Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dag 4-5 (siden mandag).

 

Ikke noe nytt å meddele, kjedelig å re-brukte det gamle kompresset så lenge pga apoteket ikke greier levere før i morgen ...

 

Hevelsen er enda tilstede og jeg kan egentlig ikke si jeg syns jeg ser så mye forbedring.

Hvor lang tid tar det egentlig før man ser noen bedring?

 

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

 

Ville heller droppet kompress helt, enn u re-bruke et gammelt ett!

 

Ang forbedring: blir jo sakte, men sikkert bedre. Føler at hver ny uke gjennomført av healing har vært en milepæl. Skal være stor forskjell fra dag 1 til 7, men spesielt dagene 14-21. Det er da man virkelig senker skuldrene.

Lenke til kommentar

Dag 14-15

Snitting og frenulum spalting.

 

Etter en uke var ting trang og sårt, rødt og hovent. grodde litt dårlig(følte jeg) og Trodde dette var mislykket da jeg ikke var i nærheten av å kunne dra bak.

 

Men det er nå 15dager siden operasjon.

Ting har grodd veldig bra den siste uken egentlig. Stingene i hodet og i forbindelse med strengen sitter enda, men er på vei ut og gir ingen smerter lenger. Forhuden er trang enda men får den såvidt over i slapp tilstand.

Er fortsatt litt reaksjoner i vevet så om ytterligere to uker tror jeg dette vil gå seg fint til.

Kommer nok ikke til å få den bak i erigert tilstand med det første, men nå tror jeg, med slik salvekur , at jeg skal få tøyd den over etterhvert.

Lenke til kommentar
Meg som tok operasjon på mandag her.
Her er en illustrasjon av penis for øyeblikket:
post-226106-0-53403100-1454111369_thumb.png
Har en del slike 10x10 sterile blanke bandasjer som jeg har surret rundt penis (2 stk da omkrets er over 10cm) i går og i dag med vanlig kompress rundt igjen , tror kanskje dette er mer hensiktsmessig i og med at hver gang jeg tar av kompress henger det fast i penis, og da må man rykke og dra litt i sting for å få det løs, litt blod henger igjen hver gang jeg tar av kompress, og spesielt om jeg har fått en ereksjon.
Problemet er vel at disse ikke tar i mot blod like godt, jeg vet ikke om det er et problem, men det sier seg jo selv at en blank overflate ikke absorberer like bra som et nett fult av hull.
 
Lukter ikke nevneverdig godt heller av kompresset/bandasjen heller når det tas av, men det er vel naturlig, har jo erfart at det ikke lukter godt fra bandasjer på mer normale sår heller.
Blod er det uansett kommet hver gang jeg bytter.
 
Fremdeles hovent, blodig, rødt og gult og sort. ...
post-226106-0-18962700-1454111518_thumb.jpg

 

PS: Om jeg ikke tar feil er huden sydd direkte inn i penis, det er vel derfor det gjør så bondt mer ereksjon, men hvorfor gjøres det slik? kan vel se for meg at det ville blitt mindre skade ved ereksjon om forhuden var løs fra penis slik den normalt er.



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Noe av det viktigste i healingperioden utenom å ta det med ro fysisk, samt hygiene er at såret får luft, så så ville byttet til noe mer "pustende". Skjønner det med at den kan feste seg til stingene, men smør på hvit vaselin evnt. antiniotika-salve dersom du fikk med det. På den måten vil bandasjen løsne fort i dusjen hver gang, og man slipper å rive og røske i sting.

 

Den siste setningen ville jeg kontaktet lege/urolig om.

Lenke til kommentar

Dag 5-6

post-226106-0-10512800-1454160078_thumb.jpg

kjøpt meg flere bandasjer i dag, dem er ikke like "nettingete" så fungerer kanskje bedre, dem har mer tøyklut-konsistens.

 

Kjøpte vanlig kløvver vaselin i tilfelle, vet ikke om det kan brukes dog.

 

Får kanskje ringe urolog eller noe til mandag og høre om healingen skal gå så seint.

 

 

Pleier dere stramme rundt penis eller bare surre rundt? jeg vet jo det kalles komprett, men er ikke så lett å stramme rundt, jeg bare ruller det rundt egentlig



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Slapp av! Det er dag 6! Var bekymra selv til det hadde gått 2,5 uke, og jeg hadde jo en djevelsk stor klump på skaften som dekket hele oversiden pga. en infeksjon. Likevel ser alt bra nok ut til at jeg må si meg fornøyd med resultatet allerede, og det er ikke gått en hel mnd før førstkommende mandag/tirsdag. Fortsatt litt hevelse på skaftet og ved stingområde, samt noen hvite skorper ved ene siden av arret pga en tidligere åpning etter ereksjon, og en skorpe under strengen, men slik vil det nok være i noen måneder. 

