble sår og vond i lengre perioder, som ble en skikkelig demper for meg.

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 14:

 

Tenkte å ta ut et par sting i dag siden det har gått 2 uker, men pga den klumpen jeg har snakka om på oversiden og et stykke nedover mot roten, var det umulig å komme til. Ble dermed litt forbanna, og klemte til på klumpen. Dette førte til det dryppet ut tykt blod, blandet med puss i store mengder. Ringte til legevakta asap, og etter en stund ventetid skjønte de at dette var en god grunn for å komme dit, og klemte ut resten av dritet, og renset og festet på kompress. Sistnevnte skal jeg nå bytte og bruke helt til hele såret er blitt tørt.

De konkluderte med en infeksjon som forårsaket denne klumpen, og fikk dermed utskrevet antiobitika (Diclocil 500 mg) som jeg skal ta 4 ganger daglig i 7 dager. 

 

Jaggu glad det begynte å blø ved såret pga klumpen i dag og ikke om en stund som kunne ført til skumle tilstander!

 

Håper antibiotikaen fungerer bra, og at jeg forhåpentligvis snart kan slappe av og la alt heale i fred og ro uten komplikasjoner!  :)

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 17: 

 

Mye har skjedd på disse 4 dagene. Kulen/hevelsen har gått drastisk ned. Dette har også ført til at arret og hevelsen på det har blitt mindre, mykere og blitt mindre rødt (mer rosa). Jeg hadde også en ereksjon som nektet å gi seg i natt, så endte opp en nappe-runde. Satan! Var digg etter to og en halv uke uten  :) Dette til tross for 4-5 sting igjen. Tenker at det lille jeg eventuelt forsinket healingen med nå, ville likevel skjedd pga verre og verre ereksjoner og blue-balls. 

 

Alt gror bra, og deilig å vite at den funker som den skal! Håper jeg ikke jeg ødela noe med napperunda, og at alt er hovnet opp når jeg våkner opp om noen timer.....

 

 

Oppdatering kl. 16:27:

Har nå nappet ut all stingene i dusjen, og håper jeg fikk ut alt, og at det ikke sitter igjen noen rester av stingene på innsiden. Går på antibiotika som sagt så infeksjon blir det nok ikke, men betennelse er jo kjipt. 

 

Tipper det blir bedre å ha ereksjon fremover nå, samt at healingprosessen vil skyte fart nå som stingene ikke er i veien og "ødelegger".

 

Dere får si fra om dere bli lei updates fra meg! Syns det er artig å ha det litt dokumentert for å kunne se tilbake på seinere og le. Kan jo også være nyttig for andre som nettop har operert eller har planer om det  :)

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

På eksen min hadde han veldig trang forhud, og hver gang jeg skulle gi han bj så stank det noe jævli! Jeg anbefalte han å gjøre dette, men han turte jo ikke. Trang forhud kan være en årsak til veldig sur/dårlig lukt, og det kan hemme sexlivet!

Og nei, vi ble ikke slutt på grunn av at han stank der nede..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...