Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

 

 

2. Jeg ønsker å ha sex i forkant, er det noe problem om jeg bruker kondom? (for da slipper vel forhuden gli tilbake?)

Greier ikke dra huden bak penishodet, heller ikke i slapp tilstand, greier dra den tilbake slik at hullet har en diameter på 1cm.

 

- Gutt 23

 

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

 

Ikke umulig at jeg siterer meg selv nå, men da kan jeg svare meg selv:

2. Det fungerer helt greit uten særlig problem. Men lite følelse og kan holde på "i evigheter", kommer ikke.

 

Er vel bare å få tatt den operasjonen...

 

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har nettopp fullført operasjon, eg slapp unna med delvis omskjæring, noko eg forsovidt er fornøgd med.

 

Men eg har et par spørsmål, tenkte eg skulle sjekke med mine felles "offre" her før eg plaga legen via telefon. :)

 

Er tanken at eg lett skal få heile forhuda bak glansen i slapp tilstand? Eg tok operasjonen i dag tidlig kl. 9, og lurte på om dette endra seg om nokre dagar, eller om det er eit teikn på at for lite vart fjerna.

 

Utover det ser det ut som at forhuda "automatisk" legg deg sammen for å dekke til for glansen. Den er litt hoven, så eg vil tru det gjer at det kanskje gjer at tilvenningsfasen den må gå igjennom går treigare. Bør eg ha trekt bak forhuda meir eller mindre konstant/ med mellomrom på få minutt, eller er ikkje dette nødvendig?

 

Sette stor pris på svar, og vil benytte sluttlinja til å prise dei ansatte på Førde sjukehus, prima gjeng som gjer at du føler deg som plommen i egget under heile oppholdet! :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nettopp fullført operasjon, eg slapp unna med delvis omskjæring, noko eg forsovidt er fornøgd med.

 

Men eg har et par spørsmål, tenkte eg skulle sjekke med mine felles "offre" her før eg plaga legen via telefon. :)

 

Er tanken at eg lett skal få heile forhuda bak glansen i slapp tilstand? Eg tok operasjonen i dag tidlig kl. 9, og lurte på om dette endra seg om nokre dagar, eller om det er eit teikn på at for lite vart fjerna.

 

Utover det ser det ut som at forhuda "automatisk" legg deg sammen for å dekke til for glansen. Den er litt hoven, så eg vil tru det gjer at det kanskje gjer at tilvenningsfasen den må gå igjennom går treigare. Bør eg ha trekt bak forhuda meir eller mindre konstant/ med mellomrom på få minutt, eller er ikkje dette nødvendig?

 

Sette stor pris på svar, og vil benytte sluttlinja til å prise dei ansatte på Førde sjukehus, prima gjeng som gjer at du føler deg som plommen i egget under heile oppholdet! :)

Mann :hm: Du kan prøve med slik krem. Ellers skjedde det samme med meg, jeg brukte krem litt men ga opp, så bare tok hele driten i en togang  :new_woot: Nå er forsåvidt alt konge :)  

 

Anonymous poster hash: 8dd4f...0c2

Lenke til kommentar

God kveld.

 

Var hos legen for noen dager siden og tok endelig opp problemet, problemet var helt klart såpass stort at det ikke var noe vits å prøve med krem.

 

Legen skulle skrive en "henvisning" til sykehuset, så skulle jeg få brev i posten etterhvert, men det kunne ta litt tid.

Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får mer informasjon?

Jeg skulle gjerne tatt operasjonen i morgen tidlig, men jeg er nok redd for at det kan ta ukesvis og sikkert månedsvis.

 

Er så uheldig å ha tilnærmet ubegrenset tilgang til sex nesten ut året, men ikke etter det.

Så når jeg endelig får mulighet til å nyte det er det vel for sent :p vel, ikke for sent akkurat, men dere skjønner hva jeg mener.

 

Hvorfor tok jeg ikke tak i problemet tidligere  :wallbash:

 

Anonymous poster hash: 82e5a...c09


Anonymous poster hash: 82e5a...c09



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Nå skal det sies at forhuden min alltid har gått over glansen i både slapp og erigert tilstand, men ble for mye friksjon og sårhet som plaget meg. 

 

Så i dag ble min forhud også omskåret. Skulle egentlig bare ha "snitte" forhuden, men kirurgen undersøkte skikkelig grundig i forhold til forrige ved utredelse/informasjon om selve operasjonen. Han mente at delvis, såkalt "dorsal slit", ville bli vanskelig å få til bra estetisk og i forhold til hvor forhuden var stram, ville det være utfordrende å lykkes, (dvs. mye forhud, men stramt på oversiden litt under glansen, ca. der stingene er nå, og litt nedover.