Det ser fælt ut der nede fram til stingene er borte, og om en uke eller to vil du mest sannsynlig oppdage at healingen ikke er treigere enn hos alle andre.  :)

 

De kompressene der er sikkert bra, og anbefaler å surre litt hardt først rundt bunn av skaftet, for så "snurre" oppover forbi "såret". På denne måten sitter kompresset bra, og har du shavet underlivet, er det kurant å taipe litt nederst ved magen, hvor skaftet stopper.

 

Kløvervaselin har jeg ikke prøvd, men gjør sikkert samme nytten som hvit vaselin. Slutt å bruk det når du slutter med bandasje for det gror mye bedre når sting-område får være helt tørt.

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Da får vi bare se :) Bandasjen er testet litt uten vaselin, henger igjenn i sår, men virker som det er mye mindre enn de jeg fikk med. Fornøyd hittil.

Merker at jeg må surre litt stramt lenger nede på penis ja, men det for at bandasjen ikke skal falle av ved at den sklir av. Men merker jo at jeg ikke er i nærheten av så god til å bandasjere penis som urologen.

 

Har litt hår der nede, merker det er litt stress ifbm bandasje, hadde fjernet det i forkant om jeg viste det ville bli et problem, dog et veldig lite problem.

 

Ligger lite info på nettet om healing etter operasjon også, det meste er rettet mot små barn og slike høye og stramme omskjæringer, ikke at jeg skjønner folk vil ha det om dem kan la være. Menmen.

Har fått et lite rift i glansen også, men det er vel sånn det blir når det er tørt der lenge, den er jo ikke vandt til det.

Hvor ofte burde jeg forresten dusje? ser jo flere mener jeg burde gjøre det så sjeldent som mulig, men andre mener man burde vaske det så ofte som mulig ...

På den positive siden, har blitt flinkere til å kontrollere ereksjon og få den tilbake til slapp tilstand, sikkert litt med mental tankegang, men sikkert også fordi kroppen ikke lenger forbinder ereksjon med noe deilig, men heller med noe smertefullt.

Merker jo at det ikke nødvendigvis er mer en en litt seksuell jodel som skal til før blodet strømmer til, tenker umiddelbart på andre ting og biter meg hardt i fingeren, funker ganske greit.

 

Jeg syns virkelig det skulle vært lagt opp til oppfølging etter slike operasjoner, men når ventetidene er så lange som dem er kan jeg vel se at det ikke blir prioritert, dog, dette er ikke tråden for politikk.

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar

Er så enig i alt du skriver, alt fra mangel på oppfølging under healing, til avvik mellom hva ulike leger og dermed "pasienter" mener. Mao et godt innlegg!

 

Men jeg må innrømme at jeg stusser litt ang. "high and tight". Er det en ting som irriterer meg litt nå i etterkant er det at jeg ikke visste om den før operasjon. Da beholder man jo noen cm med forhud som skal øke stimulasjon. Problemet er vel kanskje at man ikke har noe å dra opp og ned? Jeg fikk low and tight som vel er rimelig standard, og veldig fornøyd med den, selv om førstnevnte sikkert ser bedre ut kosmetisk. spesielt i slapp tilstand. Syns personlig at det er deilig å kunne dra skinnet på skaftet med relativt solide bevegelser slik min er nå, så klager ikke.

 

Apropo shaving. Har shavet i mange år, så for meg er det naturlig, men hadde ikke gjort det på en stund før operasjon pga latskap, og syns det klødde en del. Dessuten vanskelig å få tape til å sitte. I tillegg havnet det litt hår ved såret, som sikkert irriterer området, så hvorfor ikke bare fjerne det forsiktig med en maskin?

 

Ang. oppfølging er jeg som sagt veldig enig, men er som du sier andre operasjoner slik som kreft som allerede står i lange ventekøer. Trist er det. På samme tid er det kjipt for oss siden vi nettopp er blitt skjært i det mest dyrebare, og naturlig nok vil man ha mye spm på alt som skjer vedrørende penis-healingen fra dag til dag i begynnelsen pga trauma dette området har gått gjennom. Har kontroll om 5 uker, men det er pga infeksjonen jeg fikk. Måtte først innom urologen en uke senere, for så en tur til legevakten, etterfulgt av en tlf til urologen for å fortelle om status for å få denne kontrollen. Om 5 uker er sikkert alt 100% likevel, så hjelper så latterlig lite. Men legene som sitter med kunnskapen og erfaringen, så må nesten rette tilliten til dem. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 6-7

 

@Perfume92 mulig begrepet mitt var noe feil, jeg mente at jeg ikke skjønner at folk ønsker ta omskjæring slik at huden er langt nede på skaftet når det ikke er nødvendig, min hud er vel på siden av glansen, ikke rett under, men på siden, jeg håper jeg blir kompatibel til å dra forhuden over, urologen sa ihvertfall "Vi er flinke til å ikke ta mer enn nødvendig" når han hold på, så jeg satser på at han mente det.

 

Forøvrig, jeg har logisk nok til tross for min heterofile legning googlet en del peniser i det siste med forskjellige former for omskjæring, om jeg ikke ser helt feil kutter noen av huden på penis helt nede ved roten av penis, omg, hva er greia med det liksom, kan ikke være bra.

 

I dag har jeg ligget med penis i friluft og sett på TV i hele dag, tror kanskje ikke det er så dumt. Ereksjonene kommer sjeldnere og sjeldnere, dem er dog like vonde som før. Blir dog ikke mer en halvstiv, ihvertfall ikke mens jeg er våken.

 

Den nye bandasjen har forresten fast den også, så skal prøve litt vaselin tenkte jeg i kveld, i morgen blir det jobb, for se hvordan det går.

Jeg har ihvertfall litt mer troa på at healingen går sin gang nå. Til tross for at det fremdeles er hevelse og vesentlige sår Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar

Joa, forstår hva du mener, og det er jo det fine med at det ikke er religiøst. Er veldig fornøyd med å ha litt å trekke i, selv om det er tight cut. I tillegg er frenulum intakt. Litt av "bunnen" av den (tipper 1/5) ble fjernet pga fjerning av forhuden, men resten intakt, og ble lettet nå følsomheten på strengen er på vei tilbake til normalen slik den var tidligere, bare uten kutt og sårhet! 

 

Merket selv at jeg tittet mye på andre sitt utstyr, samt leste gjennom blogg/dagbok for å se andre sin utvikling etter post op. Er selv hetero, men rart hvor immun man plutselig har blitt mot peniser, hehe. Nå er jeg derimot drit lei å lese om peniser generelt iftm. med operasjon, så nå skal den prøves i en god og varm mus veldig snart!

 

Godt å høre at healingen går sin gang, selv om det til stadighet dukker opp noe som man bekymrer seg for. Skal ikke være for tøff i trynet nå som ting er klart til å brukes forsiktig, for hadde en del angst og netter med dårlig søvn første 2 ukene.

 

Går sikkert fint på jobb i morgen. Bare pass på at du har en ekstra bandasje i lomma just in case du oppdager den har løsna mens du er på toalet-besøk. Lykke til!

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 7-8

 

Jobb gikk ganske greit, oppgavene mine i dag besto heldigvis i å sitte stille ved en pult store deler av dagen.

Tok også med meg en bunke bandasjer å la i skuffen min.

 

Før jeg gå videre skal jeg fortelle litt fra tidligere som jeg ikke har skrevet her da det ikke var helt relevant, men på en måte likevel.

 

Dagen etter operasjonen når jeg skulle på do en siste gang før leggetid hadde jeg en ganske skummel opplevelse, jeg skulle urinere, så jeg gjorde som vanlig, satt meg ned og urinerte, jeg kjente at jeg tisset, men hverken hørte eller så ingenting, prøvde presse litt forsikrig til, kjente følelsen av at jeg tisset, men ingenting kom ut, det var som om øynene ikke så på hva som egentlig skjedde, men jo, det gjorde dem, for det kom ikke noe ut. Var jo såklart redd for hva som skulle skje, ville urinrøret sprekke? ville urinen samle seg i en balong jeg ikke fikk ut? ville den kanskje lekke ut andre plasser inne i kroppen min. Var redd for å prøve for hardt, gjøre vond verre.

Slang meg på google på telefonen for å finne nr til legevakten, men før jeg fant det startet plutselig urineringen, en lettelse.

Hva har dette med saken å gjøre kan man spørre seg, jo urologen stakk en kniv litt inn i urinrøret for å åpne opp litt da det så noe tynt ut, har dog ikke hatt noen problemer med dette.