 

I tillegg orket jeg ikke tanken på at det ikke blir helt bra, eller varig i etterkant, så endte opp med hel omskåring der og da. Operasjonen gikk greit, og kirurg med sykesøster var veldig hyggelige og proffe!

 

Det jeg derimot fikk litt "noia" av nå tidligere i kveld er at det er en hoven og "blårød" klump under der kompresset/bandasjen klemmer, nærmere bestemt fra penis-roten og litt forbi kompresset. Er dette normalt? 2x2 cm i str, og bygger ut noen 50 mm (dårlig forklart - I know). 

 

En annen utfordring er å smøre på infeksjon-drepende salve: Bacimycin. Er jo så mye blod at det kan da umulig ha god effekt (?) der stingen går over der strengen tidligere var, for det er her det blør mest. Tips/erfaringer?

 

Bytter dere forresten bandasje/kompress hver gang dere har vært på do, og dypper dere den i en skål med  lunka vann og mild intim-såpe, eller bare dusjer/dusjet dere som vanlig dagen etter operasjon?

 

Dersom dere som er usikre har noen form for bekymringer og komplekser vedrørende sex på grunn av noe forhuds-relatert, anbefaler jeg å bare hoppe i det så fort som mulig. Nå aner jeg ikke hvordan dette blir, men har troa, og operasjonen virker til å være vellykket!  :)

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Tenkte å komme med en liten oppdatering her. Det er nå 13 måneder og 2 dager siden jeg gikk gjennom en full omskjæring.

 

Samme dag som jeg opererte, skrev jeg her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756497&page=58&do=findComment&comment=22169675

 

Først og fremst må jeg si at dette er noe av det beste jeg har gjort. Det å gå til legen, få henvisning og bli kvitt den trange forhuden, har gitt meg bedre livskvalitet.

 

I og med at det ble full omskjæring på meg, blir jo glans fullstendig eksponert, hele tiden. Det var ganske ekkelt de første to ukene, men ble gradvis bedre. Dette har selvsagt ført til at det blir litt mindre sensitivt sånn i hverdagen, f.eks er det ikke ubehagelig på glans når man jogger osv, men når det kommer til sex, vil jeg ikke si at jeg har mistet sensitivitet av betydning. Sexlivet er fortsatt meget bra.

 

 

@Perfume92: 

Å bli hoven og få blåmerker rundt operasjonsområdet er helt normalt. Jeg hadde det selv en god stund etterpå.

 

Jeg fikk ikke Bacimycin, så jeg kan ikke uttale meg noe om det. Men jeg fikk ingen infeksjon. Kanskje du bør vente til blødningen går over, eller til du skal bytte bandasje og ta på noe forsiktig. 

 

Bandasje/kompress, husker ikke helt nøyaktig. Jeg mener at i starten byttet jeg ganske ofte - etter hvert do-besøk. Når det sluttet å blø og kom mindre væske, så byttet jeg sjeldnere. Her tror jeg det er ganske viktig å være nøye. Dyppet ikke kompressen ned i noe spesielt, surra den bare rundt forsiktig.

 

Angående dusjing, så ville jeg tatt det litt rolig, da glans fortsatt er ekstremt sensitivt så tidlig etter operasjonen. Det er ganske smertefult hvis du skulle få en dusjstråle der. Det beste er nok å dusje å la vannet bare renne over slik at størknet blod og annet blir fjernet. 



Anonymous poster hash: 0ffed...8e3
Lenke til kommentar

 

Tenkte å komme med en liten oppdatering her. Det er nå 13 måneder og 2 dager siden jeg gikk gjennom en full omskjæring.

 

Samme dag som jeg opererte, skrev jeg her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756497&page=58&do=findComment&comment=22169675

 

Først og fremst må jeg si at dette er noe av det beste jeg har gjort. Det å gå til legen, få henvisning og bli kvitt den trange forhuden, har gitt meg bedre livskvalitet.

 

I og med at det ble full omskjæring på meg, blir jo glans fullstendig eksponert, hele tiden. Det var ganske ekkelt de første to ukene, men ble gradvis bedre. Dette har selvsagt ført til at det blir litt mindre sensitivt sånn i hverdagen, f.eks er det ikke ubehagelig på glans når man jogger osv, men når det kommer til sex, vil jeg ikke si at jeg har mistet sensitivitet av betydning. Sexlivet er fortsatt meget bra.

 

 

@Perfume92: 

Å bli hoven og få blåmerker rundt operasjonsområdet er helt normalt. Jeg hadde det selv en god stund etterpå.

 

Jeg fikk ikke Bacimycin, så jeg kan ikke uttale meg noe om det. Men jeg fikk ingen infeksjon. Kanskje du bør vente til blødningen går over, eller til du skal bytte bandasje og ta på noe forsiktig. 