 

Dagen etter ringte jeg klinikken og ble informert om at en urolog skulle ringe meg tilbake i løpet av dagen. Det skjedde dog ikke og jeg ettersom det fungerte fint siden tok jeg ikke videre kontakt siden. Jeg tenkte det bare var grodd igjen grunnet knivbruken.

 

Vel, i dag skjedde det igjen når jeg var på do på jobb, men etterhvert kom urinen, ringte klinikken og forklarte saken og ble igjen informert om at en urolog skulle ringe tilbake.

Det skjedde heldigvis, snakket med ei dame som også ga meg svar på mye annet jeg lurte på.

Men angående urin var teorien hennes den samme som min, at det bare var grodd igjen.

Var vist bare å presse på det man kunne, var vist ikke mulig å gjøre noe galt, hun anbefalte meg også å urinere ofte, gjerne minst hver 3. time. Hadde samme problem flere ganger i dag, men har nå kommet til slutt så får se litt hvordan det går med tiden.

 

Men når jeg hadde henne på tråden spurte jeg også litt om andre ting:

 

Hva med hevelser og sår? dette kan være der lenge, hevelser kan være der i ukesvis, godt over en måned, spesielt under penis da det her vistnok er mest blod.

 

Spurte henne også hvordan jeg skulle forholde meg til at bandasjen hang fast, hun sa dette kunne gjøres i et bad av medisinsk grønnsåpe, eller i dusjen, prøvde førstnevnte og det kom av uten særlig motstand.

 

Så litt mer om medisinsk grønnsåpe: Dette går på apoteket under navnet "Barnengens" og ser slik ut: https://www.apotek1.no/produkter/barnengens-flytende-saape-300ml-907327p

Man skal blande dette med vann i en beholder og dyppe penis oppi, gjerne veldig ofte, gjerne 3 ganger om dagen sa hun. Etter hva jeg har sett på internett i ettertid 10 minutter per gang. ihht pakningen er delingsforholdet 1 barneskje per liter vann, en barneskje tilsvarer 2 teskjeer.

Når dyppingen er ferdig skal penis lufttørkes, den skal ikke skyldes av, men skal tørkes med såpebadet på.

Denne grønnsåpen skal vist få ting til å gro mye bedre i følge henne.

 

Så var det dette med dusjing, det er ikke problematisk å dusje ofte

, hun spurte hvor ofte jeg gjorde det og jeg sa ca en gang til dagen, det var ikke noe problem.

 

Seksualitet:

Jeg skal holde meg unna seksuell aktivitet i 6-8 uker, både alene og med andre. Vel, får bare bite tennene sammen.

 

Så sånn har dagen min vært, var deilig å endelig fått tatt en skikkelig prat om operasjonen med ei som kan det. Føler meg tryggere nå. Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lenke til kommentar

Ikke noen trivelig historie ang. urineringen! 

 

Rart det ikke står noe om den grønnsåpen med skrivet man får med etter operasjon. Nå står det jo knapt en dritt på den da, annet enn at man vanligvis kan fortsette sexuelle livet etter 3-4 uker, samt at man kan forvente et ubehagelig kosmetisk resultat, som ikke vil vises 100% kosmetisk før flere måneder. På "circumcision"-tråden p mens health som jeg omtrent har lest alt på (sykt mye stoff!), virker mange å ha dyppet den i kopp med noe mild grønnsåpe fra apotoket, så er nok ikke dumt. 

 

Er selv på dag 29 (30 om man tar med fra og med dagen operasjonen tok sted), så mulig jeg blir litt mer fraværende her nå fremover, da min edleste del ikke er det eneste jeg tenker på lenger. Har nappa løken sikkert 10 ganger nå, og er de kraftigste ejakulasjonen jeg har hatt noensinne! Venter noen dager til med sex pga en liten skorpe på venstre side ved arr-linjen. Ikke noen smerter, men river ejg den av, vil det sikkert komme en ny....

 

Vil si takk til alle som har bidratt, og hyggelig å hjelpe andre med min nettbaserte kunnskap/egne erfaringer. Kommer nok innom i ny og ned å svarer om jeg har mulighet/husker på det.

 

Er i hvert fall latterlig deilig å klare å fokusere på studier, jobb etc igjen uten angst/bekymringer og ubehag. Plutselig er dere der selv! Ikke ment som en oppfordring da man ikke gjør noe slik med mindre man har problemer medisinsk, men har man vurdert en slik operasjon vil livskvalitet økes for mange.

 

We're all gonna make it!

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

:woot:

 

Dag 9-10

Urineringsproblemet vedvarer, men kommer alltid til slutt, men har problemet nesten hver gang nå .. Kanskje jeg burde ringe og høre igjen.

Ellers virker det som sårene leger seg rimelig sakte men sikkert, men fremdeles en del sår på undersiden av penis.

Har siden sist update tatt slike grønnsåpebad (medisinsk grønnsåpe) 3 ganger daglig hvor jeg er oppi i 10 min hver dag.
Et på morgenen, et etter jobb og ett før jeg legger meg.

Sov naken og ubandasjert sist natt og det fungerte greit, greier ikke droppe bandasje på jobb enda, oversiden av penis er rimelig robust, men undersiden er enda smertefull om noe kommer borti.

 

Fravær av seksuell aktivitet har gått rimelig bra, kjenner ikke særlig frustrasjon på den måten.

 

Håper jeg kan ta opp trening på mandag, men da må såret gro en del, tviler vel på jeg greier det.

 



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Dag 31 og ting blir sakte, men sikkert bedre. Ene skorpen jeg hadde hvor jeg dro opp litt, falt av i natt, så ser mer innbydende ut nå. Føler meg klar for sex med litt lube og gummi for å unngå mest mulig friksjon.

 

Kjipern med urineringsproblemet, men kunne vært verre komplikasjoner. Heldig du som ikke sliter for mye sex-pausen. Var etter 2 uker det sprakk for meg, så måtte lette litt på trykket med stingene i. Litt komisk for dagen etter tok jeg ut stinga, så burde jo gjort dette før jeg prøvde. 

 

Ang. trening prøvde jeg etter 1,5 uke, men dro opp litt (0,7 mm cirkus) ved ene siden av såret, så ville vært forsiktig. Var en travel dag så sjekket ikke snoppen mye den dagen, så kan ha vært etter nattlig ereksjon dette skjedde. Ville uansett ikke tatt sjansen. Litt rolig markløft kan være nok til å irritere såret.

 

Er du beymret over noe så for all del ring og forhør deg. Man tar ingen sjanser med utstyret.

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 10-11

Ringte urolog, han sa det trolig ville bli bedre etterhvert vedr urinering, men ba meg kontakte fastlegen dersom jeg syns det ble et stort problem.

 

Merker jo at når jeg tar av bandasjen når jeg kommer hjem at det henger noe hud på bandasjen, selv om den er rimelig enkel og få av, hva tror dere om å legge penis inn i en slik tom dorull? da vil den vel bli bestkyttet samtidig som den ikke ligger konstant inntil noe som den kan lime seg fast i.

Å gå helt uten noenting er rett og slett for vondt da jeg har en del sår på undersiden av penis enda

 

Ellers merker jeg noen plutselige ereksjoner når jeg er ute å går, virkelig smertefullt :p

 

 



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Dag 12-13

På fredag skulle jeg som vanlig på jobb, dorull-trikset fant jeg ut på badet ikke ville bli særlig vellykket, men jeg prøvde uten bandasje, rett i bokseren og det fungerte fint.

Siste dager nå har jeg sluttet å få særlig smerter ved ereksjon, ihvertfall når jeg ligger naken i sengen osv, jeg kan bare se et synlig sting igjen så det er nok derfor.

Konsekvensen virker å være at jeg får ereksjon langt oftere enn før, ikke alltid like greit, og går jeg med klær kan det likevel være ganske ubehagelig når det presser mot klær.

 

Til tross for en treg fremgang virker det som sårene på penis også har hatt en god fremgang, det er også mye mindre hevelse.

 

I morgen vurderer jeg å stikke på trening, men får se ann hvordan jeg kjenner det etter jobb.



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Dag 13-14

Jobbet som vanlig, gikk rimelig greit.

I dag tok jeg også steget og slang meg på trening, det gikk overraskende godt selv om det inkluderte en del lår/rumpe-trening.

 

Jeg tror nåværende smerter i hverdagen dreier seg vell så moe om at glans er eksponert som noe sår på undersiden av penis.

akkurat under penis går huden litt opp og inntil penis, det er vel dette dem kaller strengen.

Jeg fant forøvrig en informativ tekst om omskjæring, kan være nyttig for folk å lese: https://www.onlinelege.no/svar/_hvordan-foregaar-en-omskjaering_ref:cchaifa48

 

Ellers merker jeg glansen flasser litt, den er jo ekstremt tørr hele tiden nå som forhuden ikke er der.



Anonymous poster hash: 82e5a...c09
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...