 

Bandasje/kompress, husker ikke helt nøyaktig. Jeg mener at i starten byttet jeg ganske ofte - etter hvert do-besøk. Når det sluttet å blø og kom mindre væske, så byttet jeg sjeldnere. Her tror jeg det er ganske viktig å være nøye. Dyppet ikke kompressen ned i noe spesielt, surra den bare rundt forsiktig.

 

Angående dusjing, så ville jeg tatt det litt rolig, da glans fortsatt er ekstremt sensitivt så tidlig etter operasjonen. Det er ganske smertefult hvis du skulle få en dusjstråle der. Det beste er nok å dusje å la vannet bare renne over slik at størknet blod og annet blir fjernet. 

 

Anonymous poster hash: 0ffed...8e3

 

Takk for svar. Godt å høre at du er fornøyd med staken og sexlivet.

 

Tok en dusj i dag jeg, uten noe bandasje og kompress. Spylet også direkte på glansen med svake. "myke" stråler og var ikke vondt. Nå skal det sies at jeg alltid har fått forhuden tilbake, dog noe stramt, og at den derfor har fått sett dagslyset og fått en del juling i boxern opp gjennom årene. Håper det er dette som er grunnen, og ikke at jeg har mistet følsomhet der etter operasjon!  :)

 

Bytter bandasje 2 ganger om dagen. Etter dusjen ble det tørt og fint, så null stress å smøre på Bacimycin rundt. Men når jeg skulle bytte bandasje igjen nå, lurer jeg på om jeg reiv opp noe, håper ikke det var ett sting..? for begynte plutselig å blø litt, ikke mye, men litt. Hadde også dama på besøk i kveld, så fikk litt ereksjon så mulig det er da det strammet og begynte å blø? Hehe.

 

Angående do-besøk hadde det blitt et helvette om jeg skulle byttet hver gang da jeg bruker kreatin ifm. trening og drikker tonnevis med vann. Sikker på do hver halvtime  :eek:

 

Gleder meg til en 3-ukers tid er gått og jeg forhåpentligvis kan prøve litt napping og samleie!

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Takk for svar. Godt å høre at du er fornøyd med staken og sexlivet.

 

 

Tok en dusj i dag jeg, uten noe bandasje og kompress. Spylet også direkte på glansen med svake. "myke" stråler og var ikke vondt. Nå skal det sies at jeg alltid har fått forhuden tilbake, dog noe stramt, og at den derfor har fått sett dagslyset og fått en del juling i boxern opp gjennom årene. Håper det er dette som er grunnen, og ikke at jeg har mistet følsomhet der etter operasjon!  :)

 

Bytter bandasje 2 ganger om dagen. Etter dusjen ble det tørt og fint, så null stress å smøre på Bacimycin rundt. Men når jeg skulle bytte bandasje igjen nå, lurer jeg på om jeg reiv opp noe, håper ikke det var ett sting..? for begynte plutselig å blø litt, ikke mye, men litt. Hadde også dama på besøk i kveld, så fikk litt ereksjon så mulig det er da det strammet og begynte å blø? Hehe.

 

Angående do-besøk hadde det blitt et helvette om jeg skulle byttet hver gang da jeg bruker kreatin ifm. trening og drikker tonnevis med vann. Sikker på do hver halvtime  :eek:

 

Gleder meg til en 3-ukers tid er gått og jeg forhåpentligvis kan prøve litt napping og samleie!

 

 

Tror nok ikke det er operasjonen har medført noe nedsatt følsomhet her nei!

 

Det skal veldig lite til for at det begynner å blø, i hvert fall var det slik med meg, så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Heller ikke uvanlig at det går et sting relativt tidlig. Etterhvert så ryker det flere og flere.

Dersom det går flere uker, de fleste har gått ut, og det er flere igjen, så er det bare å dra de ut på egenhånd. Det høres kanskje brutalt ut, men når det har gått noen uker, så ryker stingene nesten bare du ser på de. Eventuelt bare ta en neglesaks, klipp på riktig side, og dra de ut. 

 

Anonymous poster hash: 0ffed...8e3

Lenke til kommentar

Mine erfaringer i etterkant:

Ja den er hoven en tid etterpå.

Jeg hadde ingen smerter, foruten når jeg våkna på natta med bankende jern. Renhold var enkelt, jeg dusja 1-2 ganger om dagen men kun rennende vann over snoppen. Bytta bandasje ett par ganger om dagen ved behov. Brukte sterilt kompress innsatt med hvit vaselin den første tiden. Smurte første på bacimysin før jeg la på det andre. Etter en ukes tid brukte jeg kun hvit vaselin og kompress. Nappet vel ut de siste 4-5 stingene etter 2-3 uker, det svidde litt. Tror det var slik.

Ikke stress med prøvekjøring...la alt gro før testing.

I ettertid så har jeg bare gode erfaringer.

Lenke til kommentar

Takk for svar igjen, begge to. Godt å høre at du også bare har gode erfaringer, _m39_. Angrer på ingen måte foreløpig selv om det er litt dritt å kombinere dette med studier/jobb. Sykmelding gadd jeg ikke styre på med, da legen sa det var unødvendig dersom man ikke har en fysisk jobb. 

 

Hvit vaselin har jeg ikke sett noen skrive tidligere. Smører det på etter dusj før kompress for å myke opp og unngå at kompress klistrer seg fast i sting og blod?

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Å fy faen. Dag 6 og jeg har allerede "blue balls". Får ereksjon konstant, og var vandt med onanering og samleie hver dag til og med dagen før operasjon. Tips, anyone? 

 

Skal likevel sies selve inngrepet ser ut til å gro veldig bra, og at det blør minimalt. Blir en del gulaktig væske (verk?), men dette tar jeg som at det gror godt, og siden begynner å klø litt ved stinga også er dette gode tegn. 

 

Ser jo allerede nå at når jeg får ereksjon, at penisen blir flott og at operasjonen var vellykket. Hadde stingene vært ute, og hevelsen på skaftet gått ned, hadde jeg nappa uten å tenke meg om. Men kommer til å vente minimum 3 uker, kanskje også 4-5 uker for å være sikker før jeg prøvekjører den.

 

Så langt er alt bra, utenom psyken pga. min ekstreme sex-lyst! Angrer dog ikke foreløpig.

Lenke til kommentar

Jepp. Det er ikke noe god følelse å våkne opp med en rasende og smertefull ereksjon midt på natten. Men det kommer seg. Første uken er verst. Jeg ventet vel tre og en halv uke før jeg tok en forsiktig håndjager med mye glidemiddel. Da var alt grodd fint, og hadde sett slik ut siste uken. Frykten for at jeg skulle ødelegge noe var det som holdt meg unna lillemann. 

Lenke til kommentar

Jepp. Det er ikke noe god følelse å våkne opp med en rasende og smertefull ereksjon midt på natten. Men det kommer seg. Første uken er verst. Jeg ventet vel tre og en halv uke før jeg tok en forsiktig håndjager med mye glidemiddel. Da var alt grodd fint, og hadde sett slik ut siste uken. Frykten for at jeg skulle ødelegge noe var det som holdt meg unna lillemann. 

Takk igjen. Ja, er for mye risk som står på spill for noen minutter med glede. Alt gror fint i hvert fall, så får helle være fokusert og glad for det. 

 

En ting verken lege eller informasjon ellers på nett angående post-circum sier noe om; er hvor lenge man skal bruke bandasje rundt snoppen. Første dagene satt den greit på både på dagen og natten, og jeg vasket og byttet 2-3 ganger om dagen. Nå løsner det hele tiden, sikkert pga. mindre verk og blod som tidligere holdt den fast  :ohmy:

 

Er nå på dag 8, og burde vel gå greit å slutte å bruke bandasje, eller burde man vente til stingene er ute? Stingene faller vel ut om en ukes tid, om ikke før vil jeg tippe er vanlig.

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

har fått time om noen uker, om det blir full omskjæring eller bare halveis vet jeg ikke.

Noen erfaring med hvor lenge man må vente med å trene etterpå? og hvor lenge før samleie? Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Sto mellom det samme hos meg og hadde egentlig på forhånd bestemt meg for "snitting" i første omgang. Dorsal slit virket som det mest aktuelle til tross for mulig rart kosmetisk resultat i etterkant. Kirurgen sa det var vanskelig med min da jeg hadde mye forhud, så valgte der og da å ta alt når jeg først lå der. 

 

Er nå på dag 8 (hvis man ser på operasjonsdagen som dag 0). Alt gror fint, og til tross for å være treningsavhengig (fitness), velger jeg å vente en uke til slik at stingene forhåpentligvis er falt ut. 

 

Norske kilder og leger mener man kan begynne rolig onanering etter at stingene er falt ut, så tidligst 3 uker, mens sex ca etter 4 uker.

Amerikanske forum og kilder mener derimot at man burde holde seg unna sex hele 6 uker. Tipper jeg prøver sex etter 4 uker dersom alt er grodd fint. Å vente på sistnevnte er definitivt det verste når man har dame.

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Skal du bare til utredning/sjekk om noen uker? Du tar uansett en samtale med urolog for å diskutere alternativene. Jeg fikk anbefalt snitt, og er veldig fornøyd med resultatet i ettertid.

 

Som nevnt over, er typisk 4 uker det som anbefales for samleie, men jeg fikk beskjed om at vanlig trening kunne gjenopptas etter en uke eller to. Mer belastende trening, som kampsport eller lignende, bør man holde seg unna lenger. Spør urolog der, jeg fikk beskjed om 2-3 uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...